Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:53

Ahhh..dat is wel heel sneu en veel pech op rij voor die verzorgster.
Hier gaan er ook nog een paar weg, maar blijft altijd nog genoeg over!

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:35

In friesland in de buurt van bergum en warten ook geen verzorgpaardje meer te vinden wat is jullie beste tip om er 1 te vinden ?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:12

jampie1 heb je al een advertentie geplaatst?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:45

jampie1 schreef:
In friesland in de buurt van bergum en warten ook geen verzorgpaardje meer te vinden wat is jullie beste tip om er 1 te vinden ?

zorgen dat je goed kan rijden - bijv privé les op de manege is een goed begin. Zorgen dat je op wedstrijden etc te vinden bent en je behulpzaam opstellen (vragen of je kan en mag helpen) Kijken bij lessen van mensen met eigen paarden.
Met contacten is het namelijk makkelijker om wat te vinden en zorgen dat je de beste keuze bent.

jampie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:35

Heb al 10 jaar rijles gehad dus hoef geen les meer .. daarmee wil ik niet zeggen dat ik nu alles kan maar ik wik graag een verzorg bijrijdpaardje om gewoon lekker mee te rijden in plaats van op manegepaarden

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:58

Wow, bij mij zou je dus niet welkom zijn, met die insteek. Juist als je van de manege afkomt, heb je nog heel veel te leren om op privepaarden te kunnen rijden. (echt rijden dus, niet rondhobbelen.)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:41

Ik heb inmiddels 8 jaar les gehad op een manege en dacht altijd dat ik aardig ervaren was. Sinds een maand of twee heb ik een 3-jarig verzorgpaard die net 4 maanden zadelmak is nu. Daar heb ik volgens mij al meer geleerd dan in 4 jaar manege-tijd. Wees niet te zeker over hoelang je al les hebt. Mijn advies is vooral om te lessen als je eenmaal een verzorgpaard hebt. Ik heb nu 1 les gehad en heb daar al geleerd dat ik eigenlijk iets te veel van zo'n jonge pony vroeg. (had dan ook niet zo veel ervaring met groene pony's) Een band opbouwen met een paard is ook heel anders dan continu op verschillende manegepaarden.

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:24

Yeah, heb reactie op mijn oproepje op Marktplaats! morgen even bellen want dat wilden ze graag zodat ik langs kan komen! ben echt super blij dat ik reactie heb gekregen op mijn oproep.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:39

@Linimienie
Nee helaas viel dat niet onder de opties want echt ALLES ging weg ;(

@Hatchi dat is idd ook erg zuur voor je verzorgster.. hopen dat ze toch snel iets terugvind

@Gishi Succes!! Ik ga vanavond kennis maken bij die 12 jarige KWPNer :Y) en dit keer eidnelijk iets dat echt dichtbij is, 5 minuten fietsen ik kan het lopend af als ik wil. Wat ook scheelt in het aantal keer dat ik komen kan want ik kan nu dus ook 'savonds op de fiets erheen :3 mijn ouders willen me niet in het donker zo ver op de fiets.

@Jampie , er valt altijd erg veel te leren. Niet ieder kan les betalen en niet ieder neemt les maar iedereen kan altijd les gebruiken en bijleren.
Ik heb ook geen les, wil het wel graag als ik straks eindelijk eens een keer werk heb (ALS....) maar als dat dan zo is dan ga ik er zeker in investeren :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:32

edit; aangenomen :):) :):)

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:40

Golden_Angel schreef:

Gefeliciteerd!!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:49

Golden_Angel schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Hoe was het?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:51

Wauw gefeliciteerd! :D

Lieslisa10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:51

Ik heb er sinds gister ook eentje! Ik mag de welsh verzorgen en berijden! Leukerd maar een eigenwijs kereltje, heb er heel veel zin in!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:52

Heel gezellig, ze blijkt vroeger paarden zadelmak te hebben gereden voor de dierenarts waar ik nu stage loop haha.

