Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:24

Goed boktmarkt of marktplaats in de gaten houden!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:05

MoccaSins schreef:
Ik heb juist moeite om een bijrijd paard te vinden :')

*sorry als dat niet gezegd mocht worden ofzo haha

Je bent zeker niet de enige!! in welke omgeving zoekje?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:11

MoccaSins schreef:
Weet iemand toevallig verzorg paardje ergens in Soest ?

:D :D

MoccaSins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:16

horzlover schreef:
MoccaSins schreef:
Ik heb juist moeite om een bijrijd paard te vinden :')

*sorry als dat niet gezegd mocht worden ofzo haha

Je bent zeker niet de enige!! in welke omgeving zoekje?

Haha ja in Soest

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:19

[***] schreef:

Nadeel hiervan vind ik dat je er zelf veel tijd/energie moet insteken voor ze 'gevorderd' genoeg zijn om de pony's bv te doen als jij een weekendje weg bent. Ook kan je moeilijk op hetzelfde 'niveau' praten om zo te zeggen, als ze echte beginners zijn, en eens overleggen over de pony's enz vind ik altijd wel fijn :)[/quote]

Ja, inderdaad, ik zie hen eigenlijk ook niet als echte verzorgers zeg maar, maar het lijkt me ergens wel leuk om misschien met Cobe eens een paar grondwerk/longeerlesjes te geven .. Dat bedoelde ik eigenlijk .. Dat ik hen gewoon een paar lesjes geef en dat Cobe dan op die manier ook bezig is. Maar het is inderdaad niet de echte verzorgster die ik zoek, dus als die zich aanbiedt zeg ik geen neen :Y)

Heb gisteren wel gereageerd op een advertentie op marktplaats, de tekst trok me wel en ook haar reactie was erg positief. Alleen jammer dat ze nog geen rijbewijs heeft (gaat er wel mee aan de slag) en dus geen optie om tot op stal te geraken (met de fiets is toch net iets te ver :P ). Maarja, ze vroeg of ze nog eens contact mocht opnemen als ze wel een rijbewijs had dus wie weet, moest ik tegen dan nog niemand gevonden hebben ... :)[/quote]

Da's voor jezelf dan ook wel eens fijn, krijg je meer ervaring met lesgeven, want Cobe spiegelt toch ook goed he? En wie weet komt in de tussentijd dan de perfecte verzorger langs, of kan dat ene meisje wel :)

Ik ga denk ik ook nog eens een vriendin vragen, maar meer om samen buitenrit te doen, twee paarden tegelijk rijden wordt wat moeilijk :P

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:34

x_spekkie_x schreef:
Destino schreef:
Ik veronderstel dat je niet snapt wat ze bedoelt..
Het ging er eerder over dat er veel verzorgers reageren in de zomer, misschien helpt dat?
Anders even vorige pagina lezen. :)

Haar bericht gaat niet over de zomer. Haar bericht gaat over wat ze in de kou heeft gedaan:
mnkortleve schreef:
Oke nu zijn bepaalde berichten van mij wel wat off topic, maar ook in deze kou kun je lol hebben althans ik geloof wel dat wij die vandaag gehad hebben, in de bak valt niet te rijden, maar in het land wel, niet dressuurmatig maar wel lekker crossen oid :D

En ik kan met deze kou echt niet crossen buiten. Alles is bevroren, nadat het eerst nat en blubberig is geweest. De zachte stukken zijn dus keihard en zeer onregelmatig.

Ik bedoelde idd dat er meer mensen reageren in de zomer in de winter is het altijd wat moeilijker terwijl er wel zat leuke dingen te doen zijn in de winter.

