Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmikky

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:32

t zou best kunnen, dat 75€ tegen 250 ofzo niet veel is...
ik zou t persoonlijk alleen niet kunnen missen...
vind 50 meer dan zat, anders zoek ik wel weer door

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:28

Kijk dat snap ik dan ook wel weer.
Zo zitten er altijd 2 kanten aan een verhaal.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:29

Eigenlijk moet je de stalhuur berekenen, en dat plus hoefsmid kosten.
Die delen door 30, Dan reken je uit wat het per dag kost.Nou x het aantal dagen in de maand die je gaat verzorgen.
Vaak klopt het wel een beetje hoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:02

Leuk topic om te lezen als bijrijder zijnde..... :D
Kan me voorstellen dat het moeilijk is/kan zijn om iemand te vinden. Mijn ervaring is dat viavia vaak toch het beste werkt.

Heb zelf zowel via marktplaats als viavia bijrijdpaarden gevonden (wat ook lang niet makkelijk is haha).....

Qua betalen..... ik ben dat wel gewend. Kom uit de randstad en woon nu ook weer in Utrecht. Dure gebieden dus. Betaal dus mee.
Maar zeker niet het bedrag van kosten omgerekend naar dagen. Het is immers niet mijn paard en uiteindelijk heb ik er niks over te zeggen. Je bent als bijrijder nooit gelijkwaardig aan de eigenaar en dat geldt wat mij betreft dus ook niet voor wat de betreft de kosten.

cooper4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:18

een tijdje terug voor ik mijn paardje had zocht ik er ook 1 maar vond er geen,
als ik nu overal rondkijk kom ik er echt veel tegen, maar die prijzen zijn soms onbetaalbaar als je nog naar school gaat, pak nu bv. 75 euro per maand, dat kan een student niet betalen...

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:21

manzano, idd als bijrijder ben je nooit gelijk aan eigenaar. wat jij zegt kan ik me goed in vinden.

als eigenaar van een paard ben ik verantwoordelijk.
dan moet je maar geen paard kopen als je het anders niet red.
en wat betreft stallings kosten van 300,- als bijrijder kun je je bij rij paard niet ergens anders stallen,maar als eigenaar wel.

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:37

Ik vraag een "kleine" bijdrage van €50,- euro in de maand. Dit vind ik niet veel. Hiervoor mag je mijn paard 7 dagen in de week rijden en verzorgen. Alles kan en mag (en soms met overleg zodat ik weet wat er met hem gebeurt bijv springlessen, mee op vakantie/ponykamp).

Als je niet vaak mag komen (lees 1a2X in de week) tja dan is het veel geld.

Ik lees vaak advertenties en zie dat somige een bedrag van €100,- of meer vragen voor 2 dagen in de week (en nog vaak door de weeks ook). Dan mag je bij wijze van spreken 1 dag longeren en de andere dag rijden en vaak ook nog 1 keer in de twee weken lessen op eigen kosten. Tja wat is dan duur???????????

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:44

Ik vind jou niet duur pojack, alleen kun je hier in de buurt ook nog veel gratis verzorgpaarden vinden (Ik woon in hoeven ;))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:45

Oh dat vind ik zeker niet veel geld Pojack :n

Ik betaal 75 per maand voor 3 dagen (25 per dag zeg maar). De dagen zijn helemaal in overleg en precies wat mij uitkomt (2x doordeweeks, 1x weekend). Mag er alles mee (uiteraard in overleg haha). Lessen zijn uiteraard op mijn eigen kosten, maar dat vind ik niet meer dan logisch.
Ben er helemaal tevreden mee :j :j

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:47

Gratis is toch ook veel logischer. De eigenaar heeft niet genoeg tijd, dus is op zoek naar iemand die zijn/haar wil verzorgen/bijrijden.
Als bijrijder/verzorger verleen je dus een dienst door het verzorgen. Ik vind het raar dat eigenaren dan geld zouden gaan vragen. Zij zijn op zoek en hebben de tijd niet..

Anders vind ik het als de 'bijrijder' zelf komt om te vragen het paard te mogen rijden/verzorgen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:51

Als je als eigenaar inderdaad 375 euro per maand aan een box besteed. Tja dan is 100 euro per maand vragen misschien nog niet eens zo gek gedacht. Maar laatst kwam ik iemand tegen die ook 100 euro vroeg voor 2x in de week. Haar stalgeld was gewoon maar 175 euro per maand. Tja dan vind ik je als eigenaar gewoon een rat.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:51

Ik betaal ook niks.
Ik rijdt een pony, ga met de eigenaars mee naar de ponyclub met de trailer (hun dochter gaat ook, dus kan zo meerijden).
Ze gaan ook zo mee met de trailer als ik concours heb, we maken vaak samen buitenritten etc.
Volgens mij ben ik ook wel een beetje verwend wat dat betreft, maar nu ik het zo gratis gehad heb zou ik echt niet meer willen betalen hoor!
Zeker niet als dat maar 2/3 keer per week rijden is en verder niks.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:57

Ik heb op het moment, voor 1 van mijn paarden een verzorgster die betaald niks aan ons, alleen haar les betaald ze zelf en andere acctiviteiten die kosten met zich mee brengen. Ze gaat ook met ons mee in de trailer omdat we in dezelfde les zitten. We vragen wel of ze af en toe zaterdag wil helpen met de stallen maar dat vind ze prima!

Voor mijn D & E pony had ik verzorgsters maar die komen bijna nooit. Ik vind het voor deze 2 pony's lastig om een leuk en goed iemand te vinden..

