Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:30

Nico_lette schreef:
Is er hier iemand in omg. Joure..? Ik heb nu wel een verzorgpony maar die staat bij m'n vader en dat is 14 km. heen&terug en ik ga er maar eens in de 2 weken heen, vaker kan overigens niet. |(

Wel noordoostpolder :P alsnog niet heel dichtbij

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:39

LexieFlexie schreef:
0000 schreef:
Waarom laat je het steeds afhangen van andere mensen? Ook als je een brief ophangt, verwacht je dus dat mensen jou benaderen. Wat is er precies op tegen om zelf actie te ondernemen, om eens gewoon de dichtsbijzijnde handelsstal op te zoeken desnoods, aan te bellen en te vragen of je mag helpen in ruil voor af en toe een keer rijden? Of het oude boertje aan het einde van de straat met een paar pony's eens gewoon aan te spreken en te vragen of hij het misschien leuk zou vinden als je af en toe wat met die pony's zou doen? Of verwacht je dat die man op internet advertenties gaat plaatsen of gaat reageren op jouw advertentie? Want met die instelling kan je inderdaad heel erg lang wachten denk ik.

Geen aanval op jou direct dit, maar ik lees hier zo vaak hoe ontzettend veel moeite het kost om een verzorgpony te vinden, hoe lang mensen al op zoek zijn...En dan blijkt enkele posts later dat ze alleen maar via internet zoeken, alsof mensen vergeten dat er ook nog een echte wereld is ofzo. Daarmee gun je jezelf ook wel erg weinig kans imo.

Weet ik maar ik durf het niet altijd te vragen ik ben soms bang dat de mensen raar reageren. En ja ik zoek al heel veel op internet en stuur mensen een bericht of ga ergens kijken.

Oh ik snap best dat dat spannend/eng is hoor, alleen vind ik het niet reëel om aan de ene kant geen daadwerkelijke actie te ondernemen en aan de andere kant (wederom op internet) hard te roepen dat het oh zo lastig is om aan een verzorgpony te komen. En dat gebeurt, helaas, oa in dit topic best veel. Juist die makkelijke instelling is een eigenschap die eigenaren niet zo leuk vinden in verzorgsters...Het is maar een tip.

Basilicium

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:58

Ook ik begrijp dat het eng is om mensen in persoon aan te spreken, zeker omdat je helemaal niet weet hoe en wat. Misschien dat mijn verhaal de angst wat af kan doen zwakken, dus bij deze. Toen ik op zoek ging naar een "echte" verzorgpony waar ik serieus mee kon groeien, moedigden mijn ouders me aan om op mijn fiets de wereld in te trekken. Op die manier weet je ook meteen hoe de afstand en route je bevallen, maar dat terzijde. Zo gezegd zo gedaan en ik vond het me toch een potje eng.

In het begin kwam ik amper uit mijn woorden. Ook spraken sommige oudere paardeneigenaren een vrij sterk accent dat ik niet goed begreep, waardoor sommige gesprekken sowieso heel ongemakkelijk waren. Wel werd het iedere keer toch net wat makkelijker om mijzelf voor te stellen en mijn introductie-verhaaltje een beetje bij te schaven. Helaas liep het er meestal op stuk dat de eigenaar simpelweg niet te vinden was, niet op zoek was of juist al iemand had. Vond het nog steeds heel eng om steeds maar weer mensen aan te spreken en ik geloofde na een paar middagen niet meer in een positieve afloop.

Mijn ouders vroegen of ik het ook al buiten de polder geprobeerd had. Mijn vader moedigde me aan het te proberen bij een villa vlakbij waar mensen net waren komen wonen met hun pony. Dood. Eng! Zo'n heel luxe huis met luxe auto's op de oprit, goed beveiligd uiteraard... Het kwam een stuk minder toegankelijk over dan een ouder boerderijtje in de polder! Toevallig stonden er mensen buiten toen ik er langsfietste, dus ik mezelf toch gepushed. Het ging me toch onhandig af! Niet normaal meer, maar het mooie daarvan was dat die mensen het juist hartstikke schattig/aandoenlijk vonden :) Dus ja, waar ikzelf van door de grond wilde zakken, dat was voor hen juist iets wat mij interessanter maakte.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:10

Ik heb een beetje een probleem, ik kwam dit topic tegen en dacht dat jullie mij misschien wel zouden kunnen helpen..

Ik ben nu 14 jaar, en rij nu 8 jaar op dezelfde manege. Ik leer hier eigenlijk al twee jaar niets meer en daarom ga ik binnenkort stoppen. Ik heb twee ontzettend lieve verzorgpony's, hier rijd ik niet op. Dus als ik van de manege af ben rij ik in principe helemaal niet meer.

