Er is niets voor niets een reden dat ik gestopt ben met lessen op een manege.

En verder sneeuwpop, er zijn genoeg mensen die wel willen maar niet kunnen. Daar moet ook rekening mee worden gehouden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xxdomiixx schreef:Hoeveel (prive)lessen je zou 'moeten' nemen, ligt naar mijn idee aan hoe vaak je mag rijden op je verzorgpaard. Iemand die andere dag rijd, ontwikkelt zich vaak sneller dus kan meer lessen gebruiken anders komt die niet vooruit. Iemand die maar 1 keer per week rijd lijkt mij 1 keer per 2 maanden ook voldoende (ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit/inhoud van de lessen, anders 1x per maand).
Deetjeeuh schreef:Sneeuwpop, oh nee hoor. Wij zijn zeker niet gestopt omdat het minder leuk was. Ik had toen geen verzorgpaard en ik wilde ontzettend graag met de paarden om blijven gaan. Helaas was het toen voor mijn ouders een onzekere tijd waardoor het niet realistisch was om mij én mijn zusje te laten paardrijden. Daar heb ik dan geen keus in, dat is geen kwestie van graag willen maar gewoon wat wel/niet haalbaar is.
Verder verzorg ik nu twee paardjes waarbij ik de eerste paar maanden niet uit de wei kon ivm veulen. Ben ik toen gestopt? Nee. Vond ik het af en toe minder leuk, soms wel ja. Ik was soms langer onderweg dan dat ik bij de paarden was. (Of even lang). Ondertussen mag ik gelukkig een heleboel dingen doen, ik ben ook echt ontzettend blij dat zij mij deze kans heeft gegeven.![]()
Ik heb verder ook niet perse wedstrijdambities, in ieder geval niet met deze pony. Maar zal ik lessen? Jazeker. Op het begin waarschijnlijk elke week wel, later waarschijnlijk 1x per twee/drie weken. Dat zien we dan nog wel.Om te blijven verbeteren, zorgen dat er geen foutjes etc. insluipen.
_PatriciaH schreef:Ligt niet aan de kwaliteit/inhoud van de lessen, ligt er aan hoe "goed" iemand kan rijden. Als een verzorger afdoende ervaring heeft om op een privé paard te kunnen rijden moeten er meer lessen gevolgd worden. En ja dat is dan misschien in het begin elke week maar gaat het beter dan kunnen ze vaak wel naar om de week. 1x in de maand les vind ik erg weinig en leer je helemaal niets!
xxdomiixx schreef:Mij, als eigenaar, maakt het echt niet uit of iemand al jaren niet meer gereden heeft of juist al wel heel lang. Vandaag potentiele verzorger op stal gehad, heeft al heel lang niks meer met paarden gedaan maar wil het graag weer oppakken. Ik vind de klik belangrijker en de motivatie en bereidheid om te ontwikkelen.
Deetjeeuh schreef:Sneeuwpop,
Uiteraard zou je kiezen voor iemand die op dat moment actiever is. Dat zou ik ook zeker doen als ik eigenaar was.Maar het was ook even om aan te geven dat je er soms gewoon niet voor kiezen. Daarnaast moeten eigenaar en verzorgster ook echt op elkaar aansluiten. Anders werkt het nooit, en gelukkig werkt het hier wel goed!
Ik vind het ook fijn om reacties van eigenaren te lezen hoor, ondanks dat ik al voorzien ben.Net zoals ik het fijn vind om te laten zien hoe verzorgsters het kunnen zien.
Maar zou jij bijv. een afspraak maken voor over 3 weken zodat diegene nog lessen kan nemen? Of zou je dat liever niet hebben?
sneeuwpop schreef:_PatriciaH schreef:Ligt niet aan de kwaliteit/inhoud van de lessen, ligt er aan hoe "goed" iemand kan rijden. Als een verzorger afdoende ervaring heeft om op een privé paard te kunnen rijden moeten er meer lessen gevolgd worden. En ja dat is dan misschien in het begin elke week maar gaat het beter dan kunnen ze vaak wel naar om de week. 1x in de maand les vind ik erg weinig en leer je helemaal niets!
Hmm, mijn ervaring is toch anders.
Ik leer zelfs als ik ga kijken bij lessen van anderen.
Deetjeeuh schreef:Tuurlijk hoeft het maar één uurtje te duren, maar aan de andere kant. In één uurtje ben ik zeker niet meteen op het niveau dat ik was. Tenminste, ik zou me er niet fijn genoeg bij voelen haha.
Ik vind dat iedereen tegenover elkaar eerlijk moet zijn, zowel eigenaar als (potentiële) verzorgster/bijrijder.
guusje_h schreef:Ik kom net bij mijn (waarschijnlijk) nieuwe verzorgpaard vandaan. Rijden ging niet super omdat ik echt strontverkouden ben en 0 conditie heb op het momentMaar ik kreeg alsnog opmerkingen dat het er netjes uit zag, dus dat zat wel goed volgens mij. Ik ga vrijdagochtend nog een keer langs. Weet alleen nog niet helemaal hoe ik het ga oplossen met mijn huidige verzorgpony, want ik kan natuurlijk niet zeggen van: 'hey ik stop er vanaf morgen mee'. Over 2 maanden gaat deze wel naar Koeweit voor een verdere dressuur/spring-carriere helaas... Hij word nu hier in NL getraind. Maar tegen die tijd kan ik hopelijk mijn eigen knollie op gaan halen