Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:18

Daphne__ schreef:
Wedstrijd idd... -O-
Ze rijd de pony al een jaar. Maar ze is dus ook al een maand niet meer geweest en ik heb 3 Augustus nog wat gestuurd over de wedstrijd, maar geen reactie meer. Daarna weer gevraagd wanneer ze weer komt om te trainen, maar wederom geen reactie... En eergisteren bericht gestuurd of ze nog wel wil rijden, maar weer geen reactie...

Extra zuur is dat ik startgeld etc betaal. Zou voor de wedstrijd nog met haar naar de EJ, omdat ik haar leren chaps cadeau wou doen... :\

Kan je haar niet bellen?
Vind het echt heel erg -O-

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:20

Ow das wel heel erg ondankbaar ook... Krijgt kans wedstrijden te rijden maar komt niet trainen en reageert niet... Heel vreemd. Zou idd bellen of langs gaan en vragen wat er aan de hand is...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:46

En dat is de reden waarom ik niks meer koop/betaal voor verzorgsters. Schijnbaar gaan ze zich dan zo gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:37

Wat onbeschoft zeg! :oo Je zou toch verwachten dat ze net zo trouw blijven en misschien zelfs beter hun best gaan doen.. In ieder geval dankbaar zijn. :=

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:56

Ik krijg volgende week woensdag een bijrijder op bezoek. Ben benieuwd :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:31

Anke schreef:
En dat is de reden waarom ik niks meer koop/betaal voor verzorgsters. Schijnbaar gaan ze zich dan zo gedragen.

Als je zo rond leest op bokt vinden sommige het heel normaal dat ze gratis mogen rijden (lees rondcrossen) en dat de eigenaar daar dankbaar voor is.... Ook heeft de eigenaar er geenbverstand van...
Volgens mij is het eerder dat de eigenaar het wel best vind en niet weet dat de verzorgster er zo over praat/schrijft :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:15

Kreeg half uurtje geleden een berichtje, met daarin dat ze heel graag wil blijven rijden, maar dat ze bang is dat het niet goed gaat op wedstrijd en mij teleurstelt. Pony is namelijk niet zo makkelijk met springen en meisje rijd heel goed, maar ze komt van een manege, dus het word haar eerste keer KNHS wedstrijden (Dressuur en BB springen). Ze durfde gewoon niet te zeggen dat ze het niet ziet zitten....

Misschien niet zo handig aangepakt, maar ik snap wel dat het lastig is en ben blij dat ze het toch gedaan heeft :) Want ik ben natuurlijk niet zo dat ik haar ga dwingen toch te starten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:28

Gewoon geen wedstrijden totdat ze er samen aan toe zijn.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:11

Eerlijk is eerlijk, een goede verzorgster is goud waard en die mag je soms best een keer verwennen... (Straks begint mijn studie weer, nu gelukkig nog maar 1 ipv 2... Maar dan in een verzorgster die er altijd is, zelf initiatief neemt als er iets aan de hand is (onweersbui die eraan komt en ze is in de buurt, dan zet ze hem binnen, heeft ie een wondje, dan wordt dat super goed schoongemaakt, zijn liksteen op, komt er een nieuwe zonder dat ik er om hoef te vragen) Met het warme weer gaat ze er naar toe om hem alleen even af te spuiten en te laten grazen in de schaduw), qua rijden neemt ze zelf lessen... Kan echt gerust gewoon pas laat naar stal gaan want ik weet gewoon dat alles gedaan wordt en goed... Dat is voor mij echt veel waard... Dus dan vind ik ook dat je wel je waardering mag tonen...

(Misschien hoort dit gewoon normaal te zijn, maar liegende, stelende, brutale, niets-zelf-kunnende en weet ik veel wat voor zooi aan verzorgsters gehad dat ik er nu zo blij mee ben ;))

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:43

Liannetje, ik had er op mijn oude stal ook zo 1. En ook daar hoorde ik van iedereen hoe zeldzaam dat is. Dus je mag jezelf best gelukkig prijzen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 00:12

Waarom niet gewoon wat vaker onderlinge wedstrijdjes rijden of oefenparcoursjes springen? Totdat het vertrouwen er is dat het best goed gaat? Daar zit minder druk op dan officieel starten. Tegenwoordig kunje in Nederland ook impuls starten. Of jullie gaan een keertje met de pony naar een wedstrijd terrein om daar los te rijden tussen de anderen. HC starten kan ook nog steeds maar in de B heb je niets te verliezen...

Oefenparcours kun je eigen hoogte kiezen. Dus ook lager dan BB.

Daphne__ schreef:
Kreeg half uurtje geleden een berichtje, met daarin dat ze heel graag wil blijven rijden, maar dat ze bang is dat het niet goed gaat op wedstrijd en mij teleurstelt. Pony is namelijk niet zo makkelijk met springen en meisje rijd heel goed, maar ze komt van een manege, dus het word haar eerste keer KNHS wedstrijden (Dressuur en BB springen). Ze durfde gewoon niet te zeggen dat ze het niet ziet zitten....

