Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:34

Jup ieder zijn eigen regels. Wij zijn er zo uitgekomen en beide helemaal blij. Dan is het naar mijn idee goed.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:35

Ik blijf het raar vinden, voor jou fijn, sowieso zekerheid... Maar heel raar dat iemand daarvoor gaat betalen :s Maarja, zal aan mij liggen :p

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:36

Nou anders ik wel! Hahaha.
Op onze manege mocht je altijd lekker de paardjes of pony's poetsen hoor, of mee wandelen, en daar hoefde je niet voor te betalen _O-

Prima dat beiden blij zijn, maar dan mag ik het nog steeds raar vinden :D
Als ik in dat meisje dr schoenen stond had ik het wel geweten. Maar dat is nou eenmaal niet zo :P
En heb gelukkig nooit betaald om alleen te poetsen etc. Misschien dat ze nog niet weet dat er veeeeeeeel meer leuke paarden zijn om te poetsen zonder bijdrage.

gucci16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:42

Heb vroeger zelf wel moeten betalen om mijn verzorgpony te mogen rijden,terwijl we wel alles deden op stal,eigenaar deed zelf niks want we waren met genoeg "pennymeisjes" voor de 4 ponies die daar stonden.nu heb ik een eigen paardje,en een gezin waar veel tijd in gaat zitten met een tweeling van 7...dus ook een bijrijdster gezocht.een supermeid wat helemaal gek is met m'n paard en we zijn vaak genoeg met z'n tweeën bij VeeJee,we nemen samen les enz.de lessen moet ze zelf betalen maar voor de rest hoeft ze me niks te betalen want ze is goud waard!!!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:43

Denk dat jullie even verder moeten lezen dan alleen het woord poetsen. Als dat trouwens bij haar op de manege mocht was ze nu niet op zoek geweest.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:45

Maar ieder zijn mening. Jullie mogen het raar vinden. Anderen begrijpen het. Zo blijft het.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:47

Ik vind de manege dan ook raar :$ (niet om je aan te vallen of wat dan ook, snap dat ze van jou alles gaat leren over verzorging etc. en dat het leuk is voor haar)... Maar wat heb je in hemelsnaam te doen op een manege waar je paard dus kennelijk opgezadeld voor je klaarstaat? :s (bestaan dat soort maneges nog ja? :S) Dan mis je juist het "leukste" gedeelte...

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:53

Geen idee kan er niet over oordelen. De laatste keer dat ik op een manege reed was 10 jaar terug en de keren dat ik op verschillende manege kwam was poetsen wandelen longeren etc nergens te bekennen.dus..blijkbaar bestaan die ja.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:55

Wandelen en longeren dat dat niet mag, dat kan ik nog enigszins begrijpen, maar poetsen ook niet :s Bij ons kon altijd heel veel. Moet er niet aan denken anders :) Maarja, ken eigenlijk geen een manege waar het wel zo is dat echt niets mocht :S Dan is het wel logisch dat je een verzorgpaardje gaat zoeken, ook als je wat ouder bent is dat snel interessanter natuurlijk... Maar dan nog..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:54

Ik vind het niet raar dat een bijdrage doorgaat als een paard een tijdelijke blessure heeft. Mijn stalgeld incl accommodatie gaat toch ook gewoon door als mijn paard alleen op het harde mag stappen? Dan zegt mijn stalbaas ook niet, maak maar 50 euro minder over want je gebruikt de banen niet?

Als het een langdurige blessure is dan is het een ander verhaal imo. Ik zou dan wel de bijdrage stop zetten als eigenaar zijnde.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:55

Dat vind ik jouw post ook nogal dubbel.. Als het een langdurige blessure is blijft je stalgeld toch ook hetzelfde..? :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:55

Ik zou absoluut korting willen als ik betaal voor een bijrijdpaard die uit de running is langer dan een week. Ik betaal om te rijden, niet om te kijken. Dat laatste kan ik altijd gratis doen immers.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 00:56

Ja maar da's het nadeel van een eigen paard, als ze door artrose niet meer gereden kunnen worden heb je toch geen bijrijder nodig? Dan wordt het imo een verzorger...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:19

Barrelover, fijn dat jij en je bijrijdster zo'n constructie hebben. Ik vind het niet eens zo gek hoor, jij was tenslotte vanaf het begin af aan duidelijk en het is haar keuze om NOG niet te rijden. En verzorgers die genoegen nemen met alleen poetsen en wandelen en waar je van op aan kan? Wees maar blij dat jij die ene hebt gevonden want die zijn er bijna niet. Ze beweren allemaal dat het ze niet om het rijden gaat maar ondertussen...

