Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
darkadia schreef:Paulaaa schreef:Ik reed toen ik 12 was een oud pony'tje bij een boer en daar moest ik toen ook al 100gulden voor betalen. Ik vond dat niet meer als normaal en was dolblij met die pony, ging soms wel 2x per dag! Ik had eigenlijk gehoopt een lief meisje te vinden die ik net zo blij met mijn paardje kan maken, als ik toen was. Maar dat valt dus nog best tegen!!
Is er iemand die een contract op heeft gesteld met haar bijrijder?
Ik heb vorig jaar zomer zelf veel gedoe gehad met mijn toenmalige leasepaard, niks op papier dus uiteindelijk geen poot om op te staan en paardje verkocht. Was er kapot van (en mis hem nog altijd). Heb om die reden toen ik mijn eigen kocht in september in eerste instantie wel met contracten gewerkt. Ook voor een stukje zekerheid en duidelijkheid naar hun kant toe en het feit dat het meerdere malen jongere meiden waren. En dan iig de do's en don'ts duidelijk ergens stonden. Nu heb ik 2 volwassen dames met wie het super gaat en hebben we geen contract gedaan. Wel over gehad, maar beiden akkoord om het zonder en op basis van vertrouwen te doen. En nog altijd heel blij mee.
@geryon ik heb je paard vanavond even geknuffeld, leuk dier!
joyce B schreef:Het gewicht en de lengte zou moeten kunnen met een E pony. Tenzij die heel tenger en licht gebouwd is met zwakke rug. Maar het verschil voelen ze wel natuurlijk. Vorige week nog gezien met een D pony dat die toch ook wel anders liep in begin dan normaal. Maar later werd dat wel beter gelukkig.
guusje_h schreef:Toen mijn verzorgpaard even niet meer kon rijden doordat ze aan het eind van de drachtigheid was heb ik ook gewoon doorbetaald, vond ik helemaal niet raar.
Raamzicht schreef:Tja wat is kortdurig? 2 weken, een maand, 3 maanden?
Ik heb zelf ook wel hetzelfde gevoel als jullie, maar waar Is de grens. Lastig
Sannanasje schreef:Mijn bijrijdster betaald niet, dus ik heb ook geen contract.
Vind ik wel zo fijn omdat ik dan gewoon de controle houd, als er iets mis gaat kan ik haar gewoon wegsturen en ik hoef me niet schuldig te voelen als pony weer eens kreupel staat en ze niet kan rijden.
Mocht ze wedstrijdjes willen starten of willen lessen moet ze dat wel zelf betalen en dat vinden zij en haar moeder ook prima en niet meer dan logisch.