Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:14

Anke schreef:
Gewoon een keer afspreken. Merk je het snel genoeg.

Dat is ook mijn motto altijd.. meestal nodig ik ze meteen uit ipv eerst veel op en neer te mailen.. als ze langs komt heb ik snel genoeg door of het wel of niet past :)

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 20:15

Nou gisteren weer een hoogtepunt gehad.
Meisje zou om 15.00 uur komen kennis maken.
Gevraagd of het een half uurtje later kon.
Nou dat werd lastig voor haar ivm ervoer.
Dus geregeld dat mijn vaste verzorgster er al zou zijn.
We hebben ruim een uur gewacht. Niemand komen opdagen, geen bericht of niks.
Gewoon te schandalig voor woorden zoiets.
Ik heb haar een bericht gestuurd dat we na ruim een uur lang genoeg hebben gewacht en dat ze hier niet meer hoeft te komen. Verder succes gewenst met het vinden van een verzorgpaardje.
En ook daarop....niks meer gehoord.

Schandalig gewoon om zo met een paardeneigenaar om te gaan.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:36

Pff lekker dan!

Hier komt woensdag de nieuwe verzorgster voor de tweede keer.. tot nu klikt het van beide kanten :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:41

Ik meld me in dit topic, ben nu ook op zoek naar een bijrijder! Nog geen reacties gehad.

esther1o1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:27

Ik meld me hier ook
na lang tobben toch maar besloten om er een verzorger/bijrijder bij te nemen dus vanmiddag advertentie neergezet...
Heb al 1 reactie gehad van iemand die met de auto al op 15minuten afstand woont en dus telkens gebracht moet worden door haar moeder dus die wordt het denk niet..
We hebben onze paarden namelijk aan huis staan en zitten niet te wachten op allemaal ouders die een beetje rondlopen tot dochterlief klaar is met verzorgen enzo....

Dus dat word weer even verder kijken...

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:44

Tenzij het een "paard-gekke" ouder is die de handen uit de mouwen steekt terwijl dochterlief met het paardje bezig is....en bv ondertussen: stal uitmest, waterbakken vult, hooinetten vult, drollen schept in paddock/bak etc. Misschien dat eerst even navragen voordat je iemand op voorhand afwijst?

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 22:45

Of misschien woont oma om de hoek en is moeder daar terwijl dochter bij jouw paard is?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:29

Ja zou idd eens ff checken wat mamlief in de tussentijd doet. Vaak gaan ze winkelen of bij iemand op bezoek.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:27

Hier is de moeder bijna nog enthousiaster dan dochterlief! Komt mee en helpt met alles, gaat met dochter (naast paard lopend/hardlopend) mee naar buiten etc, echt een heerlijke combi!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 08:48

Zo'n moeder dochter combi zoek ik eigenlijk ook nog voor mn shetlander maar die zijn lastig te vinden haha

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:15

Een geschikt paard zoeken is niet bepaald makkelijk in omgeving leusden! Veel vragen gelijk een bijdrage van 150 euro (of zelfs 230 voor 2X), voor 1X per week.. Voldoe aan de meeste eisen (rijervaring, 18+ e.d.), maar ja, ben wel student.

Ben ik de enige die het vreemd vind om dat soort bedragen te vragen? Ik bedoel.. een bijrijder is toch ook om de eigenaar te helpen?

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:36

Dat zijn wel absurde bedragen inderdaad := Een bijdrage vragen snap ik, maar zo hoog?! Dat lijkt me eerder bedragen voor leasen maar dan geef je ook iemand bepaalde rechten met een paard als zij/hij least vind ik.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:49

Klinkt idd meer als lease/gedeeld paard dan simpel bijrijder. Ws eigenaar die t zelf ook niet zo breed heeft?
Maar zou ik ook niet doen zelf zoveel betalen. Ik deed meestal €75 voor 3x per week. Laatste deed ik €100,- per maand maar die deed ik dan ook 5 dagen per week.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:50

Dat idee krijg ik ook. Daar naast denk ik dat het geringe aanbod in deze omgeving de bijdrages ook erg omhoog drijft. Ik heb dat soort bedragen er dan ook niet voor over, dan kan ik beter privé les nemen.. Jammer, want zou wel graag weer gaan rijden!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 14:10

Ik wil toch graag weer iemand die helpt mijn paarden te verzorgen en vraag daar maar een kleine vergoeding voor. Het moet wel leuk blijven voor beide!!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:07

Daar kan ik me in vinden hoor, maar ja wat versta je onder 'kleine vergoeding?' Dat kan per persoon nogal variëren namelijk

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:10

Ik vraag €35 per maand voor twee keer per week en indien je serieus dressuurmatig gaat rijden beide keren, dan een les van €25 per maand erbij. Wil namelijk niet dat diegene zelf wat gaat aankloten. Is toch wel oke kwa prijs of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:19

Patricia, ik vraag me inderdaad ook af wat een kleine vergoeding is. Want voor enkel verzorgen ('de klusjes') zou ik namelijk niet zo snel betalen. :P

