Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:23

[***] schreef:
Nu ga ik een heel domme vraag stellen, maar hoe ontdek je op marktplaats wie een verzorgpony zoekt? Ik zit best wel dicht tegen de Nederlandse grens aan dus misschien zijn er vanuit Nederlands Limburg die het qua afstand nog te doen vinden, alleen lijk ik niks te kunnen vinden? En weet niet of er gewoon geen advertenties zijn of dat ik ergens wat verkeerd doe :+

Op marktplaats zoeken op: Dieren | Paarden | Verzorging, Oppas en Les
Je vult je postcode in en het aantal kilometers wat mensen of jij zoekt en als het goed is komen er wat verzorgsters/bijrijders uit en kan je een keuze maken!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:24

De pony's staan in Zutendaal, ik denk dat het voor mensen rond Maastricht zeg maar misschien nog wel te doen is (er staan een heel aantal mensen van die kant bij ons op stal, vandaar). Maar ik kan geen belgische locatie ingeven en dan het aantal km, toch? Heb dan maar de volledige provincie geprobeerd, maar dan zouden er geen advertenties zijn? Kan ik me niet voorstellen :+

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:25

Ik schaam me rot dan kan dit vast ook niet :o

Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:26

nee belgische kan idd niet, dan proberen met een nl postcode het dichtst in de buurt!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:32

@ Zoek: jaloersie speelt hier niet echt mee denk ik, behalve misschien van de andere bijrijder, maar ik geloof echt dat het bij diegene erom gaat dat zij betaalt en 'de andere verzorger voor de overige dagen niet'. (Helaas kan die bijrijder niet meerdere dagen, dan was het ook opgelost)
Zelf heb ik ook genoeg te rijden/verzorgen, dus ook daar geen jaloersie ;)

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:34

Lastig z`n situatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:45

Ok, ik heb wat resultaat, alleen stom dat die ook zoveel km de andere kant uitzoekt, dan wordt het toch nog wel een eindje :+ Hoeveel zouden mensen bereidt zijn om te rijden qua km? Gaat dan over mensen van 18+ die een eigen wagentje hebben .. Onder de 18 denk ik niet dat ze in een ander land geraken :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:34

mnkortleve schreef:

Afbeelding

Dit kan écht niet inderdaad!
Weet je wel hoe koud dat aan de hoeven is!!

:')

[***] schreef:
Ok, ik heb wat resultaat, alleen stom dat die ook zoveel km de andere kant uitzoekt, dan wordt het toch nog wel een eindje :+ Hoeveel zouden mensen bereidt zijn om te rijden qua km? Gaat dan over mensen van 18+ die een eigen wagentje hebben .. Onder de 18 denk ik niet dat ze in een ander land geraken :+

Je hebt altijd een straal, dus rondom je woonplaats..
Maakt niet uit of het 8 km naar links of naar rechts is toch?

Ik wil tot max 10 a 12 km rijden enkele reis.
Mijn huidige bijrijdpaardje staat op 5 km ongeveer, daar kan ik dus ook nog op de fiets heen :j
Oké, dat gebeurt nooit, maar het kán wel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:38

Wel als ik aan de ene kant zit en niet meer in dat land :+
Misschien eens kijken of ik toch een dorpje op de grens vindt wat marktplaats ook kent ..

Maar misschien heb ik ook al wel kandidaten .. Al is dat niet echt wat ik in gedachte had, maar misschien kan het ook wel werken .. Een moeder en haar dochtertje heel graag willen leren ivm grondwerk, longeren, paardengedrag enzo .. maar die echt nog niks kennen .. Dus dan zou ik eerder zeg maar les geven aan hen, dan dat zij de pony's echt komen verzorgen .. Maar dat is misschien ook wel leuk :)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:34

