Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:45

improud schreef:
@dancer_ Ja klopt, maar mijn vader vond het goed, en was het bijna geregeld en toen mocht het niet van mijn moeder. Hun kunnen goed overleggen. >;)

Misschien moet je die advertentie dan weg halen want nu ben je op zoek naar een verzorger omdat je een eigen paard krijgt en dat komt een beetje raar over als mensen je advertentie lezen dat je je aanbied als verzorger/bijrijder.
Verder zou ik je advertentie een stuk korter maken.
Ik zal dadelijk even je tekst overnemen met hoe ik het zou brengen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:05

@ improud ik zou hem beetje zoals dit maken:

Citaat:
Leuk dat u even kijkt :)

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Anna Stokkel en ik ben 12 jaar en woon in Huissen.
Momenteel rijdt ik op niveau F3. Ben op zoek dus naar een leuk paard om te verzorgen en/of rijden. Alleen verzorgen vindt ik ook prima.

Ik wil gewoon een trouw maatje naast me hebben, en het maakt me niet uit wat ik moet doen, ik mest ook graag de stal/wei uit. Alles wat met paard te maken heeft vind ik geweldig. Ik kan bijna elke dag komen, behalve zondag sowieso niet! alleen als het belangrijk is.

Ik woon in huissen dus daar graag in de buurt, arnhem zuid is ook goed.
Mijn lengte is 1.47 lang en gewicht is 37 kilo. Momenteel rijdt ik op manege pony maar ik heb ook al op paarden gereden.

Ik heb er geen probleem mee als het paard de wei niet uit mag, ik ben met alles blij zolang ik maar bij de paarden kan zijn.

Mocht je nog vragen hebben of ben je nieuwsgierig geworden stuur een mailtje die lees ik regelmatig en heb je snel antwoord terug.

Hier is nog een filmpje van mij in de F1 ik had toen 218 punten.
Filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=eiVv6-6JHBM

Groetjes Anna

Zo ongeveer als dit vindt ik wel leuk. Genoeg info maar toch niet teveel. Je huidige advertentie vindt ik wat langdradig en staan dingen in die ik persoonlijk niet relevant vindt. Zelf zeggen dat je het vindt dat je slecht gereden hebt op het filmpje vindt ik niet nodig als je er over twijfelt kun je hem beter niet plaatsen dan er zelf negatief over te zijn. Kritisch tuurlijk het is niet perfect maar je moet natuurlijk ook jezelf wel een beetje aanprijzen en niet naar beneden halen.
Verder heb ik meerdere dingen uitgehaald ben zelf beetje allergisch voor te veel beginnen met ik. Staat zo ikke, ikke, ikke leest niet fijn dus daar zou ik zeker wat aan doen. In mijn verandering is er naar mijn mening ook nog te veel ik maar heb even geen inspiratie om dit anders te brengen. Omdat ik natuurlijk verder niets weet en alleen je tekst kan aanpassen en niet te ver van kan afwijken maar ik zou zeker proberen niet teveel met "ik" te beginnen.

Verder vindt ik sommige uitroeptekens overbodig en komt wat "schreeuwerig" over.
Verder ook over de punten heb ik er uit gehaald vindt ik persoonlijk niet nodig dit er bij te zetten. En zo ook de zin "ik vraag er niets voor behalve als ik wat moet kopen" komt wat raar over dat je denkt/vindt dat het normaal is dat een eigenaar een verzorger/bijrijder betaald en ook over dat met dingen kopen is wat vreemd als een eigenaar iets nodig heeft voor een paard zal die dat zelf aanschaffen maar is het iets wat jij wil of denkt nodig te hebben zul je dat toch zelf moeten doen mits de eigenaar daar mee instemt.

Eunomia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:37

Ik ben het met hierboven eens. :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 21:47

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de zoektocht naar een bijrijder. Het is niet de bedoeling om oproepen/soort advertenties te plaatsen dat je een verzorgpony of een verzorger/bijrijder zoekt. Daarvoor dien je een advertentie op de Bokt Markt te plaatsen. Willen jullie hier rekening mee houden? Bedankt!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:39

Aanstaande maandag komt er iemand op 'sollicitatie'. Zeggen jullie dan gelijk of ze mag blijven of niet? Hoe leggen jullie de regels uit? Ik wil namelijk niet vervelend overkomen, maar er zijn wel regels :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:42

Licht er per eigenaar aan, die van mij was heel flexibel, omdat er al zoveel afgehaakt waren zei ze; ik wil alleen dat je lief en betrouwbaar bent, en verder ga je je gang maar, je mag altijd alles komen vragen. Er zitten echt geen regels aan daar, ben ik ook onwijs blij mee, kan lekker mijn gang gaan! Maar dat verschilt echt per eigenaar; ik zou gewoon eerlijk zijn; maar gewoon de verzorgster eerst maar eens een keertje laten kijken en wat erbij vertellen qua wat er van dr verwacht wordt..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:48

druppeltje schreef:
Aanstaande maandag komt er iemand op 'sollicitatie'. Zeggen jullie dan gelijk of ze mag blijven of niet? Hoe leggen jullie de regels uit? Ik wil namelijk niet vervelend overkomen, maar er zijn wel regels :)

