Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:27

Naja eigenaren kunnen er ook wat van zo stond ik vandaag 50 minuten te wachten bij de wei uiteindelijk na een half uur gebeld en was ze het vergeten... Gelukkig toch nog wel gekomen daarna maar toch...

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:22

Oh ja die kant heb je ook inderdaad.

Ik heb mijn pony aardig aan het rijden nu. Verwacht ook wel enige n inzet van een verzorgster.
Het blijft lastig zeker als het in een wat uithoekige plaats is. Eigen vervoer moet dan wel gezien de bus er niet komt. Dan is het ook moeilijk om iemand te vinden.

Nu lukt het nog wel maar zit in mijn 7e maand van mijn zwangerschap het het zou zo fijn zijn om dr met een gerust hart te kunnen laten verzorgen door iemand.

Maar ben het wel eens met wat eerder gezegd is. Het lijkt zich soms om te draaien. Dus zon gekke kronkel is het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:31

SH_Bam schreef:
Oh ja die kant heb je ook inderdaad.

Ik heb mijn pony aardig aan het rijden nu. Verwacht ook wel enige n inzet van een verzorgster.
Het blijft lastig zeker als het in een wat uithoekige plaats is. Eigen vervoer moet dan wel gezien de bus er niet komt. Dan is het ook moeilijk om iemand te vinden.

Nu lukt het nog wel maar zit in mijn 7e maand van mijn zwangerschap het het zou zo fijn zijn om dr met een gerust hart te kunnen laten verzorgen door iemand.

Maar ben het wel eens met wat eerder gezegd is. Het lijkt zich soms om te draaien. Dus zon gekke kronkel is het niet

Woon je op scooter-afstand van ********? :D
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:22

Haha nee niet echt. Is nl rockanje.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:19

Paard aan huis is heerlijk hoor :p maar ik miste overdag gewoon de controle, stel er gebeurd iets, ik was van half 8 tot 6 weg als het niet langer was :S Veel is wel te overzien natuurlijk, maar stel dat er 1 koliek krijgt, of er weer eens een hond de wei in rent en ze opjaagt of weet ik veel wat. (Kon alleen als ze naast het huis stonden).. + een keer dieven gehad die naar de schuur/opslag gingen door de wei.. draad doorgeknipt :') Nog nooit zo blij geweest dat de paarden die dag achter stonden... Toen ik ergens op ging passen (niet mijn paarden) paard door de draad gejaagd... (Kudde stond al langere tijd bij elkaar)..

En dan denk ik toch wel "pensionstal is ideaal" :p Ook omdat ik het niet meer uit handen durf te geven. Hete dag, wel genoeg emmers, maar met dat warme weer gaat het hard. Dus 's ochtends werden ze gevuld... 's middags zou verzorgster gaan rijden... "kun je dan ook de bakken bijvullen?" kom je 's avond aan... Bakken leeg en beesten met dorst :S of "de stallen schoonmaken" en ze zelf 's avonds gaan binnen zetten en als nog in je pumps de stal schoon staan te maken :S

Toen er ook bewust voor gekozen om all-in te gaan staan. Dan heb je die zorg niet meer :p Scheelt zo veel stress :p (Wat wel zo is.... je trekt meteen ook de "ik wil alleen maar rijden en anders kom ik niet" mensen aan als je gewoon volpension staat :S iig mijn ervaring is hoe luxer (voor de ruiter) het paard staat.... hoe meer je van dat soort mensen krijgt :S

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:39

Vreselijk als ze dat zeggen zeg!

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:44

Ik zou niet anders willen dan aan huis. Met drinken is goed op te lossen door automatische drinkbakken in de weide. Wij hebben zelfs de verwarmde gekocht dus in de winter (bij -18) werken ze nog goed..

Nu zit onze weide gelukkig wel aan alle kanten ingebouwd van land van andere mensen (of mais of koeien tussen openbare weg en de paarden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:54

Dat is wel ideaal ja :p

Scheelt al een hoop gedoe :p Maar toch.. Sta nu eindelijk op een pensionstal die de dingen zo doet als ik ze zelf ook zou doen, qua locatie 700m van het huis vandaan, 400m van het bos vandaan :p

En wat vooral fijn is: niet meer altijd alleen zijn.. Makkelijk met mensen af kunnen spreken om te gaan rijden. Wat voor verzorgster ook fijn is, want ze mag niet alleen naar buiten :p Alleen is ie net wat meer onzeker, dus met een groepje is het gewoon fijn.

