Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Belang van het paard moet sowieso voorop staan ja
En bij jou ligt het ook anders, als het financieel nodig is omdat je hem anders moet verkopen... En je verdient er ook niets aan (haalt alleen een deel van de kosten er uit) en ze mogen er vrij alles mee doen... Dan is een bijdrage ook redelijk hoor!
Hier is het ook, alles mag, maar als ze verder weg willen, moeten ze dat zelf regelen, zijn de kosten voor henzelf (weekendje Veluwe bij wijze van spreken). Willen ze wedstrijden rijden, ok, maar dan moeten ze dat ook zelf regelen.
Maar voor mijn gevoel --> Iemand die betaald, mag ook dingen terugverwachten (niet dat het niet is als niemand niet betaald, maar ik vind niet dat bij een betalend iemand zo maar het paard verplaatst kan worden naar iets met minder faciliteiten en nog eens verder weg omdat het voor het paard "fijner is" (meer buiten --> bij dit paard een vrolijker paard, wel is er een buitenbak, uitrijmogelijkheden). Terwijl als iemand gratis rijdt er "blij" mee mag zijn en de eigenaar het wel kan maken (natuurlijk netjes bespreken etc.) Dat is even mijn "probleempje" met betalen/niet betalen :p
Citaat:Maar voor mijn gevoel --> Iemand die betaald, mag ook dingen terugverwachten (niet dat het niet is als niemand niet betaald, maar ik vind niet dat bij een betalend iemand zo maar het paard verplaatst kan worden naar iets met minder faciliteiten en nog eens verder weg omdat het voor het paard "fijner is" (meer buiten --> bij dit paard een vrolijker paard, wel is er een buitenbak, uitrijmogelijkheden). Terwijl als iemand gratis rijdt er "blij" mee mag zijn en de eigenaar het wel kan maken (natuurlijk netjes bespreken etc.) Dat is even mijn "probleempje" met betalen/niet betalen
Serendip90 schreef:Maar voor mijn gevoel --> Iemand die betaald, mag ook dingen terugverwachten (niet dat het niet is als niemand niet betaald, maar ik vind niet dat bij een betalend iemand zo maar het paard verplaatst kan worden naar iets met minder faciliteiten en nog eens verder weg omdat het voor het paard "fijner is" (meer buiten --> bij dit paard een vrolijker paard, wel is er een buitenbak, uitrijmogelijkheden). Terwijl als iemand gratis rijdt er "blij" mee mag zijn en de eigenaar het wel kan maken (natuurlijk netjes bespreken etc.) Dat is even mijn "probleempje" met betalen/niet betalen :p
Mindim schreef:Serendip90 schreef:Maar voor mijn gevoel --> Iemand die betaald, mag ook dingen terugverwachten (niet dat het niet is als niemand niet betaald, maar ik vind niet dat bij een betalend iemand zo maar het paard verplaatst kan worden naar iets met minder faciliteiten en nog eens verder weg omdat het voor het paard "fijner is" (meer buiten --> bij dit paard een vrolijker paard, wel is er een buitenbak, uitrijmogelijkheden). Terwijl als iemand gratis rijdt er "blij" mee mag zijn en de eigenaar het wel kan maken (natuurlijk netjes bespreken etc.) Dat is even mijn "probleempje" met betalen/niet betalen :p
Je betaald voor de uren op het paard, wat verwacht je nog meer voor het geld dan? Inspraak over stalling en dergelijke? Voor een 50 euro in de maand, zou dat bij mij echt niet gebeuren. Ik zou mijn besluit van tevoren mededelen en eventueel de vraagprijs er op aan passen en de bijrijder de keuze geven of ze er mee door wil gaan of niet.
Het welzijn van het paard staat bij mij boven het gemak van de bijrijder. Zou het voor de bijrijder ook moeten staan. Als een paard op een andere stal beter op zijn plek is, dan gaat dat voor. Hij moet er immers wonen, de bijrijder komt een aantal malen per week een uurtje op visite.
Nissima schreef:Serendip90 schreef:Ik vind de manege dan ook raar(niet om je aan te vallen of wat dan ook, snap dat ze van jou alles gaat leren over verzorging etc. en dat het leuk is voor haar)... Maar wat heb je in hemelsnaam te doen op een manege waar je paard dus kennelijk opgezadeld voor je klaarstaat? :s (bestaan dat soort maneges nog ja? :S) Dan mis je juist het "leukste" gedeelte...
Ik rijd nu op een manege waar ik elke week hetzelfde paard toegewezen krijg. Dit paardje wordt geleased op de dag dat ik ook rijd. Meisje staat er dus altijd naast te kijken, rijdt in de les voor mij en trekt het paard haast uit mijn handen als ik met paard de bak uitkom. Er is voor mij dus niks aan, zo. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook wel met VZpaard rijden, maar omdat hij nog zo jong is en ik verschrikkelijk kan genieten van tutten en poetsen, én omdat ik veel meer wil leren dan alleen rijden, kies ik ervoor dat nog niet te doen. Ik wil niet het paard per ongeluk verpesten door er op te gaan zitten.
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is (ik ben dus degene die gister bij barrelover was).
HalloDan schreef:happyhorse schreef:Van de week nieuwe advertentie gezet voor een verzorgster.
Krijg vandaag een mail dat iemand geintresseerd is maar 15 a 20 euro per keer wilt krijgen
Ha ha, had diegene dan ook wel enig niveau of dat zelfs ook niet eens????![]()
Wat een grapjas!