Geryon, ik vind dat heel erg afhankelijk van hoe soepel jij bent in evt. dagen ruilen, welke accommodaties er zijn, wat voor paard jij hebt, etc. :P

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:46

@Geryon vind ik een nette prijs hoor. Hier nu nog €50 voor 2x per week, en begeleid nu zelf, bedoeling is dat dat vanaf nov naar €35,- gaat plus minimaal 1 les (19,-) per maand. Ik heb voor die constructie gekozen omdat ik eerste basis wel zelf kan helpen, en mij instructrice binnenkort met verlof is. En zo het ook interessanter maak voor hen om te gaan lessen, zonder dat ze ineens echt duurder uit zijn per maand. Deze regio sowieso redelijk gangbare prijs...Hoewel er ook zijn die wel meer vragen maar das dan vaak echt paard delen. Er zijn er ook die niks vragen, maar die zijn wel stuk schaarser ;)

Dagen worden hier per week bekeken, omdat we niet echt vaste roosters hebben. Accomodatie is vrij luxe, wel mesten, maar bos om de hoek, 3 binnen (okee 4 als ik de westernbak meereken) en 3 buitenbakken. Bos mag nu nog niet, maar zodra het in de bak goed gaat wel.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:18

Deetjeeuh schreef:
Patricia, ik vraag me inderdaad ook af wat een kleine vergoeding is. Want voor enkel verzorgen ('de klusjes') zou ik namelijk niet zo snel betalen. :P

Geryon, ik vind dat heel erg afhankelijk van hoe soepel jij bent in evt. dagen ruilen, welke accommodaties er zijn, wat voor paard jij hebt, etc. :P

Natuurlijk niet alleen klusjes, rijden mag ook anders had ik er geen geld voor gevraagd!!
Ik vraag € 60,- en dan mag je komen en rijden wanneer je wil, mits het voor 18.00 uur is en de zaterdag voor 12.00 uur.
Paard staat te koop maar vind ik iemand die er helemaal voor gaat kan hij misschien wel blijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:20

Ooh, dat je mag rijden scheelt alweer! Dan is het niet enkel verzorgen. :P Tijden maakt het wel wat lastiger (weet niet of je al iemand hebt, ja of nee?) maar voor de rest is het echt een schappelijke prijs voor zo vaak als je wilt! :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:26

Tijden zijn idd lastig daar ben ik me van bewust maar proberen kan altijd :D

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 18:41

Anke schreef:
Nou gisteren weer een hoogtepunt gehad.
Meisje zou om 15.00 uur komen kennis maken.
Gevraagd of het een half uurtje later kon.
Nou dat werd lastig voor haar ivm ervoer.
Dus geregeld dat mijn vaste verzorgster er al zou zijn.
We hebben ruim een uur gewacht. Niemand komen opdagen, geen bericht of niks.
Gewoon te schandalig voor woorden zoiets.
Ik heb haar een bericht gestuurd dat we na ruim een uur lang genoeg hebben gewacht en dat ze hier niet meer hoeft te komen. Verder succes gewenst met het vinden van een verzorgpaardje.
En ook daarop....niks meer gehoord.

Schandalig gewoon om zo met een paardeneigenaar om te gaan.

Dit heb ik ook andersom gehad ik stond ruim een uur te wachten in de regen op de eigenaresse uiteindelijk toch nog komen opdagen en proef gereden, uiteindelijk wist ze al een week dat ze iemand anders had

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:52

Anke, die is wel heel erg!!
(heb het overigens ook keer gehad, ben toen na 3 kwartier vertrokken)

Greyon, zou het ook laten afhangen van de rijkunsten van diegene die het gaat doen.
Afh. of diegene nog moet bijleren, of dat diegene mijn paard serieus wat kan bijleren.

Had weer eens soort van pech..
Kreeg reactie op oproep voor verzorger, dus ik blij.
Maar gezien mijn ervaringen in het verleden even bij kennissen en vrienden etc. in dorp waar ze weg komt navraag gedaan.
Werd vermoed dat ze wel eens wat verdonkeremaand had, door diverse mensen.
Zucht.. Ik had namelijk al afgesproken, baalde ook ontzettend want moet echt iemand hebben.
Of dat was gezegd werd waar is weet ik natuurlijk niet, maar bericht kwam van paar verschillende mensen onafhankelijk van elkaar. Dus durfde ik het niet aan.
Heb afgebeld en ook telefonisch gezegd waarom.. vanwege deze reputatie.. (ongeacht of die waar is of niet)
Maar kan bij stal waar ik sta en bij stalgenoten niet verantwoorden dat iemand misschien wel eens iets achterover drukt.

Dus.. de search continues...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:28

Bedankt voor jullie reacties op mijn situatie!

Ik sta op dezelfde stal als darkaria, heerlijk luxe! Zie dat je ook ong. hetzelfde als mij gaat vragen. Dus zit wel goed denk ik!

Pony kent alle knopjes van het Z paarden. Maar wil hem niet meer op dat niveau hebben, dus zoek eerder bijrijder die lekker wilt hobbelen of wilt bijleren tm max L2.

Hebben jullie enig idee hoe het zit met de verzekering? Stel bijrijder valt van je paard?