Misschien niet zo handig aangepakt, maar ik snap wel dat het lastig is en ben blij dat ze het toch gedaan heeft :) Want ik ben natuurlijk niet zo dat ik haar ga dwingen toch te starten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:31

Ja zo'n verzorgster is goud waard!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:13

En dan heeft ze meteen een goede jas om door weer en wind naar de pony te komen :+ (wat ze ook doet... zelfs alleen om hem even te knuffelen :D)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:07

Anke schreef:

En maar weinig te vinden. Dan ben je eerder geneigd om wat te kopen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 14:58

Ik ben voorzichtig positief over het meisje wat woensdag is wezen kijken. Moeder wil graag steeds mee, en beiden zijn helemaal enthousiast!
Vanavond komen ze weer, hoop dat dit zo doorgaat, want het was opstappen en wegrijden. Heb een uurtje les gegeven, maar alles wat ik 1 keer zei corrigeerde ze de 2e keer zelf al meestal precies op het punt dat ik mijn mond open trok om het nog eens te zeggen. Dus ze luistert en voelt goed dingen aan, heel fijn!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:27

germie schreef:
Anke schreef:

En maar weinig te vinden. Dan ben je eerder geneigd om wat te kopen.

Ze krijgt nu voor der verjaardag een fotoshoot met de pony (niet van mij ;) van een ander)... Dus ik stelde voor "wil je dan nog een setje gaan halen?" "NEEEEEH die hebben we al genoeg en je hebt me al genoeg gegeven"...

Zo kan het gewoon ook *happy*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:42

Fijn @Sannanasje! Hoop dat t wat wordt!

@Liannetje86 Fijn dat ze nu toch wat heeft laten horen, en het 'probleem' zo simpel was en opgelost is. Hopelijk durft ze dat in het vervolg ook gewoon aan te geven.

Hier toch besloten voorlopig met beide meiden samen mijn paardje te doen. Verloopt vooralsnog super! Hoewel paardlief nog een beetje moet wennen aan ze, en er wat sjago door is, ging het rijden van de week al heel goed na de nodige tips. Paardlief extra aandacht, en ik straks wat meer tijd voor andere dingen en geen zorgen meer als ik paar daagjes weg ben oid.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:07

Hier is het me ook nog nooit gelukt een goede bijrijder te vinden.. eentje reed zelfs mn paard in de kreukels >;) toen was ik er klaar mee..
Ben inmiddels ook verhuisd en nu toch weer langzaam rond aan t kijken maar nog niet veel tegen gekomen.. kinderen zijn overigens ook welkom.. dus mocht iemand wat weten/zoeken omgeving venlo hoor k t graag :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:04

Ik ben nog steeds heel blij dat ik via bokt een hele geschikte bijrijdster (rijden in de toekomst) heb gevonden! Takoda is pas net 3 en is naast ontzettend lief af en toe ook best een beetje dominant, brutaal en soms wat lomp :+

Gelukkig kijkt de bijrijdster daar doorheen en corrigeert ze haar netjes als Tako de grens opzoekt. Tako probeert het af en toe nog maar ze heeft nu wel redelijk in de gaten dat de bijrijdster ook gewoon iemand is waar ze naar moet luisteren (al kijkt ze soms steunzoekend naar mijn van 'baasje, dit hoeft toch niet?!' :P ) en na wat opstandigheid loopt ze daarna weer braaf haar rondje.

Het is heel leuk om te zien hoe ze samen bezig zijn. Ik heb eigenlijk geen bijrijder nodig maar toch is het fijn dat ik er iemand blij mee kan maken en dat mijn paard gelijk ook leert om in handen van anderen te zijn. Ook zeker als ze binnenkort onder het zadel komt. Straks als ze eenmaal doorgereden is samen erop uit met Tako en mijn ruin de bossen in :)

Over 2 of 3 jaar hoop ik een veulen te kunnen fokken uit mijn merrie :D Haha dan begint het hele feest gewoon weer opnieuw :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:28

Het is inderdaad erg lastig, net of niemand meer wil.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:38

T is echt heel wisselend. Ik heb mijn paardje nu sinds vorig jaar september (alweer bijna een jaar!! *\o/* )
Ook veel problemen gehad met bijrijders. De eerste vond het na 2 maanden niet meer leuk, had geen klik. De tweede was vrij trouw, maar qua rijden te verschillend, dus deed voornamelijk grondwerk met hem (vond ze niet erg overigens). Toen iemand erbij, maar die bleek niet zo geschikt dus dat was maar 2 maanden. Toen van stal verhuist, nieuw jong meisje van 16 erbij, andere stopte er toen ook mee. Maar na 2 maanden bleek ook zij te onzeker voor hem. Toen tijdje niks. Wel nog wat proef rijders gehad, maar allemaal niet heel succesvol. Toen heel kort 1 meid van 21 gehad, maar ook die had eigenlijk gewoon te weinig tijd ervoor. Toen gestopt met actief zoeken, en kwam er een leuke verzorgster van toen nog 15 op mijn pad. Zij doet hem nog steeds, en nu dus ook ineens vanuit t 'niks' 2 fijne bijrijdsters (volwassen) erbij.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:18

*meld zich weer even* door studie werk en andere locatie ben ik weer op zoek. Iemand voor iedere dag buiten zetten ed behalve trainen eigenlijk. Zal moeilijk zijn vooral de locatie (Noordoostpolder) gaat/ging heel goed. Nu nog op zoek naar nog een fijn paardenmeisje..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:21

Dus eigenlijk zoek je iemand voor 'klusjes'. Ben benieuwd of je dat gaat lukken.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:40

Ja naja als t klikt mag er ook getraind worden natuurlijk. En ik vraag er niks voor.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:51

ikke129 schreef:
Ja naja als t klikt mag er ook getraind worden natuurlijk. En ik vraag er niks voor.

Je vraagt niks voor het buiten zetten van je paarden...dagelijks ook nog. Goh. Volgens mij is dat gewoon stalwerk. Waar mensen normaal voor betaald krijgen als ze dat op dagelijkse basis voor een ander doen.