Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:22

Klinkt goed Guusje_h!

De pony gaat over twee maanden naar het buitenland, welke verzorgster is méér geschikt dan iemand die toevallig voor precies twee maanden op zoek is? Ik vind het juist klinken als een heel goede fit tussen vraag en aanbod.

Bovendien stuit ik hier een beetje op dubbele standaarden en dit-kan-je-niet-winnen-situaties. Een eigenaar mag iemand voor 2 maanden op komen laten draven, band met zijn paard aan laten gaan etc. om het paard vervolgens naar het buitenland te laten gaan. Een verzorgster is echter egocentrisch wanneer ze de tijd tot aan haar eigen paard wil overbruggen? Er wordt van verzorgsters die zich aanbieden verwacht dat ze hun rijkunsten op pijl houden en regelmatig op een paard stappen, maar een tijdelijke dienst als verzorgster aangaan is niet netjes?

Enfin, ik ben blij voor je dat het goed (genoeg) is gegaan en ik wens je de komende tijd heel veel plezier toe met dit waarschijnlijk zeer getalenteerde paard! :)

Reeltje_5

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:25

Ik vind het ook, als de eigenaar iets te bieden heeft wat de verzorgster wilt en andersom is het helemaal prima toch :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:28

Basilicium schreef:
Klinkt goed Guusje_h!

De pony gaat over twee maanden naar het buitenland, welke verzorgster is méér geschikt dan iemand die toevallig voor precies twee maanden op zoek is? Ik vind het juist klinken als een heel goede fit tussen vraag en aanbod.

Bovendien stuit ik hier een beetje op dubbele standaarden en dit-kan-je-niet-winnen-situaties. Een eigenaar mag iemand voor 2 maanden op komen laten draven, band met zijn paard aan laten gaan etc. om het paard vervolgens naar het buitenland te laten gaan. Een verzorgster is echter egocentrisch wanneer ze de tijd tot aan haar eigen paard wil overbruggen? Er wordt van verzorgsters die zich aanbieden verwacht dat ze hun rijkunsten op pijl houden en regelmatig op een paard stappen, maar een tijdelijke dienst als verzorgster aangaan is niet netjes?

Enfin, ik ben blij voor je dat het goed (genoeg) is gegaan en ik wens je de komende tijd heel veel plezier toe met dit waarschijnlijk zeer getalenteerde paard! :)

Dit inderdaad. Ik wil ook een beetje mijn rij-vaardigheid op pijl houden aangezien ik op een manege toch alleen maar op ponytjes rondhobbel en ik op mijn huidige bijrijdpaarje niet kan rijden ivm veulen <3 (let op: ik ben niet zo'n verzorger die het alleen doet voor het rijden, echt niet, maar ik heb ook geen perfecte klik met het paard en ik betaal er wel nog elke maand 75 euro voor :/) Dit paard dat naar Koeweit gaat staat ook nog eens op dezelfde stal waar ik in de toekomst mijn paard ga stallen, dus leer ik gelijk ook de mensen en de stal zelf kennen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:30

Basilicium schreef:
Klinkt goed Guusje_h!

Ze had toch in haar vorige bericht aangegeven dat ik het niet goed begrepen had! Stel dat de situatie geweest was als hoe ik het interpreteerde, dus huidige verzorgpony gaat over 2 maanden naar Koeweit, ze krijgt een paard over 2 maanden maar wil per sé nog een verzorgpaard voor tussen die twee maandjes dan vind ik dat wel egocentrisch ja. Maar dat is niet het geval. Dat staat er toch ook?

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:39

Yezzi schreef:
Stel dat de situatie geweest was als hoe ik het interpreteerde, dus huidige verzorgpony gaat over 2 maanden naar Koeweit, ze krijgt een paard over 2 maanden maar wil per sé nog een verzorgpaard voor tussen die twee maandjes dan vind ik dat wel egocentrisch ja. Maar dat is niet het geval. Dat staat er toch ook?

