Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:13

Hoi,hoi ik dacht ik breek ff in, ten eerste niemand zit op een pennymeisje te wachten dat is wat ik al door heb nu na enige tijd meelezen in allerlij forums.

Maar soms klikt het ook niet tussen eigenaar en bijrijder, en de bijrijder beseft dat het rijden in eens over kan zijn omdat de eigenaar besluit het paard te verkopen.

Het blijft een lange zoektocht, ik zocht een verzorgpaard in ALkmaar maar goed nu ben ik inmiddels zover dat ik terug ga naar friesland dus zoek ik hier niet meer ik ga straks op een van mijn vaders paarden rijden!

Das ook leuk natuurlijk, groetjes

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:14

Ik zou gewoon graag een kans krijgen om met een verzorgpaardje weer vanalles te leren.
Het is voor mij jaren geleden dat ik heb gereden, heb laatst anderhalve maand op een stal gewerkt maar dat is het dan ook. Niet echt 'ervaring' dus.
Ik hoef niet perse te rijden, gewoon ermee omgaan, kroelen, poetsen etc vind ik al leuk!

Dus, als iemand iets weet voor me..? :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:48

Joenalie1 schreef:
Hoi,hoi ik dacht ik breek ff in, ten eerste niemand zit op een pennymeisje te wachten dat is wat ik al door heb nu na enige tijd meelezen in allerlij forums.

Ik vind de term Pennymeisjes storend. Ik zelf zit niet te wachten op de verantwoordelijkheid voor een 13jarige, dat is heel wat anders. Dat een meisje 'penny meisje' is vind ik niet erg. Die leeftijd hebben we allemaal gehad, in meer of mindere mate.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:22

Snackie schreef:
Dat is het hem nou net!

De meerderheid zegt dat die wel wat ervaring heeft, en zit uiteindelijk maar wat te rammen en te beuken

Tja, daarom is van te voren een keertje proefrijden zo essentieel.
Ik zou echt binnen 3 minuten iemand eraf sleuren als ik dat zou meemaken!

Hierboven zag ik een reactie van 'Pennymeisje' langskomen.
Je hebt daar echt zoveel verschillende 'soorten' in, maar de negatieve 'soorten' zijn het irritantst.
Vaak is het een feit [no offence] dat meiden van 12/13 jaar gewoon pony's minder durven aan te pakken en minder ervaring hebben.
Tja, als je dan een KWPN paard hebt die goed uit de hoek kan komen of een eigenwijze Fjord die af en toe op z'n plaats gezet moet worden, dan zou ik die er persoonlijk echt niet opzetten.
Je blijft toch verantwoordelijk als er wat gebeurt :)

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:12

xConnie schreef:
Ik zou gewoon graag een kans krijgen om met een verzorgpaardje weer vanalles te leren.
Het is voor mij jaren geleden dat ik heb gereden, heb laatst anderhalve maand op een stal gewerkt maar dat is het dan ook. Niet echt 'ervaring' dus.
Ik hoef niet perse te rijden, gewoon ermee omgaan, kroelen, poetsen etc vind ik al leuk!

Is Nispen te ver voor je???????????

Ik heb persoonlijk liever een "penny" dan een volwassene die onzeker in zijn schoenen staat.
Voor mij is het belangrijk dat er een klik is met het paard. Dat diegene een beetje mee denkt. En er uiteraard voor willen gaan...............

Het ligt dus helemaal aan die persoon zelf. Of je nu 13, 15, 18 0f 40 bent..................

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:13

Ik weet evt. nog een paard en een pony in omgeving Utrecht die iemand zoeken (wel met ervaring en bereid tot bijdrage voor iig het paard).

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:04

pojack schreef:
xConnie schreef:

Is Nispen te ver voor je???????????

Ik heb persoonlijk liever een "penny" dan een volwassene die onzeker in zijn schoenen staat.
Voor mij is het belangrijk dat er een klik is met het paard. Dat diegene een beetje mee denkt. En er uiteraard voor willen gaan...............

