Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:36

Vandaag iemand gehad met 2 dochters geen idee hoe oud heb het niet gevraagd ze waren wel groot. :+
Om in eerste instantie in de vakantie lekker te komen poetsen en knuffelen. :D
Zelf hebben ze paarden gehad en dat kon je wel merken, dochter liep achteruit toen er 1 naar haar toe kwam en haar moeder zei daar gelijk wat van, heel duidelijk jij moet blijven staan je zet het paard terug als het te is. :Y)
Haar dochter legde later uit waarom ze dat deed, vreemd paard niet te weten wat ze kon verwachten. ( begrijpelijk)
Er zat van beiden wat in ik vond het een mooie ervaring, ik zie dan weer de kleine dingen, een moeder die toch wat tegen haar dochter durft te zeggen als ze bij een ander zijn en dan de dochter die een reden daarvan uit legt die dan ook wat durft te zeggen en de manier waarop alles gewoon rustig geen stem verhef oid.
Ze laten nog wat weten het is voor de meiden een heel stuk fietsen, als hun moeder vrij is wil ze graag mee en dan gaan ze met de auto ze zelf graag ook wel weer wat met paarden gaan doen, we wachten het even af maar alles bij elkaar is best een leuke combi.

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:57

Dat klinkt goed. Ben benieuwd!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:19

ik heb het meisje wat hier een keer is geweest weg gestuurd 2de keer al willen rijden terwijl er duidelijk was gezegd dat het om verzorgen ging

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:47

Goede beslissing lijkt mij :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:09

Die heeft dan wss niet eens geluisterd. Jammer!

Mnkortleve klinkt goed!

Tiffany, ik zal duimen voor je!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:51

Ik doe het ook niet meer hoor, zo snel iemand erop laten. Heb nu twee keer die fout gemaakt, potentiele bijrijder/verzorger er meteen op gelaten. Voordeel was dat ik meteen kon zien of ze 'lef' hadden, door op een vreemd paard te stappen. Maar dit weegt niet op tegen alle nadelen: er wordt al snel nog meer verwacht! En als die eerste keer niet zo goed ging (naar mijn mening) maar de ruiter daar al heel anders over dacht, is het lastig om toch positief feedback te geven, zonder dat de ruiter een fikse deuk in het zelfvertrouwen heeft gekregen.

Maargoed, mocht er nog iemand hier komen, is het gewoon lekker meehelpen met de verzorging. Eventueel keertje uitstappen. Kijken of dit beter werkt..

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:54

Ik heb nu ook wel duidelijk gezegd dat ik niet kan beloven dat ze kunnen rijden, op de 1 zie ik het niet zitten en de ander staat behoorlijk lang stil.
Voor hun was het niet erg zeiden ze we zien het wel hoe het loopt.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:59

dat zijn de ideale mnkortleve

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:40

Heb er ook die rijden niet zo belangrijk vinden.
Wel leuk...als extraatje. Maar komen om te verzorgen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:55

Ik snap het niet hoor... Heb nu een aantal keer gereageerd op meiden die een advertentie op marktplaats hdden staan en krijg gewoon niet eens een simpel berichtje met "ben al voorzien/geen belangstelling" terug!

Reageer op mensen in de regio, en het maakt niet uit of ik al wel vertel om wat voor dier het gaat of alleen informeer of ze al voorzien zijn omdat ik mogelijk een paard voor ze heb...

Als je een advertentie hebt staan dan reageer je toch op zijn minst?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:00

Raar is dat he een berichtje terug is toch niet zo moeilijk zou je denken.
Hier ook zat keer gehad afgesproken en wel en niks meer laten horen, zeg dan gewoon dat je het niet ziet zitten.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:02

Op advertenties reageer ik daarom niet meer, Joyce. Mensen antwoorden toch nooit, wat naar mijn mening erg vreemd is.

Ikzelf zou als bijrijder niet voor het verzorgen gaan, maar dan zou ik ook niet op zo'n advertentie reageren. Bijrijden doe ik om van de pony te leren en om mijn rijstijl te verbeteren, niet om te borstelen en te wandelen. Dat doe ik al met mijn eigen pony, maar dat is ook weer een andere situatie.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:17

joyce B schreef:
Ik snap het niet hoor... Heb nu een aantal keer gereageerd op meiden die een advertentie op marktplaats hdden staan en krijg gewoon niet eens een simpel berichtje met "ben al voorzien/geen belangstelling" terug!

Reageer op mensen in de regio, en het maakt niet uit of ik al wel vertel om wat voor dier het gaat of alleen informeer of ze al voorzien zijn omdat ik mogelijk een paard voor ze heb...

Als je een advertentie hebt staan dan reageer je toch op zijn minst?

Dit had ik dus bij een eigenaar..

