Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:55

halllooo? lees mijn reactie is een keer goed. Ik accepteer haar mening toch ook?
En waarom bevestigd dit dat vooroordeel? Dus als ik mijn mening verdedig is dit slecht en
dit komt dus weer door mijn leeftijd. naja dan is dat maar zo, ben het een beetje zat met dat leeftijdsgedoe.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:59

Wat nou hallooooo?, ik schrijf alleen dat je er niet over door moet gaan.
Je reageert behoorlijk aangebrand, een beetje rustiger zou je sieren......
Ik heb niks tegen jongere mensen (ook niet tegen jou), ben zelf ook die leeftijd geweest, maar dit soort reacties storen mensen al snel.....

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:03

ja ik ben ook behoorlijk geïrriteerd hierdoor. Ik zeg tegen Aikon dat ik het best snap, maar ik zeg dat ik het op sommige punten niet eens met haar ben. En dan zeg jij weer dat ik er niet zo'n probleem van mag maken en dat ik het vooroordeel bevestig.Wat nergens op slaat want de verdediging op mijn mening heeft niks te maken met het vooroordeel dat jonge mensen niks gewend zijn. En ik mag toch best reageren op iets waar ik het niet eens mee ben. Die reactie van jou die stoort mij ook nogal.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:13

Ken genoeg goede ruiters op niveau die niet consequent zijn naar hun paard in de verzorging\omgang (zelfs bang zijn). Rijden kan men leren, consequent zijn ben je of niet. En ouderen hebben toch meer levens ervaring.

Lezen blijft ook moeilijk hé, het zijn HIER penny's die een keertje of wat op een pony van een boer gehobbeld hebben die reageren. Die wil ik niet punt. Ik zeg niet dat alles van - 18 zo is!

Was het voor mijn oude hengst bedoelt dan was er niet zo'n groot probleem, deze vertrouw ik mijn nichtje van 7 nog toe, maar daar heb ik geen bijrijder voor nodig.
Daarbij mag iemand van jonger dan 18 geen hengsten op wedstrijden uitbrengen. En dat is in de nabije toekomst wel de bedoeling.

Ik heb bij mij ex werkgever genoeg (bijna) ongelukken mee gemaakt met jongeren (stagiaires) die gewoon een hengst in de handen geduwd kregen met de melding breng die ff naar dat paddock langs andere hengsten hengstige merries. Of pak ff dat paard (hengst zonder dat ze dat wisten), en moeten daar mee door een gang vol merries. Leuk jongen mensen met een hengst. Ik heb genoeg mee gemaakt dat ik mij wel een keer bedenk wie ik bij mij beesten laat.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:16

deruijter schreef:
ja ik ben ook behoorlijk geïrriteerd hierdoor. Ik zeg tegen Aikon dat ik het best snap, maar ik zeg dat ik het op sommige punten niet eens met haar ben. En dan zeg jij weer dat ik er niet zo'n probleem van mag maken en dat ik het vooroordeel bevestig.Wat nergens op slaat want de verdediging op mijn mening heeft niks te maken met het vooroordeel dat jonge mensen niks gewend zijn. En ik mag toch best reageren op iets waar ik het niet eens mee ben. Die reactie van jou die stoort mij ook nogal.

Meiske ik vind het jammer dat je meteen zo aanvallend reageert, ik blijf toch ook gewoon rustig naar jou toe?
Maar goed offtopic dus ik reageer er verder niet meer op.......

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:24

@aiko jij zegt: ''Ik vraag me toch elke keer weer af als je in een advertentie duidelijk zet dat je VANAF 18 jaar iemand zoekt ivm dat je een hengst hebt dat er altijd penny's van 12, 13, 14 reageren.''
ik zie geen HIER staan.
En ik zeg gewoon dat ik het niet eens ben met jou, en dan er word er gezegd dat ik het me niet zo zwaar op moet nemen, maar ik doe dat wel want ik word gewoon gek van het feit dat mensen altijd oordelen op de leeftijd, en ik word hier ook gewoon echt geïrriteerd van. dat is alles wat ik zeg.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:27

Hmm. Jammer dat je zo doet deruijter. En dat is niet om je leeftijd,. maar om je gedrag. Je weet waar het rode kruisje zit..

Dat van meer verzorgers in de zomer is herkenbaar xD Maar zelf ben ik twee jaar geleden in de sneeuw rond gaan fietsen en heb bij iemand aangebeld. die pony verzorg ik nu nogsteeds.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:30

Volgensmij is mijn gedrag niet slecht hoor. Ik verdedig mijn mening alleen maar.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:54

Dat je het zo erg aantrekt :O Slechte jeugd gehad op paarden gebied? Dit is niet meer je mening verdedigen, maar een ander je menig opdringen. T'is kinderachtig aan het worden. Je bent volwassen, gedraag je daar naar.

Dat "hier" staat in een berichtje of 2 verder.

Er staat nergens dat ik ALLE -18 ruiters penny's vind die bij een boer hobbelen, wel dat er alleen maar penny's reageren op mijn advertenties.

Een cursus begrijpend lezen misschien? :evaw:

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:00

Zo, wat is dit topic gezellig geworden....

