Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Basilicium

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 20:25

Daar waar het bezwaren betreft: mijn enige angst in het actief gaan zoeken naar een bijrijder is dat mijn paard steeds te maken zou krijgen met verschillende individuen....en na 1x weet je nog niets. Daar is de mijne het paard niet naar. Aan de andere kant snap ik heel goed dat je als bijrijder niet meteen ja of nee wilt zeggen. Maar toch, bij twijfel gaat de gemoedsrust van mijn pony dan voor.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 00:02

KoudbloedKim schreef:
Niet alle paardeneigenaren zoeken een verzorgster of bijrijdster omdat ze er zelf geen tijd voor hebben, maar omdat ze mensen met minder kansen een mogelijkheid willen bieden om ook plezier met een paardje te hebben. ;)

Dit is precies wat ik aanbied, gewoon een kans voor iemand om een verzorgpaardje te hebben en het blijkt dat maar vrij weinig mensen het om het omgaan en het bij de paarden zijn zelf gaat, het gaat tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar over rijden bij mensen die een verzorgpaard zoeken en dat is jammer, want ik zie liever dat de omgang en het lol hebben met je knol op 1 komt ipv het rijden.

Ik zoek momenteel voornamelijk iemand die lekker wil troetelen en wandelen en lekker poetsen etc. (en er horen verder geen klusjes bij) Rijden zal er in eerste instantie niet bij zitten, mocht de klik er goed zijn en mocht het passen dan kan dat op den duur altijd nog. En ik vraag er ook nog eens geen vergoeding voor, want het is niet noodzakelijk, heb zelf zat tijd voor mijn paard maar gun het iemand gewoon! Maar blijkbaar wil niemand haha!

Ben momenteel ook niet meer actief op zoek, zie wel wat er op mn pad komt, en komt er niks dan niet haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:39

Ja, ik dus ook. :j
En als ik dan iemand tegen kom met de instelling;"Ik ga echt niet betalen, want ik doe jóú een plezier", scroll ik die heel snel voorbij.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:54

Hahaha idd, gelijk doorscrollen en niet meer aan denken.

Ik wordt weer een beetje moedeloos van mensen die op mijn advertentie reageren, die onder de lesverplichting uit willen komen.

Pfff, ja maaaaaaar ik rij daar en daar al en krijg les van die en die. En als je dan leest van wie ze les krijgt, dan zeg ik al van laat maar.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:37

Ik vind als je reageert op een advertentie dat je toch mee hoort te gaan met de eisen van iemand. Daarom ben je toch geïnteresseerd in iemand? Als iemand vraagt haar paard uit te brengen op wedstrijd dan klik ik al snel weg :') Later zal er echt wel ruimte zijn om verder te kijken maar om al meteen onder het lesverplichting uit te komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:48

Inderdaad als het niet matcht, gewoon niet reageren.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:47

Zo denk ik er ook over, maar blijkbaar hun niet

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:49

myk_en_shant schreef:

Nee, zij denken dat je hen nodig hebt natuurlijk. Een dienst voor jou ;-)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:48

Binnenkort weer eens op zoek. Had twee leuke pas nieuw.
Gaat eentje vanwege studie verhuizen. Dus dat houdt ook op.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:52

KoudbloedKim schreef:
Niet alle paardeneigenaren zoeken een verzorgster of bijrijdster omdat ze er zelf geen tijd voor hebben, maar omdat ze mensen met minder kansen een mogelijkheid willen bieden om ook plezier met een paardje te hebben. ;)

Als je uit liefdadigheid een bijrijder zoekt, dan wil je er toch juist geen geld voor hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:59

Klopt, wij vragen er ook geen geld voor. ;)
Maar die instelling staat me gewoon niet aan, dus ondanks dat ze bij ons geen geld betalen, zou ik zo iemand ook niet laten komen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:09

KoudbloedKim schreef:
Maar die instelling staat me gewoon niet aan, dus ondanks dat ze bij ons geen geld betalen, zou ik zo iemand ook niet laten komen.

+:)+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:12

Ik ben ook opzoek naar een verzorg paard :o

Altijd eigen paarden gehad maar omdat ik regelmatig op reis wil gaan toch maar geen nieuwe gekocht...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:12

Sammyoo schreef:
KoudbloedKim schreef:

Als je uit liefdadigheid een bijrijder zoekt, dan wil je er toch juist geen geld voor hebben?

Waarom niet?
Voor niets gaat de zon op. De hobby betalen voor een ander, neh.
Ik vind de kans terwijl de eigenaar niemand nodig heeft al aardig zat. Over het algemeen is het veel leren met andermans paard en dus ook veel fouten maken... Daar mag allemaal best wat tegenover staan.

Overgens, ik doe het niet meer. Kost me veel meer dan ik er voor terug krijg.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:55

sneeuwpop schreef:
myk_en_shant schreef:

Nee, zij denken dat je hen nodig hebt natuurlijk. Een dienst voor jou ;-)

Hahaha idd, alleen gaat die vlieger bij mij niet op. Lessen vind ik een investering in jezelf, dus betaal je die ook zelf.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:58

KoudbloedKim schreef:

Hier staat of valt het rondom hun houding.

Hoewel ik vind dat ze best een kleine bijdrage mogen leveren als ze er ook op rijden.
Al is het maar dat het hoefsmidpotje maandelijks bijgevuld wordt.