(wat ik wel mis, is met mijn slaperige kop in mijn pyjama de wei inlopen om mijn beest te knuffelen :'))

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:21

Lianne86 schreef:
Dat is wel ideaal ja :p

Scheelt al een hoop gedoe :p Maar toch.. Sta nu eindelijk op een pensionstal die de dingen zo doet als ik ze zelf ook zou doen, qua locatie 700m van het huis vandaan, 400m van het bos vandaan :p

En wat vooral fijn is: niet meer altijd alleen zijn.. Makkelijk met mensen af kunnen spreken om te gaan rijden. Wat voor verzorgster ook fijn is, want ze mag niet alleen naar buiten :p Alleen is ie net wat meer onzeker, dus met een groepje is het gewoon fijn.

(wat ik wel mis, is met mijn slaperige kop in mijn pyjama de wei inlopen om mijn beest te knuffelen :'))

Geweldig, dat lijkt me heerlijk. En volpension scheelt inderdaad wel heel veel, ik hoef niet zo veel te doen eigenlijk helemaal niks. Paardje moet bijgevoerd worden omdat hij nog moet aankomen en dat doe ik toch liever zelf (aantal uren weken in bepaalde hoeveelheid water).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:42

Haha jaah dat snap ik! Alle drama verhalen met mensen die dan de verkeerde brokken die moeten weken, gewoon voeren als gewone brok en bah :o Drama :p (bij mijn verzorgpaard, als haar vriend het moest doen, wilde het nog wel eens fout gaan "bel maar gewoon als je niet kunt" :'))

Maar dat was echt een luxe... Op het feit na dat mijn pony na een tijdje echt dacht (vooral als het nog vroeg was) "Flikker alsjeblieft op mens, ik wil slapen" dat ie me echt aankeek met zo'n blik van "kom straks maar terug met eten, nu wil ik rust" :') (dat was als ik er rond 6 uur stond.. na 7 uur kon ie het hebben :')) 's Avonds trusten wensen moest ook in de schemer, anders vond ie het ook niets :') (toch voor het slapen gaan nog een rondje... maar dan nog, dan kreeg ik alleen zijn "NIET JIJ WEER (want je hebt nu geen eten bij)" blik :p

Toen ie ontsnapt was en in de keukenstond was ie wel heel vrolijk de fruitschaal aan het leeg eten :') Ze waren met een ander paard weg en hadden het hekje niet goed dichtgedaan....

Stiekem is een paard aan huis wel geweldig :$ maar alle zorg uitbesteden is ook wel fijn... (en dan toch het stiekem missen, terwijl het nu gewoon niet handig zou zijn omdat het gewoon veel te druk is en mjah... Als ik niet meer zou hoeven werken, dan zou ik er meteen voor tekenen...) Nu even verstandig zijn, heb er gewoon een beter gevoel bij dat er wel controle is :p (+ nu zou ik ook een weitje moeten huren achteraf ipv echt aan huis...)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 00:39

Mijn pony achterthuis.. kan er alleen maar van dromen <3 lijkt me heerlijk (heb 2 weken opgepast bij mensen met paarden aan huis. Heb wel een idee wat t inhoud)

Mgoed. Ik kruip weer onder de meeleessteen ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 06:47

Als je een goede pensionstal hebt is dat eigenlijk net zo fijn. Alleen blijf je in die zin ook afhankelijk van anderen. Zo kunnen de sfeer en de regels wel veranderd worden.
Aan huis is het wel eens lastig met het voeren. Zeker ook met de geur als je tussendoor de stal in gaat in je goede kleding. Nu weer een voordroog baal die erg ruikt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:51

Overal zitten voor en nadelen aan.
een goede pensionstal is fijn. Maar thuis hebben is ook fijn.
maar niet per definitie goedkoper, zoals veel mensen denken.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:39

gisteren iemand gehad ben benieuwd ze kwam heel entouist over ben benieuwd of ik nog iets hoor

(sorry voor de spel foutenz)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:21

TurboTinker schreef:
Overal zitten voor en nadelen aan.
een goede pensionstal is fijn. Maar thuis hebben is ook fijn.
maar niet per definitie goedkoper, zoals veel mensen denken.

Dat is idd een dingetje, veel mensen denken echt dat het vele malen goedkoper is.
Maar net als het verschil per pensionstal, hangt het er vanaf wat je er allemaal bij wil\nodig hebt.
Een stukje land of een stukje land met een mooie stal met stapmolen en goede rijbak etc maakt nogal een groot verschil.

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:12

Het lijkt me voor het uitzicht en een snelle knuffel halen inderdaad leuk, maar toch vind ik het wel fijn om volpension te staan. Waar ze nu zo lekker op de kudde staat te dutten.

