bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:16

inesje15 schreef:
Tigra_ schreef:

Kijk maar eens op kapaza.be, je wordt er bijna mee dood gegooid.

Er zijn er maar 7 over gans westvlaanderen :P Dat vind ik niet zo veel :D

Kijk maar eens bij de regio antwerpen staan er ongeveer 40, daar wordt heel weinig anders aangeboden.
Maakt overigens verder niet uit maar als ik vergelijk met waar ik in NL woon is het in deze regio vaker dat het in België voorkomt dan in NL. Woon vlak aan de grens dus dan kijk weleens bij beide.

PINK

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:39

Ik heb 'mijn eigen' pony. Tenminste ik mag haar beschouwen als eigen. De eigenaresse heeft helaas echt te weinig tijd. Ze is altijd buiten gereden en heel soms in de bak.
De eigenaresse heeft er zeker wel wat aan dat ik haar bijrijd, wegens omstandigheden heeft ze een tijd stil gestaan en ben de gene die het nu weer met haar aan het oppakken is. Zo gaat de eigenaresse er binnenkort ook weer op, omdat het rijden nu heel goed gaat.
Ze staakte, maar daar heb ik haar doorheen gereden op een nette en goede, vriendelijke manier.

De eigenaresse heeft er zo ook weer profijt van om na lange tijd weer van haar te gaan kunnen genieten met rijden.
Ik hoef niks te betalen, mag als ik wil elke dag gaan. Wat ik ook probeer te doen, zo heeft zij tijd voor haar zaak. En is haar pony nog in beweging en heeft ze de aandacht die ze verdient.

Ook zij merkt hoeveel beter de pony nu in haar vel zit door de aandacht die ze verdient, dat ze die nu krijgt.

Dus het is per paard, per persoon vind ik verschillend of een pony er beter van word ook of niet.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:48

Tigra_ schreef:
inesje15 schreef:

Er zijn er maar 7 over gans westvlaanderen :P Dat vind ik niet zo veel :D

Kijk maar eens bij de regio antwerpen staan er ongeveer 40, daar wordt heel weinig anders aangeboden.
Maakt overigens verder niet uit maar als ik vergelijk met waar ik in NL woon is het in deze regio vaker dat het in België voorkomt dan in NL. Woon vlak aan de grens dus dan kijk weleens bij beide.

Laat ik dan mijn eerste zin bewerken naar "hier in westvlaanderen" ipv "hier in belgie" ;-)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:31

ik denk dat je beter moeten zoeken :p Ik zit dan wel aan de andere kant van de taal grens maar keuze heb je genoeg hoor ( vlaams-brabant en brussel), maar gratis zul je ze nooit krijgen of je moet een lucky day hebben

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:20

Ik vind het normaal dat men geld vraagt, maar soms is het echt te veel.
Ik ben ook op zoek naar een verzorgpaard/pony of een manege/stal waar ik een stalhulp kan zijn, maar ik kwam iemand tegen die echt 80 euro in de maand vroeg voor 1 keer per week rijden! Dat vind ik persoonlijk echt te veel.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 02:06

ze onderhoud de conditie van je paard, houd een oogje in het zeil, dit las ik ergens.. nou sorry mijn toenmalige bijrijdster mag der ogen uit der kop schamen, ze had namelijk mijn paard in de stal gezet tijdens in koliekaanval is naar huis gegaan en heeft niks tegen mij of mijn ouders gezegd, het was dat de stal eigenaar ons in paniek opbelde dat er met spoed een veearts bij moest komen dat het anders echt fout af liep.

lease paarden doen ze hier ook ja, ondertussen ben ik erg blij geen bijrijders of leasers of weet ik het wat te hebben.
heb nu ondertussen ook een 2e paardje en het bevalt me prima, kan goed de tijd verdelen over beide, krijg nog wel vele mailtjes die vragen of ze mogen verzorgen die worden beantwoord met nee en in de prullenbak gegooid.
heerlijk kunnen genieten van jou eigen paardje die je zelf helemaal hebt opgeleid zou echt niks anders meer willen :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:55

Ik vind 100 euro wel veel ja. Daar zou ik ook niet op reageren mocht ik dat op marktplaats o.i.d. zien staan, maakt me niet uit hoe mooi de locatie is. Een kleine bijdrage snap ik nog, toen ik een bijrijdpaard had betaalde ik de hoefsmid kosten. Nou eens per 2 maanden 16 euro ga je ook niet dood aan. Ik had dan nog het geluk dat er een niet al te dure ponyclub in de buurt zat waar ik beschikking had tot een bak en 3x per week les.