Ik bedoelde dat over dubbele standaarden in het algemeen. Het is een dualiteit die me de laatste tijd vaker opvalt op meerdere plaatsen. Dat was dus niet persoonlijk bedoelt, excuses als het zo overkwam.

Hier wil ik toch nog even op ingaan. Ik ben het namelijk niet eens met de stelling dat het egocentrisch is om de twee maanden tot aan de aankomst van je eigen paard te willen overbruggen met een verzorgpaard. Ik vind het juist heel slim. Zolang er netjes over gecommuniceerd wordt, gaat er toch niemand op achteruit? Of bedoelde je juist: in het geval dat de verzorgster die zich aanbiedt niet netjes op voorhand aangeeft slechts tijdelijk beschikbaar te zijn? In dat laatste geval ben ik het namelijk wel met je eens.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:46

Ik heb pas een week of 2 geleden gehoord dat mijn pennydroom ( :') ) in vervulling ging, dus had ik dat natuurlijk niet aan de eigenaar van mijn huidige verzorgpony kunnen zeggen van tevoren.. Hoe zouden jullie het het liefst te horen krijgen als je bijrijder ermee stopt? Daar ben ik wel benieuwd naar, want ik zie er enorm tegen op om het te zeggen... Misschien een bloemetje met een kaartje met een bedankje?

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:56

Ik zou het zeer op prijs stellen het face to face te vernemen wanneer mijn bijrijder stopt. Ook wil ik graag weten waarom, anders zou ik me afvragen of er iets voorgevallen is tussen jou en mijn paard o.i.d. Ook zou ik het zsm willen horen. Een kaart met bloemen lijkt me leuk inderdaad! Attent.

Ook zou ikzelf heel graag nog wat mooie foto's/filmpjes van mijn paard ontvangen die je door de maanden/jaren heen hebt gemaakt, gewoon zodat ik die ook heb :) dus misschien een USB stick met leuke foto's van het paard bij de kaart stoppen? Of zeg ik nu iets geks ;)?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:57

Foto's heb ik zeker :D Leuk idee! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:58

Basilicium schreef:
Yezzi schreef:
Stel dat de situatie geweest was als hoe ik het interpreteerde, dus huidige verzorgpony gaat over 2 maanden naar Koeweit, ze krijgt een paard over 2 maanden maar wil per sé nog een verzorgpaard voor tussen die twee maandjes dan vind ik dat wel egocentrisch ja. Maar dat is niet het geval. Dat staat er toch ook?

Ik bedoelde dat over dubbele standaarden in het algemeen. Het is een dualiteit die me de laatste tijd vaker opvalt op meerdere plaatsen. Dat was dus niet persoonlijk bedoelt, excuses als het zo overkwam.

Hier wil ik toch nog even op ingaan. Ik ben het namelijk niet eens met de stelling dat het egocentrisch is om de twee maanden tot aan de aankomst van je eigen paard te willen overbruggen met een verzorgpaard. Ik vind het juist heel slim. Zolang er netjes over gecommuniceerd wordt, gaat er toch niemand op achteruit? Of bedoelde je juist: in het geval dat de verzorgster die zich aanbiedt niet netjes op voorhand aangeeft slechts tijdelijk beschikbaar te zijn? In dat laatste geval ben ik het namelijk wel met je eens.

Ik zou sowieso niet voor maar twee maanden een verzorgpony kiezen, omdat ik denk dat maar één partij (in dit geval de verzorgster dus) ervan profiteert. De verzorgster wil namelijk nog per sé twee maanden rijden op een verzorgpony voordat ze haar eigen pony krijgt. Ik ben van mening dat je in twee maanden echt niet een sterke band met een paard op kunt bouwen dus dan neigt het voor mij snel naar 'De band vind ik niet belangrijk, ik wil alleen maar rijden'. Dat omdat je zelf ook wel weet dat je na 2 maanden de pony weer zult moeten verlaten maar het je blijkbaar niet uit maakt. Natuurlijk is het helemaal top als de eigenaar iemand zoekt voor maar twee maanden, echter is die kans volgens mij nihil dat je zoiets tegenkomt.

