Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:27

barrelover schreef:
Haar punt is overigens dat ze het ook leuk vindt om meer tijd aan de zorg van een paard te besteden. Het poetsen etc. Op weinig maneges kan dat maar. Met mijn paard kan ze tutten wat ze wil. Longeren... kun je niet op een manege, dat wil ze graag leren. Ik ben ook ooit begonnen met een verzorgen. Ik deed maar wat. Je leert in de jaren. Met mijn eigen paard heb ik hoop bij geleerd maar ook afgeleerd. Of hoe dingen anders kunnen. Waarom zou ik dat haar ontnemen op basis van ervaring?

Sorry maar dit klinkt wel heel erg nobel hoor....Je vraagt er wel een bijdrage voor en doet nu alsof je haar een daar een dienst mee bewijst? Dat zie ik toch echt anders gezien wat ze mag/kan op dit moment.
Ik heb zelf ook jaren paarden bijgereden tegen betaling en heb daar dus absoluut geen problemen mee, ik weet wat het kost om een paard te onderhouden. Maar ik vind dit wel een beetje ver gaan. Maargoed, ze laat dat zelf gebeuren natuurlijk, dat wel.

xSlvna

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:49

Longeren en poetsen, en er geld voor vragen? Als ik het in snelligheid goed gelezen heb, moet zij betalen voor de lasten, dingen waar ik als paarden'eigenaar' (100% huurder), eigg te lui voor ben en 't liefst anderen voor vraag, die het vervolgens niet doen, of met tegenzin.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 18:50

Ik snap niet dat je geld vraagt voor iemand die alleen komt poetsen, knuffelen en longeren. Sorry, daar kan ik niet echt bijkomen :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:15

Serendip90 schreef:
Als je ook nog eens alles mag doen, vind ik 100 euro echt veel! En dan ook nog eens niet altijd "vooruit" kunnen ivm weer... Blijf erbij, als je veel klusjes moet doen, dan kunnen ze het niet maken om een bijdrage te vragen :s

@Ladygiroc.... Heb jij ooit op een manege een stalhulp gezien die daarvoor betaald? :p

Dit voorbeeld is gewoon een betaalbaar leasepaard wat je vrijwel helemaal voor jezelf hebt, inclusief het werk van een "eigen" paard, maar dan zonder risico's en bijkomende kosten. Totdat het meisje die ook wilde verhalen....

€300,- stalgeld voor een doe het zelf stal met simpele voorzieningen vind ik wel wat veel overigens..., Zelfs voor Randstad begrippen...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 19:23

Jasmijn: in mijn openingspost staat ook gewoon dat ik mijn verzorgpony blijf doen ;) ook al kan ik er niet meer op rijden laat ik hem niet stikken..

Ik heb inmiddels een paardje gevonden, ik mag zovaak rijden als ik wil en hoef niks te betalen :) alleen als het mij uit komt een keer de hoefsmid.
Verder mag ik er ook mee naar buiten, en er is een binnenbak.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:26

Colway schreef:
Ik sbap alleen niet zo goed waarom de extreme uitersten worden aangehaald van 200,00 per maand of zelfs het hele stalgeld. Veel eigenaren die iets vragen, vragen iets van 50 - 100 euro in de maand.

Nou toen ik een paar maanden geleden nog op zoek was naar een verzorgpaard (nu inmiddels een eigen :D ), stond marktplaats vol met advertenties met belachelijke bijdragen.. Toen heb ik ook lekker verder gekeken.. Er stond serieus zelfs een advertentie tussen, alleen verzorgen (niet rijden, beest was een jaar of 2), die vroeg iets van 70 euro per maand _O-
Nou sorry hoor... :+

Ik zou voor 2 dagen per week echt niet meer dan € 50,- vragen..

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:42

lifaya schreef:
Ik snap niet dat je geld vraagt voor iemand die alleen komt poetsen, knuffelen en longeren. Sorry, daar kan ik niet echt bijkomen :+

Ik ook niet.. Als ik iemand zou zoeken voor puur poetsen, tutten, longeren etc, daar zou ik echt geen bijdrage voor vragen hoor.. Beetje raar.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:45

Vind het belachelijk dat je geld gaat vragen voor iemand die je klusjes opknapt.
Okee, misschien is het je hobby. Maar stal uitmesten en diegene het werk uit handen nemen zie ik gewoon als een 'baantje'.
Daar krijg je dus eerder zelf geld voor inplaats dat jij moet dokken lijkt mij. :+

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:48

@ tinekehorses, bedoel je ook als iemand ook rijd? Dus bijrijden, maar de dagen dat diegene er is (zeg 2 dagen), ook de stal mesten?
Ik heb dat ook altijd gedaan bij bijrijdpaardjes. Het hoort er toch gewoon bij?
Als eigenaar moet je dat zelf ook doen (tenzij je volpension staat, maar dat is een ander verhaal).
Kleine bijdrage vind ik niet raar..

