Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:37

Oei, lastig vind ik dat altijd... Welke regio, veel vraag/aanbod spelen er helaas ook in mee.
Mag de betreffende ruiter ook wedstrijden starten, hoe zijn de faciliteiten verder op de stal, lesmogelijkheden enzo. En wil je perse 1 iemand, of zou 2 ook kunnen bijv? Daar zou je ook nog onderscheid in kunnen maken natuurlijk.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:43

@ darkadia: owja sorry dat ben ik helmaal vergeten te zeggen, mijn paardje staat in de omgeving van Oosterhout (Noord-Brabant).
We hebben een goede verlichte buitenbak bij ons op stal en een wedstrijdje zou eventueel ook mogen. Het is alleen niet de bedoeling dat diegene ambities heeft om weer richting de M te gaan maar een B of L proefje zou prima kunnen!

Ik zoek wel maar een iemand, om gedoe onderling te voorkomen en dat is ook een regel van de eigenaar van de stal!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:32

Ik heb mijn pony eens drie maanden verleast toen ik in het buitenland zat en vroeg dan de kosten van de stalhuur, zak brokken en hoefsmid. Oftewel diegene zou dan de kosten betalen die ik er normaal aan had, op DA kosten na.
Nu staan wij vrij goedkoop, maar misschien geeft het een indicatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:05

Paula, ik denk niet dat je in deze/die omgeving er heel veel voor kan vragen! Wat mogen ze verder, alleen in de bak rijden? Of ook buiten rijden, eventueel een sprongetje maken etc.?

Anders zou ik denk ik rond de 50/75 max gaan zitten. Echt winst zal je er niet op maken denk ik. :=

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:32

Helft van het stalgeld zou toch wel de minimum zijn.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:45

@ Deetjuh: ja ze mogen er in principe alles mee doen, als ze er maar verantwoordelijk mee om gaan! Wedstrijdje zou ook kunnen!

Nee en het is ook niet m'n bedoeling om uit de kosten ofzo te zijn. Het is mijn paard dus ik vind niet dat iemand anders voor die kosten moet opdraaien. Zou dan meer een vergoeding zijn voor het gebruik e.d

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:52

@ Miss Charlie & Anke: ik betaal €200 per maand voor m'n stalling. Had zelf een bedrag van €100 in gedachte maar dan haken er veel af. Veel meisjes zoeken meer iets als een bijrijder voor 2-3 keer per week en dan snap ik wel dat €100 veel is. Maar mijn idee is dat ze onbeperkt mogen komen, omdat ik zelf niet rijd. Als ik vroeger voor €100 per maand een leuke pony voor mezelf had gehad was ik dolgelukkig geweest! Maar nu lijkt dat toch anders te zijn...

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:26

Paulaaa schreef:
@ Miss Charlie & Anke: ik betaal €200 per maand voor m'n stalling. Had zelf een bedrag van €100 in gedachte maar dan haken er veel af. Veel meisjes zoeken meer iets als een bijrijder voor 2-3 keer per week en dan snap ik wel dat €100 veel is. Maar mijn idee is dat ze onbeperkt mogen komen, omdat ik zelf niet rijd. Als ik vroeger voor €100 per maand een leuke pony voor mezelf had gehad was ik dolgelukkig geweest! Maar nu lijkt dat toch anders te zijn...

Persoonlijk vind ik €100 een heel realistisch bedrag. Dat is zeker niet teveel gevraagd voor onbeperkt een paard tot je beschikking + geen klusjes hoeven te doen. Probleem is alleen dat je inderdaad maar net die juiste persoon moet vinden die graag een paard fulltime voor zichzelf wil. Die blijken er niet meer zoveel te zijn.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:01

Pacific schreef:
Paulaaa schreef:

Persoonlijk vind ik €100 een heel realistisch bedrag. Dat is zeker niet teveel gevraagd voor onbeperkt een paard tot je beschikking + geen klusjes hoeven te doen. Probleem is alleen dat je inderdaad maar net die juiste persoon moet vinden die graag een paard fulltime voor zichzelf wil. Die blijken er niet meer zoveel te zijn.

Ja toch dat vind ik eigenlijk ook. Ik heb nu een meisje wat geïnteresseerd is maar die wil maar maximaal €85 betalen. Denk dat ik het op die €15 maar niet laat schieten, als ze geschikt blijkt te zijn!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:02

€100 vindt ik zelf ook een net bedrag zeker omdat je het paard eigenlijk 7 dagen per week voor jezelf hebt. Nadeel is inderdaad dat de meeste mensen die tijd niet hebben en ze dus maar voor 2-3 dagen het paard "willen" en dan ook maar voor die dagen betalen. Dat maakt het wat moeilijker. Weet niet of het een optie voor jouw is maar wellicht zou je er 2 kunnen zoeken. Betalen ze ieders 50 euro en onderling de dagen verdelen weet niet of je dat wat voor je paard is?

