Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elise21 schreef:Hoi allemaal!
Ik heb het topic door gelezen en schrik er toch wel van hoe ondankbaar bijrijders soms kunnen zijn! Die verpesten het dan weer voor de goede bijrijders![]()
Ik heb nog even een vraagje als bijrijder zijnde.
Ik zou het heel leuk vinden om toch weer een verzorg/bijrijdpaard erbij te hebben, ondanks dat ik wekelijks les bij iemand thuis. Helaas zijn er niet veel paarden in de buurt die hier aangeboden worden of de bijdrage ligt echt te hoog.
Het grote probleem bij mij is de tijd en het vervoer. Hoe zouden jullie tegen dit lijstje aankijken als eigenaar?:
-15 jaar, ik gok 1,67 lang ongeveer 57 kg denk ik
-8,5 jaar rijervaring, waarvan de laatste 1,5 jaar bij iemand thuis op haar paarden (les), een verzorgpony gehad (haflinger x fjord van 4 die ik heb doorgereden) en de rest van de tijd op een manege
-1 tot 3 dagen in de week beschikbaar ivm school, alleen weet ik echt niet hoe het precies zit met mijn tijd![]()
-geen eigen vervoer (wel een fiets maar de meeste paarden staan niet dichtbij)
-Ik zorg al 1,5 jaar in de zomer voor haar paarden met twee vriendinnen als ze een weekend sgwm hebben (dus ervaring met het houden van paarden, tuig onderhouden, toiletteren etc.)
-ga voorzichtig met spullen om en wil ook graag leren
elise21 schreef:Woon je toevalig in Brabant Roos?![]()
Altijd als ik namelijk iemand een bericht stuur komt er vaak niet eens een afspraak omdat ik aangeef niet zeker te zijn over de dagen.
Ik ben altijd bang dat ik snel moet stoppen en dan de eigenaar teleur stel.
Vind het altijd sneu als een paard van bijrijder naar bijrijder gaat
Sannanasje schreef:Mijn vorige bijrijdster was ook echt een lot uit de loterij idd. Ze reed mijn paard net 2 weken toen paardlief in de wei finaal in elkaar geslagen werd. We hebben 16 weken moeten revalideren en dus niet kunnen rijden, maar ze was er bijna iedere dag om lekker te poetsen wandelen en vertroetelen. Heerlijk!
En ze kon en mocht er (na 'inwerk' periode) ook gewoon alles mee omdat het zo goed ging, heerlijk.
Ik mis haar echt! Maar heb goede hoop dat met tijd mijn huidige bijrijdster zich ook wel zo ontwikkeld.
Sammyoo schreef:JayJillz schreef:Nou om de boel wat op te fleuren gooi ik er dan maar even een positieve ervaring doorheen!
Ik had verwacht dat ik een hele tijd zou moeten zoeken naar een goede bijrijdster voor mijn dochters B pony, omdat de ruiter niet te lang/zwaar mag zijn maar ik veel ervaring wel een vereiste vind aangezien de pony zelf nog jong is en veel te leren heeft.
Ik had echter de oproep nog niet geplaatst en liep per toeval haar tegen het lijf! Ik was onze pony aan het longeren in de bak en zij kwam met een ander meisje van mijn stal terug van hun buitenrit en kwanen uitstappen in de bak bij ons. Ze vroeg of mijn dochter het leuk vond om haar pony uit te stappen omdat ik nog bezig was met longeren. Mijn dochter wilde dus niet meer van haar pony af
Je hebt zeker geluk, dit klinkt niet als een bijrijder, maar als iemand die voor jou de pony van je dochter verder doorrijdt. In veel gevallen moet je daar voor betalen.
donjalover13 schreef:betalen voor een bijrijdpaard heb ik een dubbele mening over.. aan de ene kant snap ik het, want dan betaal je mee aan de stallingskosten. maar aan de andere kant zorg jij als bijrijder er dus voor dat de eigenaar zelf niet hoeft te komen, zelf de stal niet hoeft uit te mesten en alle andere klusjes niet meer hoeft te doen. ik zou het leuker vinden om te zien dat je in ruil voor de klusjes die je doet ook mag rijden, dan help je de eigenaar van het paard juist. maar zoals ik al eerder zei, snap ik het in sommige gevallen wel als er geld word gevraagd.
Sammyoo schreef:De zorg voor twee kleine kinderen, dieren en huishouden vind ik niet een beetje hulp. De persoon in kwestie zal daarnaast toch echt een betaalde baan moeten hebben voor alle andere lasten. Een kamer huren in de binnenstad van Amsterdam is duur, een kamer in Duitsland (op het platteland?) zal niet zoveel kosten. Ik ken de kamer niet die je au-pair krijgt, maar ik zou denken dat je voor de kamer en mee-eten niet meer dan ongeveer 300 euro per maand kan rekenen. Hoeveel uur wil je daar iemand (zwart) voor laten werken?
sneeuwpop schreef:Dieuweke, als ik ergens half pension sta en moet mesten, dan moet ik toch nog steeds voor het voer etc betalen?
Als je als stalhouder gaat reken voor uitmesten kom je niet eens aan 2 euro per dag per stal. Voor dat geld kun je beter een gewone baan hebben, dan krijg je meer per uur.
Een winwin situatie is leuk, maar waarom moet de eigaar de risico's nemen en ook betalen en de bijrijder\verzorgster gratis zijn of haar hobby mag doen?
Ik vind dan de win -win niet zo evenredig verdeeld.
Maar goed, het niveau van de bijrijder is imo wel belangrijk. Dat kan zwaar wegen voor sommige eigenaren, maar voor andere eigenaren weer niet.
Geryon schreef:Verzorgers moeten eens stoppen met denken dat ze de eigenaar er alleen maar mee uit de brand helpen. .