Ik heb topbijrijders die het ook begrijpen als er door een blessure en keer niet gereden kan worden. Daar zijn van tevoren hele duidelijke afspraken over gemaakt .

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:37

Nou volgens mij schreef Barrelover dat ze een 4 jarig paard heeft en de bijrijder pas sinds maart op paardrijles zit. Daarom zou ze ook gewoon nog niet mógen rijden omdat dat met een 4 jarige geen ideale combinatie is.

Barrelover: die les die ze 1x per maand neemt, betaald zij die dan extra zelf of betaal jij die van de bijdrage die zij betaald? Ik zou het anders vinden als jij die dan voor je rekening neemt, dan leert ze wel echt rijden natuurlijk.

Ik zou trouwens zelf ook alleen iemand die niet kan rijden, met les op mijn jonge paard willen hebben en niet zelfstandig. (als ik een jong paard zou hebben dan hé)Maar ik zou daar echt niet voor kiezen, dan zou ik echt op zoek gaan die er mee aan de slag kon, zéker als ik zelf chronisch ziek zou zijn.
Ik heb zelf een 12 jarige KWPN, maar ook daar wil ik alleen mensen met ervaring op hebben, eerlijk gezegd. Misschien scheelt het ook met wat je ambities zijn met je paard, maar als je zelf serieus dressuur traint, schiet het natuurlijk niet echt op als je een bijrijder hebt die nog in de beginfase van het paardrijden zit. Dat zit elkaar dan alleen maar in de weg.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:50

Ik mag toch hopen dat paard naar een inloopstalletje gaat als ie artrose heeft en niet op een dure locatie staat met te veel luxe waarvan als je er niet meer op kunt rijden, sowieso geen gebruik van wordt gemaakt :p

Maarja, persoonlijk blijf ik het apart vinden... Als ik graag paarden zou willen poetsen, ga ik wel naar een manege, vraag ik het op een handelsstal, die vinden het vaak ook niet erg als je een paar keer in de week helpt en wat paarden poetst :') Maarja, als jullie er zo uit zijn gekomen is het mooi...

Blijf het alleen raar vinden (dit slaat niet op jou barrelover ;)) dat er echt eigenaren zijn die eraan willen verdienen lijkt het wel :s En dat er mensen zijn die erin trappen met een contract wat standaard in hun nadeel is :s en dan standaard leven "een manege is duurder"... Maar daar heb je altijd "vervanging" en heb je alle faciliteiten vaak... (geen faciliteiten, weilandje, 60 euro voor 2 dagen per week, paard nog delen met 3 andere kwam ik dus tegen :') en je moet nog voeren en mesten dan die dagen :p Dan is een manege duurder, maar ik vind dat geen 60 euro waard :s)

Waarom wel al de kosten dragen maar wel voor het paard van een ander? Omdat het aankoopbedrag er niet is, "minder risico" (stel dat het paard iets krijgt, dan kun je als bijrijder altijd nog "houdoe en bedankt" zeggen)... Minder kosten (DA, hoefsmid etc) Maar ook de nadelen, hij is niet van jou dus je hebt er in principe nog niets over te zeggen. (Nouja, zeg heel eerlijk, ik zou me nu al schuldig voelen over dingen als ik zo maar dingen ga beslissen :s) Ow en het andere voordeel, zie ik tenminste hier in de buurt... ze blijven op de manege hangen, daar een hun lievelingspony, dus dan maar gaan leasen.. Je hebt zo wel kans op je "vertrouwde paardje" en het is natuurlijk een "oplossing" als je geen verzorgpaard kan vinden...

