Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:59

Mee eens. Wil ze een ander zadel. Koopt ze het zelf maar. Wel in overleg met jou en een zadelpasser.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:37

Wauw, dat zijn inderdaad behoorlijk gewaagde vragen. Even een trailer kopen? :')

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:49

Hallo, zou ik me ook mogen melden in dit topic?
Ik ben juist opzoek naar een bijrijdpaard en heb daarvoor een tekst geschreven voor een advertentie, maar hoop dat jullie misschien nog wat tips hebben om mijn advertentie te verbeteren. Ik heb al gekeken tussen de huidige advertenties maar daar staat geen geschikt bijrijdpaard voor mij tussen op het moment. Dit is mijn tekst:

Serieuze en ervaren bijrijder aangeboden, bijrijdpaard gezocht

Hallo,

Zoekt u een bijrijder voor uw paard? Omdat ik de paarden en het paardrijden enorm mis ben ik opzoek naar een bijrijdpaard. Misschien kunnen we elkaar hierin helpen. Ik zal mezelf even kort voorstellen.

Ik ben Maud, 18 jaar oud en woon sinds een ruime maand in Enschede vanwege mijn studie aan de universiteit van Twente. Vanwege de thuissituatie is ons laatste paard een half jaar geleden verkocht, ondertussen heb ik wel enkele paarden een enkele keer mogen rijden van mensen maar graag zou ik een bijrijdpaard vinden zodat ik weer iets vaker met paarden aan de slag mag gaan.

Wat ik u kan bieden:
-Een goede verzorger, ik heb er geen moeite mee om stallen te mesten en het paard uitgebreid te verzorgen (ook voor en na de training). Ik kom door weer en wind, een paard moet immers altijd verzorgt worden
-Een serieuze ruiter die veel ervaring heeft. Ik heb meerdere paarden opgeleid naar de Z dressuur, deze heb ik met hulp van mijn ouders ook zelf zadelmak gemaakt. Ik heb L gesprongen op wedstrijd maar heb in de training M parcoursen gesprongen, echt vanwege tijdgebrek op een wedstrijddag niet verder uitgekomen op wedstrijd. Ik heb meerdere pony’s succesvol uitgebracht in de jonge pony competitie (Divoza cup) en ben opgenomen geweest in het Rabobanktalentenplan.
-Ik ben 1,69 en weeg 58 kilo, hierdoor zou ik ook nog op een pony passen. Ik rij niet op A, B of C pony’s, omdat ik dit niet eerlijk vind tegenover de pony.
-Ik kan zelfstandig komen maar vind het juist ook heel gezellig om samen met u naar het paard te gaan.

Wat ik zoek:
-Een (gezond) paard.
-Het paard moet binnen 15 km van zuid Enschede vandaan staan, ik kom met de fiets.
-Een plekje waar ik 1 of 2 keer per week (meestal door de weeks) welkom ben.

Hopelijk kunt u mij helpen of weet u een leuk bijrijdpaard in de omgeving van Enschede, stuur mij dan een pb.

Met vriendelijke groeten,

Maud

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:08

Boh wat zijn mensen toch brutaal he.
Ff een ander zadel kopen...

Ik ga ook weer de onmogelijke uitdaging aan.
Of iemand bij mij uit de buurt die met eigen paard mee de bossen in wil.

Óf het wss nog onmogelijkere.
Iemand die klein (max 1.60), kundig (ik heb etters :') ) en licht (max 60kg) genoeg is om op 1 van die van mij mee te rijden. En dan eigenlijk boven de 15...

Heb vorig jaar een vezorgstertje gehad. Was ik kei blij mee. Ze deed het super! Ik ging iedere vrijdag met haar naar de manege. Ik genoot daar echt van, maar dat was ook de enige keer in de week dat ze kwam. Als ik de trailer er achter hing en ponylief op de manegeafzette.

Moeders wilde graag dat ik haar mee naar buiten nam op buiten rit. Dat heb ik heel lang afgehouden, maar moeders bleef zeggen dat het makkelijk kon (meisje was 11).

Dus na de zoveelste keer tegen wil van vriendlief in wij naar de bossen.
NOOIT meer met zo'n jong meisje. Ging finaal fout. Zo fout dat er een ging rennen en de ander er achteraan ging. Ze kreeg mijn ruin niet gestopt. Met als gevolg dat ik tegen een boom knalde en zij er ook afviel. Ponies over een drukke weg en foetsie.
Het enige waar moeders zich druk om maakte was de bril van het meisje.
Godzijdank was vriendlief thuis en kon hij ze bij de weg een paar km verder opvangen.

Ben nog een paar keer met haar naar de manege geweest maar de eisen werden me tegroot. (Andere les tijden die mij niet uitkwamen en de trailer moest maar opgeknapt worden).

Sindsdien wil ik geen jonge meiden meer. Wat jammer is want die zijn perfect voor die van mij.
Maar dat risico ga ik nooit meer lopen.

Om over de spookverhalen over mij in het dorp nog maar te zwijgen :(

Later las ik ook ergens dat ik vanwege haar leeftijd niet eens met haar de weg op mocht?.

