Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 00:17

Heb niet het hele topic gelezen ;)
Als iemand op zoek is naar paarden om te rijden (het verzorgen doet de eigenaar voornamelijk zelf) omgeving Amstelveen dan pb mij even.
Moet wel iemand zijn die 18+ is en enig nivo vanrrijden + zelfstandig.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:04

fenijro_tani schreef:
Is 13 wel te doen? En 10 vanaf school?

Ik fiets 3 zo nu en dan 4 keer in de week 12,5 km naar mijn verzorgpony :) Hier doe ik tussen een half uur en drie kwartier over, afhankelijk van hoe de wind staat. Ik vind het zeker te doen! Ik heb dan wel een goede fiets, dat scheelt een hoop, want met een 'normale' stadfiets had ik het te veel gevonden. :P En eigenlijk vind ik het fietsen heel erg leuk inmiddels. Het enige nadeel is dat je algauw meer tijd kwijt bent, even op en neer zit er niet in. Dus ik denk dat je echt even moet kijken of het de verzorgpony waard is, zolang je er met plezier naartoe gaat, is dat fietsen helemaal niet zo erg. Na een tijd ben je er toch aan gewend en lijken die kilometers en minuten helemaal niet zo veel!

Hou wel rekening met de winter (oftewel, hou rekening met Nederlands weer :+ ), soms is het echt te onmogelijk om te fietsen maar moet je wel controleren oid. Dan is het toch wel fijn om een mama of papa achter de hand te hebben die zo lief is je even te droppen. :')

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:18

Ik fietste ook altijd 12 km was ik zo'n 40 minuten onderweg (moest naar boven) en 30 op de terugweg (naar benden) maar dit deed ik altijd in de weekenden anders kun je kijken of dat en optie is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:44

Ik zou het niet doen! Ik fiets nu een half uur naar de paarden en merk dat het me af en toe niet lukt. Zeker als het al om 5 uur donker is dan red ik het soms niet eens na school. Dan ben je 4 uur thuis en tjah, dan red je het gewoon niet meer. En dan fiets ik 8 km over 30 min over een vrij normale weg. Dus een paar stoplichten, een heuvel, voor de rest rechtdoor.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:46

Ik fiets zelf zo'n 7km in 20-25 minuten. Prima te doen, maar ook ik merk dat het in de winter met harde wind niet altijd even fijn is. Ik ga wel direct uit school (vanaf school is het maar 5km) en soms leen ik m'n moeders elektrische fiets, maar 13km zou dus echt te veel zijn voor mij, behalve als het altijd in het weekend was.

8pony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 01:23

Hoi ik ben Latischa en woon in vlissingen heeft iemand verzorgpaarden/pony's voor mij? Ons vlissingen/rithem/Middelburg :o :D *\o/* _/-\o_ *\%/* :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 07:58

Vandaag rijd ik precies een jaar op m'n huidige plekje met [naam]. <3 :D

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:20

Gefeliciteeerrdd! *\o/*

Omgg wat een 1 april grap, alle smiley's vervangen :')

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:30

Haha het ziet er heel grappig uit zonder smileys :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:38

Haha, ik zie gewoon smileys. Blijkbaar heb ik een verouderde versie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:20

Wát is petulant. :')

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:46

Zaterdag na een lange tijd bij een haflinger kijken! Heb er super zin in, hij is nog best jong en niet erg makkelijk maar ik ga het gewoon proberen denk ik :)

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:14

Ik meld me ook xD
De hoop is in mijn schoenen (jodphurs) gezakt. Er is echt helemaal geen verzorgpony te vinden bij mij in de buurt. Nou ja, er zijn wel heeel veel verzorgpony's maar die hebben alle meiden al ingepikt :(. Een lease Pony kost zo veel geld..

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:05

ik meld me hier ook
in Zwolle is ook echt niks te vinden :(

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:48

Ik heb misschien iets gevonden! Heb vorige week op veel advertenties gereageerd, was plotseling een hoop hier in de buurt haha. Hebben er twee gereageerd en 1 ervan was erg enthousiast dus daar ga ik binnenkort een keertje kijken. Wel iets verder dan ik gewild had, maarja als het echt leuk is :j

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:42

iemand omg. hardingxveld, vanaf 15 jaar met ervaring?
stuur maar pB! :+

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:38

Iemand uit de buurt van hall, eerbeek, Brummen die een verzorg pony/ paard zoekt?

