Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:54

Iets met "graag of niet" ;)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:07

Hier gaat het echt super met mijn nieuwe verzorgster!
Zelfs nu ze pas 2 weken komt en paardje een goede tik heeft gehad en dus alleen mocht stappen had ze er nog de grootste lol in. Echt superfijn!
De 2e keer rijden is ze wat vertrouwen verloren omdat ze in galop eraf kiepte omdat ze was vergeten na te singelen. Maar nu na lekker halster en halstertouwtje zonder zadel stappen is het vertrouwen en de rust aan beide zijden weer terug (paard en ruiter) dus super!
En haar moeder is ook helemaal gek van Lena en vroeg of ze ermee mocht hardlopen als dochter eens niet kon, want de hond vond dat niet leuk, maar natuurlijk mag dat! Hoe meer aandacht hoe beter

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:19

Fijn Sannanasje! Hier ook nog steeds happy, de dames pakken het rijden met hem snel op, staan open voor feedback en tips, en vinden hem ook nog eens leuk ,ondanks dat ie soms een draakje is.
Hopelijk blijven ze nog lang hangen :)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:02

Zijn er hier ook mensen die op een stal staan met alleen een buitenbak en ook een bijrijdster hebben?

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe bijrijdster, maar ze heeft al een paar keer op de dag zelf afgezegd omdat het regende. Zo ook vandaag weer. Omdat ze niet kan rijden.
De bak is overigens altijd te rijden.

Ik hou zelf ook niet van regen en zal dan ook niet snel gaan rijden in de regen, maar ik ben er wel altijd als het regent. dan ga ik of even losgooien of lekker tutten.

Toen ik de vorige keer zei dat paard wel gewoon de verzorging nodig heeft, zoals stal uitmesten etc., zei ze dat ze niet alleen daarvoor naar de stal toegaat.

Elke keer als zij niet komt, moet ik dus of zelf gaan of ik moet de stalbaas vragen om uit te mesten (waar natuurlijk kosten aan verbonden zijn)

Nu is de stal niet erg ver van mijn huis, maar ik heb ook wel is andere afspraken staan op de dagen dat ik dus eigenlijk niet hoef te gaan naar mijn paard.

Het is een leuke meid en ze doet het heel leuk met mijn paard, maar zo kan ik niet op haar rekenen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? En komen jullie bijrijdsters wel gewoon als het slecht weer is?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:22

Ik heb ook alleen een buitenbak en ook wel eens nat, als ze niet komen om de andere klussen te doen maar alleen maar om het rijden dan zal het bij mij snel klaar zijn! Je rekent op iemand op de afgesproken dagen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:26

playboysches schreef:
Zijn er hier ook mensen die op een stal staan met alleen een buitenbak en ook een bijrijdster hebben?

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe bijrijdster, maar ze heeft al een paar keer op de dag zelf afgezegd omdat het regende. Zo ook vandaag weer. Omdat ze niet kan rijden.

Ik hou zelf ook niet van regen en zal dan ook niet snel gaan rijden in de regen, maar ik ben er wel altijd als het regent. dan ga ik of even losgooien of lekker tutten.

Toen ik de vorige keer zei dat paard wel gewoon de verzorging nodig heeft, zoals stal uitmesten etc., zei ze dat ze niet alleen daarvoor naar de stal toegaat.

Elke keer als zij niet komt, moet ik dus of zelf gaan of ik moet de stalbaas vragen om uit te mesten (waar natuurlijk kosten aan verbonden zijn)

Nu is de stal niet erg ver van mijn huis, maar ik heb ook wel is andere afspraken staan op de dagen dat ik dus eigenlijk niet hoef te gaan naar mijn paard.

Het is een leuke meid en ze doet het heel leuk met mijn paard, maar zo kan ik niet op haar rekenen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? En komen jullie bijrijdsters wel gewoon als het slecht weer is?

Ik neem aan dat als ze er is dat ze ook gewoon de stal uit hoort te mesten? Ze komt dan eigenlijk niet haar afspraak na en jij moet maar tijd vrij zien te maken op de dag dat je eigenlijk niet hoeft te komen...
Voor mijn part hoeft ze dan niet meer terug te komen.