Ook ik zoek iemand van 16/18+ ivm buitengebied en verantwoordelijkheid. Hierbij zeg ik dus niet dat iemand onder de 18 nooit verantwoordelijk is.
Ben dus nog aan het zoeken en mijn reactie op mp en bokt hebben niets opgeleverd....

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:07

Het zelfde probleem als mij dus. Zit ook in afgelegen buitengebied.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:10

oja is ook zo.

wat ik heb te bieden, 2 friezen. een merrie m2 startgerechtigd.
en een 2.5 jarige ruin. deze wou ik vanhet zomer beleren, vandaar minimaal 16, en niet bang aangelegd, is een dominant paardje.
heb een buiten bak. wat ik verwacht is hulp bij de jonge ruin, en helpen met mesten van de weides en de hokken.
geen prijs aan verbonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:40

Solleke_Noah schreef:
[***] schreef:
Wel als ik aan de ene kant zit en niet meer in dat land :+
Misschien eens kijken of ik toch een dorpje op de grens vindt wat marktplaats ook kent ..

Maar misschien heb ik ook al wel kandidaten .. Al is dat niet echt wat ik in gedachte had, maar misschien kan het ook wel werken .. Een moeder en haar dochtertje heel graag willen leren ivm grondwerk, longeren, paardengedrag enzo .. maar die echt nog niks kennen .. Dus dan zou ik eerder zeg maar les geven aan hen, dan dat zij de pony's echt komen verzorgen .. Maar dat is misschien ook wel leuk :)

Nadeel hiervan vind ik dat je er zelf veel tijd/energie moet insteken voor ze 'gevorderd' genoeg zijn om de pony's bv te doen als jij een weekendje weg bent. Ook kan je moeilijk op hetzelfde 'niveau' praten om zo te zeggen, als ze echte beginners zijn, en eens overleggen over de pony's enz vind ik altijd wel fijn :)

Ja, inderdaad, ik zie hen eigenlijk ook niet als echte verzorgers zeg maar, maar het lijkt me ergens wel leuk om misschien met [***] eens een paar grondwerk/longeerlesjes te geven .. Dat bedoelde ik eigenlijk .. Dat ik hen gewoon een paar lesjes geef en dat [***] dan op die manier ook bezig is. Maar het is inderdaad niet de echte verzorgster die ik zoek, dus als die zich aanbiedt zeg ik geen neen :Y)

Heb gisteren wel gereageerd op een advertentie op marktplaats, de tekst trok me wel en ook haar reactie was erg positief. Alleen jammer dat ze nog geen rijbewijs heeft (gaat er wel mee aan de slag) en dus geen optie om tot op stal te geraken (met de fiets is toch net iets te ver :P ). Maarja, ze vroeg of ze nog eens contact mocht opnemen als ze wel een rijbewijs had dus wie weet, moest ik tegen dan nog niemand gevonden hebben ... :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:49

Ik snap deruijter wel want ik heb ook heel erg tegen het leeftijds probleem aan en welke dan wel voor mijn leeftijd zijn zijn te klein voor mij omdat ik lang ben. Nouja hte is mijn lot ik vind het jammer maar ja wat kan ik er aan? Ik wacht netjes tot ik oud genoeg ben want als ik te jong ben ben ik te jong valt weinig aan te doen. Ookal voldoe je dan aan 90% van de eisen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:54

Hou het gezellig, we vinden vast en zeker de juiste bijrijdster en het juiste verzorgpaard!! zoveel mensen zoveel wensen!!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:57

Zullen we on-topic gaan?
Ik zoek nog steeds een verzorgstertje. Wel wat reacties.gehad en meisjes komen kijken, maar niks geworden.
Hoeft niet direct nu (kan nu toch alleen maar wandelen), maar ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig jonge meisjes in omgeving hoek van holland zijn die geen verzorgpony willen. Ik zoek al sinds Juli, zonder resultaat dus helaas!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:15

@xSCWx jammer dat het zo verweg is anders had ik graag met je paard(je) willen lopen

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:23

Ja momenteel alleen lopen door de sneeuw :D maar ze kan ook voor de kar en ohz... Dus mogelijkheden genoeg :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:07

Ik zoek ook al vanaf augustus maar helaas nog geen een die het vol houd... Ik sta sinds een week op een super leuke stal waar ik ook iemand heb gevonden die lekker met ze tut maar die kan verder niet rijden en voor nu vind ik dat geen probleem maar voor straks wil ik toch dat ze ook hun beweging krijgen dus wie wil dit doen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:09

Het ziet ernaar uit dat ik een leuke verzorgster heb gevonden voor mijn mini shet.
Eentje die zowaar vandaag door de sneeuw en kou kwam!
En eentje die mijn mini lief vindt en er niet gelijk door gehapt is....
We gaan het proberen in elk geval!

MoccaSins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:11

Ik heb juist moeite om een bijrijd paard te vinden :')

*sorry als dat niet gezegd mocht worden ofzo haha

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:16

MoccaSins schreef:
Ik heb juist moeite om een bijrijd paard te vinden :')

*sorry als dat niet gezegd mocht worden ofzo haha

Ja hier vele met jou!

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:17

Net weer een reactie gehad op m'n advertentie van iemand die een verzorgster/bijrijdster voor een Haflinger zoekt, ben benieuwd! :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:19

Leuk! Succes ermee ;)

MoccaSins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:20

Weet iemand toevallig verzorg paardje ergens in Soest ?