Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:05

ik ga ook niet meer zoeken.. maar vind het altijd wel erg leuk om tussen advertenties te snuffelen, dus als ik iemand kan helpen? :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:07

Gishi schreef:
De man van de 6 paint pony's heeft gebeld en gezegt dat hij iemand ander heeft gevonden. Iemand die ouder is en dichterbij woont... Helaas dus :( maar ik zoek gewoon nog eventjes door

Wat jammer maar er komt vast iets anders op je pad. Succes met zoeken.

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:29

Bedankt iedereen!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:32

Ik ben nogsteeds bij mijn lieve kwpnertje :D loop er nu 1,5 week. 2 keer gereden, krijg van de eigenaresse zelfs privéles de eerste keren zodat het paard en ik echt samen leren rijden en elkaar compleet leren begrijpen onder het zadel :D.

Regelmatig longeren en poetsen, stalletjes doen en voeren ik voel me helemaal op mijn plekje daar :D

Heb gister zelfs kadootjes gekregen <3 was opzoek naar 2de hands chaps en had een afspraak gehad maar bleek verkeerde maat. Vroeg ze naar of het nog gelukt was, ik dus uitgelegt, zegt ze aah moet je zo even mee komen.

Kwam er een stel leren chaps voor de dag, leren jodphurs, en 2 paardrijjassen <3 Voor niks...

volgende keer als ik weer met haar samen afspreek maar eens een grote bos bloemen meenemen :):)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:33

Golden_Angel schreef:
Ik ben nogsteeds bij mijn lieve kwpnertje :D loop er nu 1,5 week. 2 keer gereden, krijg van de eigenaresse zelfs privéles de eerste keren zodat het paard en ik echt samen leren rijden en elkaar compleet leren begrijpen onder het zadel :D.

Regelmatig longeren en poetsen, stalletjes doen en voeren ik voel me helemaal op mijn plekje daar :D

Heb gister zelfs kadootjes gekregen <3 was opzoek naar 2de hands chaps en had een afspraak gehad maar bleek verkeerde maat. Vroeg ze naar of het nog gelukt was, ik dus uitgelegt, zegt ze aah moet je zo even mee komen.

Kwam er een stel leren chaps voor de dag, leren jodphurs, en 2 paardrijjassen <3 Voor niks...

volgende keer als ik weer met haar samen afspreek maar eens een grote bos bloemen meenemen :):)

Klinkt als een geweldig adresje!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:06

Ik ben vandaag alweer precies 5 maandjes bij mijn bollieeeeee en we hebben het nog steeds geweldig naar ons zin!!! <3 <3

Rebecca18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:22

Hier nog steeds geen succes :( iemand uit de omgeving Amersfoort die weet of iemand een verzorger/bijrijder zoekt?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:49

Ik zoek er over een paar maanden een in Utrecht :')

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:50

Rebecca18 schreef:
Hier nog steeds geen succes :( iemand uit de omgeving Amersfoort die weet of iemand een verzorger/bijrijder zoekt?

Vervelend! Ben zelf in deze omg ook anderhalf jaar op zoek geweest en doordat ik niks kon vinden toch maar alternatief opgezocht. Ga je ook richting hoevelaken? Weet misschien wel wat.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:35

Hier ook nog niet veel..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:59

Rebecca18 schreef:

Denk niet dat je hier veel gaat vinden...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:35

Zondag ga ik voor het eerst ook bij een paard proefrijden. Best spannend! Wat zou ik kunnen verwachten, of juist moeten laten zien? Ik heb sinds januari/december niet meer gereden, op 1x zonder zadel hobbelen na.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:46

Ik zou het gewoon simpel houden. Eerst het paard maar even aanvoelen. Zorg gewoon dat je een net rondje door de bak kan. Zou verder niet te veel vragen. Zeker omdat het voor jezelf ook wat langer geleden is. Gewoon kijken hoe het gaat en doen wat op dat moment goed voelt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:56

ik heb nog steeds geen verzorgpony gevonden :(

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:43

Tip:
Als het te ver is spreek met je moeder af dat je in het weekend fietst en doordeweeks word gebracht (als dat kan natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:48

lienieminie schreef:
Tip:
Als het te ver is spreek met je moeder af dat je in het weekend fietst en doordeweeks word gebracht (als dat kan natuurlijk)

Vind ik eerlijk gezegd geen goede tip, je moet niet afhankelijk zijn van je ouders. Zeker niet doordeweeks. ;)