Ik heb nu ook een bijrijder. Al een wat oudere dame die vandaag voor het eerst alleen gaat. Ik zou meegaan maar ik ben ziek maar ik vertrouw haar het wel toe. Ze kan me altijd appen als er wat is en ik heb haar een heel lijstje meegegeven wat ze allemaal moet doen :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:37

playboysches schreef:

Ik ben zelf een bijrijdster en er is ook alleen een buitenbak. Hij staat enorm vaak helemaal onder water waardoor er dus niet te rijden is. Dan kom ik ook alleen om uit te mesten. Vertel dat alleen niet aan mn ouders, want als die horen dat ze 50 euro per maand betalen om mij een stal te laten uitmesten willen ze gelijk dat ik daar stop.
Maar ik kom dus wel altijd als het regent :j

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:54

Zelf jaren Bijrijdster geweest (ook bij stallen met enkel buitenbak), nu zelf eigenaar. Maar mensen die puur voor t rijden komen en bij regen afhaken hoeven bij mij ook niet meer te komen. Het is een dier waar je de verantwoordelijkheid voor hebt, die gewoon voer en aandacht en beweging nodig heeft. Als ze willen betalen om te rijden maar geen klusjes, dan gaan ze maar naar een manege.
En zelf ook vaak zat in regen gereden/gelopen met verzorgpaardeb. Nu de luxe van n binnenbak maar toch gister zeiknat geregend omdat we in springbak (buiten) gingen werken aan lange lijnen, meneer liep te spoken, dus daar doorgewerkt tot t niet meer eng was en terwijl een enorme bui op ons hoofd kregen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:19

Hier ook alleen een buitenbak, en idd afspraak is afspraak. Iemand die alleen komt om te rijden kan bij mij linea recta vertrekken. Alles eromheen hoor er ook bij. En waarom zou je in de regen niet kunnen rijden als de bak gewoon goed is? Word je een beetje nat... jammer dan... trek je een regenbroek over je rijbroek aan en dan merk je er niks van

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:54

Bedankt voor alle antwoorden!

Ik ga zeker even met haar praten en zeggen dat dit niet echt de bedoeling is, ik moet op haar kunnen rekenen ook bij slecht weer.

Ik heb duidelijk toen in de advertentie gezet dat we alleen een buitenbak hebben en dat ik iemand zoek die door weer en wind komt.

Ze komt op de scooter en moet +- 20 minuten met de scooter reizen, ik heb nog gevraagd of dit in de winter geen probeem was bij slecht weer en in het donker, dit was geen enkel probleem volgens haar.

Ik heb wel voorgesteld dat als het echt gevaarlijk weer is, denk aan storm/sneeuw etc. dat ik dan wel zou kunnen gaan omdat het voor mij niet zo ver weg is en ik een auto heb.
Maar hier bedoelde ik niet elke regenbui mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:16

playboysches schreef:

Ik ben een bijrijder in deze situatie en ik kom wel als het regent. Ik kan binnen poetsen en binnen koffie zetten etc. dus als ik niet kan rijden kan ik wel wat doen (uitmesten etc). en dat doe ik ook.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:19

De meeste beloven in het begin heel veel, alles kan door weer en wind, mesten geen probleem, rijden hoeft niet altijd staat bij geen 1 op de 1e plek als je er naar vraag, maar als je dan ff verder ben word het vaak een ander verhaal.
Als ik ergens een hekel aan heb is het dat mensen hun afspraken niet na komen, op het laatste moment afzeggen of niet op komen dagen je houdt er rekening mee dat ze komen door of zelf te zorgen dat je thuis ben en dan kan helpen of juist niet thuis ben omdat je denk dat alles gedaan word.
Als je niet op iemand kan rekenen heb je er niks aan.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:30

Mijn oude bijrijdster kwam altijd, ook al regende het.
Dan ging ze gewoon even rijden en bleef ze juist in de bak en ging ze niet naar buiten.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:42

Als ik in jou situatie zat zou ik die bijrijder laten betalen wanneer ze niet komt, zij heeft de verantwoordelijkheid die dag en als zij geen zin heeft om in de regen te gaan betaald ze zelf maar voor het gemak. Mijn bijrijder fietst 30 min. zelfs in de regen en we hebben alleen een buitenbak.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:53

Ik als bijrijdster met buitenbak kom ook als het regent :)
Paard moet toch wat aandacht en beweging (kan ook gaan wandelen of longeren... ik rij lang niet altijd), en zijn stal moet schoon.

Soms willen m'n ouders me gelukkig brengen. En anders wordt ik nat met ruim 7 km fietsen. Tja, dan had ik maar geen buitenhobby moeten kiezen.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:08

Blijkbaar is het voor de jeugd tegenwoordig heel moeilijk om zichzelf deftig voor te stellen *frustratie*
En dat voor iemand van 18 jaar..
Gewoon meteen ervan uitgaan dat je iemands paard mag verzorgen zonder dat je even jezelf deftig voorstelt..

