Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:35

Soleado schreef:
justdiesel schreef:
@Dancer, waarom stuur je haar niet even een priveberichtje om te vragen of je iets verkeerd hebt gedaan?
Weet je het meteen....

Ik heb gisteren na heel lang toch maar weer een advertentie gezet, vanaf 18 jaar met eigen vervoer.
Wat krijg je als eerste reactie, ik ben 14 en heb een fiets......... >;)

Ik heb jouw advertentie ook gezien op marktplaats!
Om eerlijk te zijn vind ik hem wat veeleisend overkomen. Je begint eerst met voeren/water meenemen en dan wellicht kan er gereden worden.
Waarom niet gewoon 'n leuke ruiter gezocht die af en toe mee kan helpen met klusjes? Dat er in overleg ook een keer op een andere dag gereden kan worden? Want uit je advertentie maak ik op dat diegene alleen op donderdag of vrijdag mag/kan rijden.
Of is het echt dat je iemand zoekt voor die klusjes? Dan zal het inderdaad vrij lastig worden.

Ik heb namelijk een advertentie gezet en had binnen 2 dagen een erg fijne (huis)vrouw gevonden die een lekker plekje zocht om buitenrijden. Ze komt elke woensdagochtend en mest dan ook de wei uit en voert bij in de winter. Ik kan er van op aan dat ze de klusjes ook doet, maar haar hoofddoel is gewoon het rijden.

Edit: Ik woon trouwens ook in de buurt van Best dus ze zijn er wel. Hopelijk vind je snel iemand.

Ik ben het er ook mee eens.
Is redelijk veeleisend.
Denk dat de meeste mensen er dan op af knappen doordat het alleen maar werken is.

selma_rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:43

Ook ik zoek iemand voor mijn pony. Had advertentie op marktplaats is inmiddels verlopen.
Er heeft niemand gereageerd. Lijkt wel of in midden Limburg niemand een verzorg pony zoekt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:05

Soleado schreef:
justdiesel schreef:
@Dancer, waarom stuur je haar niet even een priveberichtje om te vragen of je iets verkeerd hebt gedaan?
Weet je het meteen....

Ik heb gisteren na heel lang toch maar weer een advertentie gezet, vanaf 18 jaar met eigen vervoer.

Om eerlijk te zijn vind ik hem wat veeleisend overkomen. Je begint eerst met voeren/water meenemen en dan wellicht kan er gereden worden.
Waarom niet gewoon 'n leuke ruiter gezocht die af en toe mee kan helpen met klusjes? Dat er in overleg ook een keer op een andere dag gereden kan worden? Want uit je advertentie maak ik op dat diegene alleen op donderdag of vrijdag mag/kan rijden.
Of is het echt dat je iemand zoekt voor die klusjes? Dan zal het inderdaad vrij lastig worden.

Ik heb namelijk een advertentie gezet en had binnen 2 dagen een erg fijne (huis)vrouw gevonden die een lekker plekje zocht om buitenrijden. Ze komt elke woensdagochtend en mest dan ook de wei uit en voert bij in de winter. Ik kan er van op aan dat ze de klusjes ook doet, maar haar hoofddoel is gewoon het rijden.

Edit: Ik woon trouwens ook in de buurt van Best dus ze zijn er wel. Hopelijk vind je snel iemand.

Ik heb op het moment helemaal geen advertentie op Marktplaats staan :?
Maar het is in elk geval niet mijn bedoeling om zo over te komen, niet zo handig geformuleerd dan.....
Bedankt dat je me er op wijst, ik zelf weet hoe ik het bedoel en vind het best moeilijk om dat goed over te brengen in een tekst.
Ik denk dat ik zo schreef om penny grietjes af te schrikken, maar het moet natuurlijk niet te lomp over komen.....
Ik zal eens gaan denken voor een andere tekst.
Sowieso is het geen noodzaak voor mij om een verzorgster of bijrijdster te hebben.

Ik ken je helemaal niet......ben je op Bokt nog nooit tegengekomen, grappig dat jij mij wel schijnt te kennen? :D

Edit, stond er inderdaad nog wel op.....
Heb hem meteen verwijderd....