Crossen is een groot woord, maar zou zeker niet onmogelijk zijn het land is hier zoals Destino al zegt vrij vlak je kan leuk een sprintje trekken zonder dat je bang hoef te zijn onderuit te gaan oid

.
aikon Maar ook een merrie of een ruin kan een flinke trukendoos hebben, ik vind niet dat je naar je paard als hengst zijnde moet kijken, maar gewoon als paard hoe nuchterder je zo'n dier behandel hoe makkelijker het vaak gaat.
En wbt je verzekering of iemand nu 13 of 40 is dat maakt geen verschil.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:52

Zag een advertentie van iemand die een verzorgpaard zocht, niet om te rijden en bij mij in de buurt. De inhoud paste zeer goed, maar er zaten zo ontzettend veel spelfouten in de tekst dat ik toch maar afhaak... Op de een of andere manier kan ik me daar niet overheen zetten....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:27

een stal uitmesten is geen kantoorbaan..... >;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:01

Nee, maar ik begrijp wel dat je iemand dan minder serieus neemt. Bij elke sollicitatie verwachten ze toch een foutloze brief, al is het in de bouw of als vuilnisman: dat maakt niks uit. Dus als je niet eens de moeite neemt je advertentie even na te lezen.. Hoe serieus ben je dan? (En dan heb ik het niet over spelings fouten of dyslectie, dat haal je er nog wel uit..)

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:54

Ik vind het zo super moeilijk om een verzorgpaardje te vinden... Heb er al alles aan gedaan, dacht ik zo. Briefjes opgehangen, advertentie op marktplaats en bokt. Ook hebben mijn vriendinnen het een en ander voor me gedaan. Dat heeft helaas ook niet geholpen... Er is gewoon helemaal niemand die reageert en ander vragen ze een super hoge vergoeding. De moet begint me dus een beetje in de schoenen te zakken.
Hoop natuurlijk nog elke dag op een mailtje of telefoontje, dus als je geïnteresseerd bent? Kijk maar op mijn profiel en stuur gerust een PB voor meer info!

Ik wens de andere mensen heel veel succes!! :j

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:53

* oeps* ben er al een tijdje niet meer achter.
Maar ik zoek nog steeds een bijrijdpaardje..
Dus als iemand er 1 kent in omgeving Woerden/Harmelen..?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:18

Ik zoek er trouwens eentje in omgeving Ermelo!!

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:58

ik had even een vraagje; heeft een van jullie ook een verzorgpony waar jullie mee mennen? :P
t lijkt me namelijk erg leuk om dat te leren, maar ik kan het zelf nog niet.. dus even een vraagje aan de eigenaren hier: zouden jullie een verzorgster willen waar je zelf bij moet zijn in het begin om het mennen enz aan te leren? of vinden jullie dat teveel tijd kosten?? les enz, zijn dan natuurlijk op eigen kosten. maar ik vroeg me dus af of je de pony van iemand anders kan verzorgen en daarmee iets heel nieuws leren, of dat de meeste mensen zoiets hebben van; nou, dat kost me alleen maar tijd, dat wil ik heel niet. :P

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:27

Ik verwacht ook zeker niet een compleet nette sollicitatiebrief! Maar als er in de aanhef van 5 woorden al 7!!! spelfouten staan, dan zet ik wel vraagtekens bij die persoon. De rest van de advertentie was niet veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:52

kimmieh0103 schreef:
ik had even een vraagje; heeft een van jullie ook een verzorgpony waar jullie mee mennen? :P
t lijkt me namelijk erg leuk om dat te leren, maar ik kan het zelf nog niet.. dus even een vraagje aan de eigenaren hier: zouden jullie een verzorgster willen waar je zelf bij moet zijn in het begin om het mennen enz aan te leren? of vinden jullie dat teveel tijd kosten?? les enz, zijn dan natuurlijk op eigen kosten. maar ik vroeg me dus af of je de pony van iemand anders kan verzorgen en daarmee iets heel nieuws leren, of dat de meeste mensen zoiets hebben van; nou, dat kost me alleen maar tijd, dat wil ik heel niet. :P

