Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KoudbloedKim schreef:Niet alle paardeneigenaren zoeken een verzorgster of bijrijdster omdat ze er zelf geen tijd voor hebben, maar omdat ze mensen met minder kansen een mogelijkheid willen bieden om ook plezier met een paardje te hebben.

Later zal er echt wel ruimte zijn om verder te kijken maar om al meteen onder het lesverplichting uit te komen. KoudbloedKim schreef:Niet alle paardeneigenaren zoeken een verzorgster of bijrijdster omdat ze er zelf geen tijd voor hebben, maar omdat ze mensen met minder kansen een mogelijkheid willen bieden om ook plezier met een paardje te hebben.

Sammyoo schreef:KoudbloedKim schreef:Niet alle paardeneigenaren zoeken een verzorgster of bijrijdster omdat ze er zelf geen tijd voor hebben, maar omdat ze mensen met minder kansen een mogelijkheid willen bieden om ook plezier met een paardje te hebben.
Als je uit liefdadigheid een bijrijder zoekt, dan wil je er toch juist geen geld voor hebben?
KoudbloedKim schreef:Klopt, wij vragen er ook geen geld voor.
Maar die instelling staat me gewoon niet aan, dus ondanks dat ze bij ons geen geld betalen, zou ik zo iemand ook niet laten komen.
myk_en_shant schreef:Hahaha idd, alleen gaat die vlieger bij mij niet op. Lessen vind ik een investering in jezelf, dus betaal je die ook zelf.
een hele leuke pony om van te leren. Het gaat de eigenaar er vooral om dat de pony wat meer verzorging krijgt en in ruil voor mijn hulp mag ik af en toe eventjes rijden
maar nu heb ik sinds kort een paardje die ik 2x per week rijd (heel blij mee natuurlijk). Maar dit paardje is wel 1.80m
heel lief en braaf maar toch anders dan ik gewend ben (manege paarden en een c-pony van 4 jaar). Hebben jullie misschien nog tips hoe je zo'n groot (en ook best krachtig) paardje het beste kan rijden? Ze heeft een beetje een gevoelige mond en is pas 6 jaar. Wel.echt een schat van een beesie alleen heeft ze soms niet door hoe groot ze is
als bv jeuk heeft en ze wil gaan schuren bij je heeft ze niet door dat ze je omver duwt haha 
Deetjeeuh schreef:Hanneke, les nemen. Dat is het beste wat je kan doen.
En verder: consequent zijn. Je niet laten omduwen/schuren whatever.
was slechts een voorbeeld
en ik krijg ook wel aanwijzingen van de eigenaresse van het paard
was alleen eventjes benieuwd of iemand nog tips had