Zaterdag komt er iemand kijken of het klikt. Andersom natuurlijk ook.
Heb het nu gewoon via via. Kijken of dat iets is

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:14

diegene die hier is geweest ziet er toch van af

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:30

weet je ook waarom?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:15

Was ook nieuwsgierig naar de reden.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:27

ze heeft western gereden altijd en mijn paarden zijn worden engels gereden en als ik heel eerlijk naar mezelf en mijn verwachtingen kijk gaat het niet passen. haar woorden

ach het viel te proberen ook

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:34

Hee jongens, mag ik misschien hier heel even een vraagje stellen?
Ik ben niet opzoek naar een bijrijder ofzo, alleen ik gà zo naar iemand, omdat ik eventueel het paard daar kan bijrijden.

Ik weet hoe laat en wanneer, maar ik heb een aantal vraagjes:
Moet ik wel of niet al mijn paardrijbroek aantrekken? Kan ik misschien beter gewoon in mijn normale kloffie komen en de spullen meenemen?
Ik weet namelijk niet zeker of ze al wil dat ik rijd, of dat we alleen even kennismaken (lijkt mij logsich).
Het liefste kom ik niet heel erg overhaast over, maar ik wil ook niet onvoorbereid zijn..
Wat raden jullie me aan/lijkt jullie handig?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:36

miekss schreef:
Ik snap echt niet dat mensen niet dankbaar zij als je iemands paard MAG rijden. De eigenaren doen de bijrijder een dienst, die neemt een risico... als je dat zo hoort zou ik zelf wel weer 3x nadenken voor er een bijrijder komt

Dit is in veel gevallen echt onzin. Eigenaren zijn soms echt enorm veeleisend en willen dat hun paardje op precies deze manier wordt vastgehouden, op die manier geborsteld en op deze manier gereden, en ohwee als je een eigen, persoonlijk manier van rijden hebt of ontwikkeld.
Ik zie dat in ieder geval heel vaak terug in advertenties. Ik vind dat ze echt bizar veel eisen.

Ik snap echt wel dat sommige eigenaren hun paard aanbieden en een jongere ruiter de kans wil geven om te groeien op zijn/haar paard.
Maar er zijn ook andere redenen waarom mensen een bijrijder willen.
Het paard krijgt niet genoeg beweging, zwangerschap, blessure, geen tijd, geen zin, noem maar op.
Ik heb 4 bijrijdpaarden gehad. dat waren in paren van 2 bij elkaar op stal zeg maar. en de eerste heb ik niks voor betaald omdat die man vond dat zijn paarden te weinig beweging kregen. Ik deed alles daar op stal samen met hem. Daarna heb ik twee paarden gereden. 1 ingereden en 1 bijgereden. Was fantastisch om te doen, maar dat kwam omdat de eigenaresse zwanger was en niet meer durfde. Op ten duur heb ik de volledige zorg voor die paarden overgenomen en was vaak twee keer per dag op stal te vinden.

Ik vind niet dat ik dan blij moest zijn dat ik op die paarden MAG rijden. Ik vind dat zij blij mogen zijn met mijn hulp en ik dankbaar mag zijn dat ik met die paarden mag werken. Het werkt niet altijd één kant op he.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:37

Yasmijntje
Wel rijkleding aan, maar cap en laarzen in de auto in je fietstas laten.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:38

sneeuwpop schreef:
Yasmijntje
Wel rijkleding aan, maar cap en laarzen in de auto in je fietstas laten.

Als rijkleding heb ik sowieso alleen een broek, shirt is altijd random gekozen eigenlijk.
Dankjewel voor je reactie, dan doe ik dat! :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 17:43

RoyceMack schreef:
Ik vind niet dat ik dan blij moest zijn dat ik op die paarden MAG rijden. Ik vind dat zij blij mogen zijn met mijn hulp en ik dankbaar mag zijn dat ik met die paarden mag werken. Het werkt niet altijd één kant op he.

Ik denk daar anders over. Jij mocht gratis je hobby uitvoeren, dus ik vind dat je daar dankbaar voor mag zijn.

Zelf ook jaren pony's verzorgd en dus ook elke dag (!)de klusjes. Ik ben ernorm dankbaar daarvoor. Zonder hen had ik alleen mijn hobby op de manege kunnen uitvoeren waar ik veel minder geleerd zou hebben, meer geld kwijt was geweest , veel minder vaak had kunnen rijden en vooral niet zo' n band had kunnen opbouwen met de pony's