Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:48

Dankje! Had nog helemaal niet aan die plaatsen bedacht. Bleef nogal op de dijk hangen.. Bedankt :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:58

Jeej, ik heb een bijrijder, na zoveel reacties.

Even een maandje proeftijd, en dan verder zien :D

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:01

drie maal is scheepsrecht of eigenlijk is het de eerste aangezien de andere twee niet zijn komen opdagen.
vanmiddag een meisje van 23 uit het dorp geweest, mijn merrie bleef mooi rustig toen ze er op zat dus denk dat we hier wel een heel eind mee komen. ( niet te vroeg juichen natuurlijk)

Snackie ook lekker dat je iemand gevonden hebt.
gr

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:26

hier in de buurt staan genoeg paarden maar er lijkt wel of er niks is (nieuweroord) , heb al op allerei sites gezocht (kan natuurlijk ook langs huizen gaan maar ja het zijn vaak boederijen met een hondje.... )
ik ga ook al gauw door weer en wind :P denk heb toch in warme (en waterdicht :) ) jas dus kan wel XD
en heb niet echt veel eisen, hoef geen wedstrijden of zo, hoeft maar 1 paard (of pony) te zijn. het einige wat ik wel eens wil is een buitenritje (dus no problemo als er geen bak is :) )

maar als iemand iets leuks weet in de buurt van nieuweroord pb

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:26

Even klagen!
Ik word er gek van. Ik plaats een advertentie voor 20+ reageren er (meerdere) meisjes van 13 jaar. Misschien dat ze het prima kunnen, maar ik wil niet ook nog de verantwoordelijkheid voor een 13 jarige.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:28

Ach bijrijders.........praat me er niet van!!!!!!
(niet echt een succes tot nu toe in ieder geval....)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:34

Ik vindt het ook erg frusterend, vind ik een advertentie met een sportpaard voor lage prijs per maand. Lees de advertentie door, 18+, daar baal ik dan wel altijd van. Ik snap het van hun kant ook wel, ik reageer daar ook niet op. Maar het blijft frustrerend := .

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:46

jillie1994 schreef:
Ik vindt het ook erg frusterend, vind ik een advertentie met een sportpaard voor lage prijs per maand. Lees de advertentie door, 18+, daar baal ik dan wel altijd van. Ik snap het van hun kant ook wel, ik reageer daar ook niet op. Maar het blijft frustrerend := .

Ja inderdaad! De leeftijdsgrens was eerst zestien. Nu ben ik bijna zestien.. Is het achttien..

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:51

Jessicajoann schreef:
jillie1994 schreef:

Ja inderdaad! De leeftijdsgrens was eerst zestien. Nu ben ik bijna zestien.. Is het achttien..

Haha ja hetzelfde hier!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:01

Ik heb gemerkt bij andere paardeneigenaren, dat de 16jarige bijrijders meestal niks er voor over hadden, 40 euro betalen, betekend natuurlijk niet dat je alleen het bos in moet om te gaan racen.

Nu zijn natuurlijk niet alle 16 jarige zo, ook de oudere zijn zo hoor.

Dat is ook de reden dat ikzelf heel voorzichtig ben met bijrijders.
Ik vind het heel lastig om mijn paard af te geven.
En als ze dan het bos al in mogen, word er niet geraced.
Kom ik er achter dat het wel zo is, dan is het wat mij betreft ook klaar.
Zelfde met springen als ik er niet bij ben.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:25

Ik mag alles bij mijn leasepaard, alleen als ze niet op ijzers staat geen buitenritten. Ik moest mijn eigen zadel etc kopen, zodat ik niks van de eigenaar kapot kon maken. Racen met haar, ik wou dat het kon, na een jaar kan ze eindelijk een tijdje in galop blijven in het bos, maar racen zou ik het maar niet noemen. :=
Vandaag heeft mijn vader er even opgezeten, dat vindt ik helemaal niet erg, maar stel de eigenaresse heeft familie en een meisje van mijn leeftijd, wilt als ik al een buitenrit van 3 uren heb gemaakt, nog even in de bak rijden, ja daar heb ik ook moeite mee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:20

Dan blijft het het paard van de eigenaar, maar leuk is het niet.
En wie verzorgd het paard na afloop?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:21

Ook zoiets, kwam laatst een 15 jarige kijken, (no offence)
Maar na het rijden was ze direct weg. Ze heeft m'n paard geen aai meer gegeven, ze is zo ingestapt en weg gegaan.

Ik had altijd nog het fatsoen om even netjes de spullen op te ruimen etc.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 08:49

Tja ik verzorg/rijd bij sinds mijn 14e/15e en ben nooit zo geweest. Weet ook dat het anders kan dus ;)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:40

Ik kom ook even meepraten in dit topic !
nu even geen tijd, dus even een stipje :)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:19

Ik zou juist geen paard willen verzorgen als ik niks mocht behalve rijden. Ik ben ook een liefhebber van grondwerk en vrijheidsdressuur, lekker langs de weg en in het bos aan de hand te wandelen, megagrote poetsbeurt, ik vind alles heerlijk om te doen. :=

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 16:53

jillie1994 schreef:
Ik zou juist geen paard willen verzorgen als ik niks mocht behalve rijden. Ik ben ook een liefhebber van grondwerk en vrijheidsdressuur, lekker langs de weg en in het bos aan de hand te wandelen, megagrote poetsbeurt, ik vind alles heerlijk om te doen. :=

