Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:01

QuanneH schreef:
Superleuk!
Is lucky je nieuwe bijrijdpony?

Ja al bijna 3 maanden :D staat naast starlight en de eigenaresse vroeg of ik haar ook wilde doen

fabpannen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:05

ik ga het ook eens proberen weet iemand een verzorgpony in vlaardingen mischien schiedam?, mischien maassluis , 's-gravenzande , monster , hoek van holland ? :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:11

Ik heb nog steeds geen verzorgpony gevonden.. :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:12

fabpannen schreef:
ik ga het ook eens proberen weet iemand een verzorgpony in vlaardingen mischien schiedam?, mischien maassluis , 's-gravenzande , monster , hoek van holland ? :)

Om Marktplaats staan er wat in die omgeving.

fabpannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:25

EskeGirl schreef:
fabpannen schreef:

Om Marktplaats staan er wat in die omgeving.

jaa die heb ik gezien en vaak op geantwoord maar krijg vaak ook gewoon geen reactie ..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 21:35

ik heb vandeweek mijn spullen opgehaald -O- helaas is de afstand echt niet meer te doen nu ik verhuisd ben |(
wel ben ik al 2 keer ergens anders wezen kijken, was heel leuk! ik ga morgen voor de 3e keer :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:12

xZiva_ schreef:
ik heb vandeweek mijn spullen opgehaald -O- helaas is de afstand echt niet meer te doen nu ik verhuisd ben |(
wel ben ik al 2 keer ergens anders wezen kijken, was heel leuk! ik ga morgen voor de 3e keer :D

leuk dat je al ergens anders ben wezen kijken :D

ik heb nog steeds niks... begin het langzamerhand wel op te geven.... :(

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:15

Ik heb vrijdag bij een ander paard gekeken, eentje die wel alles kon en op een stal met verlichting. Alleen helaas toch nee moeten zeggen. Mijn rooster veranderd te vaak om er zeker van te zijn dat ik de beschikbare dagen kon, nu alleen tot april bbekend. (avonden op die dagen zaten al vol met werk enzo)
Was wel een heel leuk paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:23

Waarom zoek je dan een bijrijdpaard als je rooster de hele tijd verandert?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:26

Ik meld me hier ook maar eens, ben onderhand ook al weer een tijdje opzoek. Iemand nog tips om het te bevorderen? :D

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:12

@Liekec zie dat je ongeveer zelfde omgeving zoekt, het is echt heel lastig hier in de buurt :=
Advertenties plaatsen, langsgaan op stallen, vragen via mensen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:14

Yezzi schreef:
Waarom zoek je dan een bijrijdpaard als je rooster de hele tijd verandert?

Waarom niet? Mijn rooster kan ook plotseling veranderen, dat kan bij iedereen gebeuren. Gelukkig heb ik het geluk de vrijheid te hebben dat ik kan gaan wanneer ik maar wil. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:19

En wat nou als je rooster dusdanig verandert dat je elke dag laat uit bent en blijkt dat je geen tijd meer hebt voor een bijrijdpaard? Nogal l*llig tegenover de eigenaar, vind je niet? Of dat je er eentje vindt voor op bepaalde dagen en dat dan ineens je rooster verandert, je die dagen niet meer kunt en je moet stoppen bijrijdpaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:13

Yezzi schreef:
En wat nou als je rooster dusdanig verandert dat je elke dag laat uit bent en blijkt dat je geen tijd meer hebt voor een bijrijdpaard? Nogal l*llig tegenover de eigenaar, vind je niet? Of dat je er eentje vindt voor op bepaalde dagen en dat dan ineens je rooster verandert, je die dagen niet meer kunt en je moet stoppen bijrijdpaard?

Dan moet je dus een goede combinatie vinden. Als het geen top combinatie is tussen eigenaar en verzorger dan zal het niet werken. Je rooster is misschien ongeveer zeker per jaar, maar zeker niet over meerdere jaren. En als je laat uit bent? Dat is in de zomer geen probleem en in de winter ga je dan lekker met de bus. Wisselende dagen? Overleggen met de eigenaar daarover.