(en nu kom ik over als een stom iemand die een verzorgpaard zoekt en er niets voor wil betalen ja :') ik weet het, een bijdrage mag ook echt wel, niets mis mee... maar het moet realistisch zijn, doet een verzorgster veel klusjes, dan vind ik ook dat de bijdrage weg/lager mag. Aan de hand van het stalgeld berekenen... tjah... Dubieus :p Ik ben net zo happy op een luxe stal dan op een stal met alleen een buitenbakje en dicht bij het bos... maar in prijs scheelt het enorm.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:05

__Sannne schreef:
Tja je ziet het helaas wel vaker, ik heb mezelf voorgenomen echt niet meer dan 50 euro per maand te betalen voor een verzogknollie, ligt wel aan de faciliteiten die ervoor terug krijgt.
Maar als je ziet dat sommige echt 150/200 euro per maand vragen, nee dankje, dan koop ik er zelf wel 1 :')

Vele die willen bijrijden zoeken een paard voor een aantal dagen in de week dus niet alle dagen. Anders hadden ze allang gekocht. Als jij 7 dagen per week kan en wil waarom dan bijrijden?. Spaar dan idd en koop wat. Maar dan nog vele stallingen in mijn omgeving zitten vanaf 200 euro met een beetje bak. Dus als je nog geen 100 euro wil betalen moet je ook geen paard kopen.
Ik zoek voornamelijk oudere mensen die werken en regelmaat in hun leven hebben. Puur omdat ik merk dat deze mensen echt de lol in het rijden zoeken en welzijn paard voorop zetten.

Voor 150/200 heb je nog geen stalling in mijn omgeving. En dan komt het paard er nog bij en spullen dus je bent toch al snel veel geld kwijt. Voor als je de nodige ambities hebt zoek je toch een paard met wat meer kwaliteit.

Ik vind ook als ik mijn paard ter beschikking stel van een ruiter ik ze ook veel mogelijk heden moet bieden niet alleen qua stalling maar ook qua lessen en wedstrijden. Ik verdien er niet op dat wil ik ook niet maar wel een stukje uit de kosten zijn want anders moet ik hem verkopen en dat wil ik niet. Plus de markt is bagger.

@Serendip90
Dus jij vindt het stom dat ik 100 euro vraag voor een stalling van 275,00 (voor 3 dgn in de week 1x vrij om en om. Ik doe andere dag vrij).
Daarvoor moeten ze wel mesten (vlas) en alles spul onderhouden (zadel, hoofdstel, dekjes). Maar hebben ze de luxe van een binnenbak, vrachtwagen die er staat (alleen diesel betalen). Weiland die ik 1x per jaar betaal. En ook nog vele mogelijkheden tot lessen, molen, paddocks enz.. Wedstrijden mogen gereden worden spul ervoor ook aanwezig. heb het dan niet over een recreatie knol maar een paard wat redelijk wat kan.
Ik ga zelf nog 1x per week en soms neem ik hem mee op buitenritten en ETRs.
Denk dat beide niet te klagen hebben?.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:58

Waarom? Als zij aan geeft nog niet te willen rijden wat mij de tijd geeft nog even aan de basis te kunnen werken etc dan is het toch klaar. En ik ben niet diegene die zegt jij mag er niet op. Al begin je in stap. Who cares? Snap niet dat bij zo veel mensen het rijden gezien wordt als het enige leuke dat gedaan kan worden. Hoe ben ik dan godsnaam die 3 jaar door gekomen. Een ervaren ruiter kan overigens net zo beroerd rijden soms als een minder ervaren ruiter. Sommige beginnende ruiters zitten overigens keurig rijden netjes maar missen nog wat knopjes. Zie niet in waarom ik haar geen kans zou geven op basis van haar ervaring?

Alle kosten. Ik denk dat als je uitrekent wat een eigenaar kwijt is in een jaar dat deelt door wat de eigenaar doet en dat vergelijkt met kosten en wat een bijrijder doet. Er dan gezien kan worden dat dat vaak een schijntje is. Bovendien vind ik dat een verzorgster of bijrijder wel in spraak heeft. Althans bij mij wel.

Thnx sees inderdaad. Samen blij. Vind het leuk zo te kunnen delen. Heb ik afentoe even een avondje vrij. Heeft knollebol toch de verdiende aandacht en verzorgster is lekker bezig. Goed toch.