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:17

Iemand (16+, zelfstandig) in de omgeving Balkbrug die een verzorgpaard zoekt? Stuur me dan een PBtje :D

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:39

Och balkbrug, goeie tijden op klein oever! :D Helaas woon ik daar niet.

Nog steeds niets gevonden hier in Amsterdam.. :(

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:22

iemand rondom Zwolle die een verzorger/bijrijder zoekt?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 08:01

Dit is niet de plek om aan te bieden...
Is om elkaar te helpen met de zoektocht enzo.

Nourejev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:49

Hoi Allemaal,

Ik hoop dat ik dit berichtje hier mag plaatsen. Ik heb altijd eigen paarden gehad maar door omstandigheden helaas niet meer. Ik ben nu opzoek naar een verzorgpaard. Als ik 1 keer in de week zou mogen komen ben ik al heel blij! Een vergoeding is bespreekbaar.

Ik ben 28 en rijd al vanaf mijn 6de jaar paard. Ik heb zelf in het z dressuur gereden dus heb aardig wat ervaring. Ik ben helemaal niet perse opzoek naar een wedstrijd paard ik vind het juist heerlijk om recreatief te rijden en te knuffelen.

Ik verhuis per 1 mei naar Soest dus ik ben in die omgeving opzoek.

Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Sharon

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:08

Oproepjes horen op de markt :)
Wel weet ik dat er rond Soest meestal wel veel te vinden is, kijk even op bokt markt of marktplaats anders?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:24

Quanneh schreef:
Oproepjes horen op de markt :)
Wel weet ik dat er rond Soest meestal wel veel te vinden is, kijk even op bokt markt of marktplaats anders?

Zijn alleen vaak verzorgers haha, weet er een maar die is voorzien.

Heb nu zelf misschien een verzorg shetje in soest! :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:07

Ik heb een advertentie geplaatst op bokt en had na 4 uur al reactie := enorm lieve 3-jarige d pony met een veulentje op komst :P had er gelijk een klik mee. het is een kleine stal dus in het begin was het zeker even wennen, ook met de mensen die er rond liepen.. worden wel steeds spraakzamer richting mij gelukkig! omdat het een enorme zenuwpees is en ik normaal op de slome niet-vooruit-te-krijgen-maar-op-de-een-of-andere-manier-lukte-het-mij-wel-dus-ik-werd-er-steeds-opezet pony'tjes reed, heb ik echt een hele hoop van haar geleerd. ook door haar leeftijd moet zij ook nog vanalles leren, dus leren we samen steeds verder.

tips:
-gebruik correcte grammatica. Zelf kan ik er ongelooflijk slecht tegen als iemand msn-taal, veel afkortingen als 'gwn' gebruikt en geen leestekens gebruikt. Daar zou ik zelf dus ook gelijk op af knappen.
-wees duidelijk in wat je wil. Zoek je een knuffel pony, zeg dat dan. Wil je persee rijden, zeg dat dan.
-zeg niet 'ik wil geen geld betalen'. Als je dit echt niet wilt, breng het dan wat subtieler. Het klinkt alsof je nergens aan wil meewerken voor mijn gevoel.
- geef duidelijk je ervaringen aan en lieg daar zeker niet over. Zeg niet dat je bekend bent met zadelmak maken als je op neus-aan-kont pony's rijdt op de manege en bij wijze van spreken begint te huilen als een paard boos doet tijdens het aansingelen.
-houd je aan de afspraken en vraag het altijd voor je aan iets nieuw gaat beginnen. Stel je wilt gaan springen, overleg dit dan eerst met de eigenaar en leg niet zomaar een hindernis neer.
-wees eerlijk tegenover jezelf. Blijf er niet heen gaan als je totaal geen klik hebt met de pony.
-wees beleefd, je hoeft echt niet continu met 2 woorden te praten hoor maar er zit een verschil tussen 'hallo' en 'ey'
- ga met respect om met de spullen van de eigenaar en het paard zelf. Ruim netjes op als je klaar bent met poetsen of rijden en laat geen dingen slingeren.

Hoop dat jullie er wat aan hebben!