Het ligt dus helemaal aan die persoon zelf. Of je nu 13, 15, 18 0f 40 bent..................

Hoe graag ik zou willen, het is echt te ver... Ik ben afhankelijk van mijn fiets en het OV. Maar 80 km gaat toch niet lukken ben ik bang. (ik woon in Oirschot)
Maar toch heel erg bedankt voor het aanbod!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:08

Ik wil nog even kwijt (na enkele pagina's geleden te hebben gepost dat iemand zou langskomen) dat ik ontzettend happy ben.

Ik heb 7 paarden en 2 kleine gezelschapswelshes en zocht toch maar weer (half oktober) een bijrijdster/ allround verzorg(st)er na enkele mislukte pogingen en het weer 3,5 jaar alleen te hebben gedaan. Mijn vertrouwen is reeds meerdere malen geschaad waardoor ik besloot nooit meer een bijrijdster te nemen. Ik noem haar maar Y.

MAAR zeg nooit nooit, want ik ben toch weer eens gaan kijken toen een verhuizing van de paarden naar veel dichterbij eraan kwam. Eerst 2 meiden met wie het leuk leek te klikken. De ene erg bangig en moest nog veel leren (achteraf heeft ze alleen 1x gepoetst en nooit gereden) en de ander leek een erg leuke meid. Ik noem haar maar Z.

Toch had ik op nog iemand gereageerd, die ook een verzorgpaard zocht. Vraag mij niet waarom, maar het was een gevoel. Ook zij kwam langs met haar vriend. En haar noem ik miss X.

Met Y. werd het gelijk al niets. En aangezien Z. haar vriendin was wachtte ik het nog even af. De eerste keer dat ze reed staakte het paard continu (lees: probeerde haar uit :o ). Voor miss X had ik een moeilijk paard en dat ging perfect. Zij kreeg gelijk sleutels en we spraken nog een paar keer af. De klik was er gelijk. Er bijzonder.

Z. heeft nog 1x gereden. Continue waslijnen en dan weer trekken. Miss x smste mij de volgende dag dat het paard een wond bij de mond had. Ik was klaar met Z en helemaal toen ze de schuld aan het nieuwe hoofdstel gaf |(
Maar zij gaf ook al aan dat het niet klikte, omdat ik haar niet elke keer thuis wilde ophalen (lees: ze belde een uur van tevoren en verwachtte dat ik haar 25km van mijn huis ophaalde).

Wat ik wil zeggen: geef de hoop niet op. Er zijn echt goede bijrijdsters, want miss x is er nog steeds en zij en ik zijn vrij kritisch. Zij heeft een eigen paard gehad en weet welke verantwoordelijkheden er bij paarden horen. We hebben samen alle 9 paarden en ik ben onwijs gelukkig met haar ( en zij met mij zegt ze en hoop ik). We liggen op 1 lijn qua welzijn, qua training, opleiding en alles eigenlijk. En dat is zooooo fijn.

Ik hoop ook dat we nog vele jaren samen de paarden doen. Ondanks de korte tijd, is de klik er echt en zijn we meer vriendinnen die toevallig ook nog samen paarden doen. Zij betaalt er "niets" voor, maar helpt mij met alles :o (het mesten wordt overigens gedaan) en koopt ook wel eens dingen, die ze gaaf vindt voor de paarden of een keer een zak wortels o.i.d. en dat is prima. Ook betaalt ze zelf de lessen, dus goed geregeld en nog super gezellig ook. :+ :P

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:30

Ikzelf heb 4paarden,2 om op te rijden,1shetter om mee te lopen of voor de sulky en nog een twenter.

