Ik zeg het heel zachtjes en voorzichtig maar er is bij mij nu twee keer een meid geweest wat voor nu goed klikt....hoop echt dat ze wil wat ik ook wil en dat ze geduld heeft want het is zo`n leuke meid!
Schiet niet erg op hier... Gewoon geen enkele reactie. Zit ik in zo'n rotbuurt of zo?
Ik denk dat het bij jou voornamelijk is dat je iemand wil die haar verder traint én er voor betaald. Over het algemeen vragen mensen geld die je paard verder trainen ipv andersom. Misschien dat je dat gedeelte iets anders kan verwoorden?
En nog steeds kan niemand een pony/paard vinden of een bijrijder/verzorger.
Ooit hoop ik dat ik dit topic niet meer mee hoef te lezen en dat iedereen iets vind wat precies bij diegene past , maar dan moet er wel een wonder gebeuren . Ik ga wel eens naar wedstrijden en concoursen enzo en dan zie je al die pony's en paarden en dan denk ik echt van; waarom zijn er zoveel en kan ik alsnog niks vinden xD
Ik denk dat het vooral moeilijk is om een goede combinatie te vinden. Ik wil niet zomaar iemand voor mijn paard, ik wil wel met een gerust hart mijn paard aan iemand kunnen toevertrouwen, dus moet wel een goed gevoel hebben bij iemand. Ik wil daarom ook een ouder iemand (16+). Niet dat die meer verantwoordelijksgevoel zouden hebben dan iemand van 13 bijvoorbeeld, maar als ze ooit alleen op stal zijn, vind ik iemand van 16+ een fijner gevoel.
Ik ga maar heel erg hopen dat de vriendin van mams het beest wat beweging wil geven.... Na haar vakantie volgende week gaat ze iig een keer mee met mams.. Kan natuurlijk ook nog zijn dat zij het zelf niets vindt
En nu zitten we ons af te vragen waarom we haar niet eerder gevraagd hebben Ze woont 5 minuten fietsen van stal vandaan, is 30+, we kennen der jaren, we weten hoe ze rijdt/met paarden omgaat.. maar we zijn nooit op het idee gekomen haar te vragen Toevallig kwamen de dames op het gesprek "verzorgster" uit en toen bedacht mijn mams het Ze zit nog wel even qua tijd na te denken en ze werkt onregelmatig (wat op zich geen ramp is..) Dus ben benieuwd... Zou iig wel gezellig zijn (ook omdat we op stal nu een gezellige groep hebben en zij er ook zeker wel bij past )
Onregelmatige werktijden is juist een voordeel vind ik altijd!
Ik heb maar besloten om het gewoon alleen te doen .. Er kan toch niemand op tegen mijn vorige bijrijdster, hihi.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 06-02-13 07:48
Helemaal niets, geen reactie op de mail. Vreemd is dat de advertentie er wel staat maar als gereserveerd. Verder een persoon die op marktplaats staat maar die eigenlijk alleen rijden zoekt en dan bij voorkeur springdn. Daar reageer ik dus niet op. en voor de rest staat er echt niemand die iets zoekt in een straal van 20 km of zo. ook niets meer gehoord van de zorgboerderij die de derde week van januari zouden reageren. Ik ga er ook niet meer achteraan.
Ik snap er niets van.
Gister bleek maar weer waarom 16 plus wel handig is. Op de een of andere rare reden lag een groot stuk van de heining aan barrels wat ze niet doorhadden. Moest ze dus met touw uit de wei halen ipv zelf laten komen via het pad. En alleen de opgang naar het pad is blubberig. Dat is een stukje van 3 bij 4 of zo op 2 hectare. Blijf ik met mijn linkerlaars steken in de modder. Die ging uit, mijn rechter laars zoog zich vast en daar kreeg ik mijn voet niet uit terwijl tinkermans 10 cm naast mijn voet een stukje hoger in de blubber vast zat met aan de andere kant de kapotte heinig naast zijn voet. Pony nummer 2 stond al hoger op het pad aan het eind van het touwtje. Gelukkig allebei braaf te wachten op wat komen ging. Ik had stalhouder al gebeld dat de draad kapot was en die kwam me redden . Was hij er niet dan had ik er een moeten loslaten om te kijken hoe is los was gekomen.