@prisca .. helemaal waar.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:10

Prisca schreef:
__Sannne schreef:

@Serendip90
Dus jij vindt het stom dat ik 100 euro vraag voor een stalling van 275,00 (voor 3 dgn in de week 1x vrij om en om. Ik doe andere dag vrij).
Daarvoor moeten ze wel mesten (vlas) en alles spul onderhouden (zadel, hoofdstel, dekjes). Maar hebben ze de luxe van een binnenbak, vrachtwagen die er staat (alleen diesel betalen). Weiland die ik 1x per jaar betaal. En ook nog vele mogelijkheden tot lessen, molen, paddocks enz.. Wedstrijden mogen gereden worden spul ervoor ook aanwezig. heb het dan niet over een recreatie knol maar een paard wat redelijk wat kan.

Van mij mag het hoor, maar ik vind het veel voor 3x in de week en nog de nodige klussen moeten doen. Jij verdient er niet aan, en je biedt de nodige faciliteiten, dus snap het ook wel weer. Ik snap dat mensen een bijdrage vragen hoor, het is niet goedkoop en je leent je paard en spullen uit en dat kost ook wat. Maar als er ook klussen tegenover staan, dan vind ik het redelijk fair om te zeggen "jij helpt mij, ik help jou". Daarom zit ik (voor mezelf dan) toch aan max 50 euro denk ik? Maar dat is gewoon mijn visie hoor :p Tis niet dat ik het "fout" vindt of wat dan ook :)

Wat mensen afspreken moeten ze zelf weten en jij verdient er ook zeker niet aan, dus dan vind ik het nog wel ok :p (je hebt ook mensen die hebben 3-4 verzorgers die allemaal 60 euro betalen en dan staat het paard op een weitje wat nog geen 500 euro per jaar kost ;))

Inspraak hebben ze sowieso, maar stel dat de eigenaar het paard naar een andere goedkopere stal wil doen, minder luxe, geen binnenbak meer, paard meer naar buiten en wel dichter bij het bos, want dat vindt de eigenaar leuk. Voor verzorgster is het 2 km verder, voor eigenaar 2 km dichterbij... En voor het paard: het paard staat graag veel buiten, dat kan op de luxe stal duidelijk minder, dat is eigenlijk de voornaamste reden dat de eigenaar het paard wil verplaatsen omdat het paard anders vervelender/drukker gaat worden. In hoeverre moet er dan rekening worden gehouden met de bijrijder? Dit kan een eigenaar toch gewoon doen, het is niet zo dat het paard 10km verderop komt te staan, maar bijrijder kan minder... In die situatie zou het voor mijn gevoel uitmaken of de bijrijder betaald. Betaald de bijrijder, dan vind ik dat je niet kan 'minderen' zonder overleg op faciliteiten, betaald de bijrijder niet, dan kan eigenaar dat gewoon maken toch? (In dit geval staat het paard op volpension/geen klusjes of wat dan ook, eigenaar is zelfs zo gek om zelf onderhoud aan zadels etc te doen, dekjes te wassen etc.)

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:14

Ik vind het onzin.. Heb nooit geld gevraagd aan 1 van mijn verzorgsters.
Ik vind het veel belangrijker dat ik iemand vind die goed is voor mijn paard, maar ook gewoon de rot klusjes doet die erbij horen (die ik zelf ook doe), die voorzichtig met mijn spullen omgaat, die niet alleen komt om te rijden (dus wanneer het paard door ziekte niet gereden kan worden toch af en toe komt), en die ook op niet afgesproken dagen kan komen als ik bijv. ziek ben. Als ik zo'n persoon gevonden heb, en het klikt met mijn paard, dan hoef ik er echt geen geld voor. Ik ben allang blij dat ik dan met een gerust hart mijn paard aan iemand anders kan overlaten als ik zelf niet kan komen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:19

Julez schreef:
Ik vind het onzin.. Heb nooit geld gevraagd aan 1 van mijn verzorgsters.
Ik vind het veel belangrijker dat ik iemand vind die goed is voor mijn paard, maar ook gewoon de rot klusjes doet die erbij horen (die ik zelf ook doe), die voorzichtig met mijn spullen omgaat, die niet alleen komt om te rijden (dus wanneer het paard door ziekte niet gereden kan worden toch af en toe komt), en die ook op niet afgesproken dagen kan komen als ik bijv. ziek ben. Als ik zo'n persoon gevonden heb, en het klikt met mijn paard, dan hoef ik er echt geen geld voor. Ik ben allang blij dat ik dan met een gerust hart mijn paard aan iemand anders kan overlaten als ik zelf niet kan komen.