Paardje waar ik ben gaan kijken is 'em helaas niet geworden.
We hadden om 4 uur een afspraak en ik heb tot kwart over 5 (!) staan wachten omdat de eigenaresse bezig was met een ander meisje. Dat snap ik wel, maar er liepen daar genoeg andere mensen rond die dat meisje ook wel even hadden kunnen helpen met opzadelen en ernaast lopen met stappen. Mijn handen werden serieus blauw en ik voelde m'n voeten niet meer. De eigenaresse zei de hele tijd 'Ik kom er zo aan hoor'. Nou, niet dus.
Toen ze eindelijk klaar was vertelde ze me wat ze ook in 5 minuten had kunnen uitleggen, namelijk waar de poetsspullen enz. lagen en dat ik wel even kennis kon gaan maken met het paardje.
Was inmiddels helemaal suf door de kou en heb het paardje nog even gepoetst. Voelde niet echt een klik, paard was nogal bijterig en probeerde te trappen. Toen ik gedag kwam zeggen zei de eigenaresse nog even doodleuk dat ik wel in de kantine kon gaan opwarmen. Had ze dat niet kunnen zeggen voordat ik half bevroren was?! |o
Nee, dit vond ik echt niet leuk. :n
M'n verhaal komt misschien een beetje zeikerig over, maar ik vond het raar dat ze mij daar zo lang heeft laten staan wachten. Dus... ik zoek maar weer verder.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:32

Wat je zelf misschien niet in een pesthumeur omdat je al zo lang had moeten wachten?

Ik snap dat het heel vervelend is zo lang te moeten wachten, en inderdaad afspraak om 4 uur is niet kwart over 5 maar je geeft het nu helemaal geen kans.....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:50

Kandor schreef:
Paardje waar ik ben gaan kijken is 'em helaas niet geworden.
We hadden om 4 uur een afspraak en ik heb tot kwart over 5 (!) staan wachten omdat de eigenaresse bezig was met een ander meisje. Dat snap ik wel, maar er liepen daar genoeg andere mensen rond die dat meisje ook wel even hadden kunnen helpen met opzadelen en ernaast lopen met stappen. Mijn handen werden serieus blauw en ik voelde m'n voeten niet meer. De eigenaresse zei de hele tijd 'Ik kom er zo aan hoor'. Nou, niet dus.
Toen ze eindelijk klaar was vertelde ze me wat ze ook in 5 minuten had kunnen uitleggen, namelijk waar de poetsspullen enz. lagen en dat ik wel even kennis kon gaan maken met het paardje.
Was inmiddels helemaal suf door de kou en heb het paardje nog even gepoetst. Voelde niet echt een klik, paard was nogal bijterig en probeerde te trappen. Toen ik gedag kwam zeggen zei de eigenaresse nog even doodleuk dat ik wel in de kantine kon gaan opwarmen. Had ze dat niet kunnen zeggen voordat ik half bevroren was?! |o
Nee, dit vond ik echt niet leuk. :n
M'n verhaal komt misschien een beetje zeikerig over, maar ik vond het raar dat ze mij daar zo lang heeft laten staan wachten. Dus... ik zoek maar weer verder.

Kijk dat er bijv nood is dat ze een ander moest helpen dat kan ik begrijpen, maar met deze kou had ze je van te voren wel even de kantine kunnen wijzen.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:54

Destino schreef:
mnkortleve schreef:

Afbeelding

Citaat:
Dit kan écht niet inderdaad!
Weet je wel hoe koud dat aan de hoeven is!!
:')

Veel te koud en wat denk je van degene die er op zat dat is toch helemaal niet leuk ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 04:05

Oke nu zijn bepaalde berichten van mij wel wat off topic, maar ook in deze kou kun je lol hebben althans ik geloof wel dat wij die vandaag gehad hebben, in de bak valt niet te rijden, maar in het land wel, niet dressuurmatig maar wel lekker crossen oid :D of juist een paard voor de slee, ook gedaan vandaag. :j
Ik hoop dat het weer morgen een beetje te doen is want dan kunnen we lekker naar buiten. :z
Eigenlijk wil ik dus zeggen dat iedereen die nu niet reageerd op een bijrijdpaardje echt niet weet wat ze missen, het landschap is geweldig al is het alleen maar om te wandelen :z

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 06:58

mnkortleve schreef:
maar ook in deze kou kun je lol hebben ... wel lekker crossen oid :D
:?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:13

x_spekkie_x schreef:
mnkortleve schreef:
maar ook in deze kou kun je lol hebben ... wel lekker crossen oid :D
:?

