Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geryon schreef:Bedankt voor jullie reacties op mijn situatie!
Ik sta op dezelfde stal als darkaria, heerlijk luxe! Zie dat je ook ong. hetzelfde als mij gaat vragen. Dus zit wel goed denk ik!
Pony kent alle knopjes van het Z paarden. Maar wil hem niet meer op dat niveau hebben, dus zoek eerder bijrijder die lekker wilt hobbelen of wilt bijleren tm max L2.
Hebben jullie enig idee hoe het zit met de verzekering? Stel bijrijder valt van je paard?
Nalatigheid etc.

Renee_S schreef:Misschien een stomme vraag maar weet je zeker dat ze echt niet bedoeld dat ze denkt dat het zadel niet goed is? En weet je zeker dat het echt om de zit van het zadel zelf gaat?
Ik weet natuurlijk niet of je zelf nog rijdt maar ken genoeg verhalen van eigenaren die zelf niet meer rijden maaar er van overtuigd zijn dat het zadel goed ligt... terwijl dat niet het geval is.
Maar het gaat echt om de zit, want ze wil een zadel met wrongen en een diepe zit. En die van een stalgenootje (die inmiddels verkocht is) lag er kennelijk super op... Nou... Heb het gezien.. scheef en alles.. Bij zijn schouder te krap... maar dan staan die vriendinnetjes langs de kant te knikken dat ie goed ligt
Dus weet ook wie het zeggen... Zolang het maar een "duurder merk" is, is alles perfect en goed 
(Wat ook niet altijd ideaal is
)
binnenkort er maar weer iemand bij halen om het nog eens na te kijken.... Terwijl het eigenlijk gewoon nergens op slaat...
) Dus ook meteen advies gevraagd.
Anders gaat ie spontaan met pensioen op zijn 16e... Ben er toch elke dag... dus af en toe rijden moet ook lukken
Nog maar een half jaar school
Dat scheelt ook.. En minder lief zijn
"Weet je zeker dat je geen seatsaver wil? De rit is lang?" Minder vrijheden geven, zelf ook gewoon mijn pony inpikken en die dingen.. Maar als ik dan zie hoe het gaat, denk ik weer van "aah, laat ze maar"... Haar instructeur bespreekt ook de les vaak even met mij, dus weet ook hoe dat gaat en zie hem ook echt vooruit gaan.
Dus dat scheelt. En ik weet dat ze gewoon eerlijk zijn en niet per se willen verkopen. (Vorige keer ook... ik ging met het goedkopere zadel naar huis, terwijl ik een duurdere ook heel mooi vond.. maar ze zeiden ook als die goed ligt, waarom dan voor een duurdere kijken met een andere pasvorm? En ze weten ook hoe fanatiek ik met rijden ben... Dus heb daar wel vertrouwen in dat ik er ook echt eerlijk advies krijg. Heb ook eerlijk gezegd dat ik het niet zo zie zitten om het te kopen puur voor haar... Maar kan natuurlijk wel even de opties bekijken
(kijken kijken, niet kopen
)
Dus vandaar ook dat informeren 
(En ja Amable
als je me in een ruitershop tegen komt, dan is nog steeds de helft "omdat ze het leuk vinden"
)
Af en toe waardering showen, prima... Maar dit is wel een erg duur "dankjewel"
Dus een zadel valt nog mee joh 
En maak het er eigenlijk zelf naar..