En nu is het alleen met het binnenzetten even een mededeling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
miekss schreef:Ik snap echt niet dat mensen niet dankbaar zij als je iemands paard MAG rijden. De eigenaren doen de bijrijder een dienst, die neemt een risico... als je dat zo hoort zou ik zelf wel weer 3x nadenken voor er een bijrijder komt
EskeGirl schreef:miekss schreef:Ik snap echt niet dat mensen niet dankbaar zij als je iemands paard MAG rijden. De eigenaren doen de bijrijder een dienst, die neemt een risico... als je dat zo hoort zou ik zelf wel weer 3x nadenken voor er een bijrijder komt
Dat vind ik ongenuanceerd. Ik zie het als een wederzijdse 'dienst' (of hulp) als een eigenaar door bijvoorbeeld tijdgebrek of zwangerschap een bijrijder zoekt. Bijrijder kan zijn hobby uitvoeren (eigenaar doet dienst) en de eigenaar heeft bijvoorbeeld vrije tijd (dienst bijrijder eigenaar).
Het is pas echt een dienst van de bijrijder als deze het paard echt traint, vind ik.
EskeGirl schreef:Dat vind ik ongenuanceerd. Ik zie het als een wederzijdse 'dienst' (of hulp) als een eigenaar door bijvoorbeeld tijdgebrek of zwangerschap een bijrijder zoekt. Bijrijder kan zijn hobby uitvoeren (eigenaar doet dienst) en de eigenaar heeft bijvoorbeeld vrije tijd (dienst bijrijder eigenaar).
Het is pas echt een dienst van de bijrijder als deze het paard echt traint, vind ik.
EskeGirl schreef:miekss schreef:Ik snap echt niet dat mensen niet dankbaar zij als je iemands paard MAG rijden. De eigenaren doen de bijrijder een dienst, die neemt een risico... als je dat zo hoort zou ik zelf wel weer 3x nadenken voor er een bijrijder komt
Dat vind ik ongenuanceerd. Ik zie het als een wederzijdse 'dienst' (of hulp) als een eigenaar door bijvoorbeeld tijdgebrek of zwangerschap een bijrijder zoekt. Bijrijder kan zijn hobby uitvoeren (eigenaar doet dienst) en de eigenaar heeft bijvoorbeeld vrije tijd (dienst bijrijder eigenaar).
TurboTinker schreef:Precies. Ik heb ook geen bijrijder omdat ik het nodig heb.
meer omdat er iemand veel kan leren en bezig kan zijn met een paard. Het is speciaal als je op mijn paard mag rijden. Dat gebeurt niet zomaar.
SH_Bam schreef:Ja dan is 18+ ook niet echt meer een vereiste. Kijk ook liever naar de persoon zelf idd,
Zeker al sik naar mijzelf kijk. Ik was 13 en reed m mijn pony lekker alleen over de heide
SH_Bam schreef:In mijn geval weer wel. Maar ik doelde op dat leeftijd weinig zegt.
Heb volwassen mensen gezien die verstijfde van aangeleerde" angst. Dat is ook moeilijk weg te nemen
Ik heb zelf altijd paarden gehad en nu nog. Nooit een hoeven te verzorgen. Misschien is het voor mij allemaal gewoon te vanzelfsprekend voor de tijd van nu. Overigens is 13 jaar wel even 2 jaar geleden alweer (oefff)
Lianne86 schreef:Daar zat ook mijn foute gedachtenkronkel dat het een win-winsituatie was... Het kan het zijn hoor
Maar sommige zijn over het paard getild en denken echt dat je blij met ze moet zijn als verzorgster... Ook al kosten ze je alleen energie en frustratie :p