Ik veronderstel dat je niet snapt wat ze bedoelt..
Het ging er eerder over dat er veel verzorgers reageren in de zomer, misschien helpt dat?
Anders even vorige pagina lezen. :)

Het was zeker gaaf gisteren en de paarden hebben er ook van genoten!
Van de kou heb ik ook niets meer gevoeld! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:39

[***] schreef:
Wel als ik aan de ene kant zit en niet meer in dat land :+
Misschien eens kijken of ik toch een dorpje op de grens vindt wat marktplaats ook kent ..

Maar misschien heb ik ook al wel kandidaten .. Al is dat niet echt wat ik in gedachte had, maar misschien kan het ook wel werken .. Een moeder en haar dochtertje heel graag willen leren ivm grondwerk, longeren, paardengedrag enzo .. maar die echt nog niks kennen .. Dus dan zou ik eerder zeg maar les geven aan hen, dan dat zij de pony's echt komen verzorgen .. Maar dat is misschien ook wel leuk :)

Nadeel hiervan vind ik dat je er zelf veel tijd/energie moet insteken voor ze 'gevorderd' genoeg zijn om de pony's bv te doen als jij een weekendje weg bent. Ook kan je moeilijk op hetzelfde 'niveau' praten om zo te zeggen, als ze echte beginners zijn, en eens overleggen over de pony's enz vind ik altijd wel fijn :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:52

Destino schreef:
Ik veronderstel dat je niet snapt wat ze bedoelt..
Het ging er eerder over dat er veel verzorgers reageren in de zomer, misschien helpt dat?
Anders even vorige pagina lezen. :)

Haar bericht gaat niet over de zomer. Haar bericht gaat over wat ze in de kou heeft gedaan:
mnkortleve schreef:
Oke nu zijn bepaalde berichten van mij wel wat off topic, maar ook in deze kou kun je lol hebben althans ik geloof wel dat wij die vandaag gehad hebben, in de bak valt niet te rijden, maar in het land wel, niet dressuurmatig maar wel lekker crossen oid :D

En ik kan met deze kou echt niet crossen buiten. Alles is bevroren, nadat het eerst nat en blubberig is geweest. De zachte stukken zijn dus keihard en zeer onregelmatig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:57

Spekkie, als je nou eens het hele bericht pakt en geen aspecten eruit dan blijkt duidelijk uit de laatste zin wat er bedoeld wordt.

Crossen is ook een groot woord geweest, ik ben de bijrijder van mnkortleve en wij hebben gisteren inderdaad in het land gereden. Dat is gelukkig niet onregelmatig omdat er genoeg land is en dit stuk land niet kapot getrapt is. De ondergrond is dus vlak en we hebben er lekker gedraafd en een galopje gewaagd, paard vindt het geweldig en wij ook :) !

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:43

deruijter schreef:
aikon dus jij zegt dat mensen onder de 18 jaar, vaak maar bij een boer een pony gewend zijn?
Ik moet zeggen dat ze hier op bokt wel een heel erg vooroordeel hebben over jonge mensen.
Ik word hier ook altijd op aangekeken. ''het zal wel aan haar leeftijd liggen'' ''Ach je bent nog zo jong je weet er niks vanaf'' ''meid je bent nog maar 16 je moet nog veel te veel leren'' en dat zeggen dan mensen die vaak niet eens wedstrijdervaring hebben. Ik bedoel dit verder niet aanvallend of zo maar ik irriteer me gewoon aan het feit dat mensen denken dat jongeren onder de 18 niet kunnen rijden of zo iets dergelijks.