Ah lees net dat je bijna iemand gevonden hebt. Als het echt klikt is het zeker het proberen waard toch.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 12:04

Tigra_ schreef:
€100 vindt ik zelf ook een net bedrag zeker omdat je het paard eigenlijk 7 dagen per week voor jezelf hebt. Nadeel is inderdaad dat de meeste mensen die tijd niet hebben en ze dus maar voor 2-3 dagen het paard "willen" en dan ook maar voor die dagen betalen. Dat maakt het wat moeilijker. Weet niet of het een optie voor jouw is maar wellicht zou je er 2 kunnen zoeken. Betalen ze ieders 50 euro en onderling de dagen verdelen weet niet of je dat wat voor je paard is?

Ah lees net dat je bijna iemand gevonden hebt. Als het echt klikt is het zeker het proberen waard toch.

De eigenaar van de stal wil niet dat er twee verschillende op rijden, omdat dat meestal voor gedoe zorgt. Dus dat is helaas geen optie.
Misschien moet ik inderdaad onderscheid maken in geld voor diegene die 2-3x wil rijden en diegene die onbeperkt wil komen. Op zich is 3x per week wat beweging en aandacht voor mijn paardje ook voldoende, ik ga er zelf ook nog 5-6x in de week naartoe.
Sommige zijn best brutaal hoor, dan krijg je een mailtje en staat er van: ik ben niet gewend om te betalen, maar ik vind dan ook een goede band met je paard het allerbelangrijkste ;)
Of meisjes die klusjes willen doen, maarja mijn paard staat volpension dus dat gaat ook niet!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:35

Als ik hier naar de maneges/commerciële stallen kijk.. zit de prijs voor 150 voor 3 dagen/275 voor 7 en de andere stal 400 euro vol.... (en weer een ander 275/7 per dag ;))

Zelf vind ik verhuren maar een raar idee ;) (raar als in "dan krijg ik mensen die denken dat ze heel veel rechten hebben ipv ook plichten" :') "Ik betaal er voor dus....."-gedachten..

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:55

Liannetje86 schreef:
Als ik hier naar de maneges/commerciële stallen kijk.. zit de prijs voor 150 voor 3 dagen/275 voor 7 en de andere stal 400 euro vol.... (en weer een ander 275/7 per dag ;))

Zelf vind ik verhuren maar een raar idee ;) (raar als in "dan krijg ik mensen die denken dat ze heel veel rechten hebben ipv ook plichten" :') "Ik betaal er voor dus....."-gedachten..

Ik vind het zelf ook een raar idee om te gaan verhuren. Maar het is voor mij wel een ideale oplossing, op deze manier hoef ik mijn paardje niet te verkopen en iemand anders heeft er hopelijk plezier van :) en daar geniet ik dan ook weer van als ik zie dat dat mijn paard goed doet. Maar die bedragen die jij noemt zijn die voor paarden die geleasd kunnen worden? :oo of bedoel je de prijs van de stalling?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:57

Ik snap dat het ideaal is :p maar ik ben zo slecht met mensen :') Ik laat over me heen lopen.... En ben er niet praktisch is :') Vandaar dus ook dat ik heel bewust geen bijdrage vraag... Want zelfs als ze er niets voor geven en niets hoeven te doen (volpension), hebben sommige al zo'n eisen :)

Dus vandaar ;) Snap ook wel als iemand er voor betaald, die ook wat eisen stelt, wat meer in overleg gaat of weet ik veel wat... (Of nouja... ik zou het argument "maar ik betaal er voor" zien als een "oliebol, ik moet iets doen" :'))

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:18

Haha ja ik snap wat je bedoelt. Ik ben er ook geen held in, m'n vorige bijrijder was in de eerste maand al een week te laat met betalen. Vond het vreselijk om dat te moeten bespreken :D
Ik heb daar wel van geleerd dat het belangrijk is om vanaf het begin af aan goede afspraken te maken!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:25

Ik vind dat ook wel moeilijk! Heb snel het gevoel dat, omdat ze betalen, het allemaal super voor ze moet zijn. Daarom wil ik ook absoluut niet teveel vragen. Dan heb ik al helemaal het gevoel van ik geef ze te weinig voor hun geld :+
En dat terwijl ik nog best luxe aanbied. :=

