Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:58

Pfff nog steeds niemand gevonden, krijg alleen reacties van meiden van 12 tot 15 jaar en daar is het paard niet geschikt voor... Echt heel jammer -O-

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:56

Bales! Hier nu een Ander dilemma, zo heb je niks en nu heb ik ineens 2 volwassen meiden die hem beiden leuk rijden en goed klikten... Nu moet ik gaan kiezen luxe probleempje.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:07

Oooo jaloers :D

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:17

Hier is het zo ik wil graag komen rijden wanneer het mij uit komt en ik heb geen geld en kan geen klusjes doen want overal heb ik pijn maar ze kunnen wel rijden.

Die heb ik dus gelijk de laan uitgestuurd doe het de komende maanden zelf wel allemaal en het gaat goed.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:27

Mijn bijrijdster (Selina @ bokt) moet waarschijnlijk stoppen.
Ik ga mijn pony verhuizen en de afstand wordt te groot voor haar.
Heel jammer want ze is een super bijrijdster. Voor haar hoop ik dat ze snel een leuk paardje kan vinden.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:29

Oh dat is balen, zeker als je blij bent met je bijrijder naskapower...

Ik baal ook weer.
Hou het nog even aan om te kijken, maar pff het lijkt net of er aan mij eisen gesteld worden door bijrijder.

Ik vraag gewoon heel normaal dagen even van tevoren bespreken. Ik app met de vraag, geen antwoord, wel gelezen.
Maar goed volgende dag ineens een app of het goed is als ze nu gaat. Vind het allemaal een beetje kortdag en zeg dit ook. Enige wat ik terug krijg ik "oke" en later "maar is het nu goed dat ik zo ga?"

Vandaag ook nog met dat haar school wel voorgaat ivm verzorgen. Ze is net 3 weken bezig met verzorgen. Dus dat ze niet altijd wss 2 keer per week gaat.
Ik vertelde haar wel dat ik juist voor school ben, maar in mijn geval er dan weinig aan heb als het erg onregelmatig gaat worden.
School gaat voor, maar ik heb niet voor niets iemand voor 2x per week nodig.

Wat een gedoe weer, terwijl een bijrijdster/verzorgster wat taken uit handen hoort te nemen van je

Zit soms heel hard na te denken nu hoor...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 20:42

Klinkt niet best sh bam....

Naskapower, jammer voor beide...

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:49

Duidelijke afspraken moet je gewoon kunnen maken :S

Dat ze nu der rooster nog niet heeft of dergelijke ok, maar dat kan ze ook communiceren (wij kregen de roosters altijd de eerste dag dat we naar school gingen, dat was altijd roosters ophalen)...

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:15

Ja voel me echt rot, maar ook omdat het steeds weer als falen voelt.
Ik ben echt heel makkelijk, het enige wat ik vraag is een beetje toewijding. Niet eens een bijdrage oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:16

SH_bam,
Dat is een lastige situatie zeg! Ik vind het zorgelijker dat ze als enige reactie terug geeft 'oke' dan dat nu nog niet weet of ze altijd 2x pw kan. Wat je aan haar zou moeten vragen is dan op welke 'regelmatige' basis dat is. :) En verder: doorzoeken als het niet is wat bij je past!

Met de eigenaresse waar ik nu haar paarden verzorg is het ook zo dat ik app voordat ik erheen ga. Af en toe laat ik eens van te voren weten dat ik bijv de volgende dag ga, of gaan we samen, maar vaak pas vlak van te voren. En ik laat het ook weten als ik het eens een week wat drukker hebt. :+ Maar dat werkt omdat wij dat zo hebben afgesproken en het op deze manier fijn vinden. Is dat niet zo? Dan passen jullie niet bij elkaar en kan je beter doorzoeken...