Of puur alleen mesten, poetsen enzo? (Kan eroverheen gelezen hebben hoor, waren paar pagina's bijgekomen :P )
Daar hoef je ook geen geld voor te krijgen vind ik. Maar ook zeker niet betalen..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:51

@Dahlia:
Ja. Ook als je mag rijden. :j
Eigenlijk hoor je dat namelijk zelf te doen. Iemand knapt het nu voor je op, in het voordeel van jou.
Waarom zou je daar dan ook nog geld voor willen?

Off-topic: Gaaf paard heb je trouwens! :D
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 17-10-12 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:52

Ik snap heel goed dat iemand moet betalen als paard op volpension staat, dan is het letterlijk bijrijden :j

Thillydh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:53

Gister 3 nieuwe verzorgpaarden gevonden :D gewoon gratis

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:53

Thillydh schreef:
Gister 3 nieuwe verzorgpaarden gevonden :D gewoon gratis

Gefeliciteerd! :D

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:59

tinekehorses,
Lekker kort door de bocht zeg _O-
Wie zegt dat je dat HOORT te doen? Ik ken iemand die een paard heeft, maar diegene rijd zelf niet.. Dat kan ook hoor..
Waarom HOOR je persé te rijden als je een paard hebt? Maargoed..

Hoezo knapt iemand dat voor je op? Wat een onzin zeg.. :=

Heb dit al eens gezegd, maar nogmaals (geen idee welke pagina namelijk)

Iemand vroeg mij op stal, 'Zoek jij een bijrijder, ken namelijk iemand die gek is op Spaanse paarden..'
Ik 'Nee ik ben niet op zoek, maar ze mag wel langskomen, als het klikt, wie weet..'
Ze is langsgekomen, en het klikt heel leuk. Ze is super lief voor het paard, kan leuk en vriendelijk rijden.
Dus nu heb ik ineens een bijrijder, en niet omdat ik iemand nodig heb omdat ik zelf geen tijd heb..
Ik ga namelijk zelf 7 dagen per week, geen probleem. Máár, ik heb hiervoor ook jaaaren bijrijdpaardjes gehad. Heb daar heel veel van geleerd, en altijd heel veel lol mee gehad. Dát is nu juist hetgeen wat ik iemand anders ook gun.
Dus nee, niet iedereen heeft een bijrijder omdat diegene in tijdnood zit, of wat anders.
Jij doet net alsof dit alleen in het voordeel is van de eigenaar? En de bijrijder dan?

Als eigenaar help jij toch ook iemand, diegene kan lekker zijn of haar hobby uitoefenen, band opbouwen met 1 paard, etc. Evt wedstrijden rijden, lessen, buitenrijden, noem het maar op.
Ik ben er nog steeds heel dankbaar voor dat ik altijd geweldig leuke bijrijdpaarden heb gehad, zowel gratis als betaald.

(Bedoel dit niet aanvallend, kan er gewoon echt niet inkomen :o kan soms anders overkomen via internet _O- )

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:19

Dahlia schreef:
tinekehorses,
Lekker kort door de bocht zeg _O-
Wie zegt dat je dat HOORT te doen? Ik ken iemand die een paard heeft, maar diegene rijd zelf niet.. Dat kan ook hoor..
Waarom HOOR je persé te rijden als je een paard hebt? Maargoed..

Hoezo knapt iemand dat voor je op? Wat een onzin zeg.. :=

Jij doet net alsof dit alleen in het voordeel is van de eigenaar? En de bijrijder dan?

Als eigenaar help jij toch ook iemand, diegene kan lekker zijn of haar hobby uitoefenen, band opbouwen met 1 paard, etc. Evt wedstrijden rijden, lessen, buitenrijden, noem het maar op.
Ik ben er nog steeds heel dankbaar voor dat ik altijd geweldig leuke bijrijdpaarden heb gehad, zowel gratis als betaald.

