Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:22

Ik heb toch de knoop door gehakt en een advertentie geplaatst.
Maar heb al begrepen dat de regio Kop van Noord Holland niet de makkelijkste regio is om een bijrijder te vinden....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:52

Lianne86 schreef:
Ik heb een mams die heel goed kan uitleggen hoe het moet maar het zelf maar allemaal eng vindt :') Groompje en schoonmaakster erbij (zusje) :p Alleen voor het rijden zul je les moeten nemen van een ander :p

Iemand met ervaring is eerlijk gezegd handiger ;) dat zeg ik heel eerlijk.. Aan de andere kant, het is hem even aanpakken, dan weet ie dat ie naar je moet luisteren en dan is het een eitje, qua rijden kun je ook geen bravere pony hebben (hij staat stil en gaat eten :') wegrennen wordt ie moe van, van bokken ook :D)

Het is dan wel dat je dan altijd afhankelijk bent van... vandaar mijn voorkeur voor een zelfstandig iemand... Maar denk dat als de vriendin van mams het uberhaubt wil gaan doen, die 2 ook altijd samen gaan als het gaat :')

Dat zou wel super fijn zijn als die vriendin het wil gaan doen!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:54

kiki1976 schreef:
Maar heb al begrepen dat de regio Kop van Noord Holland niet de makkelijkste regio is om een bijrijder te vinden....

Succes , ik zou het niet weten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:26

Hoor het over minimaal 2 weken pas, advertentie blijft dus wel openstaan voor het geval dat :S (weer sluiten, weer open.. dat gaat het niet worden? :') staat zo raar.. Net of ik zo moeilijk ben... (Ja, ok.. Ben ik ook wel... Ik vraag verantwoordelijkheid, open communicatie en eerlijkheid :') das heel lastig...)

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:31

Voor sommige mensen helaas wel ja, terwijl het voor mij vanzelfsprekend is :')

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:09

kiki1976 schreef:

waaar ligt dat percies want mischien weet ik iemand

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 09:49

frankyfrank schreef:
Ik denk altijd maar zo. als jij maar weet hoe het verhaal echt zit. Als jij het niet meer ziet zitten heb je toch een goed besluit genomen. Vind het trouwens knap van je dat je zelf erkent dat je misschien gewoon teveel beesten hebt en daarom er eentje verkoopt. Heb daar altijd wel respect voor.

Dank je :D frankyfrank het is niet zozeer dat ik er teveel heb maar de PRE fokkerij is momenteel niet zo florissant.
Aangezien ik nog een hele mooie jaarlinghengst heb en het volgende veulen is in aantocht wil ik keuzes maken. Voor de bijrijdster heb ik mijn bruine merrie een jaar langer aangehouden en haar niet laten dekken .
Maar als er geen motivatie is om een groen paard met regelmaat te trainen of zelfs niet te poetsen dan houd het wel een keertje op voor mij....jammer want ik heb mooie paarden goed en net tuig een prachtige rijbak als dat niet genoeg is voor een bijrijder om gratis te mogen rijden, dan weet ik het ook niet meer.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:09

Oh maar kiki1976 jij was toch van die vincenza ofzo ? Die rare bij jou op stal

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:00

@paintedblack
Citaat:
Voor de bijrijdster heb ik mijn bruine merrie een jaar langer aangehouden en haar niet laten dekken .
Maar als er geen motivatie is om een groen paard met regelmaat te trainen of zelfs niet te poetsen dan houd het wel een keertje op voor mij....jammer want ik heb mooie paarden goed en net tuig een prachtige rijbak als dat niet genoeg is voor een bijrijder om gratis te mogen rijden, dan weet ik het ook niet meer.

Nou jouw oude bijrijdster is dan goed gek. :(
Het is een wens voor vele meiden (waaronder ik haha) om zo veel te kunnen leren en tegelijk heerlijk te genieten! :j

Edit: ging iets fout met quoten, de naam van diegene die ik quote was weg.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:09

_nvds schreef:

Zou je mij aub niet met haar in verband willen brengen -O- Want dat is het laatste wat een mens wil :=
Maar ze heeft idd even bij ons op stal gestaan maar is sinds begin dec. gelukkig alweer weg hoor.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:39

kiki1976 schreef:
_nvds schreef:

Zou je mij aub niet met haar in verband willen brengen -O- Want dat is het laatste wat een mens wil :=
Maar ze heeft idd even bij ons op stal gestaan maar is sinds begin dec. gelukkig alweer weg hoor.

Gelukkig

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:25

er komen zo twee meiden van 21 jaar kijken voor de knollies hier. Hebben jullie nog tips en of vragen die ik kan stellen?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:03

callychanel schreef:
er komen zo twee meiden van 21 jaar kijken voor de knollies hier. Hebben jullie nog tips en of vragen die ik kan stellen?

