Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Piniewinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:25

Poek schreef:
Piniewinnie schreef:
Hey Bokkers, ik zoek echt al sinds mijn 11de een verzorgpaard/pony, maar nooit kan ik er 1 vinden, ik woon in krimpen a/d ijssel en of je moet 18+ zijn (dat snap ik ook wel als ik een eigen pony had zou ik ehm ook niet zomaar aan kleine snotaapjes van 12 meegeven, maar ik denk dat die mensen ons ook wel onderschatten. Of je moet een vergoeding betalen, dat vind ik niet heel erg maar ik zou echt niet voor 1x in de week 30 euro gaan betalen. Dus weet iemand een vp, in zuid holland (capelle, krimpen, rotterdam ongeveer) laat het me weten.
doei doei!! xx

1 keer in de week, 30 euro is voor de randstad geen gekke prijs hoor? Ik heb ook wel eens gehoord dat iemand een bijdrage vroeg van 60 euro voor 1 dag in de week (amsterdam).

Ja op zich is het voor de randstad ook weer niet een hele gekke prijs, maar wat ik altijd denk bijv. in capelle zijn er vast wel mensen die een meisje zoeken om een pony te verzorgen alleen dat soort dingen zetten mensen vaak ook niet op internet of zoeken niet op internet, (natuurlijk een gedeelte wel)

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 12:26

Heey
Ik heb sinds kort een verzorgpony gevonden en dit is mijn verhaal:
Ik rij al 4,5 jaar in een manege en ik zocht al 3j een verzorgpony, eerst zocht ik gewoon een shetlander ofzo omdat ik wel begreep dat ik nog niet veel rij-ervaring had. Maar toen ik 4jaar reed en mijn A-brevet had begon ik stilletjes te zoeken naar een paard. (met een pony was ik nog steeds superblij geweest !) Soms keek ik eens op marktplaats of kappaza maar nooit was er iets voor mij je moest meestal 16 zijn (en ik ben 14) of het was veel te ver weg... Ik was al eens op de pony van een vriendin gaan rijden en ik vond dit super ! Toen ik mijn wedstrijdkleren had gekocht voor mijn B-brevet (wat ik ga PROBEREN deze zomer) vond ik het tijd om actie te ondernemen ik WOU en MOEST echt verdergaan in de paardenwereld dan alleen maar in een manege rijden en aangezien ik geen eigen paard kreeg , ging ik op zoek naar een verzorgpaard. Eerst dacht ik dat ik nog eeuwen kon blijven zoeken maar ik bleef doorscrollen, website na website. En uiteindelijk vond ik iemand ze zei niets over de leeftijd en het was maar 5min met de auto van waar ik woon. Dolgelukkig was ik dus ik vroeg het aan mn mama, zij vond dit een zeer grote kans en stond volledig achter me (hoewel ze zelf niets met paarden te maken heeft) ze hield me wel met mn voeten op de grond wat goed was. S'avonds belde ik dus naar de eigenaaresse en ik mocht komen proefrijden, in de zevende hemel was ik ! Het proefrijden ging redelijk (zelf vond ik het eerst best slecht want ik kan echt niet goed doorzitten) en ik mocht komen. Ondertussen heb ik al veel geleerd van het paard, de pony en de mini op nog maar een week tijd. Ik ben echt blij dat het me gelukt is want ik leer veel bij en niet alleen over rijden maar ook gewoon over de omgang met paarden.
Dus geef nooit op en blijf verder zoeken ;)
Ps: Sorry indien er veel spelfouten inzitten. ;)
En respect als je dit allemaal hebt gelezen _/-\o_

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:16

Ik ben al 5 jaar op zoek naar een verzorgpony dus de hoop is al opgegeven :+.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:38

Hoop niet opgeven. Wellicht is het al vaker genoemd, maar via fb op je eigen tijdlijn een bericht plaatsen, kan ook helpen: zo ben ik aan mijn huidige verzorger gekomen! Ik was nl niet op zoek, maar omdat het via via ging, had ik er wel vertrouwen in om het eens te proberen. (Kort gezegd, het is de vriendin van mijn oude verzorgster/nieuwe verzorgster weidemaatje)

Dus al ken je niemand in je omgeving/kenissen kring: misschien dat zij wel weer iemand kennen!

enamorada

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:40

Nathalie, hoe ver wil je max. fietsen? Misschien heb ik wel iets voor je..