Hier hetzelfde :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:26

Serendip90 schreef:
Ik vind de manege dan ook raar :$ (niet om je aan te vallen of wat dan ook, snap dat ze van jou alles gaat leren over verzorging etc. en dat het leuk is voor haar)... Maar wat heb je in hemelsnaam te doen op een manege waar je paard dus kennelijk opgezadeld voor je klaarstaat? :s (bestaan dat soort maneges nog ja? :S) Dan mis je juist het "leukste" gedeelte...

Ik rijd nu op een manege waar ik elke week hetzelfde paard toegewezen krijg. Dit paardje wordt geleased op de dag dat ik ook rijd. Meisje staat er dus altijd naast te kijken, rijdt in de les voor mij en trekt het paard haast uit mijn handen als ik met paard de bak uitkom. Er is voor mij dus niks aan, zo. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook wel met VZpaard rijden, maar omdat hij nog zo jong is en ik verschrikkelijk kan genieten van tutten en poetsen, én omdat ik veel meer wil leren dan alleen rijden, kies ik ervoor dat nog niet te doen. Ik wil niet het paard per ongeluk verpesten door er op te gaan zitten.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is (ik ben dus degene die gister bij barrelover was).

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:33

Nissima schreef:
Serendip90 schreef:

Ik rijd nu op een manege waar ik elke week hetzelfde paard toegewezen krijg. Dit paardje wordt geleased op de dag dat ik ook rijd. Meisje staat er dus altijd naast te kijken, rijdt in de les voor mij en trekt het paard haast uit mijn handen als ik met paard de bak uitkom. Er is voor mij dus niks aan, zo. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook wel met VZpaard rijden, maar omdat hij nog zo jong is en ik verschrikkelijk kan genieten van tutten en poetsen, én omdat ik veel meer wil leren dan alleen rijden, kies ik ervoor dat nog niet te doen. Ik wil niet het paard per ongeluk verpesten door er op te gaan zitten.

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is (ik ben dus degene die gister bij barrelover was).

Ik snap dat punt van "nog niet durven" rijden ook wel hoor :) Had ik ook toen ik van "manegepaard" overstapte naar "verzorgpaard" en opeens een goed paardje onder mijn kont kreeg en heerlijk ermee kon rijden. Maar in het begin les gehad van de eigenaresse :)

En je kan bij haar ook veel meer leren dan zo maar op een manege aankloten... Geef je daarin ook groot gelijk!

(Ik ben dan alleen zo'n tut die het raar vind, maar dat komt omdat ik zelf altijd "gratis" heb verzorgd en voor alleen verzorgen betalen het raar vindt omdat wij dat heel de dag op de manege konden doen, maar als jullie dat hebben afgesproken en je gaat later natuurlijk ook nog rijden en bouwt eerst een band met een paardje om, dan is daar natuurlijk niets mis mee!)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:40

Serendip90 schreef:
@Serendip90

Van mij mag het hoor, maar ik vind het veel voor 3x in de week en nog de nodige klussen moeten doen. Jij verdient er niet aan, en je biedt de nodige faciliteiten, dus snap het ook wel weer. Ik snap dat mensen een bijdrage vragen hoor, het is niet goedkoop en je leent je paard en spullen uit en dat kost ook wat. Maar als er ook klussen tegenover staan, dan vind ik het redelijk fair om te zeggen "jij helpt mij, ik help jou". Daarom zit ik (voor mezelf dan) toch aan max 50 euro denk ik? Maar dat is gewoon mijn visie hoor :p Tis niet dat ik het "fout" vindt of wat dan ook :)

Wat mensen afspreken moeten ze zelf weten en jij verdient er ook zeker niet aan, dus dan vind ik het nog wel ok :p (je hebt ook mensen die hebben 3-4 verzorgers die allemaal 60 euro betalen en dan staat het paard op een weitje wat nog geen 500 euro per jaar kost ;))