Ik weet niet wat voor opleiding ze nu doet/in welke klas van VO? Ik maak me er namelijk ook druk om dat ik het volgend jaar minder vaak ga redden. :) Maar het maakt wel verschil of ze om de week 2x niet red, of 1x in de 2 maanden 2x pw niet red.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:18

Ja precies. Het werkt als je het zo afspreekt. Maar ik ben nu 36 weken zwanger. Ik wil gewoon een goede afspraak.
Ik heb nu dagen afgesproken voorkomende 2 weken. Ik vraag het dit keer nog na of ze geweest is, zo niet of veel afzegt dan probeer ik wel hulp onderling op stal te krijgen.
Ben zelf nu ook niet zo gemotiveerd in bijrijders, na 2 keer achter elkaar die teleurstelling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:26

Als je zwanger bent dan is het zeker fijn als er zekerheid én duidelijkheid is! :) Heb je evt. op stal al rondgevraagd? Dat werkt erg goed.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:29

Ja dat zou evt ook wel kunnen hoor op stal. Maar ging van het ideale uit. 1 vast iemand die lekker naar dr omkijkt....
ga er iig nog even over denken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:31

SH_Bam schreef:
Ja dat zou evt ook wel kunnen hoor op stal. Maar ging van het ideale uit. 1 vast iemand die lekker naar dr omkijkt....
ga er iig nog even over denken hoor!

Dat kan inderdaad ook, maar ik bedoelde op stal iemand vragen die iemand kent om je paard te verzorgen ( :+ ). Dan hebben ze er vaak goede ervaringen mee. :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:39

Leg een logboekje (agenda werkt hiervoor heel goed) op stal neer, zowel jij als de verzorgster zetten er in wat er gedaan is. Dan weet je altijd of iemand geweest is. Werkte hier heel goed (niet dat ik mijn bijrijdster hoefde te controleren want die kwam altijd netjes)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:46

Bah niks voor mij zo vlak van tevoren.
Wil zeker in het weekend al weten wie er die week komt en welke dagen.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 00:08

Bij mijn vorige verzorgpaard moesten we ook vaak een berichtje sturen en wachten op een antwoord tot we mochten. Ik reed standaard Zaterdag en Dinsdag avond. Soms werden we vergeten (we mochten ook niet alleen naar stal toe gaan. Deed die paarden van 12 tot 17 jaar)... dan hield je je dag vrij en dan werd je teleurgesteld.. soms weken lang... -O- Als het prima werkt van beide kanten kan het prima werken.. maar blijft toch lastig.

Ik heb nu 1 vaste dag in de week (donderdag) bij mijn huidige verzorgpaard. Vind ik prima werken, ik plan alles er om heen, zodat ik alle tijd van de wereld heb en met alle liefde het paard kan doen. Soms doe ik ook een ander paard ernaast. Als de eigenaar zal willen dat ik extra kom, krijg ik het minstens een dag van te voren te horen met de vraag of ik kan, voor het geval ik niet kan en het geregeld kan worden met stalgenoten. (krijg het zelfs meestal een week van te voren, vakanties worden zelfs een maand tot meer van te voren gemeld ivm meerdere dagen achter elkaar)

Vindt het fijn om rekening te kunnen houden met beide kanten. Ik ben 'akkoord' gegaan met 1 á 2 x in de week, de vaste dag wordt bepaald met mijn schoolrooster. En ook ik heb het druk met school en werk. Maar voor mijn eigen ontspanning zet ik er graag wat moeite achter om tijd te maken.

Het is toch de flexibiliteit van beide kanten.. :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 03:22

Nalonyda schreef:
Het is toch de flexibiliteit van beide kanten.. :)

Mee eens! Ik heb sinds enige tijd een geweldige bijrijder. Haar enige behoefte is flexibiliteit. Ze is zo leuk met mijn paard (en andersom) dat ik haar die ruimte maar al te graag gun, ook al zit het niet in mijn natuur. Nu is het wel zo dat ik haar vanuit een verwaterde vriendschap ken, misschien dat het bij "vreemden" lastiger voor me zou zijn om begrip op te brengen voor de flexibiliteit die nodig is.