Charlotte_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 14:48

nathalie2000 schreef:
Ik ben al 5 jaar op zoek naar een verzorgpony dus de hoop is al opgegeven :+.

De hoop echt niet opgeven! Je hoef niet te denken ik zoek toch al 5jaar er is niemand want dat is niet waar. Er kunnen mensen in de buurt wonen die nu bv geen verzorger zoeken maar later door bepaalde omstandigheden mss wel en dan sta jij op de eerste plaats, dat kan ook helpen ;)
Veel succes!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:16

Ik heb mijn verzorgpaard ook via via gekregen. Maar toen ik zelf op zoek was vond ik niks _O- Nu zijn er hier ook niet heel veel paarden in de buurt.

Waar ik ga wonen wel, makkelijk zou je denken. Maar volgensmij zitten er in die buurt niet zo veel mensen op internet (bokt) :') Heb al een beetje lopen zoeken haha. De eerste tijd is het al moeilijk genoeg om überhaupt mensen in de buurt te leren kennen hahaha. Heb mijn hele leven al gewoond waar ik nu nog woon.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:18

Waar ga je wonen Aurelia?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:31

Huijbergen, we zijn al een paar keer doorheen gereden en overal staan paarden := in vergelijking met hier...

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:36

Aurelia schreef:
Huijbergen, we zijn al een paar keer doorheen gereden en overal staan paarden := in vergelijking met hier...

leuk! dat is niet zo heel ver weg van hier. Daar wonen vriendinnen van me helaas hebben die geen pony. Kan je dus niet helpen

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 12:58

Yeahh, ik heb een reactie!!
Iemand in ruinerwold die vrij veel paarden heeft, vanmiddag even bellen dus!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:24

Leuk, waar woon jij dan?

Aaah super gishi!! Leuk hoor!

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:27

Via bokt bericht gehad en ze had wel wat voor mij, maar het is te ver weg ;( twintig kilometer heen en terug vind ik een beetje veel. Helaas.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:23

Aurelia schreef:
Leuk, waar woon jij dan?

ik woon in tholen en ga naar school in bergen. Heb zelf geen verzorgpony maar heb vriendin met pony's waar ik mee werk.

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:06

Ik zoek al eeuwen maar nog steeds geen verzorgpony gevonden. Maar ik geef niet op! *D *D
De grootste tijd op de computer besteed ik aan verzorgpony's zoeken en nog steeds niks |( . Maar ja -:(-

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:14

LexieFlexie schreef:
Ik zoek al eeuwen maar nog steeds geen verzorgpony gevonden. Maar ik geef niet op! *D *D
De grootste tijd op de computer besteed ik aan verzorgpony's zoeken en nog steeds niks |( . Maar ja -:(-

Misschien eens achter de pc vandaan komen dan?

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:29

Ik heb die vrouw gebeld die had gereageerd op mijn oproepje op marktplaats. Klonk super aardig en enthousiast dus heb zondag een afspraak *\o/*

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:38

0000 schreef:
LexieFlexie schreef:

Misschien eens achter de pc vandaan komen dan?

Haha ja ik ga kijken of ik ergens een brief op kan hangen maar weet al wel dat het echt geluk hebben is

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:58

Waarom laat je het steeds afhangen van andere mensen? Ook als je een brief ophangt, verwacht je dus dat mensen jou benaderen. Wat is er precies op tegen om zelf actie te ondernemen, om eens gewoon de dichtsbijzijnde handelsstal op te zoeken desnoods, aan te bellen en te vragen of je mag helpen in ruil voor af en toe een keer rijden? Of het oude boertje aan het einde van de straat met een paar pony's eens gewoon aan te spreken en te vragen of hij het misschien leuk zou vinden als je af en toe wat met die pony's zou doen? Of verwacht je dat die man op internet advertenties gaat plaatsen of gaat reageren op jouw advertentie? Want met die instelling kan je inderdaad heel erg lang wachten denk ik.