En dat ik dat vind...wil niet zeggen dat het in praktijk ook gebeurd.
De twee verzorgsters hier dragen niks bij in de kosten.
Helpen wel goed mee en dat vind ik belangrijker. Ze kunnen het zich financieel niet veroorloven. Inzet is onbetaalbaar. Ben blij dat ik hen zo de mogelijkheid kan bieden.
Let wel...het moet voor mij uiteindelijk wel win-win worden. Als ik er niks aan heb. Als het alleen maar tijdrovend en frustrerend is, houd ik ermee op. Die periode heb ik gehad in mijn leven. Dat doe ik niet meer.
Vooraf goed selectief zijn, helpt een hoop.
Duidelijk en streng zijn in het begin ook. Idem met niet laten rijden. Zo haal ik de echte verzorgster met hart voor de paardjes er goed tussenuit.
Verzorging staat voor mij op nr 1 en rijden is een leuke bijkomstigheid als er tijd voor is.
Dus die visie moet wel gedeeld worden anders matcht het niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:01

Lessen etc uiteraard voor eigen rekening.
Soms geef ik ze wel gratis privéles tussendoor.
Gewoon omdat ik het leuk vind en ze er meer van leren dan in de les.
Ik wil mijn hobby best delen. Echter ben ik geen sponsor van andermans hobby.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:09

Als de combinatie vastloopt, dan steek ik uiteraard vrijwillig en gratis wat extra tijd in om weer op rit te krijgen.
Maar dat vind ik niets meer dan logisch, maar lessen is toch echt een ander verhaal.
Uiteindelijk moet ik als zzp'er paardrij-instructrice ook mijn brood verdienen. Nou ja brood, al mijn inkomsten gaan net zo hard weer terug aan uitgaves voor de paarden :P

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:44

myk_en_shant schreef:
Hahaha idd, alleen gaat die vlieger bij mij niet op. Lessen vind ik een investering in jezelf, dus betaal je die ook zelf.

Ben ik het 100% mee eens. Daarbij vind ik het onvriendelijk naar het paard wanneer je niet lest en je fouten blijft maken. Bij het maken van buitenritjes zal het wel mee vallen, maar vele rijden in de bak en proberen dressuur te rijden ;-)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:50

Ik hou het bij volwassen bijrijdsters, of een hele goede ervaren puber, ben helemaal klaar met jonge meisjes die hier gedumpt worden door hun ouders omdat ze denken gratis te kunnen leren paardrijden.

Van bijrijders verwacht ik enige inzet bij het mestruimen en voeren als ze komen. Verder hoeven ze niets te betalen en kunnen ze op whatsapp aangeven wanneer ze willen komen. Vaste dagen/avonden hoeft niet.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:02

Helemaal eens met koudbloedkim, precies hetzelfde hier inderdaad haha!

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:56

Hoi iedereen ik voeg me ook even bij dit topic :o

Ik moest zelf best lang zoeken voordat ik een vp had gevonden. Veel mensen vonden mij nog te jong voor hun paard. (Ben nu 14 jaar). Maar nu heb ik al een tijdje een hele lieve verzorgpony van 24 jaar :)een hele leuke pony om van te leren. Het gaat de eigenaar er vooral om dat de pony wat meer verzorging krijgt en in ruil voor mijn hulp mag ik af en toe eventjes rijden :') maar nu heb ik sinds kort een paardje die ik 2x per week rijd (heel blij mee natuurlijk). Maar dit paardje is wel 1.80m :Y) heel lief en braaf maar toch anders dan ik gewend ben (manege paarden en een c-pony van 4 jaar). Hebben jullie misschien nog tips hoe je zo'n groot (en ook best krachtig) paardje het beste kan rijden? Ze heeft een beetje een gevoelige mond en is pas 6 jaar. Wel.echt een schat van een beesie alleen heeft ze soms niet door hoe groot ze is :+ als bv jeuk heeft en ze wil gaan schuren bij je heeft ze niet door dat ze je omver duwt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:00

Hanneke, les nemen. Dat is het beste wat je kan doen. :)

En verder: consequent zijn. Je niet laten omduwen/schuren whatever.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:37

Schuren aan mij vind ik sowieso een no go, ben hun krabpaal niet! Nu ik helaas door omstandigheden mijn paardjes met een draadje ertussen van elkaar gescheiden heb staan tolereer ik het enigszins. Dat wil zeggen, als ze op een zachte manier duidelijk maken dat ze gekriebeld willen worden dan is dat geen probleem, maar tegen mij aan schuren mag nog steeds niet. En dan heb ik ukjes van 85 cm!

Wat betreft het rijtechnische verhaal, daarin ga ik mee met Deetjeeuh. Lekker les gaan nemen! En als er problemen vanaf de grond zijn, ook daar is les voor te vinden.

hanneke32xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:50

Deetjeeuh schreef:
Hanneke, les nemen. Dat is het beste wat je kan doen. :)

En verder: consequent zijn. Je niet laten omduwen/schuren whatever.

Ze mag ook niet bij mij schuren ik probeer dit ook te corigeren/voorkomen ;) was slechts een voorbeeld ;) en ik krijg ook wel aanwijzingen van de eigenaresse van het paard :) was alleen eventjes benieuwd of iemand nog tips had :)