De enige richtlijn die ik nu hanteer, is dat mijn hinnik niet de dupe mag worden van haar doen en laten, van de flexibiliteit die ik toesta.

Citaat:
Maar voor mijn eigen ontspanning zet ik er graag wat moeite achter om tijd te maken.

Was iedereen maar zo! (verwijzend naar alle problemen met bijrijders die ik in dit topic tegenkom)

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:02

das wel idd wel jammer , veel suc6 nog

esmmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:12

Volgende week start ik weer met de verzorging van een iets ouder paard. Leuk om dit item door te lezen en te beseffen wat de problemen tussen eigenaar en verzorger zijn. Tips die ik nu opgepikt heb zijn: 1. maak afspraken wanneer je komt en houd je er aan 2. altijd het belang van het paard voorop stellen. 3. vergroot je kennis waar dit kan (les/cursus).

Mijn situatie:De eigenaar zorgt goed voor dit paard dat ze al jaren heeft. Eigenlijk is ie met pensioen en werd hij verhuisd naar een 'rusthuis'. Gelukkig heeft ze hem teruggehaald, want voor hem werkte de nieuwe plek niet. Nu is het paard weer terug op een kleine privé-stal, wei, bak en een verhard gedeelte waar ze met hem wandelt.Ze blijft hem gewoon verzorgen, ik ben extra aanwezig op enkele dagen overdag. Voor meer aandacht, meer beweging en zorg.

Kennen jullie nog meer leuke topics op bokt over verzorgers of over oudere paarden?
Kan ik me nog beter voorbereiden :-)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:32

Wat ik persoonlijk best jammer vind is , in de tijd dat ik dan een advertentie had lopen, kreeg ik veel reacties van eigenaren.

Allen vrij enthousiast en vaak een verhaal van paard en vraag naar meer informatie. 9 van de 10 keer antwoord ik dezelfde dag met meer info en de vraag wat ik kan verwachten etc. en het is me toendertijd wel meermaals overkomen dat vervolgens de eigenaren die interesse hadden niks meer lieten horen.. -O-

Pollewop113

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:29

Hoi allemaal! Ik ben sinds kort, in Friesland, op zoek naar een verzorgpaard. Rijden hoeft niet maar mag wel. Alleen het is nog best wel lastig om een verzorgpaard te vinden. Ik had altijd verwacht dat ik wel wat op de boktmarkt of internet zou vinden, maar helaas is het aanbod veel kleiner, of ik voldoe niet aan de eisen. (Ik ben 26 jaar en een beginnende ruiter). Hebben jullie nog tips waar ik het beste zou kunnen kijken? Binnenkort zal ik ook even een boktmarktadvertentie zetten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:45

friesland is groot, zou er in elk geval een plaats met straal bij zetten ;)
Bij marktplaats eventueel meerdere rubrieken proberen. En zelf een gezocht advertentie plaatsen want er wordt niet veel meer aangeboden in advertenties.

En in elk geval reageren op mensen die de moeite nemen een reactie te sturen :P Niets zo demotiverend als niets terugkrijgen (van beide kanten)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:19

Mijn paard gaat zaterdag verhuizen en mijn bijrijdster heeft besloten om te stoppen omdat de afstand voor haar te groot wordt. Ik ben altijd heel blij met haar geweest want ze is een bijrijdster uit het boekje. [VVDD] [VVDD] Afscheidsritje begon met een verrassing

Mochten eigenaren in de omgeving Ede nog iemand zoeken, ik kan haar echt aanraden!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:27

Hmmm, ik ben bang dat ik straks weer op zoek moet. Bijrijder gaat verhuizen over aantal maanden, ze wil m'n paard graag meenemen, maar dan staat mijn paard wel heel ver weg, dus dan kom ik zelf nooit meer aan rijden toe ben ik bang voor.