(Bedoel dit niet aanvallend, kan er gewoon echt niet inkomen :o kan soms anders overkomen via internet _O- )

Met bovenstaande ben ik het dus helemaal eens, zo zie ik het ook!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:47

Ik rij nu een paardje bij en hoef daar niks voor te betalen. Heb afgelopen keer wel wat geld gegeven voor de hoefsmid.
Hiervoor ook verzorgpaarden/ponys gehad maar nooit iets hoeven te betalen. Een beetje geld vragen kan geen kwaad, paard kost immers ook geld maar soms zie ik echt belachelijke prijzen staan.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:42

Nee ik zoek niet iemand om alleen dat te doen. Ik zocht een bijrijder.Nja zocht niet echt meer. Maar op dit punt wil zij zelf nog niet rijden. En waarom niet? Wel mijn paard, mijn spullen. Als er iets mis gaat of kapot gaat draai ik er ook voor op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:46

barrelover schreef:
Nee ik zoek niet iemand om alleen dat te doen. Ik zocht een bijrijder.Nja zocht niet echt meer. Maar op dit punt wil zij zelf nog niet rijden. En waarom niet? Wel mijn paard, mijn spullen. Als er iets mis gaat of kapot gaat draai ik er ook voor op.

maar wáárom vraag je dan een vergoeding? :) (en hoeveel als ik vragen mag?)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:55

Geen idee nog.zal niet heel veel zijn maar ben daar nog niet over uit. Ook omdat ik graag zou willen dat ze uiteindelijk een X per maand sowieso een les met hem neemt als ze er aan toe is. Een vergoeding is voor mij ook een deel zekerheid dat iemand serieus is. Er echt mee bezig is en ook echt komt. Ik heb namelijk anders mee gemaakt.

Zag ook ergens staan dat het de taak van de eigenaar is om voor een paard te zorgen. Tuurlijk. Maar waarom niet delen met iemand die geen paard kan betalen. Bovenbeen ben ik chronisch ziek. Iemand die er dan is om op te kunnen rekenen is een zorg minder en we genieten er allemaal van. Scheelt haar ook aanschaf. 220 per maand stalgeld.hoefsmid.voer.dierenarts kosten. Maar ze kan wel van het idee van dingen doen met soort van eigen paard genieten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:57

barrelover schreef:
Geen idee nog.zal niet heel veel zijn maar ben daar nog niet over uit. Ook omdat ik graag zou willen dat ze uiteindelijk een X per maand sowieso een les met hem neemt als ze er aan toe is. Een vergoeding is voor mij ook een deel zekerheid dat iemand serieus is. Er echt mee bezig is en ook echt komt. Ik heb namelijk anders mee gemaakt.

Zag ook ergens staan dat het de taak van de eigenaar is om voor een paard te zorgen. Tuurlijk. Maar waarom niet delen met iemand die geen paard kan betalen. Bovenbeen ben ik chronisch ziek. Iemand die er dan is om op te kunnen rekenen is een zorg minder en we genieten er allemaal van. Scheelt haar ook aanschaf. 220 per maand stalgeld.hoefsmid.voer.dierenarts kosten. Maar ze kan wel van het idee van dingen doen met soort van eigen paard genieten.

dit vind ik onzin. Ja je hebt ze er tussen zitten, maar er zijn meer dan genoeg verzorgers/bijrijders die zich wél aan afspraken houden ;)

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:04

Vast wel.maar dit geeft mij dus een zeker gevoel. Wat ik zeg.rot ervaring gehad. Zijn mijn paard en mijn spullen. En ze heeft de voordelen van een paard waar ze mee mag doen wat ze wil zonder dus de hele mikmak aan kosten maar voor een klein bedrag.

De ene vind het onzin. De andere niet. Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt en als de verzorger/bijrijder er mee in stemt, wat is dan het probleem?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:06

Maar je vraagt toch ook een bijdrage voor het alleen verzorgen enzo? Dus zonder het rijden?
Snap dat gewoon niet zo goed..

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:19

Klopt. Het is haar keuze om nog niet te gaan rijden.dat is aan haar maar ik ga niet zeggen ja nu rij jij en nu ga je betalen. De advertentie stond geplaatst nog ergens voor een bijrijder.bijdrage gevraagd. Zij reageerd daar op dus stemt er mee in. Want wat als mijn paard kreupel is en zou een maand niet kunnen lopen oid moet ik dan ook weer zeggen oh deze maand niet. Een verzorgpaard bestaat niet alleen uit rijden er komt zo veel meer bij kijken wat ook leuk is.

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:27

Ik zou dat wel zo regelen, vind dat een stuk eerlijker, maar dat is mijn mening ;)
In het begin niet rijden prima, dan wordt er niets betaald, maar wel vooraf duidelijk afspreken dat wanneer er gereden gaat worden, er een bijdrage wordt gevraagd..
Sommige mensen hebben dat nou eenmaal netjes geregeld.
Stel dat mijn paard een blessure krijgt en een maand niet kan worden gereden, nee dan hoeft die maand niet betaald te worden nee.. Lijkt me vrij logisch.. Maar dat is mijn mening :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 23:29

Maakt niet uit wat er geregeld is, zolang beide het er maar mee eens zijn ;)

Blijf het zelf ook raar vinden... Ik was dan failliet geweest als ik moest betalen voor elk paard dat ik poetste/verzorgde (flauw, ik weet het ;))