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:14

Wist niet dat het zo lastig was voor eigenaars... Ik zocht al 2 jaar een verzorgpony dus uiteindelijk mijn gebied vergroot, heb er nu een. Jammer dat ik in een gebied woon met weinig paarden ik moet al gauw 5 km fietsen. Ik kijk wel altijd voor advertenties en zie dan vaak alleen maar gezocht of advertenties met iemand die bijv 16+ is. Dat is wel jammer want als jong iemand is het dus lastig om iets te vinden.

Bolderkar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:47

Ik weet dat Linda wel eens op je paardje reed!

Maar hopen dat het zo wel lukt dan. :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:54

Soleado schreef:
justdiesel schreef:
Weet je het meteen....

In Best woont ook "de stalkster" (we werden helemaal gek van het kind... en verdenk haar nog steeds ervan dat ze een keer stiekem alleen is gegaan... opeens foto's van haar op mijn pony op der hyves, zonder dat ik en mijn stalgenootje wisten dat ze geweest was met iemand? :S) (Kan hier even geen naam van der neemzetten, maar ze zegt iig dat ze veel kan, en als ze je paard wil gaan longeren, maakt ze de longeerlijn aan 1 bitring vast.. niveau is ook laag van rijden... maarja :S)

We hebben ook even in Best gestaan (bij de Vleut, achter de schoonheidssalon die er nu denk een jaar is?)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:11

Soleado schreef:
Ik weet dat Linda wel eens op je paardje reed!

Maar hopen dat het zo wel lukt dan. :)

O je kent Linda, vandaar :D
Jammer voor mij (maar super fijn voor haar!) dat ze de friesjes heeft :D

Het is bij mij sowieso al gecompliceerd aangezien mijn spullen (zadel ed) niet bij de wei ligt en dat mee gesjouwd moet worden.
Dus het zal ook helemaal niet makkelijk zijn.....

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:31

:wave:
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben ook sinds enige tijd op zoek naar een bijrijder voor mijn schimmelmerrie. Had laatst een ontzettend leuke meid waar het rijden onwijs goed mee ging en het klikte ook leuk. Helaas vond ze het toch iets te ver voor 2 keer in de week en moet ik dus weer verder zoeken :(

Zouden jullie wellicht mijn advertentie willen bekijken of deze goed genoeg is?
Alvast bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:46

Hoi Jinte,
Ik vind het een prima advertentie.
Ik heb er misschien overheen gelezen maar moet er ook gevoerd en de stal gemest worden?
Dat zou ik zelf graag willen weten als ik zo'n advertentie lees.
Verder heb je al wel een bedrag in gedachten want daar ga je vragen over krijgen.
De zin over les nemen bij je instructrice zou ik zelf omdraaien en dan als laatste de opmerking over het eigen vervoer.
Dus zo:

Citaat:
Ik vind het fijn als je af en toe bereid bent een les te nemen bij mijn instructrice, vooral in het begin zodat je Bubbles goed kan leren kennen.
Lessen is op eigen kosten.

Het is belangrijk dat je eigen vervoer hebt want de stal is niet bereikbaar met het OV.

Een bijdrage is notk.

Maar nogmaals dat is mijn gevoel.
Succes!

Ik heb een advertentie in de super opgehangen voor iemand die mij 1x in de week wil helpen, tegen betaling, met tuinwerk/kluswerk.
Reacties niets.......
Ik snap het werkelijk waar niet meer.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:28

Dankjewel voor de tips! Het is inderdaad wel een goeie om erbij te zetten dat voeren en uitmesten niet nodig is :) Echt bedankt!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:53

Ik vind het een goede advertentie hoor.
Helaas woon ik te ver weg !
Heel veel succes met zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:18

Ik heb ook altijd moeite met een goede bijrijder zoeken, mag ik me hier tussen melden?
Ik krijg gewoonweg geen reacties terwijl ik geen minimale leeftijd stel en de vraag naar verzorgpaarden hier groter is dan het aanbod..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:18