Inspraak hebben ze sowieso, maar stel dat de eigenaar het paard naar een andere goedkopere stal wil doen, minder luxe, geen binnenbak meer, paard meer naar buiten en wel dichter bij het bos, want dat vindt de eigenaar leuk. Voor verzorgster is het 2 km verder, voor eigenaar 2 km dichterbij... En voor het paard: het paard staat graag veel buiten, dat kan op de luxe stal duidelijk minder, dat is eigenlijk de voornaamste reden dat de eigenaar het paard wil verplaatsen omdat het paard anders vervelender/drukker gaat worden. In hoeverre moet er dan rekening worden gehouden met de bijrijder? Dit kan een eigenaar toch gewoon doen, het is niet zo dat het paard 10km verderop komt te staan, maar bijrijder kan minder... In die situatie zou het voor mijn gevoel uitmaken of de bijrijder betaald. Betaald de bijrijder, dan vind ik dat je niet kan 'minderen' zonder overleg op faciliteiten, betaald de bijrijder niet, dan kan eigenaar dat gewoon maken toch? (In dit geval staat het paard op volpension/geen klusjes of wat dan ook, eigenaar is zelfs zo gek om zelf onderhoud aan zadels etc te doen, dekjes te wassen etc.)[/quote]

Euh nee zie het niet als jij helpt mij ik help jou en zeker geen dienst. Dan gaan ze maar manege hobbelen en idd wat ik van mijn tijf weet is dat je 55 min kan hobbelen als je pech hebt loopt die al mee en erna ook dus weinig quality time. Of ze nu 1 uur of 3 uur op mijn paard zitten maakt mij niet uit als het maar in belang van hem is. Nee want dan zou ik hem dichterbij zetten en lekker 24/7 weiland en niet meer rijden maar dat vind ik zonde.
En is zeker niet beter voor het paard (gaat dan slopen en uitbreken)

Inspraak hebben ze zeker komen ook met ideeën als ze weg willen prima de wagen staat er en ga je gang vaak ga ik ook mee gezellig. Een andere stal prima doen we in overleg. Willen ze een week weg met hem prima laat maar weten. Ik ga er vanuit dat ze goed met hem omgaan dat vertrouwen hebben ze al opgebouwd. Ik geniet ervan dat andere lol hebben met mijn knol. Vooral degene die hem al ruim een jaar rijdt gaat er echt mee om als haar eigen paard. Voor mij ideaal en geef rust wegens diverse prive zaken moet ik even afstand nemen ik wil niet dat mijn paard verpieterd in een weiland dus daarom dit.
Alleen financieel niet haalbaar om hem aan te houden en 2 mensen voor niets erop te laten rijden. Dan zou ik hem moeten verkopen en dat is een onzekere toekomst die ik hem niet wil geven.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:50

Belang van het paard moet sowieso voorop staan ja :)

En bij jou ligt het ook anders, als het financieel nodig is omdat je hem anders moet verkopen... En je verdient er ook niets aan (haalt alleen een deel van de kosten er uit) en ze mogen er vrij alles mee doen... Dan is een bijdrage ook redelijk hoor!

Hier is het ook, alles mag, maar als ze verder weg willen, moeten ze dat zelf regelen, zijn de kosten voor henzelf (weekendje Veluwe bij wijze van spreken). Willen ze wedstrijden rijden, ok, maar dan moeten ze dat ook zelf regelen.

Maar voor mijn gevoel --> Iemand die betaald, mag ook dingen terugverwachten (niet dat het niet is als niemand niet betaald, maar ik vind niet dat bij een betalend iemand zo maar het paard verplaatst kan worden naar iets met minder faciliteiten en nog eens verder weg omdat het voor het paard "fijner is" (meer buiten --> bij dit paard een vrolijker paard, wel is er een buitenbak, uitrijmogelijkheden). Terwijl als iemand gratis rijdt er "blij" mee mag zijn en de eigenaar het wel kan maken (natuurlijk netjes bespreken etc.) Dat is even mijn "probleempje" met betalen/niet betalen :p