Paar jr geleden zocht ik iemand van L-nivo om 1 vd dressuur paarden door te rijden,evt wedstrijd rijden mits de klik en ambitie er is. Geen geld,gewoon eerlijk zijn en ong 2x per wk rijden.
Met een paar gemaild,afspraak gemaakt,langs komen ho maar.
Op 1 na,die woont in de buurt.
Vroeg haar naar haar ervaringen,etc
Nou grote verhalen,M nivo etc etc en ze was iets van 23/24 ofzo dus (ik dacht) volwassen,ok leuk kan je miss echt wat mee. (niet flauw bedoelt,maar ik zou er na 3wk niet meer door de weeks bij kunnen zijn)

Mevrouw kwam......opzadelen was ze al niet zo handig in......opstappen al helemaaaaal niet! M'n paard zette zelfs de hoeven verder uit elkaar op steun/balans te houden (ben zelf ook niet licht,maar zij was zeker 45kilo te zwaar) maar ik gaf het nog steeds een kans. Gewicht kan ook buiten haar schuld om zijn en ik wil niet flauw zijn daarin.

Paar rondje's gestapt,paardje liep al mooi binnendoor--ja ze is wel een slim dier-- en toen naar de draf.....
Ik schrok,ze kon niet eens licht rijden! het hobbelde alle kanten op en moest zich aan de manen vast houden om evenwicht te houden!

Overbodig om te zeggen dat dit niet door ging voor haar...

Tijd voor nummer 2,die mocht op m'n andere rijpaard.
Als ik erbij was,ging het redelijk.....was ik er niet bij deed ze ook geen bal,ja omtutten (met haar borsten pronken naar de instructeur,ja helaas die valt niet op vrouwen dus had ze pech) en beetje stappen of als het paard vervelend was,meppen,gieren,janken,schelden,slaan,manen trekken.
Ze hoefde niks te betalen,enkel de prive les 1x per 2wk. Dat was te duur vond ze dus exit nummer2

Tijd later,meisje ong 15jr meld zich via internet want ze zag dat ik wel in de buurt woonde en vroeg of ze mocht verzorgen,borstelen,stallen mesten etc.
Eerst nee,maar nou ja vooruit,ze kon eerst wel m'n shetter vertroetelen,wandelen en evt wou ik haar het mennen wel bijleren.
Ze kwam gelijk in rijbroek en ach ik streek over m'n hart en liet haar op hetzelfde paard als hierboven.
Die vertrouw ik,en een beetje extra aandacht kon geen kwaad.
Begin ging erg goed,ze kwam voor de shetter door de weeks en in de wkenden keeg ze dan les van mij op het paard.
Op'n gegeven moment shetter stond stil en kwam ze alleen nog maar om te rijden,en later werd zelfs dat minder. Tijden gewacht en toen maar bericht gestuurd van,dit wil ik niet,ik wil duidelijkheid en afspraken kunnen maken en dat daar aan gehouden word.

Een goeie betrouwbare gedreven liefdevolle verzorger/bijrijder vinden.....als een naald in een hele grote hooiberg!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:35

ik eindelijk een paardje gevonden na wachten en zoeken <3 ben zo blij mee!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:13

wie weet nog een pony omgeving deventer voor een 13 jarig meisje?

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:06

Ik vind het nog steeds drama om een goed verzorgster/bijrijdster te vinden voor mijn paarden, door de jaren is er wel wat gewisseld maar dat tezijde.
eerst maar eens wat ik te bieden heb:
pony 3 net beleerd, en nog een 12 jarig z paard, jaarling en onze opa
eigen stallen aan huis,
zómers buiten bak, swinters modderpoel haha
op 5 minuten lopen binnen + buiten bak en spuitplaats
alles staat tot je beschikking van zadel tot trailer (oke ik rijd, dus op dagen dat het mij uitkomt)
eigen pony 7 dagen per week.
prive les
mogelijkehid tot wedstrijden rijden