Ik zou voor jezelf van het weekeind even op papier zetten wat je wel en niet wil hebben dit een paar keer goed lezen en dan zodanig dat als jij dit zou lezen als toekomstige ''verzorgster'' dat het wel vriendelijk maar toch duidelijk is.
Papier hoef je niet te geven oid, maar gewoon als doel dat je het even goed op een rijtje zet en kan zeggen, achteraf regels opstellen werkt niet en gebeurt vaak ook niet, duidelijkheid vanaf het begin dan weten jullie allebei waar je aan toe ben.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:18

Jinte schreef:
:wave:
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben ook sinds enige tijd op zoek naar een bijrijder voor mijn schimmelmerrie. Had laatst een ontzettend leuke meid waar het rijden onwijs goed mee ging en het klikte ook leuk. Helaas vond ze het toch iets te ver voor 2 keer in de week en moet ik dus weer verder zoeken :(

Zouden jullie wellicht mijn advertentie willen bekijken of deze goed genoeg is?
Alvast bedankt :D

Gaaf paard heb je zeg! <3 Waar woon je ongeveer?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 14:59

Ik heb (op proef, als het voor beide partijen leuk blijft) een enthousiaste bijrijdster gevonden voor Wolder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:24

Leuk Nessie, veel geluk met je bijrijder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:32

Zie je wel dat het snel gaat bij zo'n dier als Wolder? :Y) :))
Succes ermee! Hopelijk blijft het leuk ;)

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:21

Das 'n goede! ik ga m meteen erop zetten met nieuwe foto's die oude weg ;p

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:13

Nessie schreef:
Ik heb (op proef, als het voor beide partijen leuk blijft) een enthousiaste bijrijdster gevonden voor Wolder :)

Dat moest ook wel met Wolder, super zeg :)

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 19:03

omgg,! @_Tigra jij maakt mij nou echt fk blij heaa. Nu al mailtjes binnen over verzorgen. Aahh, Dankjewel meidd!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:08

improud schreef:
omgg,! @_Tigra jij maakt mij nou echt fk blij heaa. Nu al mailtjes binnen over verzorgen. Aahh, Dankjewel meidd!

Nou dat gaat snel. Graag gedaan hoor. Succes ermee en hopelijk kan je straks lekker genieten van een verzorgpaard.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 09:25

Meld me ook even hier, ben ook al even op zoek naar een verzorger(ster)/bijrijder(ster), maar het is niet makelijk iemand te vinden, de een vind het te ver weg de ander wil alleen buitenrijden ( ze is niet verkeersmak dus dat is geen optie) en de ander wil echt wedstrijden gaan rijden dat is ook niet echt een optie ik zoek gewoon iemand die mijn paard wat extra aandacht wil geven, kwa verzorging en evt. rijden, ik kom zelf iedere dag, maar sta ook op een doe het zelf stal en er gaat ook veel tijd in onderhoud zitten dus leek het me leuk om er iemand bij te zoeken die mijn paard wat extra aandacht wil geven dat schiet er nu weleens bij in heb al een aantal pagina's meegelezen hier, mesten enz hoeft niet een het gaat om wat poetsen, longeer/grondwerk en evt. wat rijden. het is leuk als er af en toe ook eens gemest wordt en wat extra geholpen wordt natuurlijk.

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 11:26

Hmmm... Te ver weg . Ik ga ff kijken of ik mijn advertentie kan verbeteren..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:33

Ik heb nu een aantal leuke reacties gehad, zoiezo 1 persoon die echt graag wil komen kijken. Van andere nog niet veel gehoord na hun berichten beantwoord te hebben..

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:40

Goh, wat een omgekeerde wereld! Ik ben altijd op zoek geweest naar een paard om te rijden,
maar altijd lastig gevonden wat te vinden.
Vaak heb ik dieren mogen rijden die scheef waren, jong en geen ervaring, moeilijk te rijden etc.
Zodra deze dan weer goed bereden waren mocht ik vertrekken.
Nare bijsmaak aan over gehouden

Nu dus op zoek naar een relatie waar ik ook wat aan heb :D
En dat blijkt nu juist moeilijk te vinden...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:46

Mag ik me ook melden?
Niet op zoek naar een bijrijder, maar naar een verzorger en het frustreert me nu al!
Mijn pony staat met pensioen qua rijden, ze kan nog wel vrijheidsdressuur, longeren, losgooien.
Ik wil gewoon dat ze wat extra aandacht krijg als ik over een paar maanden aan mijn afstuderen begin :\
Maar ik kom alleen mensen tegen die willen rijden of veel te jong zijn (onder de 14).

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:52

urselin had m graag verzorgt, maar te ver weg ;P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:23

Helaas is het voor mij ook te ver weg..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:25

Verzorgsters hebben tegenwoordig ook wel veel eisen :p

Lees op bokt maar eens... Eigenaar is er te veel/te weinig, mag niet buiten rijden, "oude spullen", mag helemaal niet rijden... etc.

Vraag me af of er nog mensen zijn zoals vroeger :') geen eisen en al blij met een paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:26

Die hebben ondertussen een eigen paardje :Y) Of 2 :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 21:27

Serendip90 schreef:
Verzorgsters hebben tegenwoordig ook wel veel eisen :p

Lees op bokt maar eens... Eigenaar is er te veel/te weinig, mag niet buiten rijden, "oude spullen", mag helemaal niet rijden... etc.

Vraag me af of er nog mensen zijn zoals vroeger :') geen eisen en al blij met een paardje

Ik zou even blij zijn met een Shet hoor.
Ik vind het bezig zijn al leuk genoeg :)
Maar ik ben het met je eens ja, ookal ben ik een bijrijder/verzorger en zoekend.