Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieslisa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:08

Aurelia schreef:
Hoi hoi! Ik kom me hier tussenvoegen als dat mag! :))
I.v.m. verhuizen moet ik zodadelijk stoppen op mijn huidige adresje waar ik al een jaar of 5/6 kom :(
Dus ik doe graag wat tips op, gezien ik wel paarden in mijn leven wil houden haha, en het op dit moment nog niet mogelijk om er zelf een aan te schaffen (of beter gezegd, te onderhouden qua kosten ;) )
Dus ik ga als het zo ver is ook op zoek naar een verzorg paard!

Je kunt al een beetje gaan zoeken op marktplaats en de boktmarkt? Als het zover is kun je zelf een advertentie plaatsen, verder zou ik gewoon wat rondfietsen en bij verschillende maneges/stallen langsgaan. Succes en hopen dat je wat vind! :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:13

Lieslisa10 schreef:
Aurelia schreef:
Hoi hoi! Ik kom me hier tussenvoegen als dat mag! :))
I.v.m. verhuizen moet ik zodadelijk stoppen op mijn huidige adresje waar ik al een jaar of 5/6 kom :(
Dus ik doe graag wat tips op, gezien ik wel paarden in mijn leven wil houden haha, en het op dit moment nog niet mogelijk om er zelf een aan te schaffen (of beter gezegd, te onderhouden qua kosten ;) )
Dus ik ga als het zo ver is ook op zoek naar een verzorg paard!

Je kunt al een beetje gaan zoeken op marktplaats en de boktmarkt? Als het zover is kun je zelf een advertentie plaatsen, verder zou ik gewoon wat rondfietsen en bij verschillende maneges/stallen langsgaan. Succes en hopen dat je wat vind! :)

Ik heb idd al op marktplaats en boktmarkt gezocht, helaas staat er niks op.
Terwijl het toch echt een paardendorp is volgensmij :roll:
Ik ga zeker een advertentie plaatsen als ik er woon en het huis een beetje op orde is! :)
En inderdaad misschien langs gaan als ik niks hoor. Wel spannend hoor haha, mijn huidige verzorgpaard is via via gegaan :))

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:13

Waar ga je wonen Aurelia? :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:14

Deetjeeuh schreef:
Waar ga je wonen Aurelia? :)

Huijbergen, Brabant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:16

Pfoe, das wel een heel eind de andere kant op. :') Dan weet ik niets voor je, sorry!

Wat ik wel alvast zal doen is een advertentie op fb zetten!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:36

Nou ja ik ken niemand daar dus heb ook geen fb vrienden daar in de buurt haha :)) Of bedoel je op een speciale pagina?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:47

Oooh, ik bedoelde bokt markt. Sorry! :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:53

De afspraak was vergeten... we gaan hem nu verzetten.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:54

Was de eigenaar het vergeten?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 21:55

xxdomiixx schreef:

Ja, was wel vervelend, maar goed nog maar eens proberen.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:00

Ooh hahaha :')
Ja dat kan ik alvast doen. Eerst even nadenken wat ik er allemaal in ga zetten hihi :=

Oh vervelend EskeGirl! Volgende x beter.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:01

Ah, balen :( Ik hoop voor je dat je toch snel duidelijkheid krijgt over of deze optie iets is voor je. Gelukkig zijn de tips van gisteren dan nog steeds van toepassing. Hopelijk heb je een fijne eerste kennismaking.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:03

Dat is echt zo vervelend Elske! Zou ik echt niet tegen kunnen, wordt van je verwacht dat je afspraken na komt maar ondertussen zelf afspraak vergeten :(

Rebecca18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:56

Quanneh schreef:
Rebecca18 schreef:
Hier nog steeds geen succes :( iemand uit de omgeving Amersfoort die weet of iemand een verzorger/bijrijder zoekt?

Vervelend! Ben zelf in deze omg ook anderhalf jaar op zoek geweest en doordat ik niks kon vinden toch maar alternatief opgezocht. Ga je ook richting hoevelaken? Weet misschien wel wat.[/quote]

Ja Hoevelaken ga ik ook heb vroeger daar een pony gehad. Okee stuur maar een pb als je wilt :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:50

Deetjeeuh schreef:
sneeuwpop schreef:

Als je maar niet zegt dat je het wel beter kan omdat je al een poos niet meer hebt gereden.
Vind dat zo'n boute reactie namelijk.