Nu ben ik dus van plan een bijrijdpaard te zoeken, ik ben alleen heel bang dat ik dit qua tijd niet ga redden met mijn huidige verzorgpony's (deze doe ik twee keer per week).

Rijden is bij mij absoluut niet het belangrijkste, maar toch ben ik bang dat ik het ga missen. Het liefst zou ik dus een bijrijdpaard vinden, maar ik wil ook niet stoppen met mijn verzorgpony's...

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:27

FristiLover schreef:
Ik heb een beetje een probleem, ik kwam dit topic tegen en dacht dat jullie mij misschien wel zouden kunnen helpen..

Ik ben nu 14 jaar, en rij nu 8 jaar op dezelfde manege. Ik leer hier eigenlijk al twee jaar niets meer en daarom ga ik binnenkort stoppen. Ik heb twee ontzettend lieve verzorgpony's, hier rijd ik niet op. Dus als ik van de manege af ben rij ik in principe helemaal niet meer.

Nu ben ik dus van plan een bijrijdpaard te zoeken, ik ben alleen heel bang dat ik dit qua tijd niet ga redden met mijn huidige verzorgpony's (deze doe ik twee keer per week).

Rijden is bij mij absoluut niet het belangrijkste, maar toch ben ik bang dat ik het ga missen. Het liefst zou ik dus een bijrijdpaard vinden, maar ik wil ook niet stoppen met mijn verzorgpony's...

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Ik zou wel rondkijken, en als het niet lukt blij zijn met wat je hebt.
Of kijken of je naar een hogere les mag, of naar een andere (betere) manege kijken

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:49

Vooral niet eerst stoppen met rijden als je een bijrijpaard zoekt.
Je kunt ook kiezen voor priveles op de manege waar je wslmeer van leert of over stappen naar een andere manege
Zoek een manier om meer te leren ipv te stoppen.
Ondertussen gaan zoeken naar een bijrijpaard.
Ga je stoppen met rijden zal je wslje kansen op een bijrijpaard verkleinen

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:19

Iloveiswan schreef:
Nico_lette schreef:
Is er hier iemand in omg. Joure..? Ik heb nu wel een verzorgpony maar die staat bij m'n vader en dat is 14 km. heen&terug en ik ga er maar eens in de 2 weken heen, vaker kan overigens niet. |(

:')

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:45

Nico_lette schreef:
Iloveiswan schreef:

:')

het is maar 36 km hoor :')

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:46

Iloveiswan schreef:
het is maar 36 km hoor :')

Dan fiets ik liever elke dag naar m'n pa :')

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:47

Ik heb verzorgpony's!! *\o/*

Twee vrouwen die paarden opvangen die hadden verzorgsters nodig. Vandaar die afspraak waar ik het over had. Nu hebben ze iets van 25 paarden dus er is altijd wel wat te doen :) ze doem wedstrijden met sulky's en ze willen het mij ook leren enzo. Nu is er 1 pony die voor mij was aangewezen zeg maar. Een schimmel ruin van 4 jaar genaamd Bailey en hij is echt super lief. Heb er nog niet op gereden maar dat hoeft van mij nog niet. Eerst de boel een beetje leren kennen enzo.

Ik doe het samen met mijn beste vriendin en ben echt super enthousiast!

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:51

0000 schreef:
Waarom laat je het steeds afhangen van andere mensen? Ook als je een brief ophangt, verwacht je dus dat mensen jou benaderen. Wat is er precies op tegen om zelf actie te ondernemen, om eens gewoon de dichtsbijzijnde handelsstal op te zoeken desnoods, aan te bellen en te vragen of je mag helpen in ruil voor af en toe een keer rijden? Of het oude boertje aan het einde van de straat met een paar pony's eens gewoon aan te spreken en te vragen of hij het misschien leuk zou vinden als je af en toe wat met die pony's zou doen? Of verwacht je dat die man op internet advertenties gaat plaatsen of gaat reageren op jouw advertentie? Want met die instelling kan je inderdaad heel erg lang wachten denk ik.

Geen aanval op jou direct dit, maar ik lees hier zo vaak hoe ontzettend veel moeite het kost om een verzorgpony te vinden, hoe lang mensen al op zoek zijn...En dan blijkt enkele posts later dat ze alleen maar via internet zoeken, alsof mensen vergeten dat er ook nog een echte wereld is ofzo. Daarmee gun je jezelf ook wel erg weinig kans imo.