Hun ervaringen
Wat ze verwachten van de paarden/pony's
Of ze bereid zijn om je klusjes te doen *als die er zijn*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:03

Laat ze zo veel mogelijk zelf doen, doe zelf een beetje "afwachtend" in het "helpen"(dus niet meteen het paard vasthouden, laat ze zelf maar de zadels halen etc.) Natuurlijk wel de "handleiding" uitleggen, maar gewoon kijken hoe ze zich redden en op kleine dingen letten (hoe gaat ze om met spullen, gooien ze je zadel gewoon tegen de stal aan, spoelen ze het bit af na het rijden, met het poetsen, controleren ze dan zijn benen ook, komt er initiatief als er drollen in de stal liggen om die er zelf even uit te scheppen.. dat soort dingetjes? Geen idee wat jij belangrijk vindt, maar op dat soort dingen let ik... En dan met rijden natuurlijk of ze netjes/eerlijk met het paardje omgaan. (Ook met poetsen natuurlijk..)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:42

De dames zijn langs geweest en het is eigenlijk heel goed bevallen..
Leuke meiden die initiatief namen. Ik heb ze 3 paarden laten poetsen en dat ging eigenlijk prima.
Veder zat het weer niet echt mee, maar ze komen volgende week weer terug. Ik denk dat ik mazzel heb. Zijn ook meiden die zeker bereid zijn om te helpen waar nodig en ze gingen op een prettige manier met de paarden om. Hou jullie op de hoogte.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 17:53

Fijn :) Een goed gevoel is toch altijd wel heel belangrijk en dat heb je iig :)

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:26

Klinkt fijn!

Oh, wat een gave merrie PaintedBlack! Volgens mij heb ik het al eens gevraagd maar waar staan je paarden ergens?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:51

Dank je wel Soleado wij wonen in noord brabant vlakbij uden

@elianelouise Je zou idd denken dat ik ze alles heb aangeboden wat je je kunt wensen maar helaas....
Mijn bijrijder is te druk met andere zaken en mijn man zei het al; als ze geen ambitie hebben om hun eigen paard aan te houden als ze gaan samenwonen dan al helemaal niet dat van een ander.....en ik ben bang dat ik hem gelijk moet geven. Voortaan doe ik lekker alles zelf

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:01

Even een tip voor de zoekers hier, zet je woonplaats of regio in je profiel. Ik lees hier al een tijdje mee omdat ik een bijrijder help zoeken voor een vriendin van me maar kan lang niet altijd makkelijk vinden waar de mensen wonen!

In mijn geval gaat het trouwens om regio winschoten. Wel een relatief afgelegen dorpje, brommer of auto is bijna een must en ze zoekt een zelfstandig type met aardig wat rij-ervaring, op zijn minst geestelijk 18+ zeg maar. De eigenaresse heeft niet de mogelijkheid om continue begeleiding te bieden. Wel zal diegene natuurlijk op weg geholpen worden.

Mocht je iemand kennen dan mag er zeker een pb gestuurd worden!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:04

@ paintedblack

Ik snap dat echt niet! Ik heb via bokker Soleado een vz paardje gevonden, helemaal groen etc maar dat maakt mij in ieder geval niks uit! Ben blij met de kans die ik krijg! Snap niet dat andere mensen het zo vergooien!
Als ik zo iemand zou hebben gehad zou ik het voortaan ook lekker zelf doen! Weet je zeker dat alles goed gebeurd!

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:05

Nou ik meld me hier ook maar.
Ben op zoek naar een Bijrijdster voor m'n E pony.
MP, bokt, NH forum, heb er advertenties staan.
Ook mondeling wat lijntjes uit gegooid.
Maar er is weinig reactie helaas.
Had een heel erg leuke meid gevonden. Maar helaas is de afstand naar Diemen voor haar te ver.
(Mocht iemand omgeving Amstelveen nog iemand zoeken let me know. Dan geef ik haar gegevens)
Maar ondertussen dus nog geen potentieel maatje voor mijn maatje....

Dus als iemand wat weet...
E pony
Diemen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:22

Hier even "ziekenhuisbezoekjes" dus verzorgsterzoeken ligt weer even stil.... Nouja.. mams vriendin komt volgende week een keer kijken/rijden en dan zien we wel weer :) Ik geef het gewoon uit handen... Via via werkt hoop ik toch beter dan MP en Bokt... (er wordt gewoon te veel aangeboden.. en dan nog een heleboel mensen die nog een aardig bedrag vragen... maar toch nauwelijks reacties :s)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:24

Wedden dat als de temperatuur omhoog naar zo'n 20 graden gaat en de zon heerlijk schijnt we wel reacties krijgen! :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:27

Ik ga woensdag bij een nieuw paardje kijken! (eerst nog even een rijbroek fixen, want die heb ik bij mijn ouders laten liggen :+ )

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:38

Hier nog steeds geen reactie. ..zucht. geduld is een schone zaak was het toch?