Als je dat al jonkie gebeurt kan ik me voorstellen dat je niet weet wat te moeten doen of in paniek raakt als je vast zit.
dancer_
Geplaatst: 06-02-13 08:06
Haha dan maak je nog ns wat mee Bij mijn verzorgpony is het halve land blubber en ponylief gaat dan dus achterin staan waardoor ik door alle blubber moet lopen
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 06-02-13 08:16
Alleen het pad is blubberig maar daar kan ik droog langs de kant lopen. Op het ergste stuk ligt een smal tegelpad. Alleen de afgang naar het land is erg nat. Normaal loopt ik daar ook langs de kant maar dat kon niet vanwege de gesloopte heining die alle kanten oplag en vooral over het redelijk droge stuk. 2 draden van een meter of 50 en de spiraaldraadsluiting waar ik ver uit de buurt moest blijven. En meestal roep ik ze en lopen ze los achter me aan en kan ik zelf drooglopen.
Ik heb ook nog niemand maar wel een positieve reactie. Kan altijd kijken of het klikt mrt mijn paard en natuurlijk met mij. Merk namelijk dat veel meiden niet mij er nog eens bij willen haha.
Waarom? Bedoel, ik moet het allemaal leren. Ze zijn best vrij om te doen en te laten wat ze willen met bon. maar die ene dag per week hoog uit 2 bij hoge uitzondering dat ze mij het ene ander uit moeten leggen of dat ik gewoon eens kom kijken want daar leer je ook heel veel van, is nog niet zo dodelijk toch?
Narya
Geplaatst: 06-02-13 13:46
Niet happen, tussen die horde grieten die op hol slaat zodra er een man nieuw is hier zit er vast wel eentje die jou maar al te graag erbij heeft
whahaha ja zoiets had ik gemerkt bij mijn eerste topic. Ik zit best snel op de kast hoor (nee ,niet IN de kast) Denk dat ik gewoon honger heb. Maar ik hoop het. Is toch echt mijn hoofd voorwaarde. Wel 2 mannen voor de prijs van 1...whaha
AlexDertien
Geplaatst: 06-02-13 14:04
ik ga morgen bij een Haflinger kijken , ik ben benieuwd!
Ik heb de knoop doorgehakt, mijn bijrijder gaat ermee stoppen. Ik heb een jaar lang kansen gegeven maar de motivatie wil maar niet komen.Het is niet te doen als iemand steeds de afgesproken tijden afbelt of iets anders te doen heeft . Na zoveel keren opnieuw proberen heb ik haar ,echt met pijn in het hart, gezegd dat ik niet verder wil met haar. Ze begreep het helemaal zei ze...laten we het hopen want vaak hoor je allerlei verhalen achter je rug om die nergens op slaan. Ik ga er niet meer aan beginnen en hoop dat ik mijn PRE merrie verkoop dit voorjaar want ik ga gewoon minderen met de veestapel.
Ik denk altijd maar zo. als jij maar weet hoe het verhaal echt zit. Als jij het niet meer ziet zitten heb je toch een goed besluit genomen. Vind het trouwens knap van je dat je zelf erkent dat je misschien gewoon teveel beesten hebt en daarom er eentje verkoopt. Heb daar altijd wel respect voor.
Lianne86
Geplaatst: 06-02-13 15:14
Ik heb een mams die heel goed kan uitleggen hoe het moet maar het zelf maar allemaal eng vindt Groompje en schoonmaakster erbij (zusje) :p Alleen voor het rijden zul je les moeten nemen van een ander :p
Iemand met ervaring is eerlijk gezegd handiger dat zeg ik heel eerlijk.. Aan de andere kant, het is hem even aanpakken, dan weet ie dat ie naar je moet luisteren en dan is het een eitje, qua rijden kun je ook geen bravere pony hebben (hij staat stil en gaat eten wegrennen wordt ie moe van, van bokken ook )
Het is dan wel dat je dan altijd afhankelijk bent van... vandaar mijn voorkeur voor een zelfstandig iemand... Maar denk dat als de vriendin van mams het uberhaubt wil gaan doen, die 2 ook altijd samen gaan als het gaat