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:35

Haha ja ik herken dat ook hoor! Ik voelde me bijna schuldig toen ik voor de eerste keer het geld kreeg :=
Maar aan de andere kant op de manege rijden is ook duur, zo probeer ik het voor mezelf goed te praten :P

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:38

En je er aan houden... sommige mensen kun je echt geen vinger geven :')

En anders zou ik denk ik alles op papier vast gaan leggen als ik daadwerkelijk ging verhuren... "dit zijn je rechten, dit zijn je plichten, in geval dat.... :') en dan 1000 what-if dingen..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 17:41

Ik vind het juist andersom.
Als een verzorgster niks hoeft te betalen zouden ze imo dankbaar moeten zijn.
Met een bijdrage trek ik het voor me gevoel recht. Verzorgster wordt dan niet door mij gesponserd (zo zie ik gratis rijden) , maar we zijn gelijke.
Van te voren duidelijke afspraken en daar aan houden. Anders is het niet "gelijk" meer.
Zelf vroeger bij de buren gratis mogen rijden en voelde me altijd zo'n "gebruiker". Ben toen maar het biks en de hoefsmid gaan betalen.... Ik was zo blij met die pony, ging ook elke dag of zelfs 2 x per dag om nog extra te voeren. Geweldige tijd gehad daardoor.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:04

Mjah maar dat deed je vrijwillig :) Ik hielp ook altijd vrijwillig mee, of het nu met de tuin was, oppassen als ze op vakantie waren of wat dan ook... Mee als groom op wedstrijden met het andere paard... Dat vind ik al heel anders als een bijdrage.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:22

Ik reed toen ik 12 was een oud pony'tje bij een boer en daar moest ik toen ook al 100gulden voor betalen. Ik vond dat niet meer als normaal en was dolblij met die pony, ging soms wel 2x per dag! Ik had eigenlijk gehoopt een lief meisje te vinden die ik net zo blij met mijn paardje kan maken, als ik toen was. Maar dat valt dus nog best tegen!!

Is er iemand die een contract op heeft gesteld met haar bijrijder?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:56

Iemand die meebetaalt in het onderhoud kan er vaak ook bewuster mee omgaan. Aangezien er een geld bedrag aan gekoppeld is, zal het meestal ook een goed overwogen en doordachte keuze zijn.
Deze persoon zal dan waarschijnlijk de afspraken goed nakomen.

Bij gratis, zijn ze vaak snel gemakzuchtig.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:00

Liannetje86 schreef:
Mjah maar dat deed je vrijwillig :) Ik hielp ook altijd vrijwillig mee, of het nu met de tuin was, oppassen als ze op vakantie waren of wat dan ook... Mee als groom op wedstrijden met het andere paard... Dat vind ik al heel anders als een bijdrage.

(Vrijwillig) betalen voor biks en de hoefsmid...vind ik niet zoveel anders dan een vaste bijdrage hoor.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:39

Paulaaa schreef:
Ik reed toen ik 12 was een oud pony'tje bij een boer en daar moest ik toen ook al 100gulden voor betalen. Ik vond dat niet meer als normaal en was dolblij met die pony, ging soms wel 2x per dag! Ik had eigenlijk gehoopt een lief meisje te vinden die ik net zo blij met mijn paardje kan maken, als ik toen was. Maar dat valt dus nog best tegen!!

Is er iemand die een contract op heeft gesteld met haar bijrijder?

Ik heb vorig jaar zomer zelf veel gedoe gehad met mijn toenmalige leasepaard, niks op papier dus uiteindelijk geen poot om op te staan en paardje verkocht. Was er kapot van (en mis hem nog altijd). Heb om die reden toen ik mijn eigen kocht in september in eerste instantie wel met contracten gewerkt. Ook voor een stukje zekerheid en duidelijkheid naar hun kant toe en het feit dat het meerdere malen jongere meiden waren. En dan iig de do's en don'ts duidelijk ergens stonden. Nu heb ik 2 volwassen dames met wie het super gaat en hebben we geen contract gedaan. Wel over gehad, maar beiden akkoord om het zonder en op basis van vertrouwen te doen. En nog altijd heel blij mee.

@geryon ik heb je paard vanavond even geknuffeld, leuk dier!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:55

Wat vervelend voor je dat je leasepaard verkocht is, kan me goed voorstellen dat dat pijn doet!

Ik ga denk ik ook wat op papier zetten, is nooit verkeerd!