Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:07

ik ben ooit een keer op de fiets gestapt met een stapel formulieren

Hallo, ik ben Marijke en ben zo oud en zoek een paard om te rijden blablabla.
ben toen rond gefietst en overal waar ik een leuk paard in de wei zag heb ik of een formulier op de wei gehangen of bij de huizen erbij in de brievenbus gedaan. die avond werd ik al 4x gebeld en ik kon dus kiezen!

zusje van een vriendinnetje deed het ook en had ook zo een pony te pakken!

truc van deze actie is dat mensen ''vergeten'' dat er nog een pony in de wei staat en als iemand zich zo aanbied worden ze getriggerd om er over na te denken. althans, dat zeiden de mensen waar ik uiteindelijk ben gaan rijden.

ik zeg succes!! *\o/* *\o/*

enamorada

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:23

Dat is idd ook een goeie hunter! Slim :j

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:17

ik reageer ook maar weer eens.

ik ben inmiddels voorzien van 3!!! verzorgpaardjes dus ik mag niet klagen.
ben echt heel blij met ze en de eigenaren zijn ook heel aardig.

dus voor jullie die nog geen verzorg paard hebben geef de moed niet op het komt vanzelf :)

Nadia_dc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:20

Ik kon zat verzorg pony's krijgen bij kennissen enz.

maar het probleem is dat ik er 2 uur vandaan woon |(

Maar eigenlijk nu ik op de middelbare zit heb ik ook helemaal geen tijd meer dus ik maak me niet meer zo druk :')

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:32

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:42

Normaal is het bij twijfel niet doen.

Echter " bang dat je het niet leuk gaat vinden" vind ik wel ver gezocht.
Je hebt het niet eens geprobeerd.
Maar nogmaals, bij twijfel niet doen doen, want blijkbaar heb je er niet voor 100% zin in en imo zou dat wel het geval moeten zijn.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:54

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:12

Ik snap misschien wel wat je bedoelt Annwfyn. Ik heb zelf een pony en inmiddels een verzorger. Ik was niet op zoek, maar hoorde via mijn stalgenoot dat haar vriendin op zoek was naar een verzorgpony..

Dit meisje heeft dus zelf 3 paarden (pony's) gehad, die inmiddels dus weg zijn. De laatste niet op een fijne manier, waar zij dus erg veel moeite mee had en heeft.

Ze miste het omgaan met paarden, maar was ook heel bang dat het juist erg pijnlijk zou worden. Dit heeft ze vantevoren aangegeven, dat het dus erg dubbel kan zijn. Gelukkig heeft zij echt veel plezier met mijn pony, maar geeft zij ook eerlijk toe dat zij ook haar mindere momenten thuis heeft gehad: huilbuien omdat het zo dubbel is en ze haar paard zo miste.

Ik vond het juist wel erg fijn om te horen wat er in haar omgaat, we hebben het er dan over, en ze kan dit ook wel heel goed loskoppelen: ze geniet van mijn pony, vergelijkt ook niet, maar het gemis van haar vorige paard is er ook. Het is ook geen vervanging natuurlijk, en dat stuk moet toch ook een plek krijgen..

Wel heel fijn dat de eigenaar zo reageert, ik hoop wel dat je voor een tweede afspraak gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:20

Annfyn, ik snap je helemaal en ga met Marocje mee. Verder vind ik het super voor je dat je al die gevoelens hebt uitgesproken! Ik denk dat je het beste kan voorstellen om 1 á 2 maandjes het te proberen. Dan kan zij kijken of ze tevreden met je is, jij kan kijken of je het kan scheiden.

In ieder geval van te voren aankondigen dat je het graag een maandje wil proberen, dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als je het daarna niet meer wilt.

Ik denk namelijk dat het een gemiste kans kan zijn als je het niet probeert. Zeker een eigenaar met veel begrip, waar je het nu al goed mee kan vinden én wat nu gewoon goed loopt. Jullie communicatie is goed, je hebt een leuk paard om te rijden. Tjah, ik zou het zeker aankijken!

Rebecca18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 13:59

Ik meld me ook even hier.

Ik ben Rebecca en ik ben 18 jaar.
Ben nieuw hier op bokt.

Al een poos ben ik opzoek naar een verzorg pony/paard in de omgeving van Amersfoort.
Tevergeefs is het me nog steeds niet gelukt om een verzorgpony te vinden dus ik hoop dat ik via hier er misschien wel 1 kan vinden.

Wil je meer weten van me stuur gerust een berichtje. :)

Groetjes Rebecca

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:28

@Rebecca Welkom op bokt! Wat gek, er zijn zoooooo veel mensen die alleen maar mensen van 18 of ouder zoeken, ga eens langs de deuren waar je een leuk paardje ziet en gooi er zo'n formulier met je naam en wat info over je zelf door de bus. Genoeg verhalen hierboven van mensen die wel 5 adresjes hadden daarna!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:50

Zondag bij een Fries kijken (fjord gaat niet door), hopelijk ben ik niet te lang paardloos :D

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:14

Rebecca18 schreef:
Ik meld me ook even hier.

Ik ben Rebecca en ik ben 18 jaar.
Ben nieuw hier op bokt.