Het lijkt me meer dat mensen via internet zoeken omdat een groot deel de advertenties op internet zét.
Het lijkt me persoonlijk logischer op een advertentie op internet te reageren dan naar buiten gaan en rondfietsen in de hoop een paard met weitje aan te treffen ;)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:54

Ik heb het vandaag verteld dat ik ga verhuizen. :(
Ik zou dr volgensmij zo mogen meenemen.. Maar goed als ik geld ervoor had dan had ik allang een eigen paardje :=
Het komt nu steeds dichterbij, de ene kant ben ik zo excited omdat we bijna ons huis krijgen! *\o/* Maar elke keer als ik bij mijn verzorgpaardje ben geweest ben ik weer down -O-
De vrouw zei ik hoop dat we nog zo'n meisje tegenkomen, maar jij was natuurlijk één met dat paard. En ik zei al tegen ***(man)*** zo iemand als jou vinden we niet meer.
Awwwwww |( |( |( IK WIL NIET MEER VERHUIZENNNNNN :')

shelly343

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:56

Ik heb ook een probleempje....Ik rijd op een manege, en heb het daar erg naar m'n zin. Maar toch vind ik het leuk om er een verzorgpony bij te hebben. Maar mijn moeder is bang voor paarden, en wil dat ik alleen op de manege rijd.....Van haar mag ik op de manege wel een verzorgpony zoeken, maar al die eigen paarden hebben al een bijrijdster....Hebben jullie tips?? /3

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:57

StormHeidi schreef:
0000 schreef:

Het lijkt me meer dat mensen via internet zoeken omdat een groot deel de advertenties op internet zét.
Het lijkt me persoonlijk logischer op een advertentie op internet te reageren dan naar buiten gaan en rondfietsen in de hoop een paard met weitje aan te treffen ;)

Nou ja.. Een hoop mensen doen niet aan internet. Wil niet zeggen dat ze geen verzorgster willen/gunnen.
Mijn verzorgpaard staat ook op een boerderij, die mensen snappen ook niks van het internet en zal ook nooit bij hun op komen om een advertentie op internet te zetten om een verzorgster te zoeken. Maar ze gunnen het iedereen van harte om een pony te verzorgen! Als je langskomt en vraagt heb je een hele kleine kans dat ze nee zeggen. (behalve als het te druk wordt :') )

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:58

Gishi schreef:
Ik heb verzorgpony's!! *\o/*

Twee vrouwen die paarden opvangen die hadden verzorgsters nodig. Vandaar die afspraak waar ik het over had. Nu hebben ze iets van 25 paarden dus er is altijd wel wat te doen :) ze doem wedstrijden met sulky's en ze willen het mij ook leren enzo. Nu is er 1 pony die voor mij was aangewezen zeg maar. Een schimmel ruin van 4 jaar genaamd Bailey en hij is echt super lief. Heb er nog niet op gereden maar dat hoeft van mij nog niet. Eerst de boel een beetje leren kennen enzo.

Ik doe het samen met mijn beste vriendin en ben echt super enthousiast!

Super leuk! Heel veel plezier!!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:13

guusje_h schreef:
Nathalie, hoe ver wil je max. fietsen? Misschien heb ik wel iets voor je..

Vanaf Vleuten +- 5 km.. :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:19

nathalie2000 schreef:
guusje_h schreef:
Nathalie, hoe ver wil je max. fietsen? Misschien heb ik wel iets voor je..

Vanaf Vleuten +- 5 km.. :)

Oh jammer, het adresje dat ik voor je had is net een tikkie verder :\ Als je toch meer wilt weten moet je even pb'en!

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:23

Nou ja.. Een hoop mensen doen niet aan internet. Wil niet zeggen dat ze geen verzorgster willen/gunnen.
Mijn verzorgpaard staat ook op een boerderij, die mensen snappen ook niks van het internet en zal ook nooit bij hun op komen om een advertentie op internet te zetten om een verzorgster te zoeken. Maar ze gunnen het iedereen van harte om een pony te verzorgen! Als je langskomt en vraagt heb je een hele kleine kans dat ze nee zeggen. (behalve als het te druk wordt :')

Als dat bij ons eens zo makkelijk was, wij wonen in de stad dus daar vind je niet zomaar iemand met een pony. Je moet het maar net treffen

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:47

Net een rondje gefietst en bij iemand een briefje in de bus gedaan. Er staat een shetje en een wat grotere pony. Hopelijk wordt het wat. _/-\o_

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:48

LinekeP schreef:
Net een rondje gefietst en bij iemand een briefje in de bus gedaan. Er staat een shetje en een wat grotere pony. Hopelijk wordt het wat. _/-\o_

Leuk! Wat heb je allemaal op dat briefje gezet?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:10

Ik ben bezig met een advertentie maken en die ga ik uitprinten en binnenkort rondbrengen. Nu ook maar foto's bij gedaan :j

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:12

BeSen waar woon je ongeveer? Ben nog opzoek naar iemand :)

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:18

guusje_h schreef:
LinekeP schreef:

Leuk! Wat heb je allemaal op dat briefje gezet?

Naam, hoeveel ervaring, e-mail, leeftijd, dat ik niet perse hoef te rijden.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:22

Hoop voor je dat t wat word +:)+

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:23

Ja ik hoop het ook :D