Nu heb ik een eigen pony en als ik een bijrijder zou zoeken dan zou die inderdaad wat mee moeten betalen. Niet veel, misschien net zoals ik moest de hoefsmid kosten ofzo, maar in ieder geval ook niet meer dan 30 euro per maand. De bijrijder doet jou een plezier door je paard beweging te geven als jij niet kunt, en jij doet de bijrijder een plezier door een paard beschikbaar te stellen. Maar mijn paard zou die dagen net zo goed stil kunnen staan, want dan staat hij lekker in de wei met zijn vriendjes te spelen, vindt hij ook niet erg. Terwijl wanneer de bijrijder komt mijn spullen ook gebruikt worden en ze dus sneller slijten dan wanneer er niemand komt.

Een kleine bijdrage vind ik dus niet meer als normaal, maar 100 euro vind ik wel erg veel.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:41

Bij ons in de buurt zouden we nog zowat vechten voor een verzorgpony, ik woon dan ook midden in de randstad in utrecht.
Dat scheelt denk ik ook wel erg. Ik wil ook heel graag een verzorgpaardje maar bij ons komen die eerder tekort als de bijrijdsters,
voor ons is het dan ook best normaal als je 50 euro in de maand vraagt. Maar 100 zou ik toch zelf ook niet doen, dat is puur wat ik vind.
Pech dat je dan in Gelderland woont waar veel meer paarden zijn, maar ik denk echt wel dat er nog een goede bijrijder te vinden is ook zelf voor wel 100 euro.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:56

Wat vinden jullie van 40 euro per maand, 4 keer in de week rijden.
Dat is toch een mooi prijsje?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:15

kun je niks van zeggen hoor....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:15

Joyamu schreef:

dat ligt eraan, mág je (0 tot)4 keer rijden of móet je 4 keer rijden?

Voor een vrijblijvende mogelijkheid vind ik het wel gaan, voor een verplichting van vier dagdelen per week blijf ik het veel vinden.

n.b. een paard kan ook een koliekaanval krijgen zonder dat er iemand bij is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:46

Joyamu schreef:

Hangt idd van de vrijblijvendheid af, maar het klinkt als een goede prijs. Als de faciliteiten normaal zijn, en je mogelijkheden hebt tot les, zou het ideaal zijn: een manege paard is veel duurder;P

SanneLok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:46

Marocje schreef:
Joyamu schreef:

Hangt idd van de vrijblijvendheid af, maar het klinkt als een goede prijs. Als de faciliteiten normaal zijn, en je mogelijkheden hebt tot les, zou het ideaal zijn: een manege paard is veel duurder;P

Ik zou dit zo doen!
Mijn manege les is 50 euro p/m , en dat voor 1x in de week.
Ga misschien ook nu wel stoppen met manegelessen, beetje TE duur vind ik!.
Als ik bij je in de buurt woonde, zou ik zo reageren!
;)
Echt TOP

_/-\o_

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:49

Ik vind zelf dat je er of niks of niet zo veel voor hoort te betalen.
Okal heb ik er niet zo veel verstand van, ik ben van mening dat bijrijders vaak worden gevraagt omdat de eigenaar niet genoeg tijd heeft en dus dat je niet echt hoort te betalen.
Maarjah, meningen verschillen hè! :+