Daarom ben ik zo blij met mijn plekje, ik mag komen en gaan wanneer ik wil. Als ik een keer niet kan, geen probleem. :)

Als verzorger maar ook als eigenaar moet je flexibel zijn, vind ik. Als het niet werkt dan is dat jammer en zoek je verder. Op het begin moet je duidelijke afspraken maken. Als het de perfecte match is zal het wel goedkomem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:27

Als eigenaar moet je flexibel zijn... Lijkt me niet dat als jij een verzorger zoekt voor bijvoorbeeld de maandag en de woensdag omdat je die dagen niet kunt, dat je dan ineens je verzorger kwijt bent omdat die door een veranderd rooster niet meer kan op die dagen. Je zoekt niet voor niets een verzorger op die dagen kan. Jij zoekt een bijrijdpaard dus jij moet ervoor zorgen dat je op die dagen paraat staat en niet na 2 maanden zeggen dat je rooster is veranderd en dat je stopt. Maargoed, dat is hoe ik het zie.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:37

Wat een onzin Yezzi. De communicatie is nog altijd het belangrijkste, en wanneer de eigenaar en verzorger aangeeft vanaf het begin, dat het van het rooster afhangt is er geen probleem. Wanneer dit wel lastig blijkt, dan is het toch juist alleen maar goed dat dit meteen in het begin aangegeven wordt? Het is veel vervelender wanneer een verzorger na drie maanden zegt: 'sorry, mijn rooster wisselt dus ik kan niet meer.'

Bij voorbaat zeggen dat je geen verzorger/bijrijder kan zijn omdat je roostert wisselt, klopt dus niet. Een eigenaar kan ook een wisselend rooster hebben en dus juist wisselende dagen dat extra hulp welkom is. Het zou wat zijn als een verzorger dan zou zeggen:" sorry, dat zijn mijn dagen, mijn rooster staat vast.'

Kortom: wederom vraag en aanbod dus. En als een eigenaar nu aangegeven heeft dat een wisselend rooster juist niet prettig is, dat is het toch top van een potentiele verzorger om te zeggen dat het dan idd geen goede match zal worden? Of wanneer de dagen wel vast staan dus, dan is een wisselend rooster idd niet handig. Beter meteen zeggen dan wanneer het nieuwe rooster bekend is en dat het dan toch niet meer uitkomt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:41

Ach, dan vind je het onzin... Zo zie ik het iig. Nu bedoel ik niet dat kosseh geen bijrijdpaard moet zoeken, maar het was misschien wel handig geweest om van te voren aan te geven aan de eigen(a)ar(esse) dat ze een wisselend rooster heeft en op welke dagen ze beschikbaar zou zijn. Scheelt beide partijen moeite en tijd. ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:43

Als je het van te voren aangeeft en de eigenaar zegt dat hij/zij het niet erg vind is er niks aan de hand vind ik. Anders vind ik het ideeen beetje l*llig voor de eigenaar als je na 3 maanden al stopt. Daarom moet je dat soort dingen altijd van te voren zeggen zodat er geen problemen met roosters kunnen ontstaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:44

Yezzi, natuurlijk is dat zo. Als je zeker weet dat je op die dagen iemand zoekt en dat standaard zo zal zijn dan moet de verzorgster diegene zijn die zegt: helaas, dat wordt geen match. En dáár heb ik het over. Ik ben er inderdaad ook op tegen dat mensen 'opeens' stoppen door bijv 'opeens' tijd tekort etc. Maar om nu te zeggen dat je geen verzorg/bijrijdpaard mag hebben omdat je een wisselend rooster hebt, tjah, dat is ook banketstaaf.

Verder eens met Marocje.
Eigenaresse heeft wisselend rooster, mijn rooster verandert ook zo af en toe. Is dat een probleem? Mag ik daarom haar paarden niet verzorgen? Nee. Want wij communiceren goed over de dagen en tijden.

