Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:52

Iemand die alleen de klusjes doet die zou je moeten betalen. Helemaal als je verwacht dat zo iemand iedere dag je paard buiten komt zetten, dat is werk, geen verzorgpaard. Niet rijden is tot daarentoe, maar een verzorgpaard gaat wel om het paard, poetsen, wandelen, longeren ed. En als je er bent even mesten en voeren is een kleine moeite, maar alle dagen paarden buiten zetten is echt een ander verhaal.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:34

Ik ben normaal een stille meelezer maar nu kan ik het toch niet laten.. ik denk niet dat je iemand gaat vinden die jou klusjes gaat doen zodat jij tijd hebt om te rijden, tenzij je inderdaad misschien een vergoeding geeft maar het gaat om 7 dagen in de week? Das wel erg veel, helemaal als je nu al zegt dat het in de omgeving moeilijk is om iemand te vinden... als je nou iemand zoekt voor een paar keer in de week die ook mag poetsen en wandelen/longeren zul je al meer kans hebben. in dit topic zie je genoeg paarden waar dagelijks op gereden mag worden (bij wijze van) en die vinden niemand. Ik wens je succes!

Lees net je advertentie.. je zoekt iemand van 18+ die m buiten zet en paar uur later binnenzet dus eigenlijk moet die gene 2x per dag komen denk dat de meeste 18+ers genoeg hebben aan school, werk en huishouden..

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:40

Heb je geen stalgenoten met wie je evt onderling het buitenzetten kan afstemmen? En idd als het in die regio sowieso al lasti is, dan denk ik als het puur om buitenzetten gaat dat je ervoor zult moeten betalen. Ik regel het hier vaak met stalgenootjes, heel soms lukt dat niet en huur ik een buitenzetter in (kost hier €35,- per maand voor alleen buiten, buiten en binnen is €50,- en losse x is €1,50). En dat is alleen voor doordeweeks, niet in weekend.
Maar je geeft aan als er klik is dat er mee getraind mag worden, denk dat je dan toch best op zoek gaat naar echt een bijrijder :)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:01

Het probleem is dat er verder geen stallen zijn waar het bij inzit.. of locatie waar je helemaal niets kan. Ik snap jullie wel. Maar ik moest vroeger ook gewoon verzorgen en leren wat t allemasl inhoudt. Doe je bij jezelf ook toch en je betaalt stalling..

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:09

ikke129 schreef:
Het probleem is dat er verder geen stallen zijn waar het bij inzit.. of locatie waar je helemaal niets kan. Ik snap jullie wel. Maar ik moest vroeger ook gewoon verzorgen en leren wat t allemasl inhoudt. Doe je bij jezelf ook toch en je betaalt stalling..

Ja maar ik vind enkel alle dagen paarden buiten zetten of een verzorgpaardje waar je dingen leert (vaak samen met eigenaar) wel 2 totaal verschillende dingen. En als het niet bij stalling in zit, maar er zou wel iemand zijn die dat als klusje voor een vergoeding wil doen, zou je daar ook voor open staan dan? :)
En je laatste zin snap ik niet helemaal wat je bedoelt?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:16

ikke129 schreef:

Maar er zit wel een supergroot verschil tussen mogen rijden en dan op die dag ook het paard (of enkele paarden) even buiten zetten en evt de stal doen, of simpelweg komen om de paarden buiten te gaan zetten. Dat laatste is gewoon werk. Daar betaal je normaal ook voor als het wel bij je stalling in zit. Die ander heeft er niet voor gekozen op een stal met dit systeem te gaan staan of überhaupt een paard te hebben. Niet iedereen die paarden leuk vind en graag een keer komt poetsen is op zoek naar zo'n verantwoordelijkheid. Meer niet dan wel verwacht ik.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:58

Ik ben hier dat 'paardenmeisje' die de klusjes doet zeg maar (ik mest de stallen van een stalgenootje uit) gaat heel erg goed ik krijg er een vergoeding voor (niet rijden dus) maar anders had ik het denk ik ook niet gedaan (ligt een beetje aan de situatie)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:01