De ruin is voorheen in Z2-licht uitgebracht door een ander en door haar zelf in l2. Momenteel word hij enkel nog recreatief gereden door haar 1/2 keer in de week maar ze vond dat hij wel wat meer aandacht verdiend. staat samen met nog 2 paarden op een boerderij in de buurt. :)
Langzaam opbouwen ze wil me de kneepjes allemaal leren, en echt beginnen met een band opbouwen, poetsen, voeren, en dan langzaamop naar rijden en ik mag in de toekomst als ik het leuk vind zelfs lessen gaan volgen. :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:57

Leuk hoor, gefeliciteerd!

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:59

Ik ben nu al opzoek naar een betaalbare instructrice die ik kan betalen met mijn overige van de maandelijkse stufi.. :') #werkloos probleem

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:00

Ik moet helaas ook weer op zoek, Jodie gaat verhuizen en te ver weg om te blijven komen. Ik had op een advertentie op MP gereageerd en die
eigenaresse wilde wel kennismaken, mailcontact loopt alleen absoluut niet vlot.

Bah, ik heb zo geen zin in een nieuwe zoektocht -O-

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:03

een goede advertentie plaatsten is voor mij altijd al een hele start. Ik krijg vaker reacties dan dat ik op een ander moet reageren

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:24

@Golden_Angel echt tof! Hoop dat je het leuk gaat hebben daar!

@EskeGirl altijd irritant als mensen laat reageren...Grr.. Plaats vooral een advertentie, kom je al ver mee! En wat jammer dat Jodie gaat verhuizen, zal wel balen zijn denk ik... :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:25

Ik ga eind deze maand een advertentie plaatsen, eerst op kijken of ik op stal misschien wat kan vinden..
Baal heel erg, want dit was echt de perfecte plek voor mij.

Kruimels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:37

Hallo zoekende meiden,

Ik ben op zoek naar een verzorgster / bijrijdster.

Als je in de buurt van Schiedam woont / zoekt, kijk dan vooral even bij mijn advertentie !

Stuur gerust een berichtje als je denkt dat wij elkaar kunnen helpen!

Groetjes,

Renske

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 21:58

Citaat:
Hallo,

Mijn naam is Esmée en ik ben 17 jaar oud. Ik ben 1.81 lang en weeg zo'n 77 kilo. Ik ben opzoek naar een pony of paard om lekker mee aan de slag te kunnen, onder het zadel of op de grond. Rijden is voor mij dus absoluut geen prioriteit, mede door een oude knieblessure die ervoor zorgt dat vaker dan 1-2x per week rijden te zwaar wordt. Ik heb zo'n 9 jaar manege-ervaring en 6 jaar lang ervaring met verzorgpony's. Ik ben in januari gestopt op de manege om met mijn huidige verzorgpony verder te gaan, die nu helaas gaat verhuizen.
Ik heb ervaring met grondwerk opgedaan bij eerdere verzorgpony's en ik geniet van lange wandelingen samen met een paard. Ik ben bereid een kleine bijdrage te betalen en uiteraard ook om lessen te nemen.

Ik ben 1-2x in de week beschikbaar, vanwege school. Mijn voorkeur gaat uit naar één dag in het weekend en één dag doordeweeks.

Wat ik zoek:
-Een lieve pony/paard om mee aan de slag te kunnen en een band op te bouwen
-Omgeving Delft/Schipluiden/Delfgauw/eventueel Schiedam

Wat kunt u van mij verwachten:
-Iemand die door weer en wind komt
-Houd van met paarden bezig zijn, op de grond of onder het zadel
-Zachte hand en consequent
-60-80cm springen
-Ervaring met grondwerk
-Iemand die klusjes als mesten geen probleem vind

Hopelijk heeft u een leuk paardje staan!

Met vriendelijke groet,

Esmée

Wat denken jullie van dit als advertentietekst?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:20

Misschien kun je nog aangeven wat je voorkeur is (dressuur, springen) en wat voor verzorgponys je gehad hebt. Waren het shetjes, jonge ponys, grote paarden etc? Verder vind ik het een nette advertentie!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:03

Hier het probleem van afzeggende of nooit meer reagerende verzorgers... Pfff als je graag iets wil laat je toch nog iets weten?