Ik had dus les vandaag... We zouden een buitenrit gaan maken, ik zou of op Wendela, of op Dwarre moeten, beide niet zo erg veel zin in, Dwarre is een beetje een lompe fries, dus jah
. Toen vroeg ik of ik anders niet op Elnino mocht, noujah, mocht dus wel
! (Elnino is Dpony van 4 jaar die van de zomer ingereden is, door Wietske en ik). Hij was nog nooit met een grote groep naar buiten gegaan, maar beter dat ik eraf lig dan zo'n kind ofzo. Dus we gingen relaxed weg. Toen begonnen we na een tijdje aan te draven, gaf ie al een bokje en ging wat raar galloperen. Was daarna zo weer over en ging redelijk normaal verder draven. Ging heel stuk goed. Toen af en toe weer stappen, stukje draven weer, weer wat stapen, omkeren, op de terug weg weer wat draven, Huppakéé... Bok, bok. Hij werd wel erg fris. Ik reed als 4e en het paard voor me werd ook al wat spastischer. We gingen achter het bosje langs en dan moet je echt een hoek om van 90 graden. De voorste 2 waren het hoekje om en Ladasta ging ook spastisch het hoekje om, Elnino raakt in paniek, steigerd richting de sloot, springt daarna zo de sloot in!! Dus ik ook in de sloot, lag ik daar, erg fijn
. Ik zag er niet uit, onder de modder, hij zag er niet uit, onder de modder, weer verder rijden gewoon daarna. (owja, het water was best lekker warm en we kwamen er beide weer zo uit). En toen gingen we later weer een stukkie draven, hij weer beetje fris doen, maar nog niet bokken ofzo. Komen we langs een weiland, met flink wat koeien, die onze kant op kwamen, de voorste paarden scheten bagger, Elnino begon rodeo te geven, Luna begon rodeo te doen... Moest Saffiera maar ff voorop, alle paarden oren erop, echt heel eng naar die koeien kijken
. Verder was het wel normaal verlopen
.
Maar me kleren en alles was dus helemaal onder de modder, maar ff snel net alles beetje schoongemaakt, want als me moeder het hoort, wordt ze echt parra
.