Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:56

Yasmijntje schreef:
sneeuwpop schreef:
Yasmijntje
Wel rijkleding aan, maar cap en laarzen in de auto in je fietstas laten.

Als rijkleding heb ik sowieso alleen een broek, shirt is altijd random gekozen eigenlijk.
Dankjewel voor je reactie, dan doe ik dat! :)

Succes. Hoop dat het iets wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:56

sneeuwpop schreef:
RoyceMack schreef:
Ik vind niet dat ik dan blij moest zijn dat ik op die paarden MAG rijden. Ik vind dat zij blij mogen zijn met mijn hulp en ik dankbaar mag zijn dat ik met die paarden mag werken. Het werkt niet altijd één kant op he.

Ik denk daar anders over. Jij mocht gratis je hobby uitvoeren, dus ik vind dat je daar dankbaar voor mag zijn.

Zelf ook jaren pony's verzorgd en dus ook elke dag (!)de klusjes. Ik ben ernorm dankbaar daarvoor. Zonder hen had ik alleen mijn hobby op de manege kunnen uitvoeren waar ik veel minder geleerd zou hebben, meer geld kwijt was geweest , veel minder vaak had kunnen rijden en vooral niet zo' n band had kunnen opbouwen met de pony's

Maar dan hoeft de eigenaar dus niet dankbaar te zijn, dat iemand zo goed voor andermans paarden zorgt?
Want tegenwoordig wordt je als bijrijder/verzorgster net zo makkelijk weer aan de kant geschoven. Het moet van twee kanten komen, dankbaarheid, samenwerking etc.

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:06

Ik ben heel blij met mijn verzorgsters en zij blij met de plek die ik bied...en misschien een beetje blij met mij..haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:12

Anke schreef:
Ik ben heel blij met mijn verzorgsters en zij blij met de plek die ik bied...en misschien een beetje blij met mij..haha!

Precies. :D En daar gaat het om toch? Als iedereen blij is met elkaar, eigenaresse, bijrijder maar ook paard natuurlijk.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:32

Deetjeeuh schreef:
sneeuwpop schreef:

Ik denk daar anders over. Jij mocht gratis je hobby uitvoeren, dus ik vind dat je daar dankbaar voor mag zijn.

Zelf ook jaren pony's verzorgd en dus ook elke dag (!)de klusjes. Ik ben ernorm dankbaar daarvoor. Zonder hen had ik alleen mijn hobby op de manege kunnen uitvoeren waar ik veel minder geleerd zou hebben, meer geld kwijt was geweest , veel minder vaak had kunnen rijden en vooral niet zo' n band had kunnen opbouwen met de pony's

Maar dan hoeft de eigenaar dus niet dankbaar te zijn, dat iemand zo goed voor andermans paarden zorgt?
Want tegenwoordig wordt je als bijrijder/verzorgster net zo makkelijk weer aan de kant geschoven. Het moet van twee kanten komen, dankbaarheid, samenwerking etc.

Als een eigenaar het niet fijn of leuk zou vinden, dan zou die er snel mee stoppen.
Ongeacht wat de eigenaar er van vind, vind ik dat je dankbaar mag zijn om gratis je hobby uit te voeren.

Heeft niks te maken met een bijrijder die aan de kant geschoven wordt...... Denk in dat geval dat de eigenaar blijkbaar niet zo blij is met de bijrijder... Net zoals het kan dat een bijrijder ineens stopt..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:13

Met andere woorden, het hoeft niet van 2 kanten te komen om dankbaar te zijn voor wat je krijgt.
Aan dankbaarheid moeten geen "voorwaarden" zitten.

Andersom werkt dat ook zo, een eigenaar kan ook dankbaar zijn voor wat deverzorgster allemaal doet, ongeacht wat de verzorgster daarvan denkt/vind.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 00:31

Mooi omschreven

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 07:42

dank je. Duurde even voor ik onder woorden kon brengen wat ik nu precies bedoelde., haha

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:09

Ben het er ook mee eens, kon alleen ook niet zo goed op de woorden komen 8-)

Morgenavond komt er iemand om te kijken of er een klik is.
Belangrijk vind ik inzet en enthousiasme ook (te is ook doorgeschoten hoor).
Ben nl weer bang dat ik na een maand of 2 weer op de whats app zit te zeuren en te trekken wanneer ze zou kunnen. De pony is zo'n lieverd he, ben het wisselen moe, hoop echt nu iets vasters te vinden.

debjehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:38

ik heb niet de reacties gelezen hoor. Want misschien heb je er al 1. Maar ik ken iemand en ze is 11 jaar oud. Ze wil heel graag een verzorgpony... Dus als je wilt even terug reageren?

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:43

Ik vind zelf 11 jaar echt te jong voor een jonge buldozer van een tinker.
Daarbij komt dat het niet met OV te bereiken is, en ik zit niet fijn thuis als iemand van 11 op de fiets in de winter in het donker naar stal moet.
Tuurlijk begrijp ik dat niet elke 11 jarige hetzelfde is, maar om ze op polderweggetjes te laten fietsen in de winter vind ik eng.
Toch bedankt voor het meedenken :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:48

Pff hier (Belgisch Limburg, tegen de grens van Noord-Brabant) is het ook een ramp. Ben al een tijdje op zoek naar een ruitertje voor mijn B pony. Als ze wedstrijden rijden en dus lidgeld betalen hoef ze aan mij niks te betalen mits ze natuurlijk minstens 2x per week komen.
Volgen ze geen les en geen wedstrijden vraag ik 30 euro per maand ongeacht hoe vaak ze komen. Pony loopt dressuur L niveau, springen L niveau ( dat is hier 90cm in de barrage). Fijne, brave pony.
Vraag ik teveel geld, want er reageren alleen maar pubers van 16 die veelste groot zijn...