Maar goed ik ga dus weer een hele grote uitdaging aan ...

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:13

Tyrcanol: in welke regio zit u?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:17

Noord Brabant

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:00

Zal lastig worden :S meeste zijn of te jong of te groot denk ik?

Maar degene die de trailer vroeg en ook verwachte dat ik er een auto bij zou kopen, vond het ook heel normaal dat ik vrij nam als zij dan ergens naar toe wilde... Want als je een verwende puber bent, draait heel de wereld om jou!

18+ zoeken is misschien niet eens zo'n verkeerd idee ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:05

Jep. Een eigenlijk onmogelijke opgave.
Er komt morgen iemand proberen van 24. Ze is wel echt de Max hoogte en het maximale gewicht. Dus ik duim heel hard.

18+ is helemaal niet gek. Ik snap dat men dat tegenwoordig steeds vaker doet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:09

Ik heb voor mijn paard vorig jaar een nieuw zadel gekocht, en daarbij heb ik (naast de ligging op mijn paard) alleen rekening gehouden met mezelf. Het is dan ook een dressuurzadel met diepe zit en veel wrong geworden, omdat dat mijn rijden ten goede kwam (ik geen geforceerd zitten in een vrij zadel, en juist los in een meer gesloten zadel). Mijn bijrijders kunnen er prima mee uit de voeten, maar het was niet hun eerste keus geweest.

18+ heeft mijn voorkeur, meer verantwoordelijkheidsgevoel en je kunt ze ook echt vragen om iets op te pakken als het niet standaard is, bijvoorbeeld het verzorgen van een wond.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:07

welshfan97 schreef:
Serieuze en ervaren bijrijder aangeboden, bijrijdpaard gezocht

Hallo,

Zoekt u een bijrijder voor uw paard? Omdat ik de paarden en het paardrijden enorm mis ben ik opzoek naar een bijrijdpaard. Misschien kunnen we elkaar hierin helpen. Ik zal mezelf even kort voorstellen.

Ik ben Maud, 18 jaar oud en woon sinds een ruime maand in Enschede vanwege mijn studie aan de universiteit van Twente. Vanwege de thuissituatie is ons laatste paard een half jaar geleden verkocht.
Spoiler:
, ondertussen heb ik wel enkele paarden een enkele keer mogen rijden van mensen maar
Graag zou ik een bijrijdpaard vinden zodat ik weer
Spoiler:
iets vaker
met paarden aan de slag mag gaan.

Wat ik u kan bieden:
-Een goede verzorger, ik heb er geen moeite mee om stallen te mesten en het paard uitgebreid te verzorgen (ook voor en na de training). Ik kom door weer en wind, een paard moet immers altijd verzorgt worden
-Een serieuze ruiter:
Spoiler:
die veel ervaring heeft.
Ik heb meerdere paarden opgeleid naar de Z dressuur, en
Spoiler:
deze heb ik met hulp van mijn ouders ook
zelf zadelmak gemaakt. Ik heb L gesprongen op wedstrijd maar heb in de training M parcoursen gesprongen
Spoiler:
, echt vanwege tijdgebrek op een wedstrijddag niet verder uitgekomen op wedstrijd.
Ik heb meerdere pony’s succesvol uitgebracht in de jonge pony competitie (Divoza cup) en ben opgenomen geweest in het Rabobanktalentenplan.
-Ik ben 1,69 en weeg 58 kilo, hierdoor zou ik ook nog op een D of E pony passen.
Spoiler:
Ik rij niet op A, B of C pony’s, omdat ik dit niet eerlijk vind tegenover de pony.

-Ik kan zelfstandig komen maar vind het juist ook heel gezellig om samen met u naar het paard te gaan.

Wat ik zoek:
-Een (gezond) paard.
-Het paard moet binnen 15 km van zuid Enschede vandaan staan, ik kom met de fiets.
-Een plekje waar ik 1 of 2 keer per week (meestal door de weeks) welkom ben.

Hopelijk kunt u mij helpen of weet u een leuk bijrijdpaard in de omgeving van Enschede, stuur mij dan een pb.

Met vriendelijke groeten,

Maud

Zie spoilers voor wat ik weg heb gelaten. less is more in sommige gevallen...
Taaltechnisch niets veranderd, maar daar zou je eventueel ook nog wat aan kunnen sleutelen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:52

Moet verzorgt worden = verzorgd

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 22:54

Eventueel nog iets van vervoer erin zetten? (Ik heb een auto/fietsafstand) wat voor de 1 omgeving Enschede is, is voor de ander "ver weg" ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:07

staat er al in: 15 km van Enschede Zuid/fiets

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:33

Joyce B, bedankt voor je uitgebreide reactie!
Taalkundig ben ik inderdaad erg zwak, ik zal er nog eens goed naar kijken.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 00:03

joyce B schreef:
staat er al in: 15 km van Enschede Zuid/fiets

Schandalig :$ helemaal overheen gelezen...