En dit soort reacties bedoel ik nou. Daarbij weet jij niet wat voor meiden\jongens er hier in de omgeving graag willen rijden en GEEN ervaring en erg weinig kennis hebben, want de pony waar ze wel eens op gehobbeld hebben was niet veel voor nodig.

Plaats je eens in een eigenaar met een pittige hengst die van een geintje houd en die weet wat voor ongein het dier kan uithalen. Ik wil het gewoon niet op mijn geweten hebben dat een jong persoon een ongeluk krijgt die ik voor de rest van mijn leven moet betalen omdat deze even niet goed genoeg oplette met poetsen\naar de bak lopen\opstijgen en een blijvende handicap hier door oploopt. Het niveau van rijden is minder belangrijk dan de omgang, en die van mij veegt echt met menig een de vloer aan, hoe goed je ook kan rijden. Zelf met volwassenen. Een hengst is vaker geen dan wel een penny paardje, dat vergeet menig een. Ik heb een consequent persoon nodig met overwicht.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:49

Als we allemaal een leeftijdsgrens zouden hebben van 16 of 18+, dan zouden de jongere kinderen geen kans krijgen? Ik snap dat sommige paarden niet geschikt zijn voor jongere ruiters maar als het alleen om de verantwoordelijkheid gaat? Ik ken mensen van 14, 15 en zelfs 13 die beter voor hun verzorgpaard zorgen dan een 20-jarige die maar wat rondhobbelt met lol op je knol als aandachtspunt. Dus ik vind het een beetje raar, is eigen keuze maar goed.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:01

Ik weet inderdaad niets over de jongere ruiters in jou omgeving maar ik weet wel dat jij in je eerste bericht zegt dat jonge mensen een penny bij een boer gewend zijn, terwijl dit nergens op slaat. Wij op stal zijn de eigenaren van een paar pittige hengsten, en ik snap best dat je geen hele jonge mensen met die hengst wilt laten omgaan maar om nou te zeggen dat mensen van onder de 18 jaar jou trukendoos op pootjes niet aankunnen vind ik toch wel erg raar. Ik moet vaak zat jonge paarden (ook hengsten) meenemen en rijden omdat oudere mensen dat paard gewoon niet kunnen houden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:09

Bij mij in de buurt ZIJN het penny's die reageren. De gene die goed kan rijden heeft zelf een pony.
Er zijn jongeren bij geweest toen hij 3 was, die konden hem niet aan ondanks dat ze opgegroeid zijn tussen de paarden en een M niveau hadden met rijden.

Zou het een merrie of ruin zijn had ik daar geen probleem mee, met hengsten ben ik voorzichtiger als het andere betreft. De verantwoordelijkheid ligt wel bij mij als eigenaar. Ik heb liever een van 20\30 die lekker rond hobbelt, maar welk consequent is, dan een die goed kan rijden (op andere paarden) die niet consequent is. Daar steekt bij hem het gevaar in.

Hij is met de fles groot gebracht (weinig respect, bijt veel), heeft te veel energie (ADHD zeg maar) en pas 6 maand onder het zadel. Moet ik hier een minder jarige aan bloot stellen? Ik wil dat niet, mijn verzekering wil dat niet, mijn pensionhouder wil dat niet. Vreemd dat mensen dat niet willen snappen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:13

Ik zeg toch dat ik snap dat je er geen hele jonge mensen aan wilt bloot stellen.
ik heb alleen commentaar op het feit dat je zei dat jonge mensen een penny van een boer gewend zijn.
En is jou hengst dan zo'n gemeen paard dat je alleen volwassene erbij wilt hebben. En dat je consequentie belangrijker vind dan het goed kunnen rijden snap ik ook niet, want als je goed kan rijden ben je meestal al consequent.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:51

@deruijter, accepteer nou gewoon aikon haar mening.
Ze bedoelt heus niet dat iedereen van jonger als 18 penny is dus neem het niet zo zwaar op, als je er door op blijft gaan bevestigt dat alleen maar het vooroordeel over mensen jonger dan 18.......