Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:05

Ik geloof toch dat ik me alweer vergist heb ik heb nl niks meer gehoord. -O-
Ze klonken zo enthousiast, dochters zagen het wel zitten om vorige week alleen te komen en dan zou moeders deze week mee komen.
Ik snap dat echt niet he wat een moeite is dat nou om even te zeggen dat je het er samen over gehad heb en dat je het toch niet ziet zitten. :?

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:09

Marocje: Ik heb onlangs een stalkat geadopteerd die "Basil" genoemd werd, maar zowel "Basil" als "Basilicum" (de Nederlandse vertaling) waren reeds in gebruik als username toen ik mij bij Bokt registreerde. Aangezien ik ook een aardige achtergrond heb in de chemie (scheikunde, zeg maar), heb ik er "Basilicium" van gemaakt, alsof het een element uit de periodic table betreft.

Maar dat terzijde.

Je zit in een luxepositie wanneer je een bijrijder niet nodig hebt; slechts verwelkomt. Ik lees echter tussen de regels door dat het voor velen helaas niet zo'n open keuze is als dat het voor jou en mij is, Marocje. Naarmate je de bijrijder harder nodig hebt, bijv. voor het op conditie houden van je paard (om maar even één reden te noemen) kan ik me voorstellen dat het ook meteen moeilijker wordt om een geschikt iemand te vinden. Jij en ik kunnen zeggen: "zus of zo, graag of niet", maar als je al het nodige euvel mee hebt gemaakt omtrent bijrijders kan ik me voorstellen en/of enige noodzaak hebt tot het vinden van een nieuwe kandidaat, kan ik me zomaar voorstellen dat dat anders ligt.

MNKortleve: wat ontzettend balen...je gaat je inderdaad afvragen of die moeite dan zó gruwelijk groot is dat een berichtje er niet vanaf kan. Aan de andere kant: indien het in dit stadium al te veel gevraagd is om jou enige terugkoppeling te bieden, hoe zou dat dan gaan zodra diegene echt bij jouw paard en jouw spullen had gekund? (althans, zo zou ik je aanraden te denken ;))

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:20

Basilicium schreef:
MNKortleve: wat ontzettend balen...je gaat je inderdaad afvragen of die moeite dan zó gruwelijk groot is dat een berichtje er niet vanaf kan. Aan de andere kant: indien het in dit stadium al te veel gevraagd is om jou enige terugkoppeling te bieden, hoe zou dat dan gaan zodra diegene echt bij jouw paard en jouw spullen had gekund? (althans, zo zou ik je aanraden te denken ;))

Maar zo denk ik ook hoor ga er zeker niet achteraan, want dan kan ik er achteraan blijven gaan het is graag of helemaal niet.
Maar het valt steeds wel weer vies tegen zo enthousiast en dan weer niets laten horen ik had er nu echt een goed gevoel bij en dan valt het nog meer tegen, wat is er dan niet goed, mijn paarden niet of vinden ze mij te direct je gaat aan alles twijfelen.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:29

MNKortleve, ik denk dat ik die toeslaande twijfel wel begrijp, ja. Je zou willen dat iedere zoekende bijrijder zich bewust is van het belang van enige vorm van terugkoppeling, namelijk gemoedsrust doordat je weet waar je aan toe bent. Ik kan me goed voorstellen dat het extra tegenvalt wanneer je jezelf juist toe liet staan te geloven dat dit meisje serieus/enthousiast was. Ook al heb je een "graag of niet" instelling, het blijft bizar wanneer je zo opeens doodgezwegen wordt. Je biedt immers een paard aan met alles erop en eraan. Hopelijk kan je de twijfel snel van je afschudden. :+:

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:31

Geen reactie meer terug krijgen ken ik ook wel.
Ik vraag mij af en toe af of fatsoenlijk zijn een uitstervend iets is.
Een belletje, appje, mailtje is toch zo gedaan.

Gelukkig ben ik nu wel voor allemaal zo beetje voorzien. Helaas moet ik wel voor m'n exmoor een extra bijrijder gaan zoeken, aangezien de bijrijder ingeloot is bij diergeneeskunde in Utrecht en ze daar op kamers gaat. Dus ze kan alleen in het weekend nog komen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:33

Ah zo.
En ik heb inmiddels ook ervaren idd dat het vinden van een juiste match, heel lastig kan zijn. Daarom gelukkig dat het niet hoeft. Voor degene die echt een bijrijder willen/nodig hebben, is het veelal erg lastig de juiste te vinden..

