Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:06

Anke schreef:
Celiien schreef:
En toch zou ik nooit betalen en ook nog eens uitmesten :n

Haha...klinkt grappig. Als eigenaar zul je wel moeten.
Tenzij paardlief op volpension staat.
Dan nog vond ik het fijn om de stal ff bij te werken als ik er was.
Blijkbaar is dat persoonsgebonden.

Als je goed leest ben ik eigenaar :)

En ik heb 1,5 jaar op een doe het zelf stal gestaan, dus weet er echt alles van. Sta gelukkig nu volpension.

Echter vind ik persoonlijk dat ik echt niet en geld ga betalen om te mogen, maar dan nog wel 'even' allerlei klusjes doen. Nee dat vind ik op een of andere manier niet fair. Op m'n vorige stal hoefde mijn vorige bijrijder ook echt niet te betalen ivm het uitmesten :)

darkadia

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:17

Das ook prima toch, ieder zo z'n eigen ding en je bijrijder was daar vast ook blij mee :)

Ik wil gewoon dat mijn paard altijd lekker in een schone stal staat en sta niet volpension meer. Als ik dan dus alsnog zelf moet voor het mesten/voer klaar zetten/ paard binnen/buiten zetten, dan heb ik weinig aan een bijrijder ;) behalve dan dat het de kosten iets drukt.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:18

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:19

Daar heb je ook gelijk in darkadia. Dan kan je idd net zo goed zelf gaan, als je alsnog naar stal voor de rest moet!

Gelukkig hoef ik me over een schone stal etc bij ons geen zorgen te maken!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:30

Ja hoor, die is netjes! Misschien dat je er nog iets in kan zetten (wat opzich ook wel duidelijk kan zijn zonder vermelden) dat je er zelf niet mee rijdt ivm grootte? Dus dat lengte en gewicht ook mee spelen (Vergis je niet, je hebt meiden van 10/11 die zwaarder en groter zijn dan ik ben..)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:33

sneeuwpop schreef:
Yasmijntje
Wel rijkleding aan, maar cap en laarzen in de auto in je fietstas laten.

Als rijkleding heb ik sowieso alleen een broek, shirt is altijd random gekozen eigenlijk.
Dankjewel voor je reactie, dan doe ik dat! :)[/quote]
Succes. Hoop dat het iets wordt![/quote]
Ik was echt ontzettend zenuwachtig. Blijken super lieve mensen te zijn en ik ga dinsdag nog een keertje langs!
Mocht zelfs al erop stappen (meer dan een uur!!) en draven, stukjes.
Mensen waren heel aardig, de sfeer was goed en het paard was echt een dotje!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:35

Voor mij zou een bijrijder met de instelling: ik betaal, dus mest niet. Absoluut niet passen. Gaan ze maar naar een manege of verhuurbedrijf. Mijn beestjes zijn geen gebruiksvoorwerpen.
Dus is echt wel iets persoonlijks.

Had prima begrepen dat je eigenaar bent. Gelukkig dan maar dat je zo'n instelling hebt. Zie vele verzorgers/bijrijders die niks willen doen, alleen rijden.
Is er daar tenminste ook een match voor.

Heb heel luxe volpension gestaan. Poepte ze na het rijden in haar schone stal. Ruimde ik het ff op. Dat voelde voor mij fijn.
Wellicht dat een minder betrokken eigenaar denkt. Ja dag..die ene drol ruim ik niet op, doen zij straks maar, betaal tenslotte voor die service.
Is een persoonsgebonden instelling.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:12

Anke schreef:
Voor mij zou een bijrijder met de instelling: ik betaal, dus mest niet. Absoluut niet passen. Gaan ze maar naar een manege of verhuurbedrijf. Mijn beestjes zijn geen gebruiksvoorwerpen.
Dus is echt wel iets persoonlijks.

Had prima begrepen dat je eigenaar bent. Gelukkig dan maar dat je zo'n instelling hebt. Zie vele verzorgers/bijrijders die niks willen doen, alleen rijden.
Is er daar tenminste ook een match voor.

Heb heel luxe volpension gestaan. Poepte ze na het rijden in haar schone stal. Ruimde ik het ff op. Dat voelde voor mij fijn.
Wellicht dat een minder betrokken eigenaar denkt. Ja dag..die ene drol ruim ik niet op, doen zij straks maar, betaal tenslotte voor die service.
Is een persoonsgebonden instelling.

