Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:15

:j Mijn ouders willen ook de manege wel betalen omdat het dan voor hun onder sport valt, maar ze willen niet voor mij betalen zodat ik iemands hulp kan zijn en de stallen uit kan mesten (uiteraard krijg ik er wat voor terug maar zo zien zij het niet en dat begrijp ik ook, ze weten ook niet zo veel van paarden).

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:42

Danique schreef:
Nou, nog maar een update van mijn kant. Helaas niet wat ik zoek. Ik kreeg het idee dat ik niet echt nodig was en dat ik daar zou komen zodat zij er geld aan terug zouden verdienen omdat er blijkbaar al 2 meisjes op rijden en er zelfs een 'wachtlijst' van meisjes die dat paard wel als bijrijdpaard zouden willen, was. De combinatie van 4 mensen aan 1 paard, grote bijdrage en grote afstand is mij net een stap te veel dus ik heb gezegd dat ik er nog even over na zou denken en dat ben ik nu aan het doen, maar ik denk dat dit hem niet wordt voor mij.

Ik mocht ook eventueel een kleinere bijdrage betalen maar ik heb geen bedrag gehoord, in ruil voor 7 boxen uitmesten. Ik ben bang dat ik dan dus weer alleen naar stal kom om uit te mesten en dan geen tijd meer heb voor het paard. Dan betaal ik dus op de stal uit te mogen mesten en dat zie ik niet zo zitten.

Ben bang dat ik toch maar weer op zoek moet naar een leuke manege want verder staan er geen pensionpaarden in de buurt...

Ik heb bij mijn eerste verzorgpaarden (2 shets en 2 pony's die we met zijn 3e verzorgden) ook niet echt een goede ervaring gehad.. Ik was altijd degene die alle klusjes deed 5 dagen per week en alleen mocht rijden als de dochter van de eigenaar en de 2 andere verzorgsters niet wilde. Altijd met pokke weer dus en nooit de leuke ritten. Ook kreeg ik te horen dat mijn "lifestyle" niet goed was omdat ik af en toe vroeg of ik ipv 2 uur met zn 4e wachten om te voeren naar huis mocht om huiswerk af te maken. Ik werd daar dus ook behoorlijk uitgebuit en ben toen verder gaan zoeken. Gelukkig vond ik toen snel een paardje die ik in mijn eentje kon verzorgen samen met de eigenaresse!

In ieder geval, als je nu al twijfelt of je daar vind wat je zoekt zou ik zeker verder zoeken. En een leuke manege zoeken en daarnaast uit blijven kijken naar een verzorgpaardje kan denk ook geen kwaad ;)

Helaas is dit alles nu al jaren terug :o Ben nu weer hard op zoek natuurlijk xD Maar heb van de week de eigenaresse van mijn laatste verzorgpaard een berichtje gestuurd en ze zou rondvragen of er iemand nog een verzorgster zoekt, dus fingers crossed! :D

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:50

Jeetje wat erg om sommige verhalen zo te horen zeg!

Hier heb ik meerdere pony's maar ook meerdere meiden die ze op verschillende dagen verzorgen.. dus elke dag iemand anders voor 1 pony.

Ze mesten de wei uit, in ruil voor de pony te rijden.
Ze zijn er meestal 2 uur en dan is het een uur mesten, en half uur op en af zadelen etc en een half uur rijden.

Zijn ze sneller dan is het langer rijden en zijn ze langzamer in de klussen is het minder rijden...
Dat ligt dus totaal aan hunzelf.

Ik ben nog op zoek naar 1 meid die het leuk vind, in roosendaal die max 160 is.
Roosendaal lig bij breda...

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:21

Vandaag de eerste echte dag bij de verzorgpony's geweest. Was echt helemaal top! Heb geleerd hoe je moest longeren (wist dat niet haha) heel veel gepoetst, enn.. Ik heb gereden! Heb op een Polopaard gereden die in het WK heeft gelopen en het was echt heel apart maar echt super leuk. Leuke paarden, lieve mensen en de sfeer daar is echt helemaal top. Dus ben super blij :)
Afbeelding

(Screenshot uit een filmpje) heb ook een instagram account gemaakt dus als je ons wil volgen kan dat natuurlijk altijd (@at_the_horses)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:58