Mijn vriendin had bijv wegens ziekte en herhaaldelijke operaties, een bijrijder nodig. Maar wat een zoektocht was dat telkens.. De juiste mensen (mailtjes) eruit filteren, en dan blijkt het op papier wel erg mooi te hebben geklonken..

Ik heb haar nog even geholpen met filteren, maar jeetje, wat een energie kost je dat! En wanneer er dan een afspraak plaatsvindt, blijkt de verwachting toch weer anders gelegen te hebben.. Daar werd je dus echt niet vrolijk van nee. Sterker nog, je gaat ook aan jezelf twijfelen: ben ik nou echt zo onduidelijk geweest?

Edit: precies wat Mnkortleve nu dus weer ervaart.. Balen!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:45

Voor mij had het gewoon wat makkelijker geweest als er iemand kwam helpen ik heb er veel lichamelijke klachten, eigenlijk steeds meer en heb er moeite mee om het allemaal te redden.
Ik weet wat verstandig is, maar wil daar nog niet echt aan. ;( wss zal het er uiteindelijk wel van komen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:47

Ik verbaas me er over dat er hier zoveel eigenaren geen bijrijder kunnen vinden. Toen mijn paard nog geen blessure had ben ik wel 10 keer gevraagd of ze mijn paard mochten bijrijden :+ Ik had geen bijrijder nodig omdat ik zelf elke dag kwam, maar mocht ik er ooit 1 nodig zou hebben dan stonden ze gewoon in de rij. En nu ik zelf op zoek ben naar een bijrijdpaard (vanwege een geblesseerd paard) merk ik dat het echt onmogelijk is iets te vinden ^) Ondanks dat ik expliciet vermeld wel een bijdrage te willen betalen. Zetten jullie advertenties of proberen jullie via via iemand te vinden?

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:53

Frapant is dat hè, hoe vraag en aanbod soms zo langs elkaar heen lijkt te lopen? Ik denk eerlijk gezegd dat je er goed aan doet op beide manieren te zoeken. Online is steeds meer in opkomst én online kan je vooraf beter zien of er sprake zal zijn van een match. Offline gebeurt er echter nog steeds heel veel op bijrijd-gebied. Ik denk dat voor bijna iedereen geldt dat je sneller af zal gaan op iemand die jou via-via aangeraden wordt dan op een vreemde die jou via internet benaderd heeft. Aan het offline via-via gebeuren kan je echter niet heel veel doen, dat balletje moet gaan rollen. Maak dus vooral kenbaar dát je zoekt, ook al heb je een eigen paard, en laat de tamtam zijn werk doen terwijl je zelf via internet wat actiever zoekt...zoiets zou ik je aanraden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:51

Ik ga ook veel advertenties voorbij.

Soms komt t alleen al door de toon in een advertentie. Het beterwetende. Of doen alsof en het veel eisende.

Nee doe mij maar kids van onder de 16. Die luisteren. Pa en moe betalen de bijdrage. En dan is het kiezen of delen voor ze.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:51

Het is niet zozeer het gebrek aan mensen die willen bijrijden, maar meer het gebrek aan mensen die willen bijrijden waar het met klikt denk ik.

Ik had een super leuk meisje gevonden, blijkt mijn stalgenootje haar ook uitgenodigd te hebben om kennis te maken... oepssss. Nou ja, maar even zien hoe dat afloopt, want ik had wel een klik met haar en ze leek ook wel echt serieus.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:07

Hier stikt het van de bijrijders. Laatst gekeken bij iemand met leuke pony's blijkt dat er nog 3 anderen komen kijken >;) ik reageerde een half uur later op de advertentie.. maar ze wil graag iedereen een kans geven wat ik ook wel begrijp. Maar hier zijn ze ontzettend snel weer weg.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:28

keyword in deze is ook locatie. Hoe goed ben je te bereiken met OV of gewoon woon/stalplaats.
Ik zie in adv veel omstreek westland voorbij komen. Neem niet weg dar er altijd wat tussen zit.