Al een poos ben ik opzoek naar een verzorg pony/paard in de omgeving van Amersfoort.
Tevergeefs is het me nog steeds niet gelukt om een verzorgpony te vinden dus ik hoop dat ik via hier er misschien wel 1 kan vinden.

Wil je meer weten van me stuur gerust een berichtje. :)

Groetjes Rebecca

Omgeving Amersfoort is inderdaad erg lastig! Maar zelf liep ik ook veel tegen 18+ en 16+ aan, en dat geeft al een stuk minder mogelijkheden. Op Marktplaats en Bokt al gekeken? O.a. Soest is meestal voor die leeftijd wel veel te vinden :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:24

EskeGirl schreef:
Zondag bij een Fries kijken (fjord gaat niet door), hopelijk ben ik niet te lang paardloos :D

Jammer van die fjord! Waarom gaat het niet door?

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:30

Zit ik ook mee sta op marktplaats fb en heb overal brievn rond gebracht waar paarden stonden. Ik vind het zo jammer dat ik te groot word voor mijne kan er wel om janken maarjs het levn gaat verder en ik mag hem straks nog altijd blijven zien fijn!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:36

guusje_h schreef:
EskeGirl schreef:

Jammer van die fjord! Waarom gaat het niet door?

Bijdrage was al met al helaas te duur (ook nog lidmaatschap van die stal erbovenop, dat soort dingen

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:13

[/quote]Bijdrage was al met al helaas te duur (ook nog lidmaatschap van die stal erbovenop, dat soort dingen[/quote]
He jammer :( nou, hopen dat die fries wat wordt! Ben zelf erg fan van dat ras :j

Rebecca18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 12:55

guusje_h schreef:
@Rebecca Welkom op bokt! Wat gek, er zijn zoooooo veel mensen die alleen maar mensen van 18 of ouder zoeken, ga eens langs de deuren waar je een leuk paardje ziet en gooi er zo'n formulier met je naam en wat info over je zelf door de bus. Genoeg verhalen hierboven van mensen die wel 5 adresjes hadden daarna!

Hee bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker proberen :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 14:19

Ik ken nog wel iemand in blaricum stuur maar pb

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 16:34

Ik meld me ook! Ik ben Lineke en ben 13 jaar.
Ben opzoek naar een leuke pony, die ik gewoon lekker kan verzorgen, niet echt om op te rijden ofzo.
Ik woon in Weesp dus het liefst natuurlijk in die omgeving! :o

Cebelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:41

ik meld me ook hier :)
Hier mijn verhaal
Als 11 jarig meisje had ik mijn eerste verzorgpony gevonden een leuke shetlander. Heb hier een half jaar lang ronde gehobbeld tot dat ik te groot werd. Ben toen na een jaar weer opzoek gegaan en kwam bij een hele leuke new forest te recht. Ik mocht echt alles met hem doen en heb ook echt veel lol beleefd met hem :j . Moest er na een tijdje mee stoppen omdat ik bij mijn vader ging wonen. Jaartje stil geweest met verzorgpaarden. Totdat mijn opa 2 leuke shetjes had gevonden. En die mocht ik verzorgen <3 . Helemaal blij heb hier alles gedaan met ze Vd, grondwerk en wandelingetjes. En toen waren ze ineens verkocht. :( . Ben ook nog van manege veranderd. En nu weer opzoek bij mijn moeder voor in het weekend vrijdag,zaterdag,zondag. Dus ik had een advertentie geplaatst en had hier al snel reacties op. En daarvan 1 met een shetlander en appaloosa waar ik mee mocht langelijnen en Vd doen. Toen hadden we op een zaterdag afgesproken en ze zou nog zeggen hoe laat het zou worden. Had 2 dagen van te voren nog niks gehoor. Dus had toch maar een mailtje gestuurd. Ook nooit meer een antwoord op terug gehad. En toen zag ik nog een advertentie van een oudere pony. Ik ben daar 2 weken geleden wezen kijken. En mocht de volgende zaterdag rijden :D . En toen kreeg ik vrijdag een appje. Dat ze een oude kennis had gecontact en dat ze die beter op de stal vond passen qua leeftijd. Had dan toch een leeftijd in je advertentie gezet!? Verder was het een heel beleefd appje en heel aardig dus was er niet zo boos over.
Zag ik d'r net een advertentie op marktplaats en iemand zocht een verzorgsters :)F Heb een mailtje gestuurd en hoop dat het wat word *\o/*

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:37

De man van de 6 paint pony's heeft gebeld en gezegt dat hij iemand ander heeft gevonden. Iemand die ouder is en dichterbij woont... Helaas dus :( maar ik zoek gewoon nog eventjes door

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:05

Aah jammer Gishi :( balen altijd dat soort dingen... Heb precies zoiets gehad met een documentaire over young riders waar ze mij voor hadden gevraagd en toen later belden ze dat ze iemand hadden gevonden waar ze medelijden mee hadden omdat ze voor haar moeder moest zorgen :') maar dat is een beetje off-topic

Cebelma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:14

Ah wat jammer Gishi maar ooit vinden we wel wat :j

Rebecca18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:06

Net even op marktplaats wezen kijken en twee paardjes gezien.
gelijk een mail gestuurd en hopen dat het wat word :)