Vroeger toen ik nog geen eigen paarden had zocht ik overal naar een leuke verzorgpony maar kon nooit iets vinden. Ik ging altijd veel naar de manege waar ik een half uur voor moest fietsen door weer en wind..

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:13

Ik rijd nu ongeveer anderhalf jaar een paardje (zie profiel) En heb er nooit iets aan hoeven te betalen!! Ik probeer er iedere dag heen te gaan.. hij staat op een pensionstal voor 180 euro per maand..
Doordat de eigenaresse zelf door omstandigheden 1 x in de 3 maanden komt vind zei het echt niet nodig dat ik iets betaal!! Ze is juist super blij dat ik haar paard verzorg en regelmatig haar op de hoogte hou hoe dat het gaat!!
Ook mag ik zelf bepalen wat ik met hem doe en hoe..
Nou haal ik natuurlijk wel snoepjes,wortels en appels iedere week maar is toch anders dan iedere maand een vast bedrag te moeten betalen..

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:23

Het ligt denk ik ook helemaal aan de omstandig heden denk ik.
Oke de eigenaar heeft het paard in bezit en zou al de kosten op zijn rekening moeten nemen. Maar..........helaas ben ik niet in staat om mijn paardje op dit moment in de buurt te hebben en hem de verzorging te geven die hij nodig heeft.
Ik heb er voor gekozen om een mooi plekje voor hem te vinden waar hij het naar zijn zin heeft. Ik zoek dus nu iemand die daar in de buurt woond en ook wat kosten mee kan delen. Zodat die persoon min of meer een eigen paard heeft voor €50,- in de maand, en ook mee kan beslissen met bepaalde dingen. Zo maak ik iemand blij die misschien altijd al een eigen paard heeft willen hebben. Zo hoef ik hem niet te verkopen en kan gewoon naar hem toe wanneer het uitkomt.
Ik vind dit heel reeel.

Ik weet ook dat je hier dagen over kan discuseren. Voor de 1 is het mooie oplossing. En voor de ander is dit onzin.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:34

pojack dat vindt ik ook redelijk.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:01

Manzano, je hebt zeker ook gelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:47

pojack schreef:
Het ligt denk ik ook helemaal aan de omstandig heden denk ik.
Oke de eigenaar heeft het paard in bezit en zou al de kosten op zijn rekening moeten nemen. Maar..........helaas ben ik niet in staat om mijn paardje op dit moment in de buurt te hebben en hem de verzorging te geven die hij nodig heeft.
Ik heb er voor gekozen om een mooi plekje voor hem te vinden waar hij het naar zijn zin heeft. Ik zoek dus nu iemand die daar in de buurt woond en ook wat kosten mee kan delen. Zodat die persoon min of meer een eigen paard heeft voor €50,- in de maand, en ook mee kan beslissen met bepaalde dingen. Zo maak ik iemand blij die misschien altijd al een eigen paard heeft willen hebben. Zo hoef ik hem niet te verkopen en kan gewoon naar hem toe wanneer het uitkomt.
Ik vind dit heel reeel.

Ik weet ook dat je hier dagen over kan discuseren. Voor de 1 is het mooie oplossing. En voor de ander is dit onzin.

Maar dat is toch ook heel reëel. Volgens mij kun je nergens voor 50 pm zelf een paard onderhouden.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:52

bromfiets schreef:
maar je hebt er nu wel 1 maritJ_e?

:j
en ik ben er heeeeel blij mee.
Ik zorg ook dat i door weer en wind kom!!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:55

De volgende 15 jarige heeft zich aangemeld. deze heeft een zins opbouw van eentje van 12....
niet dat dat iets zegt, ik kan zelf soms ook wat raar typen maar oke. :p
Deze week komt ze langs om kennis te maken,maar ik heb toch wat moeite met het feit dat ik minderjarige buiten op mijn paard zou moeten laten rijden. ( ik heb geen bak)
hoe is jullie mening daarover?
ergens is het ook gewoon een luxe probleem voor mij natuurlijk, 2 paarden wat moet je er ook mee. maar verkopen is toch ook geen optie eigenlijk....

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:30

Zolang ze zich verantwoordelijk wilt en kan gedragen is er toch geen probleem? Al komt het niet zo over met zon zinsopbouw. Anders doe je ook een proeftijd? Ik ben ook vijftien en zou daar echt wel mee akkoord gaan. Kan je ook goed zien of er een klik met je paardje is.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:41

ja het is sowieso ten alle tijden dat ik kan zeggen dat het over is.ik vraag geen geld dus ben niemand verplicht om bij mijn paard te laten.
ik kijk wel hoe het gaat, mijn merrie is toch ook niet de makkelijkste dus eentje vinden die met haar weg kan rijden valt waarschijnlijk toch al niet mee.
en vooral daarom dat ik het best eng vindt om zo een jong iemand de weg op te laten.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:27

en ook het tweede 15 jarige meisje heeft mij vandaag laten zitten.
gewoon niet op komen dagen. ik snap het niet hoor.. :?
morgen komt iemand die in het dorp zelf woont en ouder is dus mijn hoop is daar nu op gevestigd.

p.s. druk bezocht topic ;)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:37

Ah zo maken ze dus een reputatie!
Voor mij is het helaas te ver. Woon in krommenie waar juist niks te vinden is! Hoop dat je nog wel wat vind.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:53

jessica, hang een briefje op bij kickerstyen, (starnmeer)
misschien dat je daar iemand kan vinden.
of bij de zaanseruiters, wie weet.
succes