Precies! Ik ook. Als ik een week of twee gereden heb ben ik het echt al helemaal zat en ga ik liever een wandeling maken of ander grondwerk. Aan de band moer ook gewerkt worden en die bouw je vooral op naast het paard! Vind ik

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:18

Paarden verzorgen is ook meer dan alleen rijden.
Bij mij mag veel, behalve racen en springen. Dat laatste mag wel als ik er zelf bij ben (en het materiaal echt degelijk is)

Ik zou het juist leuk vinden als de bijrijder behalve rijden ook lekker gaat poetsen en rommelen met mijn paard. vrijheidsdressuur zou ik ook prima vinden, maar benen maaien en steigeren dan weer niet.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:39

Ik denk dat er meer leuke bijrijders en verzorgpaarden zijn dan zo op het eerste gezicht. Eigenaren zijn toch een beetje huiverig (en terecht, want niet veel zitten er te wachten op jonge onverantwoordelijke meiden) en volgensmij zijn bijrijders ook een beetje huiverig want eigenaren kunnen soms ook geen lieverdjes zijn. Omdat het niet altijd vanzelfsprekend is dat er een goede klik is, durven mensen vaak niet de eerste stap te zetten.
Ik heb een heel leuk plekje gevonden naar aanleiding van een al vergeten advertentie. Maar dat betekend niet dat ik niet al 10 aanbiedingen aan me voorbij heb laten gaan, omdat ze niet bij me pasten. Vaak is als je echt wat leuks zoekt (zowel bijrijder als paard) toch gewoon lef hebben en kijken wie erop reageert. En een beetje geduld hebben....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:43

Is ook zo.

Ik geloof dat ik en de bijrijder het wel kunnen vinden.
En ze vind mijn paard leuk en is van hem gecharmeerd, dus hardstikke leuk!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:36

Ik snap eerlijk gezegd best wel dat eigenaren grenzen en regels op stellen. Het is wel je maatje die je aan iemand anders toevertrouwt. Ik verzorg nu mijn huidige verzorg Fjord ruim anderhalf jaar, en het klikte eigenlijk meteen. Er waren ook duidelijke afspraken [niet veel, maar wel dingen waar ik me aan moet houden] Je eigen rotzooi / spullen [als je geknipt hebt, losse haren, zadel, rest van het tuig, voerbak schoonspoelen] etc opruimen is eigenlijk vrij logisch, althans voor mij wel.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:49

Mij boeit het niet wat voorn paard het is, zolang ik maar een verzorgpony heb waar ik iets mee kan doen, al is het alleen verzorgen.

Ik heb nu een verzorgpony die echt lastig is onder het rijden, maar ook met het vangen in de wei.
Laatst is het me gelukt gewoon rustig bij haar te zitten en dan haar manen rustig vastpakken en ze liep zelf al met me mee.
Deed ze nooitt!
En dan krijg ik echt het gevoel van yes, een stapje verder.
Ik ben zelf ook maar 14 en heb eigenlijk voor die vp niet genoeg ervaring, maar ik hoop dat ik er wel ergens mee kan komen.
Wat Courses zegt is ook wel zo, maar als je zo nodig een bijrijder zoekt, dan maakt het toch niet uit wie het precies is.
Kijk dat je iemand met ervaring zoekt snap ik ook wel, anders word je paard gewoon echt letterlijk verkloot.
Kijk, als ik bij de TS in de buurt zou wonen had ik al lang gereageerd op het aanbod, lol!
Maar dan denk ik dat ik zelf al word afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb, te jong ben, te klein ben.. etc.
Dus meestal ligt het ook wel aan de eigenaar zelf, die heeft gewoon vaak veel eisen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:30

Suzz14 schreef:
Mij boeit het niet wat voorn paard het is, zolang ik maar een verzorgpony heb waar ik iets mee kan doen, al is het alleen verzorgen.

Ik heb nu een verzorgpony die echt lastig is onder het rijden, maar ook met het vangen in de wei.
Laatst is het me gelukt gewoon rustig bij haar te zitten en dan haar manen rustig vastpakken en ze liep zelf al met me mee.
Deed ze nooitt!
En dan krijg ik echt het gevoel van yes, een stapje verder.
Ik ben zelf ook maar 14 en heb eigenlijk voor die vp niet genoeg ervaring, maar ik hoop dat ik er wel ergens mee kan komen.
Wat Courses zegt is ook wel zo, maar als je zo nodig een bijrijder zoekt, dan maakt het toch niet uit wie het precies is.
Kijk dat je iemand met ervaring zoekt snap ik ook wel, anders word je paard gewoon echt letterlijk verkloot.
Kijk, als ik bij de TS in de buurt zou wonen had ik al lang gereageerd op het aanbod, lol!
Maar dan denk ik dat ik zelf al word afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb, te jong ben, te klein ben.. etc.
Dus meestal ligt het ook wel aan de eigenaar zelf, die heeft gewoon vaak veel eisen.

Wie het is niet nee, zolang die gene fatsoenlijk en normaal met een dier om kan gaan en weet wat ze/hij aan het doen is ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:04

Dat is het hem nou net!

De meerderheid zegt dat die wel wat ervaring heeft, en zit uiteindelijk maar wat te rammen en te beuken

Horse5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:06

Ik zoek nog een bijrijdpaard in Soest! :o