Maar op een stal, afgelegen, moeilijk met OV maar een dijk van een omgeving is toch moeilijk

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:46

Waarom wonen jullie niet allemaal bij mij in de buurt vraag ik me af :+
Zit al heel lang te springen om een paardje maar echt helemaal niets te vinden.
Heb 2 mensen die in de buurt woonden een bericht gedaan maar krijg niets terug, ook via FB groep nog niets gevonden helaas :(

Hoop dat jullie iemand vinden, en kom anders maar naar Zeeland verhuizen :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:58

OutOfTheWood wordt blijkbaar tijd dat je gaat verhuizen, hahaha.

Blijkbaar is het wanneer je niet zoekt volop bijrijders en paarden in de aanbieding, maar wanneer je gaat zoeken, zijn ze allemaal van de aardbodem verdwenen.

http://www.bokt.nl/markt/ad/359043/gezo ... pony-goofy

wat vinden jullie van deze advertentie, er komen nog meer foto's. Moet ze nog even uitzoeken en plaatsen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:18

Ja daar was ik zelf ook al achter :+
Maar mijn ouders willen niet, hoe los je dat op :=

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:24

Tja, helaas kan ik je daarbij niet helpen :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:31

Lang niet alle onder de 16 jarigen luisteren hoor :(

En ik snap wel dat er meerdere komen kijken voor de pony's, je moet toch kiezen met wie je een klik hebt. De eerste keer wilde ik ook eerst een kans geven en daarna evt. verder zoeken, achteraf echt spijt van gehad. Gelukkig nu wel een hele leuke :)

Ik zie niks geks aan de advertentie, zo op het eerste gezicht. Misschien wat te veel info over zijn verleden. Goed dat je prijzen erbij zet.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:37

Die dingen over zijn verleden zet ik er bewust bij om een duidelijker beeld te geven van de pony. Om geen misverstanden te krijgen over de toestand van de pony en waarom hij bokt.
Ben anders bang voor allemaal penny reacties, daar zit ik uiteraard niet op te wachten.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:52

Nee snap het ook wel hoor, was alleen om aan te geven dat ze er hier voor in de rij staan :z

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:14

Ja snap ik wel. Dan heb je wel een beetje geluk. Maar dan ook hopen dat er wel iets tussen zit al staan ze in de rij.

Ik had een adv gezet. Wel 4 reacties gehad. Via FB verzorgpaarden dan.
Alle 4 vond ik toch niet geschikt haha en van sommige reacties werd ik zelf bang hahaha.

Nu hopen dat ik een goede keuze gemaakt heb. 1 aug begint ze.
Vanavond mijn beestje maar weer eens opzadelen. De instructrice komt weer doorrijden. Ik vind het altijd zo prachtig om te zien hoe fijn ze het oppakt allemaal! (Beetje offtopic, maar leuk te melden)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:16

Daar heb je wel gelijk in, voor mij wat minder natuurlijk , de verzorgpaarden zijn altijd zo weer weg dus moet snel zijn wil ik een kans maken haha.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:27

Schijnbaar hoef je niet snel te zijn, want ze laten meerdere komen. Dus dan is het niet wie het eerst roept, wie het eerst maalt. Lijkt mij.

Je moet je onderscheiden, en laten zien waarom jij geschikt bent en die anderen niet.

Heb ook even naar je advertentie gekeken. Je zegt eerst op een manege gereden te hebben en daarna verzorgpaardjes gehad te hebben. Het is alleen niet duidelijk hoelang je al bezig bent met paarden, dat mis ik. Ook al zien veel mensen manege niet als ervaring, je bent er wel mee bezig geweest en het is in ieder geval beter dan alleen te zeggen dat je daar gereden hebt maar niet hoelang. Misschien heb je proefjes gereden? Dan kan je het niveau melden. Ook geef je aan dat je afwisselde met je verzorgpaardjes (reacreatief), ik zou erbij vermelden wat je zo al gedaan hebt. Ik wissel ook af met mijn paard maar dat is misschien wat uitgebreider dan wat jij gedaan hebt.
Laatst bijgewerkt door xxdomiixx op 23-07-15 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:31

Bij deze toevallig wel ja maar de meesten vertellen me altijd dat er iemand voor me was die dan komt kijken en als het niks wordt kon ik komen. Ach er komt vast wel een leuke voorbij waarmee het klikt met de eigenaar en het paard.

En ik blijf nog duimen dat ik een goede indruk heb achtergelaten. Ik vond het gezellig in ieder geval :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:35

Heb nog wat tips toegevoegd, misschien heb je er wat aan. ;)