Ik ben ook zo'n paardenmeisje die met alle liefde even extra de paddock uitmest, paarden in/uit paddock haalt (doen we voor elkaar) of even de stalgang aanveegt. Maar zonder vergoeding dagelijks paarden buiten/binnen zet, mesten en poetsen zodat de eigenaar kan rijden? Ik denk niet dat dat lukt als je geen vergoeding geeft.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:17

Ik ben ook degene die stallen uitmest van stalgenoten en binnem en buiten zet op bepaalde dagen. Maar idd daar word ik voor betaald

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:56

Helaas ben ik idd mijn voorgangers eens dat dit niet een taak voor een verzorgster is.
Jij zoekt voor een groot deel van de week die alle taken buiten het rijden voor jou overneemt.
Dan ben je eerder een vrijwilliger ipv verzorgster, denk dat je dat niet gaat vinden onbetaald.
Ik woon zelf in nagele, maar ondanks dat ik zo dichtbij woon, zou ik dit niet gratis willen doen.

Persoonlijk denk ik dat je er verstandig aan doet om er een vergoeding aan te hangen, dit kan dmv een les gratis geven, of een geldbedrag.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:47

Nou ik mag mij ook weer melden hier helaas. Een tijdje heeft een bekende van mij lekker met mijn oude fjord gewerkt. Maar helaas krijgt ze het steeds drukker en zal ze binnenkort gaa verhuizen waardoor het ophoud.

Dus maar een nieuwe advertentie gemaakt.

Ik vroeg mij af wat jullie normaal doen als iemand voor de eerste keer langs komt. geef je de pony aan de persoon en zeg je: ga maar aan de slag of ga je alles uitleggen? Behalve aan de eisen die je al stelt in je advertentie, waar let je nog meer op?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:04

MCSchout schreef:
Nou ik mag mij ook weer melden hier helaas. Een tijdje heeft een bekende van mij lekker met mijn oude fjord gewerkt. Maar helaas krijgt ze het steeds drukker en zal ze binnenkort gaa verhuizen waardoor het ophoud.

Dus maar een nieuwe advertentie gemaakt.

Ik vroeg mij af wat jullie normaal doen als iemand voor de eerste keer langs komt. geef je de pony aan de persoon en zeg je: ga maar aan de slag of ga je alles uitleggen? Behalve aan de eisen die je al stelt in je advertentie, waar let je nog meer op?

Meestal voel ik het wel aan, bij de 1 plump ik het touwtje in de hand zo van je red je er maar mee en bij de ander neem ik meer onder mijn hoede.

Als ze als voor bijrijden komen, laat ik ze gelijk ook op het paard rijden. Vind zonde van mijn tijd en energie als het blijkt dat ze niet goed genoeg kunnen rijden.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:14

Ok rijden is helaas geen optie, het gaat bij mij om een oude merrie van 20 die een aantal jaar geleden een zware peesblessure heeft gehad. Ze is gewoon een gezellig muts die van poetsen/tutten/wandelen houd. :+

Maar dan wacht ik het wel af.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:19

Hahaha, nee dan kun je het deel rijden overslaan.
Lijkt mij idd niet verstandig te doen.

Probeer het gewoon aan te voelen, maak wel een soort van afstreeplijstje in je hoofd, van waar ze aan moet voldoen.

Heb je juist hoge of juist lage eisen of verwachtingen. Kijk voor jezelf of dit redelijke eisen / verwachtingen zijn en stel ze zo nodig bij.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:24

Ik als verzorgster heb daarin verschillende dingen meegemaakt: eigenaar die de helft zelf deed, eigenaar die over paard vertelde, mij alles liet doen maar erbij bleef en: dat is het paard, haal maar uit de wei, daar liggen de spullen, ga je gang.
Mijn voorkeur gaat uit naar nr. 2 :j

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:40

Nummer twee heeft ook mijn voorkeur. Maar dat is wel afhankelijk van de zelfredzaamheid van de persoon. Maar ik vind dat lastig om in te schatten. :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:41

Bij de 2 keer dat ik ben gaan kijken naar een verzorgpaard lieten ze me gelijk alles zelf doen, ze zeggen waar alles ligt helpen als dat nodig is. En dan ja haal hem maar op, kun je hem poetsen en zadelen. Al is dat laatste niet van belang dus.