Ik heb laatst de moeder van mijn verzorgster gemaild dat de regle,enten op stal zijn veranderd en je maar 1 verzorgster mag hebben. Daarbij was deze.verzorgster 2 weken niet geweest zonder dit te laten weten, dus zij kon niet meer komen.
Gemaild, en geen reactie terug. Dus ik stuur 1 of 2 weken later een mail of ze mijn mail hebben gehad. Ook geen reactie.
Hoorde ik viavia dat de moeder het maar onzin vond dat ik het op de regelementen gooide, dat ik niet aan haar kind dacht en ze vond het maar belachelijk. Ze zei tegen diegene dat ze dat ook terug gemaild had (heb niks ontvangen), en dat ik haar STALKTE omdat ik vroeg of ze mijn vorige mail nog had gehad. Gaat er dan geen lampje branden dat ik de vorige mail niet heb gehad?
En dat het helemaal niet waar was dat het meisje 2 weken nuet was geweest (dit heeft het meisje zelf nog in het schriftje geschreven), dat ze niet kon komen omdat haar ouders moesten werken. Maar nee, de moeder beweerde hoog bij laag dat ze die 2weken wel was geweest. Later zei ze, ja als mijn man en.ik werken kunnen we niet...
Pfff, hoe moeilijk is het om een berichtje te sturen als je niet kan...

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:05

Alle mensen die mij hebben geholpen met mijn advertentie maken, heel erg bedankt!

Ik heb in 2 dagen tijd 6 verschillende paarden aangeboden gekregen. Jammer genoeg vallen er sowieso een aantal af, maar dit had ik niet verwacht. Was gister al helemaal in de wolken toen ik één mailtje terug had, en nu dit :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:12

Super fijn!
Ben jaloers.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:13

Wat grappig om dit is door te lezen zeg. Ik ben zelf op zoek naar een verzorgpaard in (de omgeving van) Eindhoven, maar er staan zelden advertenties op Marktplaats en ik ken helaas niemand met paarden in de omgeving van Eindhoven. Ik denk dat in binnenkort zelf is een advertentie ga plaatsen, maar eerst eens kijken of ik iemand kan ritselen om foto's te maken. =) Had niet verwacht dat zo veel mensen juist met het omgekeerde probleem zouden zitten.

Als hier iemand is die nog een berijder zoekt voor twee keer in de week, laat me maar iets weten! Het valt me vooral op dat hier zoveel mensen zijn met echt gaaf (ogende) paarden, ik snap niet dat jullie geen bijrijders kunnen vinden... Misschien ligt het aan de plaats waar ik woon.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:45

Heb je eigen vervoer? Zo ja, weet ik misschien wel wat leuks voor je!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:52

In de omgeving 0343 zijn heel weinig mensen die een paard hebben en een bijrijder zoeken, maar ook andersom.
Of weer 18+ ):

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:06

mag ik me ook melden? ik ben juist op zoek naar een paardje :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:10

Moderatoropmerking: Deze post betreft een reactie op een advertentie van improud die door mij uit dit topic is verwijderd. Deze reactie is wel goed, en daarom laat ik dit staan.

Heb je advertentie ook even doorgekeken, als ik jou was zou ik dit niet in hoofdletters zo neerzetten, en in je advertentie hoofdletters en punten gebruiken en msn taal weghalen ;) Er staat in 'Ik vraag er niks voor, behalve als ik dingen moet kopen.' Wat bedoel je met ik vraag er niks voor? Komt over alsof mensen je anders zouden moeten betalen, zou dat weghalen ;P
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 11-10-12 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:25

Soleado schreef:
Heb je eigen vervoer? Zo ja, weet ik misschien wel wat leuks voor je!

Ik beschik helaas alleen over een fiets en vind een flink stuk fietsen in het weekeind absoluut geen probleem. Ook op dinsdag zou het eventueel kunnen. Hier een erg goede busverbinding, de bussen naar de stad rijden om de tien minuten, dus dat kan een optie zijn. Ik beschik niet over een scooter of iets dergelijks. Ik weet niet waar het ergens is? Ik woon namelijk op de rand van Veldhoven, dus als het meer die kant op is, is het geen probleem!

In ieder geval erg bedankt voor het meedenken, heel fijn! :)

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:27

Haha, hij is oud. Of welke bedoel je? Ik moet nog een keer nieuwe maken. :p

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:28

improud, jij zou toch een eigen paard overnemen van iemand?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:40

Ik zou ook niet neerzetten 'ik vraag er niets voor' staat een beetje raar :+

improud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:42

@dancer_ Ja klopt, maar mijn vader vond het goed, en was het bijna geregeld en toen mocht het niet van mijn moeder. Hun kunnen goed overleggen. >;)