Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:30

Nou urselin, mij lukt het al een jaar niet dus ik hoop dat je meer geluk hebt.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:30

Het kan nog erger, ik heb een e-pony en ik was zelfs even blij met een shet omdat ik niets heb met rijden eigenlijk :) op zijn tijd een buitenritje heerlijk :p maar voor mij ook niet zo boeiend...

Alle mensen die klagen enzo, die iets hebben... vind dat niet kunnen... Ben gewoon blij dat je iets hebt!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:52

Sylvia_B schreef:

Echt? Jeetje wat lang :\
Dan zal ik ook stalgenoten/staleigenaren moeten gaan aankijken tegen die tijd.
Over een jaar vertrek ik ook nog eens voor een aantal maanden naar het buitenland :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:12

urselin schreef:
Sylvia_B schreef:

Echt? Jeetje wat lang :\
Dan zal ik ook stalgenoten/staleigenaren moeten gaan aankijken tegen die tijd.
Over een jaar vertrek ik ook nog eens voor een aantal maanden naar het buitenland :=

Even voor een correct beeld.
Ik zocht iemand voor mijn mini shet, die vond ik zelf. In de tussentijd stopte de bijrijdster van de haf ermee, nu doet de verzorgster ze dus allebei, maar dat is voor haar door omstandigheden eigenlijk te veel.
Dus ik zoek nu nog iemand eigenlijk voor de haf en de mini shet erbij.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:44

improud schreef:
Hmmm... Te ver weg . Ik ga ff kijken of ik mijn advertentie kan verbeteren..

Ja, precies ze vond het te ver weg, kreeg mail waar mijn paard precies stond, staat in de advertentie ze staat in hank, is een klein dorpje maar wel heel goed bereikbaar, zij woonde paar dorpen verderop en vond het wat ver rijden, dus ze vroeg of ik mijn paard niet dichter bij haar huis wilde stallen?? Echt heel brutaal vind ik, en nee dus ze staat prima waar ze staat en voor mij is het maar een kleine 5 km van me huis en 2 km van me werk dus ik ga haar echt niet verplaatsen voor een verzorgster/bijrijdster.
Ik vind dat sommige echt veel eisen hebben om een paard te kunnen rijden van een ander, ik was vroeger overal blij mee, al had ik al heel jong een eigen pony ik had ook een verzorgpony waar ik naar toe moets op de fiets was toen een 15 a 20 min fietsen, zoiets zou zij ook moeten fietsen en ze zei zelf nog dat ze met de brommer zou komen want die heeft ze. Deze hoeft dus niet eens kennis te komen maken he.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:24

Improud dit topic is bedoel voor ervaringen met het vinden van verzorgsters. Ik ben me ervan bewust dat we er ons allemaal soms wel eens schuldig aan maken maar: er is nu al een paar keer gevraagd geen advertenties hier neer te zetten. Als ik me niet vergis is er zelfs een bijdrage met advertentie van je weggehaald. Probeer je daar een beetje aan te houden. Dadelijk gaat het topic op slot en dat zou jammer zijn.

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:47

Ik heb het idee dat het tegenwoordig als snel te ver weg is.
Ik fietste door weer en wind 10-15 minuten op en neer vroeger.

Niks meer gehoord van het persoon, dat was komen kijken laatst.
Ben nu aan het twijfelen om nieuwe advertentie te zetten of gewoon even te wachten.
Ga namelijk van stal verhuizen liefst eind deze maand.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:51

Wat ik heb gedaan (heb inmiddels mijn bijrijdster al een jaar of 4?/5?) is bij manege lessen op stal gaan kijken. Kijken wie mij qua rijden aanspreekt. Instructrices vragen, en dan de desbetreffende persoon benaderen. Nu scheelt het dat ik het zie als: " Zij helpt mij, ik help haar " dus ik vraag er geen geld voor.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:23

Ik heb.vroeger zelfs een half uur heen gefietst. Maarja ik had er ook onwijs veel voor over!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:25

dancer_ schreef:
Ik heb.vroeger zelfs een half uur heen gefietst. Maarja ik had er ook onwijs veel voor over!