Misschien omdat ik moe ben hoor, maar je bericht komt heel denigrerend over naar mij toe. Prima wat jij wilt, maar niet zo netjes in een imo normaal bericht van mij. Mag vriendelijker :)

Voor hierboven: idd in/op je fiets laten. Mocht je gaan rijden kan je zo je spullen pakken! En anders even vragen of die spullen mee moeten?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:04

Zal wellicht komen omdat je moe bent. Zeg juist dat ze mazzel hebben dat er eigenaren zijn die het geen punt vinden als er geen verzorgtaken worden gedaan.
Die zijn er maar weinig en jij bent er 1 van. Terwijl er wel veel vraag naar is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:16

Aah op die manier. Dan idd vanwege moeheid :')

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:24

@Celiien maar jij staat dan ook op een super fijne stal ;) Hier stond ik eerst vol pension, paard werd 6 dagen opgestrooid en 2x per week gemest, maar stond gewoon regematig in een best natte vieze stal...Daarbij ook nog eens een relatief kleine box. Ben mede daarom ook naar een kleine uitloopstal gegaan. Echt uitloop is t niet, maar hij kan tenminste binnen of buiten staan, zelf kiezen, en wat meer bewegingsvrijheid. Spaar er €25,- per maand mee uit, en daar moet ik dan wel zelf voor mesten...Maar nu staat ie er wel dagelijks schoon bij, was voor mij dus een simpee keuze haha :) Overigens, als ik iemand vind met wie het enorm goed klikt, dan is die bijdrage ook best te overleggen hoor. Vind het belangrijker dat iemand goed matcht met mij en mn paard, dan dat er wordt mee betaald. Maar merk wel dat je er vaak de iets serieuzere mensen mee treft (in deze regio althans (amsterdam/haarlem). Mijn huidige verzorgster rijdt in principe niet (laatst wel een keertje even onder mijn begeleiding erop), omdat ze nog ervaring mist, maar is verder super betrokken en lief voor mn paard, doet zelfs alle klusjes (ook als ik die dag zelf nog kom) en betaald daarom ook niet. Vind dat voor enkel verzorgen ook onzin haha.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 17:57

Dat serieuzere herken ik wel. Mijn bijrijder hiervoor die niets betaalde, reed meer niet dan wel. Ging wel maar dan was ze druk en dan was t even longeren en poetsen. De huidige bijrijder is onwijs serieus, en ook met haar was de bijdrage bespreekbaar (vroeg eerst 75,- maar omdat ze een les per maand erbij neemt 60,-). Ben dan ook super blij met haar!

Stalling kan idd drama zijn. Stond in t begin op een stal, werd ook alles gedaan maar idd vieze stallen. Weides waren modderpoelen en de bak was nooit goed te rijden. Voordeel daar was dat ze altijd buiten kwamen, en t gelijk aan t bos was maar op een gegeven moment was ik de modder zat en merkte datpaard het absoluut niet naar zijn zin had. Toen naar een uitloopstal gegaan met een stalgenoot, onze paarden samen in een uitlopen met verharde paddock. Voeren, mesten alles moest worden gedaan. Als t weer goed was mocht t hek open naar t weiland en konden ze zelf de paddock in. Ideale stal, maar het werd me echt teveel om en studie, en werk, en daarnaast nog eens naast de dagelijkse verzorging iets met paard te doen. Wel onwijs goedkoop, betaalde 160,- per maand, en dat in de randstad :=
Waar ik nu sta helemaal niks te klagen, leuke mensen, stalhouders zijn echt paardenmensen en je kan alles aan ze vragen en zijn nooit te beroerd voor advies of iets anders. En paard is ook hier gelukkig, en daar ben ik het meest blij mee :))

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:11

Voor mij zou het ook geen juiste instelling zijn hoor...betalen en daarom niet de klusjes willen doen.
Nu hoefde mijn bijrijders nooit klusjes te doen, maar hou niet van die instelling.
Paard kost naast het mesten ook nog eten en huisvesting.

Heb ook vol pension gestaan waar je niet mocht mesten. "Dan zou het juist een rommeltje worden", snap dat ook wel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 18:13

Yasmijntje, goed nieuws. Leuk dat je het nog even hebt gepost.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:40

Wat leuk dat het ondanks je zenuwen zo leuk verlopen is :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:56

Als de instelling van de bijrijder is dat ze alles wilt aanpakken, dan is mijn instelling dat er heel veel kan.

Ik sta vol pension. Maar toen ik dat niet stond. Betaalde ze een bijdrage en was het totaal geen moeite om te mesten.