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:17

Hier ook 1 gehad die perse met een ander zadel wilde rijden maar toen de singel niet meer paste moest ik van haar een nieuwe kopen was een harde eis,zo niet dan zei ze dan kom ik niet meer ook goed hoor ik laat me niet chanteren wie wil gaan die gaat maar ze betaalde al geen bijdrage paarden mochten niks kosten bij haar en haar ouders.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:18

En dat vanwege een singel. Tweedehands al voor 5,- te koop.
Weet je ook gelijk hoe belangrijk het voor haar was.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:32

Hoe belangrijk het voor haar was nou we hadden een dressuur zadel en een veelzijdigheid die eigenlijk van onze Welsh was toen zei ik dus je koopt zelf er maar 1 je betaalt toch al niks en je kunt ook het andere zadel nemen dat deed ze niet is toen haar spullen gaan pakken en gegaan.
Ik was niet van plan om alles te gaan kopen zeker omdat ze al voor niks reed op de pony vond ik dat ze ook weleens er iets voor over mocht hebben.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:25

Is het voor jullie normaal dat de bijrijder spullen koopt voor het paard?
Voor mij is dat namelijk niet zo.. ik vind dat ik voor dekens en tuig etc moet zorgen maar wel naar mijn eisen.. als ik een veelzijdigheidszadel wil heeft mijn bijrijder het daar gewoon mee te doen eigenlijk en dan hoeft ze zelf echt geen ander zadel te gaan kopen.. zou me ook echt ongemakkelijk voelen als ze dat zou doen.. wat als k t perongeluk beschadig.. of mijn paard.. draai ik daar dan voor op? Want dat zie k niet zitten.. En wat als ze n zadel op maat laat maken en ik wil 3 maanden later met mn paard verhuizen en bijrijder kan niet mee.. zou me dan echt niet fijn voelen tegenover haar.. net als dekens.. ik zorg dat mn paarden hebben wat ik vind dat nodig is..

Een dekje of borstel ofzo vind ik geen probleem maar zadels dekens etc zijn echt wel dingen die ik zelf in de hand wil houden en wil beslissen.. net als dat ik normaal gesproken ook niet met bandages of peesbeschermers rijdt en dus mijm bijrijder ook niet :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:39

Ikzelf zou het ook niet willen dat een bijrijder spullen gaat kopen. Maar misschien meer om de reden dat ik niet zou willen dat diezelfde spullen ook gebruikt worden voor andere paarden. En dat ik bepaalde dingen niet nodig vindt en dus ook niet wil dat het gebruikt wordt.
Zadel zou ik sowieso niet willen. Heel eerlijk zou ik het zelf ook niet doen als ik een paard bijrijd. Zeker niet als alles gewoon aanwezig is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:49

Een dekje/halster enzo is natuurlijk anders dan een zadel.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:10

Het ging erom dat ze perse met het veelzijdigheid´s zadel wilde rijden vandaar die singel.
Moet ik dan alles maar gaan kopen dacht het niet het dressuur zadel lag goed op de pony en dat zadel reed ik zelf ook mee maar ze bleef eisen soms tot een hoofdstel aan toe ze had een ander hoofdstel al gehad dan kan ze toch eens tevreden zijn ipv direct te eisen en anders stap ik op. :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:27

Ik vind het erg belangrijk dat het gezellig is met een bijrijder. Niet alleen met het paard moet er een klik zijn, maar ook met mij. Als ik sommige verhalen boven lees, is die klik soms ver te zoeken.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:58

Loveskary schreef:
Het ging erom dat ze perse met het veelzijdigheid´s zadel wilde rijden vandaar die singel.
Moet ik dan alles maar gaan kopen dacht het niet het dressuur zadel lag goed op de pony en dat zadel reed ik zelf ook mee maar ze bleef eisen soms tot een hoofdstel aan toe ze had een ander hoofdstel al gehad dan kan ze toch eens tevreden zijn ipv direct te eisen en anders stap ik op. :+

Was niet richting jou verhaal hoor.. maar ik las het vaker dus was gewoon benieuwd hoe andere erover dachten
en iedereen moet het zelf weten toch ;)

Sammyoo dat vind ik ook heel belangrijk.. nu is dat op dit moment ook extra belangrijk aangezien de paarden aan huis staan en ik en mn bijrijder vaak samen bezig zullen zijn.. maar ook toen mn paard nog op pension stond vond ik dat belangrijk

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:01

Die klik vind ik ook het belangrijkst. Ik doe ook graag dingen samen met mijn bijrijder.

Mbt zadel ed kopen. Ik heb alles voor mijn paard wat, naar mijn mening, nodig is. Als ze mijn zadel niet fijn vinden rijden om wat voor reden dan ook, dan ga ik echt geen ander zadel kopen. En als de bijrijder dat dan zelf wil doen, mijn zegen heeft ze dan. Echter wel een goed passend zadel, nagekeken met een zadelmaker enzo. Idem voor andere dingen, als zij denkt dat er dingen nodig zijn, waarvan ik vind dat ze niet noodzakelijk zijn heeft ze alle vrijheid om die zelf te kopen.
Mocht er iets zijn waarvan ik denk 'he ja! Nu je het zegt, dat is inderdaad wel handig!' dan koop ik het wel.