Ik ben er weer. Naar de pony's geweest vanmiddag.
Erik had niet bepaald peper in zn achterste, Eefje iets te veel.
Ze hebben daar touwtjes liggen die je als slof kan gebruiken zeg maar. Maar dan op de manier dat je m niet te strak vast kan doen enz.
Dus ik ff op Eefje. Dat testen. Ze hadden het nog nooit gedaan, bang dat ze ging flippen. Dus ik denk, ik neem het risico. Ging perfect. Doordat ze dr hoofd niet omhoog kon doen was ze makkelijker terug te nemen.
En ik ga les geven voortaan. Celine leren rijden (A). Leren dat ze niet in de mond mag trekken en hoe ze Eefje wel moet rijden en alles. Ik heb nl. laten zien dat ik Eefje wel rustig krijg. Najaa.. Ik zat er ff op. Dat touwtje dus proberen en die vrouw kwam kijken, was daarvoor ook al geweest bij Celine toen en het viel haar op dat ze veel rustiger was. Dus ik later Eefje aan de longe gedaan en zo van binnenhand iets van de hals en verkoop dat beest is een knal met je binnenbeen zodat ze naar buiten gaat. Nou het effect was er. Ze ging er ook van galloperen maar ik zei zo van. Blijf maar galloperen en ga op je kont zitten. Later zonder handen, en toen verloor ze een beugel ff later. Dus ik zo; Doe je andere beugel ook maar uit. Dus zij doet het maar wordt bang. Dus gaat klemmen en Eefje mr harder lopen en zij glijden. En toen was het boem. Op de grond. MAar gelijk er weer op, verder gegaan met beugels. Eerste keer van galop naar draf zonder teugels duurde best lang. Maar ging wel. 2ex met teugels er heel licht bij ging heel goed. Ze gaat het dus echt leren