Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:10

'Ze wil je paard meenemen' :oo
Dat vind ik toch we een beetje brutaal :+ tenzij je het zelf voorgesteld hebt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:15

Celiien schreef:
'Ze wil je paard meenemen' :oo
Dat vind ik toch we een beetje brutaal :+ tenzij je het zelf voorgesteld hebt?

nee, maar ze heeft het netjes gevraagd hoor. En ze weet dat ik haar niet graag kwijtwil. Dus we gaan nog eens praten, al voel ik op dit moment niets over mijn paard mee laten verhuizen omdat voor mij de afstand tot mijn paard dan 200km wordt. Ik heb dan wel weinig tijd, maar als je paard zo ver weg staat, dan rij je nooit weer vrees ik.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:05

Oh, nee idd... das idd wel een "pleures eind"

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:20

Dan ben je je paard kwijt als soort van bruikleen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:41

Zijn er nog mensen die zoeken in de omgeving van Putten?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 17:50

Dinsdag verhuis ik mijn laatste paard. Verzorgstertje was heel verdrietig. Heb dat paard voor haar nog de hele zomervakantie laten staan bij haar woonplaats. Tenslotte waren haar andere verzorgpaarden ineens verkocht. Zo gemeen. Zonder aankondiging kwam ze daar "oh trouwens ze zijn weg ".
Ze was wel jong, maar deed het echt super. Ze nam zelfs een corveedienst voor haar rekening elke week. In weer in wind in je eentje vier paarden voeren en mesten op een paddock paradise, dus niks binnen maar met je porem in de regen en wind.
Ik voel me echt bezwaard om dinsdag mijn paard op te halen, ze was zo blij met hem... en ze deed er veel voor.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:02

Vervelend is dat hè Arabesk? Ik ben van Rotterdam naar Brabant verhuisd en heb mijn paard uiteraard meegenomen. Maar moest mijn super fijne verzorgster dus achterlaten. Ze wist het wel al 2 maanden van tevoren dus had al een nieuw verzorgpaard geregeld, maar toch tranen met tuiten. Van ons allebei! Want ik was erg aan haar gehecht. En nog appen we veel en ze mist ons en wij missen haar. Binnenkort haal ik haar eens op om lekker samen te rijden.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:07

Hier moest ik ook mijn fijne bijrijdster achterlaten. Het stomme hier is dat als het gegaan was zoals ik bedacht had het paard nog op de oude stal had gestaan en na een poos naar een stal vlak bij mijn huis zou kunnen gaan. Dat zou voor mijn bijrijdster goed te doen geweest zijn.

Helaas heeft mijn oude stalhouder het niet zo gewaardeerd dat ik op zoek was naar een nieuwe stal (ivm verhuizing) en moest ik dus snel weg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:59

Goh. Wat raar. Moest je nu een tussenoplossing zoeken dan?

Waarom zou een stalhouder zo vreemd reageren als je door verhuizing in de toekomst alvast een stal daar in de buurt gaat zoeken? Of bleef je in de buurt wonen en waren ze gepikeerd dat je dan weg wilde?

Kon je bijrijdster/verzorgster niet gewoon blijven en tijdelijk even overslaan tot het paard weer dichterbij zou staan?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:03

Heb je een nieuwe plek voor je paarden Arabesk?

Ik ben ook wel verzorgster kwijtgeraakt door verhuizing. Ondanks dat ze minder ver hoefde te reizen. Ze voelde zich niet prettig op mijn nieuwe stal met veel pensionklanten en de bijbehorende bemoeienissen, roddels en mensen die kijken hoe je rijdt. Ze kon toen een paardje voor zichzelf krijgen bij iemand aan huis en is gestopt in goed overleg.

en toen ik 15 km verderop ging wonen en pony aan huis kon zetten was het ook te ver fietsen voor de toenmalige verzorgsters.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:46

Ja Venhuizen nu, dat is dik een uur van Schoorl af....

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:11

Ik ben verhuisd, paard stond nog op de oude stal en ik stond op meerde wachtlijsten van stallen in de buurt. Stalhouder krijgt hier lucht van en wilt dat ik binnen 1,5 maand wegga. Stallen zijn nog niet vrij dus verhuizen kan niet. Daarom heb ik het paard maar verder weg gezet. Leuke plek maar een heel eind voor mij om heen te gaan. Voor de bijrijder te ver, als ik kan verhuizen en ze is nog op zoek mag ze zeker terugkomen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:25

Wat apart zeg dat je stalhouder zo reageert :(
Ik zoek ook een bijrijdster in Lunteren :P
reageren altijd veel mensen maar ik merk dat ik soms wat te kieskeurig ben _O-

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 22:26

Belachelijk vd stalhouder. Misschien had hij anders gereageerd als je het gewoon gemeld had?