Vervelend idd die verhalen.
Ohja nu ik et me herinner. Ik had ook zoiets leuks. Ik had vroeger een lease pony. Daar betaalde ik (mijn ouders haha) een flinke klap geld voor elke maand en et was dan 'mijn' pony. Leuk als je erachter komt dat andere meiden op dagen dat ik er niet was gratis en voor niets op de pony reden. Oja, toen werd de pony nog zien ook, stond bijde DA, betaalde nog netjes elke maand door en hoorde maar niks. En toen we verhaal kwamen halen was het (het waren man en vrouw) van de ene dat er niks gelogen was pony stond bij de DA en van de ander ja de pony is naar de slacht naar we vonden het zielig om te zeggen tegen *zoontje*. (Paar jaar later achter gekomen dat hij dus verkocht was, want ik wist nou niet of hij nog leefde of geslacht was. )

Ik ga het nooit meer zo goed treffen als nu. All good things come to an end :(

Zoiets zou ik denk niks vinden. Met z'n allen 1 pony verzorgen. Maar snap dat voor sommige het wel heel leuk is! :)

Ik moet nog steeds beginnen aan mijn advertentie haha. Maar eerst ben ik nog even aan het genieten hier in Frankrijk.

En leuk zeg gishi!

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:18

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:40

Aurelia schreef:
Ohja nu ik et me herinner. Ik had ook zoiets leuks. Ik had vroeger een lease pony. Daar betaalde ik (mijn ouders haha) een flinke klap geld voor elke maand en et was dan 'mijn' pony. Leuk als je erachter komt dat andere meiden op dagen dat ik er niet was gratis en voor niets op de pony reden. Oja, toen werd de pony nog zien ook, stond bijde DA, betaalde nog netjes elke maand door en hoorde maar niks. En toen we verhaal kwamen halen was het (het waren man en vrouw) van de ene dat er niks gelogen was pony stond bij de DA en van de ander ja de pony is naar de slacht naar we vonden het zielig om te zeggen tegen *zoontje*. (Paar jaar later achter gekomen dat hij dus verkocht was, want ik wist nou niet of hij nog leefde of geslacht was. )

Zoiets zou ik denk niks vinden. Met z'n allen 1 pony verzorgen. Maar snap dat voor sommige het wel heel leuk is! :)

Ik moet nog steeds beginnen aan mijn advertentie haha. Maar eerst ben ik nog even aan het genieten hier in Frankrijk.

En leuk zeg gishi!

Dat is ook echt een rot streek zeg! En zeg nooit nooit, er zijn meer goede mensen dan slechte (denk en hoop ik) dus je vind vast wel iets ;) Geniet in ieder geval lekker van Frankrijk xD

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:56

Wauuw evht leuke rijfoto's!!!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:37

Zou iemand met mij willen pb'en en mijn verhaal aanhoren? Ik zit nu heel erg in de twijfel of ik er een verzorgpony bij zal nemen haha.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 18:38

maliejane schreef:
Aurelia schreef:

En leuk zeg gishi!

Dat is ook echt een rot streek zeg! En zeg nooit nooit, er zijn meer goede mensen dan slechte (denk en hoop ik) dus je vind vast wel iets ;) Geniet in ieder geval lekker van Frankrijk xD

Haha ja maar de vrijheid die ik nu heb. Ik bedoel niet de mensen hoor er zijn zat aardige mensen :D
Maar dit is gewoon eigenlijk een soort van mijn eigen paardje waar ik straks afscheid van moet nemen. Ik mag alles wanneer ik wil, hoef niks te vragen voor ik iets ga doen. Zolang er netjes met de dieren en spullen omgegaan wordt. Die vrijheid denk ik dat je niet snel meer kunt vinden. :) overigens vind ik dag ze wel teveel vrijheid geven zonder erbij nagedacht te hebben of ja, te goedgelovig. Ik kan met die verantwoordelijkheid omgaan, maar er was ook een meisje die dat bepaald niet kon. Zo iemand had dat nooit mogen hebben, ten minste voor nu.

En bedankt :D bijna weer naar huis en gaan mijn laatste weekjes met Eefje In.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:37

IsaCalixa schreef:
Zou iemand met mij willen pb'en en mijn verhaal aanhoren? Ik zit nu heel erg in de twijfel of ik er een verzorgpony bij zal nemen haha.