Precies wat ik zoek :Y)
Ok, nu wel niet mennen gericht (zit wel in de planning, maar dat moet ik zelf nog leren :P ) maar wel grondwerk, vrijheidsdressuur als ze dat leuk vinden, dubbele longe, dressuur in vrijheid, .... Als er een verzorgster gevonden wordt zal deze heel waarschijnlijk met [***] aan de slag gaan (zeker in het begin, ik ken [***] het beste dus hij geeft mij veel info :Y) ) en daar zit wel een gebruiksaanwijzing bij, maar het is wel de bedoeling dat de verzorgster er op termijn zelf goed mee aan de slag kan zodat ik tegelijk met de andere pony kan werken. Kan dan hier en daar wel eens bijspringen als er wat is, of als er een vraag is ofzo, maar kan niet constant mijn pony aan de kant zetten :+ Dus het lijkt me super om in het begin de verzorgster wegwijs te maken in bepaalde dingen en dingen te laten doen & proberen enzo, zolang die op termijn ook wel wat zelfstandig kan :Y) En ik denk dat dat ook wel jouw bedoeling is, dus volgens mij zijn er zo wel mensen te vinden ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:20

kimmieh0103 schreef:

Waar woon je? Mijn pony in Hoek van Holland zou geschikt voor je zijn? :)
Is een shet, maar vind mennen leuk, en ik vind het niet erg om tijd te steken in een verzorgster. Pluk je later de vruchten van :)

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:55

Merk dat er 2 soorten eigenaren zijn:
- Die volledig hun paard kunnen uitbesteden
- Die de bijrijder/verzorger willen helpen.

Zelf val ik onder de 2e categorie, omdat mn hengst nogal eens 'jong' kan doen. Maar verzorgsters ervoor zijn heel lastig te vinden.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:56

Zijn er toevallig mensen uit Oost-Vlaanderen of Antwerpen die nog een verzorgster zoeken? Enkel voor verzorging en grondwerk/longeren/wandelen aan de hand + bijbehorende stal/weide werkjes natuurlijk . Rijden zit er voorlopig niet in bij mij.

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:58

aah oke, fijn om te horen dat er ook eigenaren zijn die de verzorgster willen helpen met dat soort dingen :) !
ik woon in wageningen, dus helaas niet in de buurt... erg jammer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:53

Christi schreef:
Zijn er toevallig mensen uit Oost-Vlaanderen of Antwerpen die nog een verzorgster zoeken? Enkel voor verzorging en grondwerk/longeren/wandelen aan de hand + bijbehorende stal/weide werkjes natuurlijk . Rijden zit er voorlopig niet in bij mij.

Ah, jammer, Limburg is te ver zeker hé :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:41

Spijtig genoeg wel, ik heb zelf geen auto helaas.

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:53

Is er een nieuw soort verzorgster? Kreeg bericht dat iemand mn paard wilt verzorgen, maar dan wel bij haar op een stal.
Kosteloss voor haar.......

Ben ik de enige die dit niet snapt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:11

BoktLover schreef:
Is er een nieuw soort verzorgster? Kreeg bericht dat iemand mn paard wilt verzorgen, maar dan wel bij haar op een stal.
Kosteloss voor haar.......

Ben ik de enige die dit niet snapt?

Ik kreeg er ook eentje die een proefweek wilde doen, en daarna mijn paard voor 1 of 2 maanden bij haar in de buurt in een weilandje wilde zetten. Kosteloos voor haar. Maar ik mocht wel altijd langskomen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:53

Brutale mensen hebben de halve wereld!!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:28

pfoee, ik ben dus niet de enige met het probleem, geen verzorgpaard kunnen vinden..
niet om de hoek althans.
ik ben 16 jaar, doe opleiding paardenhouderij, rij nu in de springles(eerst gwn dressuur), in totaal rij ik nu 4 jaar. rij ook fnrs proeven op dit moment f9, en heb al meerdere verzorgpaarden gehad waaronder ook een jong beestje dat half verwilderd van de wei af kwam als 2 jarige van 1.72.
als ik het zo zie, heb ik toch wel aardig wat ervaring, heb al meerdere malen advertentie geplaatst op marktplaats enz. maar gewoon echt 0! reactie's.. echt zo jammer..

dus bij deze, zoekt er nog iemand een verzorgster van 16 jaar met genoeg ervaring in de buurt van Capelle aan den IJssel/moordrecht/nieuwekerk aan den ijssel?!