Mijn verzorgsters wonen ook niet naast de deur.
Ze zijn gemotiveerd om te komen. Dat helpt!
Ben heel blij met mijn verzorgsters. Ze moeten nog veel leren, zeker op rijtechnisch gebied.
Echter is het me de moeite en tijd waard bij deze twee.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 21:55

Dat weet je nooit natuurlijk, zijn argument was voornamelijk dat hij mensen op de wachtlijst heeft staan en die liever heeft dan iemand waarvan hij weet dat die op termijn weggaat.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:30

Naskapower schreef:
Ik ben verhuisd, paard stond nog op de oude stal en ik stond op meerde wachtlijsten van stallen in de buurt. Stalhouder krijgt hier lucht van en wilt dat ik binnen 1,5 maand wegga. Stallen zijn nog niet vrij dus verhuizen kan niet. Daarom heb ik het paard maar verder weg gezet. Leuke plek maar een heel eind voor mij om heen te gaan. Voor de bijrijder te ver, als ik kan verhuizen en ze is nog op zoek mag ze zeker terugkomen.

Wat kinderachtig! Helaas is het zo dat je als pensionklant geen rechten hebt. Ze kunnen je zo weg sturen. Ik heb het zelf ook al eens meegemaakt, en ik kreeg dat via de mail te horen :+

@arabesk dat is zuur voor je bijrijdster, maar ze moet toch ook begrijpen dat dat er bij hoort? Als het niet je eigen paard is heb je er niks over te zeggen. Als je weet dat je je heel erg gaat hechten aan een paard, dan gaat een bijrijdpaard niet werken.. Waren het kinderen?

Ik heb sinds een paar weken ook een bijrijdpaard *\o/* Ben er superblij mee, ik kan weer rijden (tegen de tijd dat mijn paard hersteld is van haar blessure ben ik nl anders het rijden al verleerd :P ) en heb weer iets te doen s'avonds :D . Ik heb er toch best wel wat geluk mee gehad want het is hier rond Amsterdam echt niet makkelijk iets te vinden. Voor de mensen die zoekende zijn kan ik aanraden gewoon zelf een advertentie te zetten- dat heeft bij mij wel gewerkt iig :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:14

Ik denk dat ik ook opzoek kan naar een nieuwe ruiter voor mijn pony.... Hoor al een maand niks meer, terwijl ze volgende 26 September officieel zou gaan starten -O- Snap er niks van...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 07:07

Oh dat is wel heel zuur. Uit ervaring denk ik dat ze een andere "betere" plek heeft gevonden.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:39

Ja maar zelfs als je iets beters/anders gevonden hebt is het nog wel netjes om eventjes af te melden toch? Of zie ik dat nou verkeerd?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:50

Nee natuurlijk zie je dat niet verkeerd!! Lijkt voor hun heel normaal maar vind het ronduit onbeschoft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:23

Daphne__ schreef:
Ik denk dat ik ook opzoek kan naar een nieuwe ruiter voor mijn pony.... Hoor al een maand niks meer, terwijl ze volgende 26 September officieel zou gaan starten -O- Snap er niks van...

Heeft ze helemaal niets meer gestuurd of niet meer gereageerd? :) Want daar zit wel degelijk een verschil in.

Als ik over een maand zou beginnen zou ik de eigenaresse ook niet om de paar dagen appen of iets in die richting... Misschien af en toe tussendoor als er een vraag bij me opkomt, maar als het goed is hebben jullie daarvoor alles besproken. :)

Anders zou het ronduit onbeschoft zijn!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:34

Maar is het officieel starten met verzorgen? Of officieel starten op wedstrijd?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:45

Jeetje, onbeschoft gedrag. Door dit soort geintjes, raaktje vertrouwen in verzorgsters / bijrijders helemaal kwijt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:48

Wedstrijd idd... -O-
Ze rijd de pony al een jaar. Maar ze is dus ook al een maand niet meer geweest en ik heb 3 Augustus nog wat gestuurd over de wedstrijd, maar geen reactie meer. Daarna weer gevraagd wanneer ze weer komt om te trainen, maar wederom geen reactie... En eergisteren bericht gestuurd of ze nog wel wil rijden, maar weer geen reactie...

Extra zuur is dat ik startgeld etc betaal. Zou voor de wedstrijd nog met haar naar de EJ, omdat ik haar leren chaps cadeau wou doen... :\

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:06

Wat aso zeg!
Zou mooi langs gaan. Zij denkt vast dat het "probleem" vanzelf weg gaat als ze niet meer reageert. Dom dom. ..