De een of de ander scheelt wel.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:24

Inderdaad TurboTinker, vorige bijrijders wilden mij er absoluut niet bij hebben. Ja dat resulteert in alleen maar in de bak mogen rijden. De nieuwe die vind het geen probleem dat ik haar nu nog begeleid, zij snapt ook dat het wat meer oefeningen nodig heeft om de seven games van parelli te beheersen en die anderen wilden daar eigenlijk al helemaal geen aandacht aan besteden alleen maar rijden en op aandringen van mij gingen ze dat dan toch maar doen. Zij stopten ook na een maand (proefperiode) en die er nu is, die is er al 2 maanden terwijl ze van verder komt (30 min. fietsen en die andere nog geen 10 min.). Zij hoeft ook geen bijdrage te betalen en als het rijden in de bak goed gaat dan mag ze ook op buitenrit en tot die tijd maakt ze aan de hand wandelingen zodat hij meer went aan de omgeving. Langere tekst geworden dan ik voor ogen had haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:10

Maar zo is het toch.

Mijn bijrijdertje komt morgen voor de 3e keer. Echter gaat ze nu met mij mee, en kijken hoe ik hem rij. Daarna mag ze hem uitstappen. En wellicht kan ik haar leren proefjes voor te lezen hihi.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:13

Vertrouwen moet je verdienen , daar komt het vooral op neer.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:25

True

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:46

Nou is bokt toch nog ergens goed voor naast al het drama haha :')

Vandaag is Aurelia hier geweest om kennis te maken met mij en Takoda en naar mijn idee ging het heel goed *\o/* Nou is Takoda echt een allemansvriend dus had ik niet anders verwacht dan dat ze het leuk zou vinden maar het is altijd even afwachten. Gelukkig leken ze wel een klik te hebben en hopelijk blijft het hier niet bij :D Echt heel leuk om mijn paardje met iemand anders te zien. Ik hoop dat we er straks alledrie veel plezier van hebben. Heb er echt een super gevoel bij. Voor nu zit mijn zoektocht erop! :D *\o/*

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:48

Goed nieuws zeg!

Gisteren was er bij mij ook iemand gekomen. 16 jaar en eigen vervoer (scootertje zo'n 15 rijden).
Ze kon dr heel goed oppakken. Wist precies wat ik bedoelde met dat ze sterk was en niet traag voor een tinker.
Ze hoeft geen bijdrage te betalen, maar ip daarvan neemt ze les.
Per 1 aug begint ze. Had er een goed gevoel bij, ook haar moeder was mee. Vind ik ook wel fijn zo de eerste keer.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:54

xBostonx schreef:
Nou is bokt toch nog ergens goed voor naast al het drama haha :')

Vandaag is Aurelia hier geweest om kennis te maken met mij en Takoda en naar mijn idee ging het heel goed *\o/* Nou is Takoda echt een allemansvriend dus had ik niet anders verwacht dan dat ze het leuk zou vinden maar het is altijd even afwachten. Gelukkig leken ze wel een klik te hebben en hopelijk blijft het hier niet bij :D Echt heel leuk om mijn paardje met iemand anders te zien. Ik hoop dat we er straks alledrie veel plezier van hebben. Heb er echt een super gevoel bij. Voor nu zit mijn zoektocht erop! :D *\o/*

In het andere topic was aurelia ook al heel enthousiast over de kennismaking ik hoop voor beide heel erg dat het wat word!! Veel plezier :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:38

Mag ik me aansluiten in dit topic?

Ik ben 100 km verderop gaan wonen met mijn paard dus heb helaas mijn bijrijdster in mijn oude woonplaats achter moeten laten.
Nu dus in de buurt van Oosterhout NB op zoek naar een bijrijdster, viavia al een meisje wezen kijken, maar dat klikte niet, dus dat gaat hem niet worden.

Als er mensen ideeën hebben, of mensen kennen hoor ik het graag! Liefst een verantwoordelijk persoon met ervaring met sensibele paarden.

Paard is braaf maar voorwaarts en sensibel, en ik ben een verschrikkelijke muts. Ik ben waarschijnlijk moeilijker dan mijn paard :+

Weet eigenlijk niet zo goed of ik een advertentie moet plaatsen of het toch viavia moet blijven doen. En wat zet ik dan in die advertentie? Mutsige, lastige chaoot zoekt bijrijder voor braaf maar voorwaarts paard?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:29

Oeh net een advertentie op marktplaats gevonden van iemand die geen tijd meer had voor haar paard maar hem niet wou verkopen, als de klik er is is er veel mogelijk etc. Het ziet er allemaal vriendelijk uit dus heb een mailtje gestuurd.

Ik duim nu echt heeel hard, ik hoop dat dit hem wordt :D :# hoop dat ik ook een klik heb met beiden.

Maar ja misschien heeft er al wel iemand anders gereageert.