Geen aanval op jou direct dit, maar ik lees hier zo vaak hoe ontzettend veel moeite het kost om een verzorgpony te vinden, hoe lang mensen al op zoek zijn...En dan blijkt enkele posts later dat ze alleen maar via internet zoeken, alsof mensen vergeten dat er ook nog een echte wereld is ofzo. Daarmee gun je jezelf ook wel erg weinig kans imo.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:34

^ Dit dus.

Als ik op zoek was naar een verzorger en iemand zou me aanspreken van over de heg/omheining om zichzelf voor te stellen, dan zou ik diegene waarschijnlijk direct uitnodigen om "naar deze kant" te komen. Als het ook maar enigszins klikt, zou ik meteen aanbieden dat zij het paardje even uit de weide mag halen en mag longeren ofzoiets. Zo zien alle partijen (zij zelf, ik zelf en paardlief) meteen wat we aan elkaar kunnen hebben. Een eerste indruk kan je maar één keer maken en zulk een praktijk-indruk is heel moeilijk te overtreffen via internet.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:37

Ik snap het wel. Ik was ook erg verlegen op die leeftijd. Toen ik uiteindelijk gig rondvragen had ik ook wel eens een nukkige man die allemaal geen zin in meisjes heeft die komen vragen of ze een pony mogen verzorgen en die reageren dan misschien niet zo vriendelijk. Dan voelde ik me daar gelijk een tijdje naar over en nam het persoonlijk op. En dan is de volgende nog spannender/enger!

Nu zoveel jaar later zou ik het nog steeds spannend vinden :')

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:22

0000 schreef:
Waarom laat je het steeds afhangen van andere mensen? Ook als je een brief ophangt, verwacht je dus dat mensen jou benaderen. Wat is er precies op tegen om zelf actie te ondernemen, om eens gewoon de dichtsbijzijnde handelsstal op te zoeken desnoods, aan te bellen en te vragen of je mag helpen in ruil voor af en toe een keer rijden? Of het oude boertje aan het einde van de straat met een paar pony's eens gewoon aan te spreken en te vragen of hij het misschien leuk zou vinden als je af en toe wat met die pony's zou doen? Of verwacht je dat die man op internet advertenties gaat plaatsen of gaat reageren op jouw advertentie? Want met die instelling kan je inderdaad heel erg lang wachten denk ik.

Geen aanval op jou direct dit, maar ik lees hier zo vaak hoe ontzettend veel moeite het kost om een verzorgpony te vinden, hoe lang mensen al op zoek zijn...En dan blijkt enkele posts later dat ze alleen maar via internet zoeken, alsof mensen vergeten dat er ook nog een echte wereld is ofzo. Daarmee gun je jezelf ook wel erg weinig kans imo.

Weet ik maar ik durf het niet altijd te vragen ik ben soms bang dat de mensen raar reageren. En ja ik zoek al heel veel op internet en stuur mensen een bericht of ga ergens kijken.

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:30

Ik ben al de hele week heel erg blij :)
Ben afgelopen vrijdag wezen kijken naar een verzorgpony en het was heel erg leuk!
Zaterdag ga ik er voor het eerst heen.
De eigenaresse is aardig en de pony is leuk :D

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:41

cavallo_uomo schreef:
Ik ben al de hele week heel erg blij :)
Ben afgelopen vrijdag wezen kijken naar een verzorgpony en het was heel erg leuk!
Zaterdag ga ik er voor het eerst heen.
De eigenaresse is aardig en de pony is leuk :D

Gefeliciteerd!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:43

Is er hier iemand in omg. Joure..? Ik heb nu wel een verzorgpony maar die staat bij m'n vader en dat is 14 km. heen&terug en ik ga er maar eens in de 2 weken heen, vaker kan overigens niet. |(