Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Liannetje86 schreef:Lieverd, ik ga je even uit een droom helpen.. Ik heb er 3 gehad die die opleiding met paarden in Deurne kregen en dan les kregen op school etc. Van de 3 kon er 1 rijden.. Andere zat alleen te zagen en mijn paard liep er niet bij (meteen zagen bij het instappen al... toen ik er iets van zei "Ja, maar jij bent maar een recreatieruiter" De "stap maar af, want jij bent maar een paardenverpester"zorgde denk ik dat er geen klik was... andere durfde niet eens op te stappen... (Er heeft een 4jarig meisje opgezeten toen hij 3 weken stil had gestaan
Het is een braverd, maar als iemand angst heeft, dan ettert ie met opstappen
)
EskeGirl schreef:Ik vind persoonlijk 100 euro voor je eigen paard anders dan voor een verzorgpaard. Van mijn bijbaantje zou ik best 100 kunnen betalen, maar dan zou ik driekwart van m'n maandloon aan een paard wat niet van mij is besteden.
Kleine bijdrage is prima (zeg rond de 50), maar als ik 100 euro moet betalen, geen inspraak, de altijd reeële kans dat je paard opeens weg is... dat zou ik niet doen.
Voor leasen zou ik dan wel weer meer over hebben, maar over het algemeen heb je dan meer inspraak, vrijheid en minder risico (mezelf vergelijkend met een vriendin die een paard voltijd least van een manege).
sneeuwpop schreef:Ik moet 14 geweest zijn dat ik zelf de hoefsmid en biks ging betalen voor mijn verzorgpony. Verdiende dit geld net werken. En dan hou je ook weinig over. Daarna verhuist en net 17 toen ik mijn pony kocht en zelf alle kosten betaalde (naast school)
Wel had ik thuis geen extra kosten en kon ik mijn loon totaal gebruiken...
ik had er werkelijk alles voor over....
Paulaaa schreef:Liannetje86 schreef:Lieverd, ik ga je even uit een droom helpen.. Ik heb er 3 gehad die die opleiding met paarden in Deurne kregen en dan les kregen op school etc. Van de 3 kon er 1 rijden.. Andere zat alleen te zagen en mijn paard liep er niet bij (meteen zagen bij het instappen al... toen ik er iets van zei "Ja, maar jij bent maar een recreatieruiter" De "stap maar af, want jij bent maar een paardenverpester"zorgde denk ik dat er geen klik was... andere durfde niet eens op te stappen... (Er heeft een 4jarig meisje opgezeten toen hij 3 weken stil had gestaan
Het is een braverd, maar als iemand angst heeft, dan ettert ie met opstappen
)
Ik begrijp dat er veel verschil in zit hoor. Maar ik heb d'r al ontmoet en ze heeft ook al een keer gereden. Is een leuke meid, die netjes rijdt! Of het zo blijft ga ik in de komende weken zien!
Wendy1989 schreef:Stille mee lezer hier.
Maar ik denk dat veel mensen een kleine bijdrage vragen aan een bij rijdster om er meer zeker van te zijn dan ze ook komen bij slecht weer.
Een Nederlander wilt nou eenmaal waar voor z'n geld en dus kan het een bij rijdster extra motiveren om altijd te gaan op de dagen dat zijn afgesproken dan wanneer het geen bijdrage leverd.
Paulaaa schreef:Zouden ze dat in Deurne echt aanleren of zouden dat soort meiden gewoon niet kunnen rijden![]()
Serieus de eerste de beste die op mijn paard gaat zitten zagen trek ik er meteen vanaf!! Hoe durven ze zo om te gaan met een paard, laat staan een paard van een ander!
Wendy1989 schreef:Ja maar wanneer je als je degene niet kent of het wel of geen goede bijrijder is?
Wanneer het bereid is een kleine bijdrage te leveren neemt de persoon het misschien wel meer serieus.
En dan heb ik het niet over bijdrage van 100euro of meer maar over een bijdrage van 50euro.
Ik heb gelukkig alle tijd voor me pony dus heb geen bijrijder nodig maar kan wel begrijpen dat mensen er iets voor vragen
Liannetje86 schreef:Paulaaa schreef:Zouden ze dat in Deurne echt aanleren of zouden dat soort meiden gewoon niet kunnen rijden![]()
Serieus de eerste de beste die op mijn paard gaat zitten zagen trek ik er meteen vanaf!! Hoe durven ze zo om te gaan met een paard, laat staan een paard van een ander!
Ze zei van welWant zij kon echt rijden, had ze daar geleerd, want op een manege leerde je niets en ik was maar een recreatieruiter die er niets van snapte...
(Zou het haar mentaliteit zijn?!)
Ze loog over wel meer dingen(Mijn pony werd door een stalgenootje geleend om proef te rijden, want hij zocht iemand voor zijn jonge paard... Dus toen heeft ze er 1x opgezeten, niveau was niet goed genoeg en ze heeft hem zitten stalken en alles.. gewoon naar de stal gaan, die jongen tig keer per dag bellen/sms'en, zodat hij zelfs een keer naar haar ouders is gestapt.... Maar volgens haar, had ze hem dus een jaar verzorgd toen mijn pony dus van hem was (wat ie dus nooit is geweest
) Dus vond het wel een mooi verzonnen verhaal.... Kwam er alleen te laat achter dat zij het was... Pas toen bij heel het verhaal over "Ow, ik ken die pony" legde ik de link... (Ik had alleen een voornaam en voor de rest was het "De stalkster"
) Achteraf was het wel grappig maar op zo'n moment gaat er echt vanalles door je heen... (Zou ze stiekem???) maarja.. kon gelukkig niet... Maar toch... Zo maf dan...
Anke schreef:Ik weet het gezegde niet meer precies.
Een ander kan jou nooit iets laten voelen, wat je zelf niet toelaat.
Spiegel ervoor: voel jij jezelf "minder waard" omdat je geen eigen paard hebt?
Ik ben vaak weleens jaloers op bijrijders. Kijk er soms tegenop. Die hebben het beter dan menige eigenaar.
Veel goedkoper, weinig verplichtingen en verantwoordelijkheden. Vaste dagen en verder geen taken of gedoe.