Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:40

Dankje :) zal het even aanpassen, ik heb juist de tijd er niet bijgezet aangezien iemand anders weer zei dat tijd niks met rijervaring te maken had.

En mijn eigen niveau kan ik moeilijk inschatten omdat ik nooit wedstrijden heb gereden, oke wel 2 proefjes maar dat was in mijn 1e jaar dus denk dat je daar weinig aan hebt ;)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:46

Ja snap ik ook wel, voor mij klinkt het zo alsof je er een maandje reed zeg maar. En tijd zegt idd niks over rijervaring. Toch vind ik het zelf wel een aanrader om het er wel in te zetten. En ik zou ook aangeven wat je geleerd hebt (hoeft niet van de manege te zijn, maar bijv. wat het meest waardevolle was in de privélessen).

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:50

Heb het aangepast, ik heb vooral veel geleerd op de 2e manege, hier zat ik in een paardenles en hebben we veel aan de techniek gedaan en ook vaak gesprongen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 09:30

Tiffani, het enige wat ik nog mis in je advertentie is wat je zoekt in een verzorgpaard, en hoe vaak in de week je zou kunnen :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:05

Zal het aanpassen, al ben ik heel snel tevreden hoor :) heb niet echt eisen.

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:42

Ik heb een aantal dagen geleden een advertentie op marktplaats en facebook geplaatst om een bijrijder te vinden. Ik heb de volgende 'eisen':

- enthousiaste bijrijder voor mijn grote E-pony (1.56,5)
- 2-4 keer in de week komen verzorgen/rijden
- kan zelfstandig naar stal komen en rijden
- gaat verantwoordelijk met de pony en spullen om
- Leeftijd van minder belang, maar indien jonger dan 18 moeten de ouders er wel volledig achter staan

Pony is 21 jaar. Heeft voorheen ZZ-licht bij de paarden gelopen en kan alle oefeningen nog met gemak.
Staat op volpension en wordt niet verplaatst. Er hoeven dus ook geen klusjes gedaan te worden, behalve af en toe eens tuig invetten. In principe vraag ik een bijdrage per maand (~50 euro), maar ik vind de klik belangrijker dan het geld, dus mocht ik een heel leuke bijrijder vinden die dat niet kan betalen, ga ik daar alsnog voor.

Ik moet eerlijk zeggen dat het me nog niet meevalt. Ik had 6 reacties, waarvan 2 direct afvielen. Maar wanneer je gewoon netjes reageert op vragen van mensen, laten ze zomaar niets meer horen. Toch een beetje jammer. Ook had ik met een iemand afgesproken op stal, maar toen ik op stal stond te wachten, bleek ze niet te kunnen komen. Nog steeds op zoek dus..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:42

Klinkt als goed aanbod. Daar kan het dus niet aan liggen. En als mensen al niet eens komen opdagen bij het kennismaken...

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:23

Tsja, op zich had ze een goede reden. Ik heb haar wel gezegd dat als ze wou we een andere keer kennis konden maken, maar daar niets meer op gehoord. Dus daar verwacht ik niets meer van. Nu wel weer contact met een andere vrouw, dus we gaan het zien. Ik dacht ook al dat het niet zo'n slecht aanbod was, maar veel mensen vallen toch over het geld.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:39

Ook ik kom me eens hier melden, misschien hebben jullie wat tips. Ben op zoek naar een ruitertje voor een a-pony, maar dat is schijnbaar ook een speld in een hooiberg. Ik vraag geen vergoeding en als ze maar 1 keer per week komen vind ik het ook prima. Bij regen hoeft een klein meisje van mij echt niet te komen en er is veel mogelijk, maar gewoon geen reacties of ik hoor ineens niks meer.

Waar vind ik kleine meisjes die gratis willen rijden???

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:40

Manege?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 17:58

Ja idd...manege.

Mij stoort het als ze het wel kunnen, maar niet willen betalen. En dan wel hetzelfde of meer neerleggen op een manege voor 1 hobbelles per week.
Als ze het niet kunnen betalen (ook niet aan een manege) is het een ander verhaal.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:24

Ja het komt bij mij ook altijd wel stom over. Maar goed als je vraagt erbij te lessen ben je op een manege wel goedkoper uit, maar ja echt rijden leer je niet op een manege. Die ervaring tel ik ook niet echt mee.

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 19:29

Dat is het voor mij inderdaad ook Anke. Als mensen niet kunnen betalen en er is echt een klik, dan heb ik dat liever dan iemand die wel betaald maar met wie geen klik is. Maar als mensen het geld wel hebben maar zeggen dat ze niets hoeven bij te dragen omdat ze je een dienst leveren houdt het voor mij op. De dienst in wederzijds, want anders kunnen ze inderdaad bij een manege gaan rijden voor eenzelfde prijs, maar of ze daar meer van leren is de vraag.

Inmiddels heb ik weer een afspraak staan met een potentiele bijrijder. Ben benieuwd :)

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:28

Denk dat ik inderdaad maar eens naar de plaatselijke manege ga. En dan wat ophangen daar of zelf wat lesjes kijken.
marktplaats levert niks op.

Ik vraag geen vergoeding omdat ik er zelf in dit geval ook mee geholpen ben. Ook is dit een leeftjdscategorie die nog afhankelijk zjjn van ouders, ik heb liever een meisje met goede instelling dan een lakse maar met ouders die wel willen betalen. Die pony kost me ook niet zoveel natuurlijk als een paard op een luxe volpension stal.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:44

Wat doen jullie eigenlijk als de bijrijder wat wil voor je paard zoals de tandarts of een fysio terwijl jij dat als eigenaar onzin vindt? Ik ben daar meestal heel gemakkelijk in, het mag, maar ik betaal niet. Ik betaal uiteraard wel de overige kosten als stalling en inenting.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:03

Idem hier. Wel in overleg en goedbevinden mbt de persoon/expert die komt.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:19

Krijg een reactie, helemaal blij lezen, is het een gastouder die wel op woensdagmiddag met haar 4 oppaskinderen wil komen. :x ok, misschien ben ik hier nog te naïef voor..... :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:54

Haha...gratis entertainplek

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:12

Nou inderdaad.....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:24

koos2015 schreef:
Krijg een reactie, helemaal blij lezen, is het een gastouder die wel op woensdagmiddag met haar 4 oppaskinderen wil komen. :x ok, misschien ben ik hier nog te naïef voor..... :')

Hoe krijgen mensen het toch verzonnen. :')

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:07

koos2015 schreef:

-O- bizar!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:20

OMG dit meen je niet.
Ik zou dan zo rat zijn om terug te reageren met de opmerking voor 200 euro per week mag je met je kindjes komen kijken langs de bakrand.

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:24

Oeps, en dan verwachten ze zeker dat je er een voor een een rondje op mogen hobbelen :')

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:47

In dit geval verwacht ik wel dat ik de kinderopvangtoeslag ontvang *\o/*

Maneges hebben nu vaak vakantie en ponykampen, daar moet ik dus nog even geduld voor hebben. Zal ook eens een oldskool advertentie bij de ruitersportzaak ophangen en de supermarkt. Bestaat het advetentie gedeelte nog in de penny?

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:19

Haha ik dacht er ook aan. Ik zou een gedeelte inderdaad ook opeisen van de kinder/naschoolseopvang toeslag. Want ook die prijzen van gastouders zijn soms niet misselijk....