Ik heb er ook onwijs veel voorover, helaas is het niet mogelijk met mijn schooltijden om er nu een half uur voor te kunnen fietsen.
Denk ook dat school bij de meeste een probleem zou zijn qua reistijd.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:27

Volgens mij zit ik gewoon in de verkeerde regio..Ik heb een verzorgmeisje gevonden voor mijn 2 grote paarden, maar nu zoek ik dus al een tijdje naar iemand die ook op mijn shetjes wil rijden. Ze komen wel voor de kar, maar met de winter in aantocht, zal dat alleen in de weekenden bij daglicht gebeuren en de rest van de week wil ik ze dan ook wel in beweging houden. Alleen longeren vind ik ook zo sneu en daar heb ik ook de tijd niet voor, dus ik dacht, ik kan vast wel een meisje blij maken met het rijden van een shet.
Nou, dat heb ik verkeerd gedacht geloof ik, krijg gewoon nauwelijks reactie. Terwijl ik vroeger al blij was met een shet om te aaien.
Las laatst een topic van iemand met de eisen en wensen van verzorgers en ik geloof dat ik me daar nu wel bij kan aansluiten..

Sjoos schreef:
Wat ik heb gedaan (heb inmiddels mijn bijrijdster al een jaar of 4?/5?) is bij manege lessen op stal gaan kijken. Kijken wie mij qua rijden aanspreekt. Instructrices vragen, en dan de desbetreffende persoon benaderen. Nu scheelt het dat ik het zie als: " Zij helpt mij, ik help haar " dus ik vraag er geen geld voor.

Goed plan, ga ik denk ook eens doen!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:32

Jibbel,
Ik zie waar je pony's staan in je adv, dat is hemelsbreed niet heel ver bij mij vandaan :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:33

Ik heb juist het probleem dat ik maar geen verzorgpaard kan vinden hahaha.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 16:34

"vroeger" toen je nog minimaal een half uur op de fiets door weer en wind ging... Vroeger... dat je fietstassen vol ging laden met flessen gevuld met water omdat het water bevroren was... Vroeger... toen rijden een leuke extra was, bijna een beloning :p

Ze zijn gewoon op?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:03

Jibbel schreef:
Volgens mij zit ik gewoon in de verkeerde regio..Ik heb een verzorgmeisje gevonden voor mijn 2 grote paarden, maar nu zoek ik dus al een tijdje naar iemand die ook op mijn shetjes wil rijden. Ze komen wel voor de kar, maar met de winter in aantocht, zal dat alleen in de weekenden bij daglicht gebeuren en de rest van de week wil ik ze dan ook wel in beweging houden. Alleen longeren vind ik ook zo sneu en daar heb ik ook de tijd niet voor, dus ik dacht, ik kan vast wel een meisje blij maken met het rijden van een shet.
Nou, dat heb ik verkeerd gedacht geloof ik, krijg gewoon nauwelijks reactie. Terwijl ik vroeger al blij was met een shet om te aaien.
Las laatst een topic van iemand met de eisen en wensen van verzorgers en ik geloof dat ik me daar nu wel bij kan aansluiten..

Sjoos schreef:

Goed plan, ga ik denk ook eens doen!

Ik denk dat het komt omdat niet iedereen meer op een Shet kan rijden.
Ik ben bijvoorbeeld al veel te groot, en ouders laten hun jonge kinderen minder snel alleen naar een verzorgpony gaan.
Ik zou graag een Shet verzorgen, maar rijden kan niet omdat ik te groot/te zwaar ben.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:04

Serendip90 schreef:
"vroeger" toen je nog minimaal een half uur op de fiets door weer en wind ging... Vroeger... dat je fietstassen vol ging laden met flessen gevuld met water omdat het water bevroren was... Vroeger... toen rijden een leuke extra was, bijna een beloning :p

Ze zijn gewoon op?