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:57

Ik persoonlijk vind 30 euro niet veel.
30 euro komt in ieder geval op mij niet over dat je zo je stalkosten alleen maar wil drukken. 50 euro overigens ook niet hoor.
Soms denk ik ook wel eens aan een bijdrage puur om wat zekerder te zijn van afspraken. Verzorgsters trekken dan ook eerder aan de bel als ze het niet meer aankunnen qua tijd of anders.

Maar leven in een uithoek is wel lastig, zeker als de bus er niet in de buurt stopt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:18

SH_Bam schreef:
Ik persoonlijk vind 30 euro niet veel.
30 euro komt in ieder geval op mij niet over dat je zo je stalkosten alleen maar wil drukken. 50 euro overigens ook niet hoor.
Soms denk ik ook wel eens aan een bijdrage puur om wat zekerder te zijn van afspraken. Verzorgsters trekken dan ook eerder aan de bel als ze het niet meer aankunnen qua tijd of anders.

Maar leven in een uithoek is wel lastig, zeker als de bus er niet in de buurt stopt

Bus stopt recht voor mijn wei, maar heb het idee dat betalen voor een pony hier abnormaal is.
Ik vraag 30 euro puur omdat ze anders inderdaad te makkelijk niet komen, niks laten horen. Ze hoeven hier ook geen klusjes te doen, eigenlijk alleen maar komen rijden en plezier hebben met de pony.
Naar wedstrijden en lessen rijden wij met de trailer dus ze hoeven eigenlijk helemaal niks te doen :+

Stalkosten heb ik overigens niet want ze staan aan huis :)

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:22

Ja toch vreemd zou je zeggen he.
Ik heb er zelf ook gewoon op een gegeven momentmoeite mee om ermee te leuren.
Dan probeer ik het wel met stal op te lossen. Lig er straks toch even uit als ik moet bevallen he

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:25

Vind t zelf ook vreemd, en vooral zielig/zonde voor de pony. Hij wil zo graag werken, is gek op kinderen. Nu staat hij zich maar wat te vervelen. Longeren is hij absoluut niet voor te paaien, tenzij je wat balkjes en hindernissen neergooit maar goed dat kan ik ook geen 3x per week doen natuurlijk.
Hij zou heel graag mee gaan aan de hand het bos in maar de merrie waarmee ik het bos in ga is daar absoluut niet rustig genoeg voor dus dat gaat ook niet.
Het is echt een klein springkanonnetje die heel graag zijn ruitertje leert hoe ze parcoursen moeten rijden..

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:30

Hoop dat er snel iemand voor komt hoor!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:31

Hoop het, zou hem heel graag zelf rijden maar ben toch echt aan de grote kant voor hem :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:44

30€ vind ik persoonlijk een zeer net bedrag. Zeker omdat er verder niks gedaan hoeft en ze zo vaak als ze willen mogen komen. Heb wel het idee dat het per regio wisselt hoe gebruikelijk een bijdrage is. Zelf vraag ik €50,- en moeten wel ook klusjes gedaan (voer klaar zetten, even stalletje mesten (15min werk). Maar vind dat die klusjes horen bij paardje verzorgen. Vinden sommigen ook teveel. Toch nu met paar potentiële bijrijders in overleg, dus wie weet. Paardlief nu vakantie dus in augustus verder kennis maken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:47

En toch zou ik nooit betalen en ook nog eens uitmesten :n

Mijn bijrijder betaald 60,/ per maand, kan 2 a 3 dagen per week gaan, en heeft alle faciliteiten (binnenbrak, buitenbak, drafbaan, longeerringen, paddocks, vrij gebruik spullen). Het enige wat ze hoeft te doen is paard te verzorgen/rijden/longeren :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:47

MelissaV schreef:
Hoop het, zou hem heel graag zelf rijden maar ben toch echt aan de grote kant voor hem :+

Heb hetzelfde gehad met mijn welsh B.
Uiteindelijk toch maar verkocht. Nu is hij happy op een andere plek.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:50

Celiien schreef:
En toch zou ik nooit betalen en ook nog eens uitmesten :n

Haha...klinkt grappig. Als eigenaar zul je wel moeten.
Tenzij paardlief op volpension staat.
Dan nog vond ik het fijn om de stal ff bij te werken als ik er was.
Blijkbaar is dat persoonsgebonden.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:53

Anke schreef:
MelissaV schreef:

Heb hetzelfde gehad met mijn welsh B.
Uiteindelijk toch maar verkocht. Nu is hij happy op een andere plek.

Verkopen wordt hem hier sowieso niet, is mijn eerste eigen pony en al sinds 2006 in mijn bezit.

Is op de plaatselijke manege langs gaan en daar rondkijken voor een leuk ruitertje heel raar?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:58

Haha ja inderdaad. Heb er zelf ook nooit problemen mee gehad nog even te mesten ookal betaalde ik al mee (en dat was doorgaans €75,- voor 3 dagen). Hoort voor mij gewoon bij de algehele verzorging van het paard.
Hier overigens ook alle faciliteiten: 4x binnenbak (1x western), 3x buitenbak (1x spring), longeercirkels, paddocks, eigen stukje weiland (wat ik dus ook moet schoon houden), bos op 10min stappen (bij voldoende ervaring mag er buiten worden gereden). En alle spullen zijn ook aanwezig.

@melissaV zou t gewoon doen! Als t niks is weet je dat ook weer. Niet geschoten is altijd mis ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:03

Ga ik dat binnenkort eens doen, misschien loopt er daar wel een gemotiveerd meisje/jongetje rond.