Zwartvosje schreef:http://www.bokt.nl/markt/ad/352881/aang ... ijdster-18Bij deze dan mijn advertentie. Iemand die zn mening erover kwijt wilt?

Nette advertentie. Ik vind zelf altijd het verhaal 'geen geld voor bijdrage maar wel wedstrijden willen rijden' een beetje een twijfelgeval. In de praktijk blijkt namelijk dat de meeste meiden die het op die manier benaderen eigenlijk nog geen idee hebben hoeveel tijd en geld er in het starten gaat zitten en dat ze dit dus uiteindelijk ook niet doorzetten. Wat niet erg is als dit niet uitmaakt voor de eigenaar, maar als ze het juist fijn zouden vinden als het paard uitgebracht wordt gaat dat wel problemen geven op den duur. Tip is dus om te laten zien dat je een beetje weet wat die uitspraak betekent, ook daadwerkelijk tijd hebt om er veel tijd aan te spenderen (ook in de weekenden) kortom hier serieus in bent. Besef ook dat het vinden van een bijrijdpaard om te starten soms nog lastiger is dan een paard te vinden dat je volledig gaat rijden dat uitgebracht mag worden dus als je tijd hebt om het paard volledig zelf te rijden zou dat, imo, een pluspunt zijn en je zoekgebied vergroten.
MyHorse12 schreef:Hallo,
Ik ben Tracy en ik ben opzoek naar een verzorgpaard.
Ik ben ongeveer 1.60 lang en ik weeg 53 kilo ik ben 18 jaar oud.
Ik rij nu ongeveer 14 jaar.
* WAT IK ZOEK:
Ik zoek een verzorgpaard (In de omgeving Urmond,Stein,Sittard,...) natuurlijk zijn de dagen in overleg en kan ik vaker komen in vakantie en als u ziek bent.
Het liefst wil ik er wel op rijden.
* WAT IK HEB AAN TE BIEDEN:
Ik sta sterk in mijn schoenen en ben niet bang aangelegd. Ik heb ervaring met dressuur.
Ik kan ook longeren. Ik ben verantwoordelijk en kom door weer en wind! Ik heb ervaring met paarden die schrikken en jonge voorwaartse paarden. Ik heb alleen nog nooit een pony ingereden.
Ik hoop echt heel erg dat ik bericht terug krijg! Ik zou heel graag uw paard willen ontmoeten om te kijken of we een klik hebben en daarna misschien rijden,verzorgen...
Vriendelijke groet van Tracy Edokpolor
Ik zou je advertentie wat algemener houden. 'Ik heb ervaring met dressuur' zegt heel weinig, probeer of een (reële!!!) inschatting te maken van je rijniveau, of zeg gewoon dat je altijd dressuurmatig-recreatief gereden hebt ofzo. Wat versta jij onder jonge voorwaartse paarden? Want een frisse fjord is héél iets anders dan een jong bloedpaard. Nog nooit een pony ingereden, dat geld voor verreweg de meeste mensen, is dus wederom niet relevant. Je advertentie bevat heel veel non-info. Ik weet nog steeds niets over jou behalve lengte, leeftijd en gewicht, heb geen idee waar je naar op zoek bent, wat je leuk vindt en op welke manier jij met paarden omgaat of hoe je rijdt. Mijn advies is dus probeer duidelijk te zijn en durf aan te geven wat je wilt. Als je uiteindelijk ergens terecht komt wat eigenlijk niet aan jouw eisen voldoet maar ja, je hebt dan toch een verzorgpony....Dat houdt je toch niet vol en is vervelend voor zowel jou als de eigenaar.
xTiffani schreef:Basilicium :die tip van de foto vindt ik erg goed!
Wat vinden jullie van mijn advertentie? Ik heb er wel een foto bijstaan waar je niet echt kunt zien hoe ik rij(voor zover dat kan via een foto..) wat vinden jullie van die foto? Gewoon erop laten staan?
Verder heb ik geen andere goede rijfoto helaas.
Ik vind het feit dat je denkt erbij te moeten vermelden dat je het laten weten als je niet komt, best schokkend eigenlijk. Sowieso wordt ik liever gebeld, een berichtje komt soms pas aan uren nadat je er zou zijn en dat wordt toch een lastig verhaal als je ook zou voeren bv. Wat mij betreft weglaten en het houden bij bijvoorbeeld 'ik houd me netjes aan mijn afspraken en kom door weer en wind' ofzo.
Verder vind ik (maar dat ligt waarschijnlijk aan mij) uitspraken in de trant van 'ik rijd AL zoveel jaar' erg vervelend. Het geeft namelijk direct het idee dat je vind dat je al best heel gevorderd bent. Ik rijd pas 18 jaar, de laatste 8 jaar vaak meerdere paarden per dag en ik kom pas net kijken zoveel heb ik nog te leren. Het is waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld, maar je geeft er wel een bepaald gevoel mee af en het kan de moeite waard zijn je af te vragen of dat eigenlijk het vermelden wel waard is. Sowieso vind ik aantal jaren totaal nietszeggend want in 5 jaar eenmaal per week manegeles ben je ongeveer een beginner, maar in 5 jaar iedere dag privéles kun je misschien al heel fijn rijden.
Laatste algemene tip is even kijken naar de zinsbouw, hoofdlettergebruik etc. Je lijkt enthousiast wat een groot pluspunt is! Maar je komt ook wat chaotisch over door de manier van schrijven. Probeer onderwerp voor onderwerp, niet te lange zinnen, houd het duidelijk.
Succes allemaal!