Mag ik vragen waarom je dat denkt/vindt?

Ik merk namelijk toch echt wel dat als ik een hele tijd niet heb gereden ik toch weer moet wennen aan de bewegingen, aan het reageren, alles tegelijk doen etc. Terwijl ik toch wel kan zeggen dat ik een paard prima kan rondsturen en aanpakken als dat nodig is. :')

Als je dat nu van me vraagt zal mijn niveau echt wel een stukje omlaag zijn gegaan. Maar als ik weer zou gaan paardrijden weet ik zeker dat ik weer vrij snel terug ben op dat niveau. Maar toch. :+

Omdat je bijv een manege weer even kan wennen.
Wennen aan het paard is logisch, maar voorbereiding is iets waar je zelf voor kiest.
Als eigenaar kijk ik wat ik op dat moment zie, niet meer en niet minder.
Zonde als je beter kan, maar daar ga ik geen energie in steken als de bijrijder dat niet voor zichzelf doet.
Het is gewoon een dubbel lastig als je een tijd niet hebt gereden en op een nieuw paard.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:51

EskeGirl schreef:
xxdomiixx schreef:

Ja, was wel vervelend, maar goed nog maar eens proberen.

Dat is slordig zeg

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:05

Oproep nu bijna 350x gezien op marktplaats en 2 x als favoriet maar helaas nog geen mailtje o.i.d :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:17

sneeuwpop schreef:
Deetjeeuh schreef:
Mag ik vragen waarom je dat denkt/vindt?

Ik merk namelijk toch echt wel dat als ik een hele tijd niet heb gereden ik toch weer moet wennen aan de bewegingen, aan het reageren, alles tegelijk doen etc. Terwijl ik toch wel kan zeggen dat ik een paard prima kan rondsturen en aanpakken als dat nodig is. :')

Als je dat nu van me vraagt zal mijn niveau echt wel een stukje omlaag zijn gegaan. Maar als ik weer zou gaan paardrijden weet ik zeker dat ik weer vrij snel terug ben op dat niveau. Maar toch. :+

Wennen aan het paard is logisch, maar voorbereiding is iets waar je zelf voor kiest.
Zonde als je beter kan, maar daar ga ik geen energie in steken als de bijrijder dat niet voor zichzelf doet.
Het is gewoon een dubbel lastig als je een tijd niet hebt gereden en op een nieuw paard.

Ik vind dat je daarin zeker deels gelijk hebt, maar aan de andere kant zou ik het ook zonde vinden om bijv. 5 lessen te betalen voor één keer rijden, en daarna erachter komen dat het alsnog niet klinkt. Tuurlijk, daar verbeter ik deels mezelf mee. Maar ik zou het ook fijn vinden het geld op een andere manier te gebruiken. :)

Ik hoop nu de eigenaresse te kunnen overtuigen haar van de zomer te laten inrijden door een kennis van mij die daar al veel ervaring in heeft (niet professioneel, maar scheelt een boel geld) waardoor we daarna echt verder kunnen gaan. Uiteraard neem ik dan wel elke week een paar lessen om er weer helemaal in te komen voordat ik op haar stap! En dan ook: als ik erop rijd met lessen.

Dus ja: ik steek er zeker energie, tijd en geld in als ik weer zou kunnen rijden zodat ik het paard niet onnodig in de weg zit doordat ik weer moet wennen. Maar nee, ik zou niet 50/60 euro erin steken om vervolgens erachter te komen dat het niet klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:17

Gishi schreef:
Oproep nu bijna 350x gezien op marktplaats en 2 x als favoriet maar helaas nog geen mailtje o.i.d :(

Misschien mailen die favorieten later nog wel een keer, omdat ze nu geen tijd hebben! Houd de moed erin. :))

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 21:59

Deetjeeuh schreef:
sneeuwpop schreef:

Ik vind dat je daarin zeker deels gelijk hebt, maar aan de andere kant zou ik het ook zonde vinden om bijv. 5 lessen te betalen voor één keer rijden, en daarna erachter komen dat het alsnog niet klinkt. Tuurlijk, daar verbeter ik deels mezelf mee. Maar ik zou het ook fijn vinden het geld op een andere manier te gebruiken. :)

Ik hoop nu de eigenaresse te kunnen overtuigen haar van de zomer te laten inrijden door een kennis van mij die daar al veel ervaring in heeft (niet professioneel, maar scheelt een boel geld) waardoor we daarna echt verder kunnen gaan. Uiteraard neem ik dan wel elke week een paar lessen om er weer helemaal in te komen voordat ik op haar stap! En dan ook: als ik erop rijd met lessen.

Dus ja: ik steek er zeker energie, tijd en geld in als ik weer zou kunnen rijden zodat ik het paard niet onnodig in de weg zit doordat ik weer moet wennen. Maar nee, ik zou niet 50/60 euro erin steken om vervolgens erachter te komen dat het niet klikt.

Het op pijl houden van "je rijden" , je rijgevoel bijhouden, vind ik niet zonde. Je kunt ook eens per maand priveles nemen om zelf vooruit te kunnen gaan.
Alsje straks kan lessen,kan dat nu ook of niet? Het is een investerig in jezef.
Persoonlijk heb ik er weinig vertrouwen in dat iemand zo graag een verzorgpaard wil als ze lang zonder konden. Kans is groot dat de werkelijkheid tegen valt.

Tenminste zo zie ik het als eigenaar......

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:16

Is ook maar net wat je als verzorgster en als eigenaar zoekt.
Als het echt om het rijden gaat snap ik dat de eigenaar een bepaald niveau zal willen zien. Ik persoonlijk zie er niet zo veel in rijlessen te nemen op een manege bvb, steeds een ander paard, ik vind het juist leuk om samen te verbeteren. Maar goed ik ben dan ook niet een wedstrijdruiter of zo. Ik zie er niet zoveel in om mijn rijkunsten te verbeteren op een random paard. Ik wil vooral met het paard wat ik rij verder komen.
Maar goed ik ben dan ook vooral een recreatie ruiter en vind het ook vooral leuk om vanaf de grond te werken.
Ik ben helemaal happy als ik een verzorgpaard kan vinden waarbij ik dit mag doen! Vrijheidsdressuur vind ik erg leuk. Verder zou ik het heel leuk vinden om hier en daar een les mee te pakken van bvb grondwerk, lange teugel, rechtrichten, dressuurles, eigenlijk alles een beetje. :D lijkt me leuk om zo veelzijdig te kunnen zijn. Wat ik mis bij mijn huidige verzorgpaard is toch wel de bak zodat ik ook wat serieus kan rijden. Heb een aantal lessen gevolgd en vond het fantastisch hoe we vooruit gingen! Maar het was wél een half uur erheen te paard en een half uur terug. Ik kon uiteindelijk niet meer door de week (school/werk) en de instructrice niet in het weekend dus dat hield helaas op.

Als ik niks kan vinden ga ik wel les nemen denk ik. Maar waar, de manege is wel ideaal om mensen te leren kennen in de nieuwe omgeving hahaha. Maar ik denk niet dat ik manege les heel leuk vind. Dan privéles (als dat kan op een paard van daar), maar dan zie je niemand natuurlijk haha.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:19

Ik zou niet meer terug willen naar de manege :n Ik ga vrijdag nog eens bij die Fries langs, kijk verder dagelijks op Marktplaats, maar niks nieuws. Als die Fries niks wordt, ga ik opnieuw een advertentie zitten (hij was verwijderd, verkeerde rubriek).

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:22

Ik heb maar 1 manege gehad in mijn leven. Maar privéles was wel aanzienlijk beter haha :')
Mijn vriend wil trouwens ook een paar lessen. Aan de ene kant denk ik privé, goede begeleiding. Aan de andere kant denk ik eerst manege, zit altijd wel een bomproof hobbelpaard bij :')

Vind je die fries wel wat of weet je het niet?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:26

Wat ik heb gehoord in de mail klinkt leuk, ook dat ik mag buitenrijden :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 22:28

Dat is wel leuk ja! Hopelijk is het wat dan en klikt het van beide kanten :)