Het belangrijkste is dus inderdaad de communicatie, de combinatie en wat er van elkaar verwacht wordt. Komen verwachtingen niet overeen is het dus geen match, niet aan beginnen, klaar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:47

Dat is idd wat ik bedoel: als je het van te voren aangeeft is er niet veel aan de hand. Nu is het dan blijkbaar niet via de mail/telefonisch oid van te voren aangeven, maar wel in het eerste (real live) contact met de eigenaar blijkbaar.

Edit; wat Kosseh dus zelf al aangeeft dus. (Maar heb het idee dat we allevier hetzelfde bedoelen, alleen in net iets andere bewoordingen) ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:51

Communicatie is belangrijk.
Flexibel tot beperkte mate, beetje zekerheid en vastigheid is ook erg fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:51

Deetjeeuh schreef:
Yezzi schreef:

Dan moet je dus een goede combinatie vinden. Als het geen top combinatie is tussen eigenaar en verzorger dan zal het niet werken. Je rooster is misschien ongeveer zeker per jaar, maar zeker niet over meerdere jaren. En als je laat uit bent? Dat is in de zomer geen probleem en in de winter ga je dan lekker met de bus. Wisselende dagen? Overleggen met de eigenaar daarover.

Daarom ben ik zo blij met mijn plekje, ik mag komen en gaan wanneer ik wil. Als ik een keer niet kan, geen probleem. :)

Als verzorger maar ook als eigenaar moet je flexibel zijn, vind ik. Als het niet werkt dan is dat jammer en zoek je verder. Op het begin moet je duidelijke afspraken maken. Als het de perfecte match is zal het wel goedkomem.

Om toch nog even hierop in te haken (:o ) er zijn ook mensen met werk e.d. na school (Zoals kosseh), en dan is het écht niet zo makkelijk om na een lange werk/schoodag nog even naar je bijrijdpony te gaan. Zelf ben ik echt kapot als ik gewerkt heb en dan werk ik dus nog op stal en hoef ik me er niet naartoe te slepen om nog even te rijden. Maar als je én een wisselend rooster én een baan 's avonds hebt vraag ik me af of het gaat lukken om een bijrijdpony te vinden die aan al die eisen voldoet.

Ik houd zelf van een rooster dat vast staat en niet om de haverklap verandert, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:57

De eigenaresse had het over dagen in het email contact dat ik wel savonds kon. Maar toe ik er was werden het andere dagen die haar beter uit kwamen ivm andere bijrijder. Die dagen kan ik niet savonds. Wel overdag nu dan, maar wilde haar niet weer laten zoeken als ik opeens niet meer kon.
Ik heb maar 15 uur per week les dus laat uit betekent vaak dat ik sochtens kan, soms gooien ze alle lessen op 2 dagen... en als dat precies die dagen zijn.

Ook met een wisselend rooster kan je prima een bijrijpaard zoeken hoor. Heb er al een jaar 1tje en die doe ik ook niet op standaard dagen. Ik kom wanneer het uitkomt (minimaal 3 keer in de week. vaak 4 of 5 keer) zo is de afspraak die ik nu heb.
Het kost alleen wat meer moeite om een geschikte te vinden :)

In de winter is het hier als nog met de fiets (of de auto als ik die mag lenen) rijden geen bussen... Heb het er voor over.
Laatst bijgewerkt door kosseh op 17-02-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:58

Dat is dan niet netjes van de eigenaar. Als er bij de kennismaking al veranderingen waren in het verhaal was ik er denk ik niet eens mee doorgegaan... :=

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:59

Het hangt echt van de combi af inderdaad. Ik ben er zelf regelmatig en ik vind het dan ook geen probleem als mijn bijrijdster per week zou laten weten welke dagen ze die week komen kan. Momenteel heb ik een bijrijdster die wel vaste dagen heeft, omdat ze dat zelf makkelijk vindt, maar mocht ze ineens meer tijd hebben of juist op andere dagen willen komen dan is dat ook geen probleem. Ik heb een bijrijdster omdat ik 2 paarden heb en ik het gezellig vind om af en toe samen met iemand met mijn paarden bezig te zijn, welke dag die bijrijdster er dan is maakt voor mij niet uit :)