je denkt dat is een leuke meid 14 jaar komt trouw maar na 2 maanden is dat weer over.
reageerd er een vrouw van 40 jaar die wil graag alleen verzorgen, en krijgt de kans om die pony ook te gaan rijden. klikt super ze komt bijna alle dagen maar het word winter en het houd op.
Wisseling in het paarden bestand en een van onze pony's mag beleerd worden.
aangezien wij daar zelf geen tijd voor hadden zochten we iemand die dit kon wilde en het als haar eigen paard wilde beachouwen. ging goed maar kwam soms meer als een week niet, kreeg vervolgens een ander aanbod welk al verder gereden was en ging bij ons weg.
ondertussen vroeg er een meisje van 16 of ze mocht verzorgen en rijden, verzorgen kan maar rijden niet heb geen paard over. ja is prima! mooi zou je denken zei blij ik blij pony blij bijrijdster ging weg en we hebben haar de kans gegeven. ze heeft nu 1 prive les gereden en ik heb haar nu ruim een maand niet gezien!!
nu had ik iemand anders gevonden die heeeeeel graaaag wilt komen en ze heeft veel ervaring met jonge paarden, probeer je een afspraak te maken, smst ze kan ik iets later komen? ja is prima. 3 uur later toch maar eens gebeld of ze nog wel wil komen. nu komt ze vanavond maar weet niet of ik met haar wel een afspraak kan maken!!
de betreffende pony heb ik ook maar te koop gezet aangezien ik er geen tijd voor heb.

ik vind het zo rot om telkens teleurgesteld te worden of tegen iemand te moeten zeggen he kom je nog of heb je der geen tijd meer voor.

heb ik nou zo'n zlechte plek voor een bijrijdster/verzorgster??

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:18

lauwtjuhh schreef:
Ik vind het nog steeds drama om een goed verzorgster/bijrijdster te vinden voor mijn paarden, door de jaren is er wel wat gewisseld maar dat tezijde.
eerst maar eens wat ik te bieden heb:
pony 3 net beleerd, en nog een 12 jarig z paard, jaarling en onze opa
eigen stallen aan huis,
zómers buiten bak, swinters modderpoel haha
op 5 minuten lopen binnen + buiten bak en spuitplaats
alles staat tot je beschikking van zadel tot trailer (oke ik rijd, dus op dagen dat het mij uitkomt)
eigen pony 7 dagen per week.
prive les
mogelijkehid tot wedstrijden rijden

je denkt dat is een leuke meid 14 jaar komt trouw maar na 2 maanden is dat weer over.
reageerd er een vrouw van 40 jaar die wil graag alleen verzorgen, en krijgt de kans om die pony ook te gaan rijden. klikt super ze komt bijna alle dagen maar het word winter en het houd op.
Wisseling in het paarden bestand en een van onze pony's mag beleerd worden.
aangezien wij daar zelf geen tijd voor hadden zochten we iemand die dit kon wilde en het als haar eigen paard wilde beachouwen. ging goed maar kwam soms meer als een week niet, kreeg vervolgens een ander aanbod welk al verder gereden was en ging bij ons weg.
ondertussen vroeg er een meisje van 16 of ze mocht verzorgen en rijden, verzorgen kan maar rijden niet heb geen paard over. ja is prima! mooi zou je denken zei blij ik blij pony blij bijrijdster ging weg en we hebben haar de kans gegeven. ze heeft nu 1 prive les gereden en ik heb haar nu ruim een maand niet gezien!!
nu had ik iemand anders gevonden die heeeeeel graaaag wilt komen en ze heeft veel ervaring met jonge paarden, probeer je een afspraak te maken, smst ze kan ik iets later komen? ja is prima. 3 uur later toch maar eens gebeld of ze nog wel wil komen. nu komt ze vanavond maar weet niet of ik met haar wel een afspraak kan maken!!
de betreffende pony heb ik ook maar te koop gezet aangezien ik er geen tijd voor heb.

ik vind het zo rot om telkens teleurgesteld te worden of tegen iemand te moeten zeggen he kom je nog of heb je der geen tijd meer voor.

heb ik nou zo'n zlechte plek voor een bijrijdster/verzorgster??

