Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Sannne schreef:Tja je ziet het helaas wel vaker, ik heb mezelf voorgenomen echt niet meer dan 50 euro per maand te betalen voor een verzogknollie, ligt wel aan de faciliteiten die ervoor terug krijgt.
Maar als je ziet dat sommige echt 150/200 euro per maand vragen, nee dankje, dan koop ik er zelf wel 1
Prisca schreef:__Sannne schreef:
@Serendip90
Dus jij vindt het stom dat ik 100 euro vraag voor een stalling van 275,00 (voor 3 dgn in de week 1x vrij om en om. Ik doe andere dag vrij).
Daarvoor moeten ze wel mesten (vlas) en alles spul onderhouden (zadel, hoofdstel, dekjes). Maar hebben ze de luxe van een binnenbak, vrachtwagen die er staat (alleen diesel betalen). Weiland die ik 1x per jaar betaal. En ook nog vele mogelijkheden tot lessen, molen, paddocks enz.. Wedstrijden mogen gereden worden spul ervoor ook aanwezig. heb het dan niet over een recreatie knol maar een paard wat redelijk wat kan.
Ik ga zelf nog 1x per week en soms neem ik hem mee op buitenritten en ETRs.
Denk dat beide niet te klagen hebben?.
Julez schreef:Ik vind het onzin.. Heb nooit geld gevraagd aan 1 van mijn verzorgsters.
Ik vind het veel belangrijker dat ik iemand vind die goed is voor mijn paard, maar ook gewoon de rot klusjes doet die erbij horen (die ik zelf ook doe), die voorzichtig met mijn spullen omgaat, die niet alleen komt om te rijden (dus wanneer het paard door ziekte niet gereden kan worden toch af en toe komt), en die ook op niet afgesproken dagen kan komen als ik bijv. ziek ben. Als ik zo'n persoon gevonden heb, en het klikt met mijn paard, dan hoef ik er echt geen geld voor. Ik ben allang blij dat ik dan met een gerust hart mijn paard aan iemand anders kan overlaten als ik zelf niet kan komen.
Serendip90 schreef:Ik vind de manege dan ook raar(niet om je aan te vallen of wat dan ook, snap dat ze van jou alles gaat leren over verzorging etc. en dat het leuk is voor haar)... Maar wat heb je in hemelsnaam te doen op een manege waar je paard dus kennelijk opgezadeld voor je klaarstaat? :s (bestaan dat soort maneges nog ja? :S) Dan mis je juist het "leukste" gedeelte...
Nissima schreef:Serendip90 schreef:Ik vind de manege dan ook raar(niet om je aan te vallen of wat dan ook, snap dat ze van jou alles gaat leren over verzorging etc. en dat het leuk is voor haar)... Maar wat heb je in hemelsnaam te doen op een manege waar je paard dus kennelijk opgezadeld voor je klaarstaat? :s (bestaan dat soort maneges nog ja? :S) Dan mis je juist het "leukste" gedeelte...
Ik rijd nu op een manege waar ik elke week hetzelfde paard toegewezen krijg. Dit paardje wordt geleased op de dag dat ik ook rijd. Meisje staat er dus altijd naast te kijken, rijdt in de les voor mij en trekt het paard haast uit mijn handen als ik met paard de bak uitkom. Er is voor mij dus niks aan, zo. Uiteindelijk wil ik natuurlijk ook wel met VZpaard rijden, maar omdat hij nog zo jong is en ik verschrikkelijk kan genieten van tutten en poetsen, én omdat ik veel meer wil leren dan alleen rijden, kies ik ervoor dat nog niet te doen. Ik wil niet het paard per ongeluk verpesten door er op te gaan zitten.
Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is (ik ben dus degene die gister bij barrelover was).
Serendip90 schreef:@Serendip90
Dus jij vindt het stom dat ik 100 euro vraag voor een stalling van 275,00 (voor 3 dgn in de week 1x vrij om en om. Ik doe andere dag vrij).
Daarvoor moeten ze wel mesten (vlas) en alles spul onderhouden (zadel, hoofdstel, dekjes). Maar hebben ze de luxe van een binnenbak, vrachtwagen die er staat (alleen diesel betalen). Weiland die ik 1x per jaar betaal. En ook nog vele mogelijkheden tot lessen, molen, paddocks enz.. Wedstrijden mogen gereden worden spul ervoor ook aanwezig. heb het dan niet over een recreatie knol maar een paard wat redelijk wat kan.
Ik ga zelf nog 1x per week en soms neem ik hem mee op buitenritten en ETRs.
Denk dat beide niet te klagen hebben?.