Ik een mailtje gestuurd met de vraag of ze nog iemand zocht en wat gegevens van mij erbij. Volgende dag toch gebeld omdat ik dat persoonlijker vindt dan een mail.

Kwam het erop neer dat ze de mail allang gelezen had maar gewoon niet heeft gereageerd omdat ze al een mail had van iemand anders >;) (en dit dus ook niet van plan was)

Ik had de hoop om dus eindelijk weer met paarden aan de gang te gaan, dus wou graag weten of het wat zou worden(dus kennismaken etc)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:18

Maar dat is het verschil. Zoek je een bijrijdpaard of een verzorgpony. 2 verschillende dingen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:18

Ohh lekker dan!ik probeer altijd zo snel mogelijk te reageren.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:22

Wat voor mail ik ook krijg ik stuur altijd wat terug.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:24

Waren ze allemaal maar zo!

Iemand van plan om te verhuizen? :o

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:32

Heb advertentie even van bijrijder stop gezet.
paardlief staat voorlopig op vakantie, wegens dat ik eruit lig

Ik heb eem scheurtje in het bot bij m'n grote teen. Lopen gaat redelijk.

Officieel had ik in het gips gemoeten, maar ze vonden mij zodaning "goed" lopen dat we het eerst zo aankijken - wel ingetaped -

Mocht ik er toch last van krijgen dam gaat ie alsnog het gips in!

Vakantie komt redelijk goed uit aangezien osteopaat 1 augustus komt! :D

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:30

Foutje ! :o

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:24

Ik vind het zo respectloos om niets te laten horen, ook van eigenaren.
Ik stuur altijd een bericht terug.
Ook als ik teveel reacties heb gehad en voor mijn overzicht al met afspraken bezig ben.

Niet iedereen reageert maar zonder na te denken op een paardje. Sommige potentiele verzorgsters/bijrijders lijkt dit paard juist iets voor hen en wachten dan ook op antwoord aldanniet met spanning :D

Ik heb iemand gevonden die per 1 aug begint. Ik heb het aan een stalgenoot gevraagd met wie ik altijd fijn buitenreed. Zij vindt het juist fijn mijn pony erbij te hebben als ze naar buiten gaat. Bovendien hebben we het altijd gezellig gehad. Maar het maakte haar paard ook net iets zekerder.
Daarom vroeg ik of zij nog iemand wist.

Ze had meegeholpen met borstelen en toen toch opgestapt. Ik wilde toch kijken hoe het ging. Fijn was wel dat haar moeder er ook bij was. Zeker omdat mijn pony sterk is. Is van buitenaf niet goed te zien, omdat je op andere manieren een paard terug kan rijden dan zichtbare spanning in de mond.
Haha ze beaamde wel dat ze sterk was hoor!
Maar het ging heel goed. Na haar vakantie spreken we af en ben ik de eerste paar keren erbij

Heb geen problemen dat ze rijden, als het maar verantwoord gaat.
Ik heb overigens niet om een bijdrage gevraagd met wel dat ze les neemt.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:25

xx_Lyzet schreef:
Ik heb eem scheurtje in het bot bij m'n grote teen. Lopen gaat redelijk.

Oei klinkt wel pijnlijk!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:37

Het klinkt pijnlijker dan dat het is. Hoewel ik als ik terug ben van vakantie wel ff het ziekenhuis bel voel het toch wel, en tja dan moet ie int hoogstwaarschijnlijk gips hadden ze gezegd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 12:25

Hmm, toch maar even naar het ziekenhuis gebeld.
Mag maandag even terug komen, als ik terug van vakantie ben.
En dan gaat er wel gips om heen zei die gipsmanmeester -O-

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:05

Ik heb zomaar per ongeluk een bijrijdster gevonden, zelfs zonder dat ik op zoek was! Dit via via (vroegere connecties)... Op basis van alle euvel hier omtrent online zoeken i.c.m. mijn eigen succes offline, ben ik inmiddels toch we de mening toegedaan dat kennissen en mond-tot-mond "reclame" dé fijnste manier is om aan een betrouwbare bijrijder te komen. Neemt niet weg dat ik begrijp dat die optie niet op iedereen van toepassing is ;)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:19

Wat fijn Basilicium (waar komt je naam eigelijk vandaan? Ik typte het kruid in nl maar dat was hem net niet..)

Dat is ook wat ik het liefste heb hoor, maar toch spiek ik af en toe boktmarkt af of mp. Als ik een 12 jarig meisje haar droom kan waarmaken veel te leren in de paardenwereld, met mijn welshje, dan is diegene welkom. Maar dus met mij als begeleiding, alleen wordt er niet gegaan..

En als ik diegene niet vind: ik heb schik met mijn pony en heb niemand nodig.