Nee, hier ben ik. :Y)
Maar ik heb dus weer het punt dat in mijn omgeving weinig mensen zoeken..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:23

xLions schreef:
Serendip90 schreef:

Ze zijn gewoon op?

Ik heb zelf ook een overschot aan verzorgsters :s Maar als ik hier iets voor mezelf zoek, dan is het minimaal 50-100 euro bij betalen :') Beetje zonde als je nog een paard hebt staan...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:24

Serendip90 schreef:
xLions schreef:

Ik heb zelf ook een overschot aan verzorgsters :s Maar als ik hier iets voor mezelf zoek, dan is het minimaal 50-100 euro bij betalen :') Beetje zonde als je nog een paard hebt staan...

Haha, ik woon een beetje in een gat hier.
Wel erg mooie bosrijke omgeving om paarden te houden, maar helaas willen de meeste alles zelf doen/zijn al voorzien.
Ik wil prima bijbetalen als ik er maar wat leuks voor terug krijg. :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:28

xLions schreef:
Serendip90 schreef:

Haha, ik woon een beetje in een gat hier.
Wel erg mooie bosrijke omgeving om paarden te houden, maar helaas willen de meeste alles zelf doen/zijn al voorzien.
Ik wil prima bijbetalen als ik er maar wat leuks voor terug krijg. :D

Het is vooral het bij betalen als je al aan stalling 250 euro kwijt bent.. dan nog alle andere kosten erbij... En gewoon puur en alleen door het feit dat ik mijn paardje in de winter buiten wil hebben (fatsoenlijk, veel uren) dus dat ik hem niet mee neem naar de randstad :') Dus mjah, dan maar op en neer rijden :p (en dan weet ik ook zeker dat ik een fijn, leuk paard heb :p)

Maarja ik maak nu tenminste een verzorgster blij :p (Maar hier sta ik soms echt te kijken in de buurt hoor... "je moet wel komen voeren dit en dat, stal uitmesten en nog een keer veel bij betalen dat ik denk "daarvoor heb ik bij mijn paard in de buurt bijna de hele stalling op de goedkoopste stal" :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:32

Waar ik me aan erger is dat mensen alleen 18+ willen.
Zo had ik iets gevonden wat me enorm aansprak en wat ik erg graag wilde doen.
Contact met de eigenaar gehad en alles was nog steeds leuk, aardige vrouw.
Maar wilde ze wel iemand 18+ omdat haar paard een moeilijk verleden had.
Kijk dat het qua verantwoording is, kan ik ergens nog begrijpen, maar qua rijniveau/ervaring zeker niet.
Dus daar kan ik dan totaal niet tegen, haha.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:34

Daar erger ik me ook aan!

Soms zie ik superleuke advertenties staan, en dan ben ik helemaal blij als ik die tekst lees, en dan ben ik aan het einde van het verhaal aangekomen, staat er : 'Alleen maar 18+!!!!!!!!!'

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:37

Sassii schreef:
Daar erger ik me ook aan!

Soms zie ik superleuke advertenties staan, en dan ben ik helemaal blij als ik die tekst lees, en dan ben ik aan het einde van het verhaal aangekomen, staat er : 'Alleen maar 18+!!!!!!!!!'

Inderdaad.
Het is natuurlijk de keuze van de eigenaar.
Maar toch vind ik het een beetje té ver gaan soms, wij meiden van 14 á 15 jaar zullen niet onwijs veel minder zijn.
Dit zijn de scholieren die heerlijk fanatiek willen rijden/lol willen hebben en al gewend zijn ver te fietsen naar school.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 17:41

Ja inderdaad!

Maar sommige doen het ook vanwege verantwoordelijkheid he.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:10

Ik ben een advertentie geplaatst bij de Markt, heeft er iemand nog goede tips? =)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:19

Celestial schreef:
Ik ben een advertentie geplaatst bij de Markt, heeft er iemand nog goede tips? =)

Ik vind het een goede advertentie.
Duidelijk, belangrijke informatie en niet te lang.
Denk dat het mensen erg snel aanspreekt.