Dit gaat trouwens niet (meer) over jou, hoor, guusje_h, maar meer in het algemeen hoe ik naar zulke situaties aankijk. ;)

Horen dat mijn verzorgster ermee stopt wil ik graag face to face horen, vind het via internet of WhatsApp zo bot.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:02

Nee via WhatsApp was ik ook niet van plan, ga het wel face to face vertellen! :)Lijkt me zelf ook niet fijn als een toekomstige bijrijder gewoon even sms't van 'oh ja ik kom niet meer'. Vind ik persoonlijk nergens op slaan.. Dus een bloemetje met kaartje vol bedankjes en een usb-stick met foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:03

Mja een usb-stick met foto's is wel een beetje té denk ik, maar dat ligt uiteraard ook aan de eigenaar en verzorgster zelf. Als jij denkt dat de eigenaar dat kan waarderen kan je het doen. :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:05

Of gewoon een appje er achteraan met 'deze foto's had ik nog van ..., nogmaals heel veel succes en plezier met ... in de toekomst, en ook met het zoeken van een andere bijrijder!' zo iets misschien?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:09

Ik heb het destijds ook face tot face verteld toen we hadden afgesproken samen een buitenrit te maken, ik was echt nog geen maand bezig met het verzorgpaardje volgens mij. Ze begreep mijn situatie helemaal. Vond het wel super vervelend want was echt een leuk paardje, maar ja ik moest die kans gewoon nemen. Had het mezelf nooit vergeven als ik het niet gedaan had, paardje wat ik ging kopen was namelijk mijn favoriet van de rijvereniging die ik ook een tijdje had geleased en 1e wedstrijd mee gereden (en laatste tot nu toe). We hadden tijdens de eerste les al een klik, dus was echt geen optie om hem niet over te kopen.

Ze vond het ontzettend leuk voor mij en begreep het dus helemaal, en nu staat ze met haar paardjes op dezelfde stal als waar ik sta, dus kunnen we misschien in de vakantie samenrijden :) maar eerst even de communicatie verbeteren tussen paardlief en mij :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:39

Ik ga een canvas van verzorgpaardje bestellen en dat geven :) en vertellen waarom natuurlijk!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:52

Guusje_h: Ja, foto's via WhatsApp (na een persoonlijk gesprek) is net zo makkelijk! Komt misschien ook wat meer ongedwongen over.

Aurelia: oh dat is echt een super cadeau!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:04

Aurelia schreef:
Ik ga een canvas van verzorgpaardje bestellen en dat geven :) en vertellen waarom natuurlijk!

Heel mooi kado. Zou wel kiezen voor een foto waar alleen het paard op staat.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:22

Ik ben bij die Fries geweest, was heel leuk :D
Ik ga de komende 2 weken op proef, kijken hoe het allemaal bevalt, ik krijg heel veel vrijheid :)

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:28

117 mensen hebben mijn advetantie gekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:48

Leuk, EskeGirl! Waar staat hij/zij?

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:55

Waarom is het zo lastig om een leuke verzorgpony/paard te vinden? Omgeving van Renkum Gelderland

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:59

Gefeliciteerd Eske! Klinkt goed. Wat is je beste tip voor anderen die een verzorgpaard/bijrijdpaard zoeken?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:11

Ik denk een goede advertentie, alsof je gaat solliciteren :)
Daarnaast ben ik 17 en heb bijna 10 jaar ervaring met paarden, dat werkt ook mee.

Contacten in de paardenwereld helpen ook, en een dosis geluk. De ene keer heb ik gereageerd op een advertentie, en deze keer kreeg ik een reactie :)

Mbeekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:12

Help het ook een mobielennummer in advertentie zetten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:13

Zou ik niet doen, je weet niet welke gek in jou advertentie kijkt en wat die met jouw nummer doet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:15

Hoe heet het paard, [naam]? :)

Zeer zeker niet je nummer in je advertentie zetten. Je weet nooit wat mensen ermee doen.