[HK] Verzorgmiepjes.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 08:50

En goeiemorge.. Nou heb ik lekker vrij.. kan ik niet uitslape.. (humeur daalt weer een tikkeltje naar -4)

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:06

Ik ook vrij!

Net gereden.. ging echt super fijn/goed! ~
Eerst wou Nike niet ver genoeg zakken(zoals ik wou want ze zakte wel..) maar laterna steeds beter, en ging fijn in middendraf en beter terug naar langzamer tempo op mijn zit enz. goede voltes maken (niet steeds op mijn binnenbeen hangen of erdoorheen lopen) En soms een heel klein stukje wijken in stap en draf wat ook heel goed ging En in galop zakte ze steeds beter.. al viel ze er wel soms uit. maar dat was ook maar een paar keer(door het schrikken van het geluid vant bos>waaien)
En na de galop ging ze als ik ging doorzitten natuurlijk weer dom doen. En toen begeve moment werd ik beetje kwaad en 'trok' ik haar om. (Ik trok niet echt,, maar weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) En toen schrok ze daarvan en deed ze niet meer zo dom En ging ze veel beter zakken.. stofzuigen doet ze wel, maar dan houd ze ur hals recht zegmaar en niet rond. En dat deed ze nu dus wel Moest wel hard daarvoor werke maar ze deed ut En zo heeft ze dus ook echt iets van 10 min gelopen. (met tempoversnellingen ertussen enz.)
Nu hoop ik dat ze dit steeds iets eerder wil doen zodat ik strakjes op het begin zo kan rijden en dan daarna ur gaan oppakken vanaf daar. In plaats van andersom (ze begint te snappen waar ik naartoe wil )
En nu ga ik maares naar vriendin toe..

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:08

Pattypaard: Echt goed Ik ben dalijk naar Eefje.. heb 2 cadeautjes voor ze.. Ja voor Jos en niki dan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 14:51

Whaha
Eeeh ;o Er is hier al een Eefje (A)
Ik ga vanmiddag als t goed is ook nr Erikk & Eefje..
Kijken of meneer beter aan mn been is als ik mn chapsschoenen en chaps draag (A)

Mhua ;o En ander pak ik een zweepje van stal. Maar het schijnt dat ie er met zweep vandoor vliegt, maar goed. Ik hou 'm wel tegen. .

Poeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 16:28

Ik ga naar de manege!

Heb zo les.

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:07

Veel plezier! En doe de groetjes aan Milka !

Anoniem

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:13

Ben ik weer!
Was de foto vergeten, en had ook geen tijd meer eigenlijk
Maak ik vanavond of morgen wel goed

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:17

Ben er weer!
Straks naar een feestje...

Volgende week ben 'k weer jarig, ik wou dat toch eens voor één keer mijn wens in vervulling kwam, maar ik vrees er ook dit jaar voor.
Eigen paard of pony zou zó fijn zijn, is toch altijd net wat anders dan je vz-paard, ook al mag 'k er super veel mee en heb ik nog andere paardjes enzo.

Dirkje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:24

Sylleke schreef:
Ben er weer!
Straks naar een feestje...

Volgende week ben 'k weer jarig, ik wou dat toch eens voor één keer mijn wens in vervulling kwam, maar ik vrees er ook dit jaar voor.
Eigen paard of pony zou zó fijn zijn, is toch altijd net wat anders dan je vz-paard, ook al mag 'k er super veel mee en heb ik nog andere paardjes enzo.

IK hoop dat ook altijd...
Ik heb het zo ver als ik 16 wordt dat ik een eigen paard krijg, in plaats van een scooter !
Maar nu ik V verzorg is er geen paard wat ik liever 'heb' of verzorg dan V...

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:26

Ja, toen ik 13 was ofzo zeiden ze met je 18.
Word nu 19 en wacht nog steeds.

Dirkje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:29

Sylleke schreef:
Ja, toen ik 13 was ofzo zeiden ze met je 18.
Word nu 19 en wacht nog steeds.

ja dat is een beetje uitgelopen

ik ben nog 13 dus nog 3 jaar wachten maar als V er dan nog is *hoef en *wil ik GEEN eigen paardje... ALLEEN V...

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:39

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:39

Ja, 'k mag nu ook alles met Olga en heb het er zeker niet slecht, maar moest de mogelijkheid er zijn, zou 'k toch een eigen paard willen.
Eigen paard is goud waard zeggen ze altijd, en ik geloof het graag. Een vz-paard blijft andermans paard, als 't erop aan komt.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:41

Kom dus net terug van eef.. Heb niet gerede.. kon ik niet ik was echt bang.. hebben we haar maar helemaal vertroeteld..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:24

Ik ben bij Eef geweest. Die was lief (A) Echt jonge, ze konden alleen erop komen als ik er bij stond, anders ging ze trappen
Ff paar rondjes met haar door de bak gecrost en haar laten vrijspringen.

Verder met Erik. Die spoort niet..
hij loopt nooit door in draf. Dus ik d8 Ik neem een zweep. Dus ik vraag vriendinnetje van Celine of ze zweepje aan wil geven. En ze geeft hem alleen maar aan en hij begint gewoon te trillen dus ik heb die zweep vast. Raak m alleen mr aan en hij wil al wegvliegen, dus heb die zweep gelijk maar neergedonderd.

Hij liep vandaag wel door met draven. Vaak van hand veranderd. Paar rondjes lange teugel gereden en verder wat voltes etc. begonnen. Begin nu in draf ook wat werk te doen. Mag nu 10 minuten draven . Wat ik wel merk is dat hij echt sterrenkijkt met draven.. Gedeeltes en dan weer niet. En hij doet ook wel is zn hoofd kantelen naar links.