Milou_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:56

Ik ben zelf heel lang een bijrijdster geweest. Ik zocht altijd de pony's uit waar ik niet voor hoefde te betalen, gewoon weg omdat ik dat niet kon, maar ook omdat ik dat onzin vond. Je helpt tenslote de eigenaar en de pony.
Nu heb ik zelf een eigen pony en voor 1 dag in de week heb ik ook een bijrijdster. Zij helpt mij onwijs, het zou anders betekenen dat ik misschien een uurtje aan mijn pony kan besteden terwijl zij er lekker mee weg rijd. Ik vind het onzin als ze daarvoor zou moeten betalen. Wat voegt dat voor mij toe? Ik neem aan dat als je een bijrijdster zoekt dat in je eigen belang doet.
Ik vind het wel een ander verhaal als je het paard echt wil gaan 'delen'. Dus de bijrijdster echt als mede-eigenaaar wordt gezien. Dan vind ik wel dat je kosten in werking kan stellen.
Maar idd, meningen verschillen!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:32

Milou_Milou schreef:
Ik ben zelf heel lang een bijrijdster geweest. Ik zocht altijd de pony's uit waar ik niet voor hoefde te betalen, gewoon weg omdat ik dat niet kon, maar ook omdat ik dat onzin vond. Je helpt tenslote de eigenaar en de pony.
Nu heb ik zelf een eigen pony en voor 1 dag in de week heb ik ook een bijrijdster. Zij helpt mij onwijs, het zou anders betekenen dat ik misschien een uurtje aan mijn pony kan besteden terwijl zij er lekker mee weg rijd. Ik vind het onzin als ze daarvoor zou moeten betalen. Wat voegt dat voor mij toe? Ik neem aan dat als je een bijrijdster zoekt dat in je eigen belang doet.
Ik vind het wel een ander verhaal als je het paard echt wil gaan 'delen'. Dus de bijrijdster echt als mede-eigenaaar wordt gezien. Dan vind ik wel dat je kosten in werking kan stellen.
Maar idd, meningen verschillen!

En dat is nu ook vaak niet het geval, lees maar eens het topic door

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:51

mijn ervaring is wel dat paardeneigenaren gewoon een deel van de kosten terug willen zien, dit lijkt belangrijker dan dat ze hulp krijgen voor hun paard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:57

max66 schreef:
mijn ervaring is wel dat paardeneigenaren gewoon een deel van de kosten terug willen zien, dit lijkt belangrijker dan dat ze hulp krijgen voor hun paard.

hulp is erg relatief. Niet alle verzorgsters helpen de eigenaar en ook niet alle eigenaren hebben hulp nodig.
Ik vind het erg afhangen van de situatie en wat men kan bieden. (zowel eigenaar als verzorgster)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:05

max66 schreef:

ik wilde beide :j en wat is daar mis mee? >;)
en niet dat de 1 belangrijker was dan de andere :n
en de bijrijdster dolgelukkig dat ze een paard had wat ze voor paar dagen p/w als eigen kon beschouden :j

allebei blij ,dus niks mis mee lijkt mij!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:12

Ik heb gemengde gevoelens over betalen van geld om te verzorgen. Ik vind trouwens dat je een manege niet kan vergelijken met bijrijden, omdat je op een manege les krijgt. Ik vind het een beetje apart als iemand een verzorgster neemt, als je deze eigenlijk niet nodig hebt.. Waarom zou je er dan 1 nemen? Om hun een plezier te doen? Dat doe je hun echt niet, als je er zelf niet blij mee bent.

Ik vind dat als je op een all-in stal een paard gaat verzorgen er best een bedrag mag worden gevraagd. De verzorgster hoeft dan alleen maar tijd vrij te maken voor de lusten. Maar bedragen als 100 euro per maand voor 1/2 dagen in de week, vind ik echt bizar!!! Als de verzorgster moet mesten e.d. (Ligt wel aan de hoeveelheid) gaat daar ook tijd in zitten voor de verzorgster, vind ik dat je de eigenaar helpt. De eigenaar heeft zelf lekker een dagje vrij en geen zorgen. Wil hij geen dagje vrij, moet hij of zij ook geen verzorgster nemen.
Ik betaal zelf het liefst niets per maand. Ik help in de verzorging. Ik neem elke week wat lekkers voor het paard mee en koop om de zoveel tijd een benodigdheid voor het paard.

irisjanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:05

Ik vind dat als je de eigenaar van het paardje wil helpen met het verzorgen van de pony je ook moet kunnen helpen met de kosten.
Ik rij een haflinger bij waarmee ik alles mag doen, ik betaalde 50euro voor twee dagen in de week (soms meer) ik ben terug gegaan naar één dag in de week voor 30euro (ik rij haar de laatste tijd meer dan 1x in de week) ik vind dat een mooi bedrag want manegelessen krijg je echt niet voor dat geld. Daarnaast vind ik dat je ook veel meer hebt aan een bijrijdpaardje dan aan een manegepony. Dus betalen voor een bijrijdpaardje moet kunnen vind ik;)

Teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:14

Tja...
Ik snap dat je er geld voor wilt aangezien ze de pony als hun eigen pony mogen beschouwen.
Maar ik zou ook geen geld willen geven als je het ook gratis kunt krijgen. Ik heb er 18 gekregen helemaal gratis.
Op zeker de helft mag ik rijden. Ook op de hengsten. Ik ga naar keuringen en wedstrijden. Maar deze paarden staan wel aan huis.

Groetjes en Succes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:26

Ik vind ook dat het afhankelijk is van of je moet uitmesten/tuig poetsen/voeren/etc of niet.
I mean, als je klusjes doet of op de dagen dat jij mag rijden (en evt ernaast) alles moet gaan doen qua onderhoud, betaal je imo ook voor het bijrijden (in natura).
Maar als jij enkel hoeft te rijden, vind ik wel dat er een klein bedrag gevraagd mag worden. :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:43

Ik vind het niet nodig om geld te vragen, het is immers dan niet mijn paard. de uiteindelijke beslissingen heb je als bijrijdster nooit, wordt altijd wel gezegt dat je ze mag zien als eige paarden, maar tegen de tijd dat er beslissingen genomen moeten worden heb je niks meer te zeggen terwijl je ze mag zien als eigepaard? beetje krom vind ik dan. Zeker als je er ook nog voor betaald vind ik dat je dan dus ook wat meer er over zou mogen zeggen. Wat bv. met een Lease-contract afgesproken kan worden.
Als eigenaar van een paard zou ik eerder verplichten om lessen te nemen bij in instrecteur die jij uitkiest (bv je eige instrecteur) zodat je paardje getraind wordt op een manier die jij wil.

Ik verzorg al jaren paarden gratis voor mensen, nu 3jaar dezelfde haflinger en vind dit hardstikke leuk. Ontzettend veel van geleerd (ook door de verplichte lessen). Als het nodig is koop ik wel dingen voor ze (bv als het zweepje kapot is leg ik een nieuwe neer. zorg regelmatig voor likstenen en exta voer zoals korstjes brood/wortels/appels en snoepjes Ook de halsters die nu op stal hangen zijn van mij en worden door de eigenaar gebruikt)
Na 3jaar heb ik wel een goede band met de eigenaar, soms ook moeder-dochter confrontatie's maar dat hoort er allemaal bij :p

Danielliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:18

Ik verzorg 4 paarden gratis ik hoef alleen maar te rijden, verzorgen, soms zadel en hoofdstel poetsen en dan was het wel een beetje.
Ze staan wel gestald dus de eigenaar moeten ook zeker honderden betalen per maand.
Maar ik hoef niet te betalen, omdat zijn instructeur is zijn de lessen ook gratis.
Ik verzorg een New Forest, Shetlander, KWPN en een Falabella veulentje.
Op de New Forest van 1.53 mag ik kosteloos rijden.
Maar persoonlijk vind ik dat de eigenaar alleen een bijdrage mag vragen als je het mag beschouwen als een eigen paard.
De kosten moeten ook niet te hoog zijn, ze hebben niet voor niets geen EIGEN paard.