Ik denk dat je steeds de verkeerde mensen vind! Wat een gezeur zeg. Ik had het wel geweten als ik op zon plek kon verzorgen..

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:21

ja maar het lukt nog steeds niet!!
overkomt me ook vaak dat ik mailtjes krijg van mag ik samen met mijn vriendin (12 jaar) komen rijden?
ehmmm en de verzorging dan? ja maar kan ik dan niet alleen rijden?
dan ben je bij mij al afgekeurd...

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:23

ik vin het juist moeilijk om een verzorgje te vinden ;(

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:23

ik bedoel een verzorgpony

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:24

en waar ligt ergens??

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:26

watte? ergens? voor wie is dat bedoeld??

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:31

haha sorry voor jou, je gaf aan dat je nog steeds op zoek bent naar een verzorg paard
en jij woont volgens je profiel in ergens.

dus mijn vraag waar ligt ergens?

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:51

@ TS ik kan me de frustratie erg goed voorstellen, lijkt me erg lastig als je maar niemand kunt vinden! Zeker als ze er geen geld aan kwijt zijn, is toch echt wel luxe hoor!
Zelf ben ik sinds een maandje of twee weer "paardloos" en ook ik kan niets vinden, althans niet iets waar ik voor langere tijd kan blijven en waarbij de kosten niet torenhoog worden..

Steeds vaker krijg ik dan de gedacht om toch maar zelf een paard te gaan kopen, maar dat durf ik nog niet goed aan.

Lastige situaties, het valt voor beide niet mee! ;(

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:54

Moet helaas wegens relatieproblemen m`n paardje verkopen. ;( Dus ben ook weer op zoek naar een leuk bijrijdpaardje!
Morgen heb ik m`n eerste afspraak ben benieuwd. :)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:55

lauwtjuhh schreef:
ja maar het lukt nog steeds niet!!
overkomt me ook vaak dat ik mailtjes krijg van mag ik samen met mijn vriendin (12 jaar) komen rijden?
ehmmm en de verzorging dan? ja maar kan ik dan niet alleen rijden?
dan ben je bij mij al afgekeurd...

Nou daar heb je niks aan en ben je ook zo klaar mee :'s
Bij mijn laatste verzorgpony een paar jaar geleden kwam ik een beetje in tijd nood dus werd rijden een lange wandeling na het halfuur uitmesten :p ik zou niet eens willen joh als ik alleen maar kon rijden.
Het lijkt wel altijd hier in de omgeving zo te gaan. Obdam is namelijk wel in de buurt en hoor dat soort sjtuaties hier vaker!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:55

Als het voor mij te ver fietsen is houd het voor mij ook op, ik wil niet langer dan driekwartier op de fiets zitten. Ik hoop ook ooit nog zo'n plekje te vinden als hoe lauwtjuh beschrijft. Maarja het is wachten denk ik haha. :=

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:02

het enigste wat ik vraag is 50 euro in de maand voor 7 dagen per week een pony en als je tijd hebt een stalletje mesten.
je hebt de mogelijkheid tot prive les 12.50 per half uur en als we samen in de les kunnen rijden is het 12.50 per uur! ik zelf rijd elke week en zou het wel leuk vinden als ze eens in de 2 weken mee gaan. maar ja dan kom je wel op 75 euro per maand voor je '' eigen pony" alles word gedaan voor de rest.

ik heb zelfs eens gezegd oke eens in de 2 weken verplicht prive les en dan als je der bent de stallen mesten 15 minuten werk. dus kost je 25 euro in de maand voor een eigen pony

maar ja iedereen wil het gratis en ze staat nu ook te koop, dus het is kiezen of delen
het is de pony in mijn onderschrift overigens (mischien weten jullie nog iemand?)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:06

Ik vind dat heel redelijk hoor lauwtjuhh!