Heeft iemand daar tips voor?.
Als ik te veel met mn hand doe loopt hij niet meer door.
Hij is echt heel gevoelig op je hand.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:54

Wat doe je precies met je handen? (Dan kan ik me ff inleven. )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:13

Gewoon.. Beetje spelen.. Enzo en druk op de teugels houden..
Maar als ik ook maar iets te veel druk geef gaatii abrubt stilstaan .
Alsii moet draven dan.

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:24

Kej, niet té veel fixeren op je handen, je moet wel blíjven drijven.
Buitenteugel moet je eigenlijk constant houden (niet vastzetten, gewoon beetje druk geven) en met je binnenteugel kneepjes geven en toestaan (kneed kneed open...). En vooral blíjven drijven. (Drijf met je binnebeen naar buitenteugel toe.)
Je kan best veel oefenen op de volte, binnenbeen lang maken zodat ie derrond kan buigen.

(Hoop dat het duidelijk is, zo zeggen ze het altijd tegen mij. )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:39

Ik snap het .
Maar ik drijf ook. Heb mn been er elke pas gewoon bij.
Zodra ik mn been een paar passen niet erbij heb is het over.
Dan draaft hij niet meer.

Maar ik merk ook dat hij gewoon bovenin erg vast houdt enzo.
Hij kan wel zakken, maar hij houdt zich zo vast..
Ook met buigen en alles.

Ik denk er toch over een elastiek te kopen.
Zodat ie wat makkelijker zakt.

Jen_2oo6

Re: [HK] Verzorgmiepjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 19:42

Ik ben nieuw hier in dit topic maar ik ben ook een verzOrgmiepJe alleen vandaag iets heel ergs banketstaaf meegemaakt ik was helemaal mijn verzorgPony vergeten omdat ik een pw moest inhalen en normaal gign ik er rond 2 uur heen dus ik had pas 4 uur de pw en rond 5 uur was ik thuis en ik was helemaal vergeten Ik voel me echt zo banketstaaf.. gelukkig wonen de mensen daarbij dus konden hun dat wel dOen maar hoe kon ik dit in e hoofd halan om dit te vergeten
Nog nnooit gebeeurd

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:26

Heeft niemand mijn verhaal gelezen..

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:43

Te veel druk gemaakt over je pw

Ier: laat hem dan wennen aan de zweep Aaien ermee,, zweep combineren met leuke dingen enz. En ga niet zeggen dat dat niet gaat want dat gaat zeker wel. Nike is der nu ook aan gewend.. en die stond eerst te trillen op der benen als ze een zweep zag(en meer)
Ut kan best zijn dattie zun rug vastzet dan.. deed Nike eerst ook. En alstie zun rug vastzet,zettie zun hoofd bij wijze van ook vast en kan niet zakken. Goedvoorwaarst houden, ontspannen houden en toch proberen naar beneden te rijden. Ieder klein beetje wattie zakt is weer iets, daarvoor hem dan ook belone.
Hoezo dan direct hulpgedoe deraan?? ga het eerst een goed..en met goede begleiding proberen en doen. Ik ken de pony en jou dan wel niet maar ik denk toch dat het op te lossen is zonder hulpgedoe erbij.

En namens mijn vriendin: als je paardje niet reageert op je been, ga dan geen sporen kopen ofzo maar gwoon iedere keer dat die niet loopt gwoon een tik geven, (eerst late wennen aan de zweep) en houd je been er goed by! blijf niet steeds drijven maar iedere keer dat je voelt dat die wil stoppen ,wees er dan op tijd by en wacht niet af..reageert hy niet op je been, tik hem dan by dan krijg je tenminste reactie..:p en als je hem wil laten zakken en buigen tegelijk, doe dit niet te snel , zorg eerst dat je hem in bochten zakkent(ontspannen naar beneden) hebt , ga dan eens over in de bochten op het buigen(rond laten lopen, stelling), en draai dan eens een volte door, 1 ronde maar ..als dit goed gaat doe je er steeds een volte achteraan by. en als je die elastiek gaat gebruiken, succes met het verknalle van je pony (sorry dat t hard klinkt) maar kyk, probeer de lange moeilijke/betere weg, in plaats van de korte makkelijke/foute weg,,als je hem nu met elastiek gaat rijden, doe het dan goed en met begeleiding, maar ga niet op je eige houtje aan de slag dan verknal je hem waarschijnlijk.. zelf weten het zijn maar tips.
En ik wouw nog even zeggen: Alstie zun rug echt vast zet.. kan ut zijn dat als je met elastiek gaat rijden. En de druk van de elastiek ervoor zorgt dattie naar beneden gaat ie op de verkeerde manier gaat.. door bijv. in de krul te gaan lopen(en dat is er echt niet makkelijk weer uit te rijden!) en zun rug blijft vastzetten,of stijf houden..in ieder geval niet goed ontspannen. Maar het kan natuurlijk ook dat het werkt(met goede begeleiding erbij zal dat makkelijker gaan.) Maargoed.. kom nu misschien over als een zeikwijf,, maar wil dit liever gezegd hebben(en misschien kwade Ier op me dak hebbe ) dan niks gezegd te hebben terwijl ik het wel zo vind Hoop dat je ut een beetje goed opvat...

Ik bedoelt dit echt niet aanvallend! Al klinkt het misschien wel zo maar hier kan ik me soms best wel tjaah ehm..kwaad om maken

Dinniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:44

Heej was ik ook weer eens
Had gister straf omdat ik de dag ervoor een kwartiertje te lang op de comp was gebleven

Heb trouwens net gereden

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:46

Nu kan ik 2 weken niet naar Evelina toe..

Dinniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:06

Wrom niet Gemma_Luuvv?
Is er trouwens iemand online? Er wordt zo weinig gereageerd