Ik wil best je verhaal aanhoren hoor ;) Stuur maar een pb

@aurelia, die vrijheid zal je inderdaad kwijt zijn denk ik. Maar als je goede mensen vind en een leuk paard dan mag meestal op den duur een hoop wanneer je vertrouwen hebt opgebouwd ;) dus je weet nooit hoe het uitpakt maar ik hoop goed :D in ieder geval veel succes met zoeken als je terug bent

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:15

Ik rij nu een klein paardje van stal in :D vind het echt heel leuk en super leerzaam! Hij is echt een onwijze draak!! Vandaag wezen springen en bij de 3e sprong een weigering en ik hing op zn hals en net op het moment dat ik dacht te blijven zitten gleed ik eraf en landde ik op me kont en ik moest echt onwijs hard lachen was echt super grappig (daarna is hij er nog 2x heel braaf over heen gegaan) ons doel is normaal buiten rijden want hij vind echt ALLES eng echt een drama! Dus als jullie nog tips hebben heel erg graag!

(Ik doe lucky ook nog steeds hahaha geen zorgen ik laat haar nooooit meer gaan! Ze staan op dezelfde stal dus ik doe ze momenteel allebei (en nog een andere shetlander waar ik mee men) maar lucky kan nu niet rijden al een tijdje dus vroegen ze of ik damiro wilde rijden)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:18

IsaCalixa schreef:

Je mag mij een mailtje sturen, als je wilt :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:02

Kan ik deze foto in de advertentie zetten of is dat te niet-serieus?

http://i62.tinypic.com/2w2oeis.jpg

Ik heb eigenlijk helemaal geen foto's van mij rijdend of zo. Er gaat bijna nooit iemand mee en ik heb geen stalgenoten..
Of anders een gewone foto van mijzelf? zonder paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:05

Dan zou ik eerder bovenstaande foto posten! Wellicht kan je onderaan de advertentie de reden erbij zetten dat je geen foto's hebt? :)

Ik heb ook nooit een foto bij mijn advertentie gehad, ook reacties gekregen!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:07

Bedankt! :)
Ja zonder foto ook? Lijkt me zo onopvallend dan tussen de andere advertenties.
Maar ze pikken hem er toch tussenuit dus :))

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:00

Foto is prima, ik hoef echt geen rij foto te zien hoor. Dat is maar een momentopname, ik vind de klik met mijn paard en mij veel belangrijker!
Beter een leuke photoshoot foto dan een slechte rij foto terwijl het rijden bij kennis maken of na een aantal weken best goed gaat... Je knapt ergens op af wat misschien helemaal niet nodig is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:03

Ja, ik had inderdaad gewoon zonder foto ook heel wat reacties! :j

Inderdaad wat Patricia zegt, en om hem toch op te laten vallen is die foto heel geschikt! :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:09

Aurelia schreef:
Kan ik deze foto in de advertentie zetten of is dat te niet-serieus?

http://i62.tinypic.com/2w2oeis.jpg

Ik heb eigenlijk helemaal geen foto's van mij rijdend of zo. Er gaat bijna nooit iemand mee en ik heb geen stalgenoten..
Of anders een gewone foto van mijzelf? zonder paard?

Aangezien deze foto idd niks zegt over het rijden, maakt het weinig uit of je deze plaatst of eenngewone foto van jezelf. Je kan ook beide doen.

Ik zie dus wel graag een rijfoto , maar als je dat niet hebt, dan is het wel fijn als je een beeld van iemand hebt. Zeker bij twijfel kan een foto helpen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:23

@ Aurelia, ik ken dat probleem. Ik had alleen oude rijfoto's van ruim 10 jaar terug omdat ik daarna altijd in mijn eentje was. Maar de foto die je liet zien vind ik wel een mooie foto en het geeft in ieder geval een beetje een idee wie je bent wat denk wel mee zal helpen.

En ik wilde ook nog even delen dat ik nu bezig ben met een verzorgpaardje xD De eigenaresse had op de bokt markt een advertentie geplaatst. Het is lekker in de buurt en ze kent toevallig de eigenaresse van mijn vorige verzorgpaardje. Ik ben gister wezen kennis maken en het klikte heel leuk dus mag het in ieder geval gaan proberen +:)+ Gisteren ook gelijk even op haar gereden en dat beviel me ook heel goed. Alleen de galop vind ze nog lastig dus dat wordt trainen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:44

Nou, ronde twee. Helaas net zo ver weg als het vorige adres maar dit keer zonder bijdrage en andere meisjes die het paard ook rijden. Er is helaas geen bak maar de eigenaresse zei dat ze zelf in de wei rijdt op buiten dus dat vind ik ook wel prima. Ik ga volgende week dinsdag langs en als dit niks wordt ga ik me weer inschrijven op een manege hier in de buurt. Ik mis het 'iets doen met paarden' echt enorm en als ik steeds bericht krijg uit het 'verre oosten' zoals ik het vanaf hier kan noemen, schiet het niet op natuurlijk...