De beste tip is geduld hebben en proberen je in de paardenwereld te mengen. :) Ik heb ruim 1,5 tot 2 jaar gezocht. Maar nu het perfecte adresje. :D

Dat kwam gewoon doordat ik veel fotomeetings bezocht, dat scheelt een heleboel met het leren kennen van mensen. Door een FM heb ik mijn eerste verzorgpaard leren kennen, en vanuit daar diegene die ik nu verzorg. :) Nu is dat voor jullie lastig... Maar wanneer er een FM in de buurt is kan je best eens vragen of je mee mag om te helpen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:50

Ik krijg ook steeds meer kennisen via de paardenwereld, helaas zijn meerdere potentiele adresjes die ik via via heb gekregen, het niet geworden.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:40

Deetjeeuh schreef:
lienieminie schreef:
Tip:

Vind ik eerlijk gezegd geen goede tip, je moet niet afhankelijk zijn van je ouders. Zeker niet doordeweeks. ;)

De beste tip is geduld hebben en proberen je in de paardenwereld te mengen. :) Ik heb ruim 1,5 tot 2 jaar gezocht. Maar nu het perfecte adresje. :D

Dat kwam gewoon doordat ik veel fotomeetings bezocht, dat scheelt een heleboel met het leren kennen van mensen. Door een FM heb ik mijn eerste verzorgpaard leren kennen, en vanuit daar diegene die ik nu verzorg. :) Nu is dat voor jullie lastig... Maar wanneer er een FM in de buurt is kan je best eens vragen of je mee mag om te helpen.

Ik heb hier hele goede ervaringen mee en het is maar een tip :)

kimpronk86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:50

Ik had erg veel moeite met het vinden van een paard wat western gereden werd om bij te kunnen rijden. Uiteindelijk nu de knoop doorgehakt om zelf een quarter te kopen en helemaal gelukkig

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:01

EskeGirl schreef:
Zondag ga ik voor het eerst ook bij een paard proefrijden. Best spannend! Wat zou ik kunnen verwachten, of juist moeten laten zien? Ik heb sinds januari/december niet meer gereden, op 1x zonder zadel hobbelen na.

Als je maar niet zegt dat je het wel beter kan omdat je al een poos niet meer hebt gereden.
Vind dat zo'n boute reactie namelijk.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:08

Nee, alleen dat ik even moet wennen de eerste paar minuten denk ik, want dat is ook zo :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:12

sneeuwpop schreef:
EskeGirl schreef:

Als je maar niet zegt dat je het wel beter kan omdat je al een poos niet meer hebt gereden.
Vind dat zo'n boute reactie namelijk.

Mag ik vragen waarom je dat denkt/vindt?

Ik merk namelijk toch echt wel dat als ik een hele tijd niet heb gereden ik toch weer moet wennen aan de bewegingen, aan het reageren, alles tegelijk doen etc. Terwijl ik toch wel kan zeggen dat ik een paard prima kan rondsturen en aanpakken als dat nodig is. :')

Als je dat nu van me vraagt zal mijn niveau echt wel een stukje omlaag zijn gegaan. Maar als ik weer zou gaan paardrijden weet ik zeker dat ik weer vrij snel terug ben op dat niveau. Maar toch. :+

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:01

kimpronk86 schreef:
Ik had erg veel moeite met het vinden van een paard wat western gereden werd om bij te kunnen rijden. Uiteindelijk nu de knoop doorgehakt om zelf een quarter te kopen en helemaal gelukkig

Gefeliciteerd! Ik weet hoe moeilijk dit is ja, haast onmogelijk als je niet toevallig de juiste connecties hebt of tegen een buitenkansje aanloopt. Nogmaals gefeliciteerd met je eerste eigen quarter horse. Ik was zondag nog bij een wedstrijd van de NQHS en werd weer helemaal warm voor het ras.

@Elske: heel veel plezier toegewenst morgen :) Laat je ons weten hoe het gegaan is?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:06

Ik zal het laten weten :j

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:02

Hoi hoi! Ik kom me hier tussenvoegen als dat mag! :))
I.v.m. verhuizen moet ik zodadelijk stoppen op mijn huidige adresje waar ik al een jaar of 5/6 kom :(
Dus ik doe graag wat tips op, gezien ik wel paarden in mijn leven wil houden haha, en het op dit moment nog niet mogelijk om er zelf een aan te schaffen (of beter gezegd, te onderhouden qua kosten ;) )
Dus ik ga als het zo ver is ook op zoek naar een verzorg paard!