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:12

Eens met de anderen, je bent er voor het paard, niet alleen voor het rijden. Dus als het regent, pech, dan ga je lekker poetsen en knuffelen op stal met het paard.
Ik heb ook heel lang een verzorgpaard gehad op een stal met alleen een buitenbak en als de bak onder gelopen was of er viel niet om de regen heen te werken, dan ging ik gewoon lekker het paard aandacht geven.

Wat ik wel vervelend vond was dat bij slecht weer/slechte bak de eigenaresse die ook mijn instructrice was gewoon niet op kwam dagen wanneer we een les afspraak hadden en dan mocht ik bij aankomst uitvogelen dat er niet gelest kon worden. Daar was ik dan vaak voor om 8 uur 's ochtends op een zaterdag op de fiets gestapt, erg fijn :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:28

Bij mijn vorige 2 verzorgpaarden had ik ook alleen een buitenbak (en bij de eerste geen eens een bak, moest het met de wei doen). Ben altijd gekomen, ook in de regen.

Ik vindt dit gewoon normaal, dus zou er zeker wat van zeggen. Ze komt haar afspraken niet na.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:50

Poeh, als ik dit lees allemaal, wat hebben wij dan toch een fantastische bijrijdster :D
Ik zei gisteren dat ik alleen maar gemest had en niet gereden omdat het zo regende, noemt ze me een watje := Zij rijdt zo in de stromende regen en geniet er nog steeds van. Komt altijd, staat altijd klaar om te helpen.
Komt ook zo even naar stal als het even voor mij niet gaat, alleen om even wat klusjes te doen die mij even niet lukten.
Is de bak verzopen, dan maar buitenrijden, of door de regen naar een binnenbak in de buurt.
Vraagt of ze alsjeblieft weer een les mag doen, want ze wil zo graag leren.

En hoewel dit enthousiasme wellicht niet voor iedereen weggelegd is, mag je er toch tenminste vanuit gaan dat afspraken nagekomen worden. "Dus omdat het regent, betekent dat dat jij voor mij in de plaats door de regen naar stal mag gaan om voor mij in de plaats te mesten?" dat is wat ze eigenlijk zegt. Dat is best egoïstisch.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:09

Jullie hebben idd een toffe bijrijder Aleeneh ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:55

Ongelooflijk. Dat zou hier gelijk einde verhaal zijn.
Heb er twee. Eentje die zich goed aan afspraken en vaste dagen houdt. De ander gaat momenteel twijfelend...kan er (nog) niet van op aan.
Heel jammer. Hopelijk komt er nog eentje bij die vaste dagen afspreekt en ook altijd komt. Ik hou van regelmaat en duidelijkheid.

Die wat willen rijden, gaan maar naar een manege. Die wat willen verzorgen en rijden als extraatje zien, kunnen hier komen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:38

Bij mijn bijrijdpaardje is ook alleen een buitenbak als het regent ga ik d'r longeren of uitgebreid poetsen ik fiets wel gewoon 20 minuteen erheen in de regen om uiit te mesten enz

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:43

Mijn verzorgstertje fietst door de regen als het heel slecht weer word om hem binnen te zetten :')

Ze smelten niet... (en anders voor der verjaardag een paraplu geven ;) misschien snapt ze de hint)

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:28

Zit ik te studeren... Zusje ligt te rusten (is geopereerd en heeft een grote wond, dus mag nog niets) komt het verzorgstertje even langs met Basje zodat mijn zusje hem ook weer even kan aaien en zien... Zo kan het ook :p

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:49

Marocje schreef:
Echt balen dit, maar ik geloof dat ik er zelf klaar mee zou zijn. Zou zelf mijn ideeen en bevindingen op tafel leggen, mijn gevoel erbij, en dan de ander de keus geven: of je gaat ervoor, of niet. Maar laat mij niet in het ongewisse. Zoek of wil je wat anders? Prima toch, maar weer daar eerlijk in.

Zelf heb ik het weer opgepakt met mijn verzorgster, het bleek dat ze te snel een conclusie had getrokken. Het gaat nu hartstikke fijn en blijkbaar was het even nodig dat er dingen duidelijk werden gemaakt?

Oke, iets te vroeg gejuigd, nu heb ik zelf de knoop doorgehakt en het gestopt. Jammer, maar het werkte niet.

Fijn Lianne, als het dan eindelijk wel eens meezit en je met een goed gevoel je paard kan toevertrouwen aan iemand. Als die persoon dan ook nog zo lief is aan jullie (zusje in dit geval) te denken, is dat helemaal super!