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:19

Succes Danique!

Ik wil graag nog wat toevoegen aan de bespreking van foto's in bijrijder-aangeboden type advertenties. Wanneer ik feedback geef op advertenties hier, komen eventuele foto's ook aan bod. Mijn devies is ten alle tijde dat een foto mijns inziens alleen waarde heeft wanneer deze rijtechnisch wat zegt over jouw "huidige" capaciteiten, waarbij "huidige" natuurlijk een zeer relatieve term is. Wat ik daarmee bedoel, is dat foto's van jouzelf of jouw hoofd plus paardenhoofd eerlijk gezegd niets toevoegen aan jouw advertentie in de letterlijke betekenis; jouw foto zegt daadwerkelijk niets over of jij een goede bijrijdster zal zijn voor mijn specifieke paard, de ja of de nee. Dit is dus één argument waarom ik niet-rij-foto's overbodig vind.

Een veel diepergaand argument, echter, is dat ik vooral jonge meiden aanraad zeer voorzichtig te zijn met het benadrukken van hun uiterlijk en het beschikbaar stellen van foto's. Je weet nooit wie jouw advertentie bekijkt. Wie jou uitnodigt. Soms zie ik foto's voorbij komen van relatief jonge meiden die met een vrij diepe inkijk op de foto staan, zelfs zonder paard erbij, en dan vraag ik mijzelf af: wie trek je hiermee aan? Onschuldige paardeneigenaren zoals ikzelf vinden die foto niet eens interessant, die willen weten hoe jij eruit ziet op of naast een paard, in interactie met het paard. Wij zijn de doelgroep die je aan wilt spreken, nietwaar? Daarom dus, daarom is mijn devies: houd het daarbij. Houd de foto's relevant voor de dienst die je aanbiedt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:21

Hele goede toevoeging Basilicum! Hetzelfde voor nummer en mailadres... nooit in een advertentie zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:24

Goeie tip Basillicum :j Ik heb deze foto er bij gezet omdat ik geen rij-foto's heb van mijzelf. Plus dat ik bij het enige paard waar ik foto's van heb waar ik er op zit, niet zo leuk ben weggegaan en ik het als eigenaar niet zo tof zou vinden als die foto's op internet zouden staan (ondanks dat ik er zelf op sta).

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:34

Bedankt, EskeGirl en Danique! Ik was even bang dat het wellicht als zeikerig zou overkomen wat ik zojuist gezegd heb, maar ik bedoel het oprecht als een waarschuwing voor benaderingen die helaas daadwerkelijk voorkomen in de verzorger-eigenaar relatie. Hoe sneu dat ook is :( (denk aan het topic over misbruik van verzorgsters, nogmaals: ik probeer te balanceren op de delicate grens tussen realistisch blijven en niet-bang-willen-maken)

Danique schreef:
en ik het als eigenaar niet zo tof zou vinden als die foto's op internet zouden staan (ondanks dat ik er zelf op sta).

Thank you! _/-\o_ In sommige posts/topics binnen Verzorgerspraat mis ik de eventuele toestemming/betrokkenheid van de eigenaar. Ik vind jouw opmerking daarom een zéér terechte toevoeging op het relevantie-criterium dat ik al opperde. Sterker nog: hoe relevant een foto ook is voor jou als bijrijdster, zorg ervoor dat eigenaren, land-eigenaren of mensen die tevens op de foto staan akkoord zijn met wat jij op het internat knalt.

Er is ook een andere kant, namelijk die van de oprechte eigenaar die een bijrijder zoekt. Natuurlijk wil je weten hoe je iemand überhaupt kunt herkennen tijdens een eerste kennismaking. Daar is e-mail of nadere PB echter voor, zoals ik het zie. Je advertentie kan echter door iedereen bekeken worden, ook door onoprechte mensen waar je zelf geen weet van hebt....en dat is precies mijn punt. Natuurlijk is het oké om meer van jouzelf te laten zien, maar doe dat alsjeblieft pas in een later stadium :)