Bij die andere deden we alles samen, beiden 1 kant poetsen en dan legt iemand het dekje erop etc. Maar zij zocht iemand voor de gezelligheid, dus ook later deden we nog alles samen. Was erg gezellig :) (ik ben daar een tijd geweest, helaas is ze nu verkocht)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:44

Ik vertrouw mijn paarden :D Ik laat mensen dus best heel erg los in het begin, blijf er wel bij natuurlijk, maar wel al veel zelf laten doen zodat ik kan zien hoe ze dat doen. Ik weet dat mijn paarden opgevoed zijn en geen echt gekke dingen doen, maar iemand wel op gepaste wijze zullen laten merken als er ergens iets niet zo goed loopt.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 09:08

Ik heb zelf altijd paarden van anderen gereden en ik vond het verschrikkelijk als ze op mn vingers keken. Logisch natuurlijk, het is immers hun paard maar ik werd er onzeker en zenuwachtig van. Later niet meer, zeker niet toen ik voor een handelaar paarden ging rijden.

Wij hadden eerst een gesprekje en daarna heb ik Tako zelf eerst even gelongeerd waarna ik de bijrijdster haar gang liet gaan. Die wist duidelijk waar ze mee bezig was dus dat zat wel goed. Rijden zit er met Tako nog even niet in omdat ik ze zelf aan het beleren ben. Over een paar weekjes er voor het eerst eens op gaan zitten en dan verder kijken. Ze is nu een paar keer geweest maar longeren, grondwerk durf ik de bijrijder met een gerust hart te laten doen. Op Boston laat ik eigenlijk nooit iemand anders rijden maar met haar vertrouwde ik het wel. Ze kreeg hem nog best lekker aan het lopen wat ik heel knap vond aangezien Boston een paard is wat zich bijna niet kan ontspannen en niet tegen verandering kan. Ze was er heel rustig mee en daar reageerde hij heel goed op. Ook kwam hij op stukjes heel even naar beneden en zocht haar hand op terwijl hij normaal als een giraf loopt als er een andere ruiter op zit.

Hier gaat het hartstikke goed dus ik ben heel blij :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 15:59

Vandaag mijn advertentie geplaatst, ben benieuwd hoeveel reacties ik ga krijgen :)
Mijn huidige bijrijdster heeft een eigen paard gekocht, dus opzoek naar iemand anders.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:01

Dat klinkt als een goede match!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:52

Hier nogsteeds gedoe met de ruiter van m'n pony... Na het bericht over dat ze de wedstrijd niet zag zitten, hebben we afgesproken dat ze niet ging springen, maar alleen dressuur. En ze zou 2 keer vaker komen trainen in de week... En opnieuw radiostilte, terwijl de wedstrijd 26 September al is.

Heb haar moeder ook een berichtje gestuurd en een paar keer gebeld, maar er word niet opgenomen en mijn berichtje op facebook is niet gelezen. Maar ze reageert wel op berichtjes op de tijdlijn van dochter.
En dochter zelf zie ik reageren op berichtjes van andere pony's, die te huur zijn.

Kreeg ook nog te horen van de vereniging dat ze helemaal geen startkaart aangevraagd heeft... Daarop zei ze dat ze de bestandjes niet kon openen die ik haar gestuurd had. En dat laat je dan niet even eerder weten :x

%)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:51

Echt balen dit, maar ik geloof dat ik er zelf klaar mee zou zijn. Zou zelf mijn ideeen en bevindingen op tafel leggen, mijn gevoel erbij, en dan de ander de keus geven: of je gaat ervoor, of niet. Maar laat mij niet in het ongewisse. Zoek of wil je wat anders? Prima toch, maar weer daar eerlijk in.

Zelf heb ik het weer opgepakt met mijn verzorgster, het bleek dat ze te snel een conclusie had getrokken. Het gaat nu hartstikke fijn en blijkbaar was het even nodig dat er dingen duidelijk werden gemaakt?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 18:52

Hak zelf de knoop door en hou de eer aan jezelf.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:58

Zoo met zo'n iemand zou ik het snel gehad hebben.. Jammer dat het zo moet lopen